Euh, niet om de partypooper uit te hangen, maar is dit niet ook een vrij handige tip voor mensen met slechte bedoelingen? :oBert ///M3 schreef:stuurslot-weghalen-tip
trackday auto
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: trackday auto
- Harrie D
- Berichten: 656
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: trackday auto
Die slaan dr wel een schroevendraaier oid in, minder werk dan boren 

-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 03 sep 2010, 12:22
- Locatie: ''het diepe zuiden''
Re: trackday auto
Ja ik woon in Eijsden
.
Robert ken ik goed. Die gaat nu op zich zelf beginnen. en rijdt niet meer met bmw maar renault.
Het is de bedoeling niet dat ik de auto naar iemand toe breng, mijn vader heeft een autobedrijf, ik heb het een en ander wel beschikbaar
Ik wil me niet tot een persoon richten met advies, als je van meer mensen advies krijgt kun je ook keuzes maken. Ik denk dat ik wacht met de lexaan ramen, maar bumpertjes doen we wel, moeten toch nieuw

Robert ken ik goed. Die gaat nu op zich zelf beginnen. en rijdt niet meer met bmw maar renault.
Het is de bedoeling niet dat ik de auto naar iemand toe breng, mijn vader heeft een autobedrijf, ik heb het een en ander wel beschikbaar

Ik wil me niet tot een persoon richten met advies, als je van meer mensen advies krijgt kun je ook keuzes maken. Ik denk dat ik wacht met de lexaan ramen, maar bumpertjes doen we wel, moeten toch nieuw

JurT schreef:Mijn ouders wonen in Maastricht en heb laatst van daaruit mijn m3 naar Bas Roos gebracht in Oss. Was ongeveer een uur en een kwartier kwijt per rit, dus is Vlasblom ook goed te doen.
Als je onder Maastricht woont is het een grote kans dat je in Eijsden woont. In Oost Maarland heb je een garage liggen van Robert Hoen. Robert heeft ook de nodige circuit ervaring en heeft vroeger met diverse e36 m3's op het circuit gereden. Hij heeft de kennis en kan je vragen voor advies, alleen ik zou mijn auto er niet zo snel heen brengen aangezien de werknemers daar zelden tot nooit aan een circuit hok sleutelen. Dat deed Robert altijd zelf afaik.
En ik vind ook zeker dat je auto er netjes moet uitzien, maar ik zou niet direct voor m3 bumpers gaan en lexaan ramen, plus m3 bumpers horen op een m3. Eerst de basics doen, zoals ophanging, vloeistoffen, remmen etc. Wat reserve materiaal inslaan zoals schijven, blokken, rubbers.
@ Royke: kijk eens op ebay.de daar kan je een variant 1 van kw kopen voor een 300 euro. Is wel 2e hands. Mijn broer heeft dat ook gedaan (weliswaar v1) maar het was in een goede staat.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: trackday auto
Ikzelf heb afgelopen winter ook een ring/track tool gebouwd en wil je informeren over hoe ik dit heb aangepakt. Mijn motief is wel een beetje anders maar de doelstelling is hetzelfde namelijk: veel (vlotte) race kilometers maken voor relatief weinig geld.
Mijn motieven:
- Circuitdagen rijden met mijn BMW apriscocup auto is erg duur omdat het een competitie auto is die er elke wedstrijd weer piekfijn moet bijstaan. Deze auto wordt hardcore gereden waardoor alles mega hard slijt en hij moet altijd in staat zijn toptijden te halen. Ik zoek dus een iets met lagere runningcosts
- Ik wil graag TF of de nordschleife gaan rijden en dat kan nou eenmaal niet zonder auto op kenteken.
- Mooi excuus om lekker te sleutelen (ook een hobby)
Doelstelling ring/tracktool: redelijke snelheid tegen een redelijke prijs. Ik ben het met de meeste mensen eens dat racen (in welke vorm dan ook) erg kostbaar is. Maar dat betekend niet dat er manieren zijn waarbij je de €/racekm laag kunt houden.
Ten grondslag ligt een auto die een goede basis snelheid/bouwkwaliteit heeft. Mijn keuze was net als die van jou gevallen op een BMW e36 325i. De werkzaamheden die ik vervolgens heb uitgevoerd zijn:
De technische staat op orde gebracht (is een flinke kostenpost)
Eibach pro street setje eronder
Stabi voor van een cabrio
Remmerij op orde (gewoon standaard)
Iets meer camber voor
Uitlijnen
Wiechers kooi erin
Brandblusser erin
2 fatsoenlijke stoelen en riemen erin
M bumper voor (imi €150 pasvorm perfect)
M bumper achter (origineel met veel geluk op de kop getikt)
QSP stuur met afneembare naaf
Voorbumper, achterbumper, dak en zijschermen gespoten
Schuifdak weggewerkt
Setje redelijke Toyo 888 eronder
Resultaat



