Cannonball run the returns

Dit is ons algemene autoforum.
Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 jan 2007, 12:40

En een draadje als dit geeft de milieu en verkeersveiligheidslobby in Duitsland meteen al een stok om mee te slaan. Einde vrije limiet op de Autobahn. Wees je daar bewust van! Dezelfde discussies zijn al jaren gaande rond de Ring. Met de ongelukken door o.a. testrijders van Mercedes de afgelopen jaren op de Autobahn op zeer hoge snelheid is het bestaansrecht al geruime tijd in het geding.

Ik zou dit in een afgesloten gedeelte zetten. Vorige keer was ik ook al geen voorstander van de Canonball Run. Alles valt of staat met discipline van deelnemers en een portie geluk dat er niets mis gaat.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 07 jan 2007, 13:48

Wel mee eens.

Op EM hebben we wel eens 'testdagen' zeg maar en dan bespreken we wat details in het Members Only gedeelte. Harde afspraken gaan via pb.

Guess what? Laatste keer dat men daar wilde 'testen', stonden er al 2 politieauto's en een busje klaar, weet niet meer precies hoeveel maar dat boeit ook niet. Punt is dat internet niet zo veilig is al het soms lijkt.

Maar goed, we hebben het nu over Duitsland en daar hard rijden is nog steeds toegestaan :D
Laatst gewijzigd door Bram op 07 jan 2007, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Marc R

Bericht door Marc R » 07 jan 2007, 13:49

K ben het met dennis eens al ben ik wel een voorstander van de CBR!

RVV

Bericht door RVV » 07 jan 2007, 14:23

Oké bij deze is dan het competitie element geschrapt. het gaat ook om het spel en niet om de knikkers.
maar ik ben wel een voorstander om de weg maar het noorden beter te benutten omdat er daar heel weinig verkeer is. verder moeten we er niet moeilijker over doen dat het is. gewoon knallen omdat het simpelweg mag.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 07 jan 2007, 14:25

En zo is het Rico.

Prima locatie, zeer geschikt voor jou idee :D

Erik K.

Bericht door Erik K. » 07 jan 2007, 14:35

Locatie daar is TOP!
Wie gaat er even achter die pompbediendes aan??
Wat misschien wel leuk is m.b.t. het gebruik van de weg richting het noorden, is om weer met b.v. 2 auto's tegelijk eens te kijken welke de snelste is op top. Vanuit b.v. 100km/u beginnen en dan door laten hollen naar een paar afslagen verder dan de vorige keer, mits het verkeer rustig is natuurlijk anders heeft het geen zin. Met elkaar mee rijden is ook altijd leuk, dan ervaar je ook eens hoe een andere auto zich gedraagt op hogere snelheid. Ook kun je dan eens ervaren hoe of op wat voor manier b.v. een snelle NA motor en geblazen motor naar zijn top accelereerd.
Ik denk dat er vele op het forum zijn die dit al eens ervaren hebben, maar ook genoeg die dit niet hebben en toch benieuwd zijn na alle Turbo vs NA topics.

Marc R

Bericht door Marc R » 07 jan 2007, 15:16

Beter idee ja!

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 07 jan 2007, 18:19

Yup :)

HansD

Bericht door HansD » 25 jan 2007, 16:46

Lijkt me leuk. Als ik een geschikte auto heb ben ik graag van de aprtij.

Knot

Bericht door Knot » 25 jan 2007, 22:04

Tom schreef:Als ik terugkijk op de weekendjes nurburgring afgelopen jaar dan heb ik echt een leuke tijd gehad. Was echt gezellig, mooie auto's, lekker gereden en het belangrijkste is dat je zonder brokken weer terug kunt rijden. Dat is mij 1000 keer meer waard dan een snel rondje op je naam hebben.
'
Ben ik het mee eens Tom, ik vond dat ook erg gezellig. Echter de sprintjes met de M3 waren ook gaaf hoor, het heeft wel wat. Moet alleen geen competitie van gemaakt worden, gewoon net als vorige keer, met 4 autotjes op pad en een beetje spelen als er vrije baan is.

Zelf heb ik alleen de 120pk astra cdti nog dus denk dat ik dan met de fireblade kom.

Tristan

Bericht door Tristan » 26 jan 2007, 14:25

Ben er graag bij. :D

Hielke

Bericht door Hielke » 26 jan 2007, 14:37

Ben blij dat het onzalige idee er een competitie van te maken van de baan is. Sluit me in deze ook volledig bij Dennis' verhaal aan dat het simpelweg NOT DONE is om tussen normaal verkeer met ouden van dagen en al een wedstrijdje te houden.

Wil met m'n Bravo geen spelbreker zijn maar vind het zowieso jammer dat itt Gummen het plannen laat staan uitvoeren van een circuitevenement nog helemaal niet van de grond is gekomen en de rechtuitbranderij op de openbare weg wel.

RVV

Bericht door RVV » 26 jan 2007, 15:35

Hielke je staat vrij om wat te organiseren hoor. DF is geen organisatie/stichting/club/bedrijf, slechts een forum/platvorm waar iedere vrij is om zelf iets te organiseren.

dus waar blijven de bravo racing days :wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 26 jan 2007, 15:40

Rico v Velzen schreef:Hielke je staat vrij om wat te organiseren hoor. DF is geen organisatie/stichting/club/bedrijf, slechts een forum/platvorm waar iedere vrij is om zelf iets te organiseren.

dus waar blijven de bravo racing days :wink:
Je bent me net voor. We zijn een op zichzelf staand forum, terug grijpen of vergelijken met andere fora is nutteloos. Iedereen is vrij te gaan en te staan, maar fora vergelijken heeft geen nut, en doet ieder forum en zijn actieve bezoekers tekort.

Bravo cupracing zou wel een mooie budget klasse worden ;-)

Michel

Hielke

Bericht door Hielke » 26 jan 2007, 15:51

Jullie hebben gelijk, ik zeur. Tis gewoon dat ik van de meetings vind dat het circuitrijden er ook bijhoort.

wjn

Bericht door wjn » 26 jan 2007, 16:03

Idd zonder competitie.

Altijd leuk om mooie auto's te zien / bekijken en te kijken wat jouw auto in vergelijking doet, en als afsluiting een BBQ :D

Tomaz

Bericht door Tomaz » 26 jan 2007, 16:16

Ik ben het wel eens met Hielke. Het lijkt me leuk om met forumleden "driving-fun" op te gaan zoeken. De meeting bij André is een mooi voorbeeld, eerst karten daarna een bocht opzoeken om er te rijden.

Van de mods kan ik me voorstellen dat ze niet happig zijn om iets te organiseren. Het brengt een hoop werk en verantwoordelijkheid met zich mee, zeker als er geen stichting is. Zelf heb ik wel eens wat ideeën het forum op geschopt in het rallytopic maar dat loopt ook niet erg hard. Wellicht dat het animo om te gaan rijden wat laag is?

Competitieidee tijdens een trackday vind ik overbodig en als het zich op de openbare weg afspeelt nog gevaarlijk ook. Het BBQ idee van Elmar vind ik dan wel weer geslaagd, cannonball run hoeft van mij niet zo. Ik heb liever een tunnelrun of track/rally-dag.

Michel P

Bericht door Michel P » 26 jan 2007, 16:28

Een NS (lang) weekend met wat instructie door ervaren ringers kan ook leuk zijn. Nador heeft wel eens een huisje gehuurd op een of ander park. Geen competitie, wel circuit, ook mooie auto's kijken en BBQ kan ook op een van de avonden, of wel 2 a 3 dagen pret!

Michel
Laatst gewijzigd door Michel P op 26 jan 2007, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Tomaz

Bericht door Tomaz » 26 jan 2007, 16:29

Dat lijkt me nog eens gaaf om te doen ja. Wie wil nog meer?

(ff ander topic starten misschien?)

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 26 jan 2007, 16:51

Hielke, de plannen voor een circuitdag zijn er ook wel, maar we moeten gewoon 20-30 betalende mensen (en wat mij betreft is dat hier ook hetzelfde als 20-30 mensen die zich opgeven) hebben.

Ik denk dat we daar nu wel aan komen, maar als je rekening houdt met de groei van het forum de laatste weken, betwijfel ik of we zo'n dag een maand of twee geleden vol hadden gekregen.

Kijk, een dag Zolder stelt qua organisatie niks voor; je belt Eran, amai we komen met 30 Ollanders die kant op, wanneer schikt het, datum op het forum, iedereen betaalt, centjes gaan door naar Eran en klaar.
Ik vind het prima, wil wel eens een animo check op het forum zetten (na Londen dan wel liefst), als we genoeg mensen bij elkaar krijgen is het prima, maar niet-circuitdagen zijn voor iedereen gewoon wat laagdrempeliger.
En omdat we godzijdank geen Sjonnie-forum zijn denk ik dat we daar wel mee weg kunnen komen. Dat vind ik juist het mooie hier op het forum. Iedereen gebruikt zijn gezond verstand en zo'n Autobahn dag kan zonder een enkel incident of zelfs maar enigszins gevaarlijk moment verlopen. Daar zou ik bij andere fora mijn hand niet voor in het vuur durven te steken; hier wel (lees: pluimpje voor iedereen hier op het forum). :)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 26 jan 2007, 16:56

DF Circuitdag moet toch wel te regelen zijn??? Op Gummen waren ze er ook mee bezig en de prijzen per dagdeel voor bijvoorbeeld CPZ vielen mij heel erg mee. Goed je komt nog steeds op 250-300 euro per dag maar voor een normale circuitdag tel je ook zoiets neer.

Tomaz

Bericht door Tomaz » 26 jan 2007, 17:03

Wat denken "we" van een dag Papenburg met lap en sectortiming? Je moet dan het standaard bedrag betalen +huur van chips en beacons.

Dan heb je dus driftdagen van Dick op Papenburg en trackdays van Dick op Papenburg. Ik ben zelf benieuwd of er meer animo is voor driftdagen als trackdays. Dit is alleen een idee, ik weet niet hoe Dick er zelf tegenover staat.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 jan 2007, 17:17

Alleen zijn er hier, zoals ik het lees, bijna alleen maar volwaardige coureurs :wink:
Hoe zit het met de onervaren circuitrijders?
Zoals ikzelf, slechts 1x op Assen gereden.
Heb er misschien wel eens zin aan maar wil geen rijdende chicane zijn.
En ook m'n auto niet afschrijven.
Da's ook de reden dat ik wel probeer mee te gaan naar de Ring maar dan alleen ritjes "biets".
Zo op zo'n zondag op de Ring is mij te "groot".
Zo'n circuitdag is iets anders natuurlijk, maar je hebt ook onervaren mensen.
Voor mij een belemmering om mij op te geven.
CBR wel aan meegedaan.
k' Zie niet voor het eerst een auto :wink:

Tomaz

Bericht door Tomaz » 26 jan 2007, 17:20

Zoiets hou je toch Arthur, zeker met de diversiteit hier op het forum komt het snelheidsverschil tussen snellere en langzame deelnemers om de hoek kijken. Maar ik denk dat dat probleem niet zo heel groot is als men niet komt om te racen en gewoon zijn gezond verstand gebruikt. Iedereen moet immers terug met dezelfde auto. Eventueel laat men verschillende groepen rijden die op snelheid over ervaring zijn ingedeeld.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 26 jan 2007, 17:32

wat je niet kent kan je leren toch ;)

Kheb ook geen circuit ervaring... naja wel is een keer over Assen gerost maargoed.
BEetje opfriscursus van iemand die wel vaak op circuit komt met een beetje text en uitleg dan kom je al een heel eind.

Plaats reactie