Kortom alleen de broodnodige dingen op het spuit en bumperwerk na. Maargoed, ik vind dat het oog ook wat wil en de oude bumpers waren behoorlijk beschadigd.
Met deze auto rij ik op de nordschleife ver onder de 9 minuten wat een tijd is om je niet voor te schamen. En dit zonder dure BBK, stabies, onderstel, sperr, camberplates, lexaan etc. Dit zijn in mijn ogen dan ook upgrades die wanneer je het goedkoop wil houden absoluut zinloos zijn. Geloof me maar dat je zonder die poespas al behoorlijk hard in de ronde gaat. En dat ze je als beginner niks extra's brengen.
Ik wens je veel succes met de bouw van je tracktool.
Mijn motieven:
- Circuitdagen rijden met mijn BMW apriscocup auto is erg duur omdat het een competitie auto is die er elke wedstrijd weer piekfijn moet bijstaan. Deze auto wordt hardcore gereden waardoor alles mega hard slijt en hij moet altijd in staat zijn toptijden te halen. Ik zoek dus een iets met lagere runningcosts
- Ik wil graag TF of de nordschleife gaan rijden en dat kan nou eenmaal niet zonder auto op kenteken.
- Mooi excuus om lekker te sleutelen (ook een hobby)
Doelstelling ring/tracktool: redelijke snelheid tegen een redelijke prijs. Ik ben het met de meeste mensen eens dat racen (in welke vorm dan ook) erg kostbaar is. Maar dat betekend niet dat er manieren zijn waarbij je de €/racekm laag kunt houden.
Ten grondslag ligt een auto die een goede basis snelheid/bouwkwaliteit heeft. Mijn keuze was net als die van jou gevallen op een BMW e36 325i. De werkzaamheden die ik vervolgens heb uitgevoerd zijn:
De technische staat op orde gebracht (is een flinke kostenpost)
Eibach pro street setje eronder
Stabi voor van een cabrio
Remmerij op orde (gewoon standaard)
Iets meer camber voor
Uitlijnen
Wiechers kooi erin
Brandblusser erin
2 fatsoenlijke stoelen en riemen erin
M bumper voor (imi €150 pasvorm perfect)
M bumper achter (origineel met veel geluk op de kop getikt)
QSP stuur met afneembare naaf
Voorbumper, achterbumper, dak en zijschermen gespoten
Schuifdak weggewerkt
Setje redelijke Toyo 888 eronder
Resultaat
Kortom alleen de broodnodige dingen op het spuit en bumperwerk na. Maargoed, ik vind dat het oog ook wat wil en de oude bumpers waren behoorlijk beschadigd.
Met deze auto rij ik op de nordschleife ver onder de 9 minuten wat een tijd is om je niet voor te schamen. En dit zonder dure BBK, stabies, onderstel, sperr, camberplates, lexaan etc. Dit zijn in mijn ogen dan ook upgrades die wanneer je het goedkoop wil houden absoluut zinloos zijn. Geloof me maar dat je zonder die poespas al behoorlijk hard in de ronde gaat. En dat ze je als beginner niks extra's brengen.
Ik wens je veel succes met de bouw van je tracktool.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: trackday auto
Ziet er strak uit, Reind!
Mijn ex E36 325i Coupe had een rolkooi, KW var 2, H&R stabi', 3.73 40% sperdiff, R888's en reed hiermee makkelijk 2.06-2.07 mee op Zandvoort.
Mijn E30 325i cup auto heeft aanzienlijk meer gekost, pure circuitauto (geen kenteken) en rij hiermee 2.04 op Zandvoort. Qua verhouding geld staat tot tijd was de E36 veel gunstiger.
Mijn ex E36 325i Coupe had een rolkooi, KW var 2, H&R stabi', 3.73 40% sperdiff, R888's en reed hiermee makkelijk 2.06-2.07 mee op Zandvoort.
Mijn E30 325i cup auto heeft aanzienlijk meer gekost, pure circuitauto (geen kenteken) en rij hiermee 2.04 op Zandvoort. Qua verhouding geld staat tot tijd was de E36 veel gunstiger.
- JurT
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 15 sep 2009, 00:07
Re: trackday auto
Klopt hij rijdt niet meer met Bmw, maar hij is al opzichzelf hoor. Ik ken hem ook goed, is de neef van mijn schoonzusEtiennekuh schreef:Ja ik woon in Eijsden.
Robert ken ik goed. Die gaat nu op zich zelf beginnen. en rijdt niet meer met bmw maar renault.
Het is de bedoeling niet dat ik de auto naar iemand toe breng, mijn vader heeft een autobedrijf, ik heb het een en ander wel beschikbaar![]()
Ik wil me niet tot een persoon richten met advies, als je van meer mensen advies krijgt kun je ook keuzes maken. Ik denk dat ik wacht met de lexaan ramen, maar bumpertjes doen we wel, moeten toch nieuw![]()
JurT schreef:Mijn ouders wonen in Maastricht en heb laatst van daaruit mijn m3 naar Bas Roos gebracht in Oss. Was ongeveer een uur en een kwartier kwijt per rit, dus is Vlasblom ook goed te doen.
Als je onder Maastricht woont is het een grote kans dat je in Eijsden woont. In Oost Maarland heb je een garage liggen van Robert Hoen. Robert heeft ook de nodige circuit ervaring en heeft vroeger met diverse e36 m3's op het circuit gereden. Hij heeft de kennis en kan je vragen voor advies, alleen ik zou mijn auto er niet zo snel heen brengen aangezien de werknemers daar zelden tot nooit aan een circuit hok sleutelen. Dat deed Robert altijd zelf afaik.
En ik vind ook zeker dat je auto er netjes moet uitzien, maar ik zou niet direct voor m3 bumpers gaan en lexaan ramen, plus m3 bumpers horen op een m3. Eerst de basics doen, zoals ophanging, vloeistoffen, remmen etc. Wat reserve materiaal inslaan zoals schijven, blokken, rubbers.
@ Royke: kijk eens op ebay.de daar kan je een variant 1 van kw kopen voor een 300 euro. Is wel 2e hands. Mijn broer heeft dat ook gedaan (weliswaar v1) maar het was in een goede staat.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten