Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?
- Michel P
Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?
Toch maar weer de grenzen voorzien van Douane die simpelweg iedereen die NL inkomt even controleerd, lijkt me wenselijk in de strijd tegen illegalen. Voorkom je een hoop gekloot mee. Geen illegalen in arbeidsprocessen, geen overlast van bijvoorbeeld Roma's e.d. ofwel opzeggen dat Schengen verdrag.
In Zwitserland rij je simpel het land uit, maar wil je naar binnen dan even een check of je een paspoort hebt. Erg, nee, kost hooguit 5 a 10 min.
Michel
In Zwitserland rij je simpel het land uit, maar wil je naar binnen dan even een check of je een paspoort hebt. Erg, nee, kost hooguit 5 a 10 min.
Michel
- RutgerK
René wij schijnen uit een nog verder verleden uit Afrika afkomstig te zijn.GTRene schreef:vaak gaat het om aantallen...RutgerK schreef:Wat is dan wel relevant aan Roma registratie? Het gaat toch om illegaal in Nederland wonende personen uit een ander land zonder vaste woon- of verblijfplaats?
Is soennitisch of sjiitisch of Koerdisch wel relevant?
en of makkelijk bereikbaar land en of waarom er bv zoveel zijn...beter is dan iets in het land van herkomst verbeteren![]()
Ik hoorde trouwens dat Roma mensen uit een ver verleden afstammelingen zijn van Indiaanse mensen?
neem aan dat zigeuners ook uit die landen als hongarije en roemenie e.d. komen en weet ik veel waarZigeuner, afstammeling van Indiaans nomadenvolk die naar Europa en Noord Amerika emigreerden tussen de 15-de en 18-de Eeuw
Het gaat erom dat je ook kan registeren dat een gezin (familie, adres) een probleem gezin is.
Ethnisch registratie veronderstelt dat er een verband is tussen etniciteit en een probleem. Het is een standaard voorbeeld dat als je de registratie van de verkoop van softijs naast sterftecijfers legt, softijs per direct verboden zou moeten worden.
We hebben moeite om eerlijk te zijn over hoeveel we roken, hoeveel alcohol we drinken, hoe zwaar we zijn, hoeveel kilometer we jaarlijks in de auto zitten we zijn als er een levensverzekering, zorgverzekering afgesloten moet worden, omdat we 'bang' zijn voor verkeerde conclusies.
Laatst gewijzigd door RutgerK op 23 sep 2010, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Robertdj
GTRene schreef:ben je ilegaal?Robertdj schreef:Voordat ik er iets over zeg, lezen ze mee?

Ik ben alleen maar blij met onze gasten, dankzij hen wordt de Big Daddy's Roadhouse (moest om onverklaarbare rede sluiten

- Michel P
@Rutger,
Lekker politiek correct weer. Probleem gezin registreren. Juist door afkomst vast te leggen kun je meten, en meten is weten. Dan kan de overheid maatregelen nemen die de bestaande problemen terug dringen, maar ook pro aktief wet en regelgeving maken die problemen naar de toekomst oplost.
Als blijkt dat groep x bovenmatig veel overlast geeft, waarom zou je dien dan klakeloos toelaten in sociaal pretpark NL, waarom huwelijksmigratie als optie open houden als de statestieken aangeven dat er geen toegevoegde waarde is voor NL.
Landen als Canada, Australie en tal van anderen landen, hebben niet voor niets een selectief toelatingsbeleid, je wenst toch geen shit in je welvarende land binnen te halen. Kijk eens wat die shit allemaal kost in de welvarende europese landen!!!
Michel
Lekker politiek correct weer. Probleem gezin registreren. Juist door afkomst vast te leggen kun je meten, en meten is weten. Dan kan de overheid maatregelen nemen die de bestaande problemen terug dringen, maar ook pro aktief wet en regelgeving maken die problemen naar de toekomst oplost.
Als blijkt dat groep x bovenmatig veel overlast geeft, waarom zou je dien dan klakeloos toelaten in sociaal pretpark NL, waarom huwelijksmigratie als optie open houden als de statestieken aangeven dat er geen toegevoegde waarde is voor NL.
Landen als Canada, Australie en tal van anderen landen, hebben niet voor niets een selectief toelatingsbeleid, je wenst toch geen shit in je welvarende land binnen te halen. Kijk eens wat die shit allemaal kost in de welvarende europese landen!!!
Michel
- HansD
Dus omdat een aantal uit een groep problemen veroorzaken wil je die hele groep bijv de toegang weigeren of aanpakken? Daar ben ik het niet mee eens, er is niets mee met eisen stellen voordat je je in NL mag vestigen (taal, inkomen, ed) maar die eisen worden al gesteld. NL is een van de landen met de strengste immigratiewettten van de EU en wordt daar ook regelmatig voor op zijn vingers getikt. Huwelijksmigratie moet bijv aan inkomens- en taaleisen voldoen.
http://www.vrom.nl/pagina.html?id=44427
http://www.e-quality.nl/e-quality/pagin ... key=140635
Ik vind het prima dat er aan eisen moet worden voldaan voordat je je in NL mag vestigen en ook bijv het gebruik van sociale zekerheid de 1e jaren verbieden maar dat moet dan wel voor elke groep migranten gelden (ex asielzoekers die hier tijdelijk opvang krijgen).
Daarbij zijn de meeste overlastgevers op straat, marokkaanse en antiliaanse jeugd, gewoon nederlander. Criminelen aanpakken prima maar je kunt niet hele bevolkingsgroepen behandelen alsof ze allemaal crimineel of overlastgevend zijn. Jij pleit voor verschillende wetten voor verschillende bevolkingsgroepen Michel?
Ik vind het prima dat er aan eisen moet worden voldaan voordat je je in NL mag vestigen en ook bijv het gebruik van sociale zekerheid de 1e jaren verbieden maar dat moet dan wel voor elke groep migranten gelden (ex asielzoekers die hier tijdelijk opvang krijgen).
Daarbij zijn de meeste overlastgevers op straat, marokkaanse en antiliaanse jeugd, gewoon nederlander. Criminelen aanpakken prima maar je kunt niet hele bevolkingsgroepen behandelen alsof ze allemaal crimineel of overlastgevend zijn. Jij pleit voor verschillende wetten voor verschillende bevolkingsgroepen Michel?
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
RutgerK schreef:René wij schijnen uit een nog verder verleden uit Afrika afkomstig te zijn.
PICS OR IT DIDN'T HAPPEN!!!11!!!!!1

Maaruh, euk voor jullie allebei, maar waar precies, Congo, Kenia, Tanzania, Botswana?
@René , mooi dat je na zo'n lange tijd je verloren broer Rutger gevonden hebt man.
Beide feli.

(oftewel, we weten het niet. net als met 't geloof)
- RutgerK
In Australië is de grootste groep illegale afkomstig uit het Verenigd Koninkrijk. Allemaal met legitieme redenen in het land gekomen (familiebezoek veelal) en vervolgens het land nooit meer verlaten.
- GTRene
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
As we speak;
122 Teletekst do 23 sep
Kort nieuws binnenland
` Bij een woonwagenkamp in Klundert
heeft de politie een hennepbos ontdekt.
Op een terrein van 3000 vierkante meter
staan duizenden hennepbomen,die meer
dan twee meter groot zijn.Zo'n boom
kan tot dertig keer meer opleveren dan
een hennepplant.In een schuurtje op het
kamp stonden honderden plantjes.Vier
mensen zijn aangehouden.
122 Teletekst do 23 sep
Kort nieuws binnenland
` Bij een woonwagenkamp in Klundert
heeft de politie een hennepbos ontdekt.
Op een terrein van 3000 vierkante meter
staan duizenden hennepbomen,die meer
dan twee meter groot zijn.Zo'n boom
kan tot dertig keer meer opleveren dan
een hennepplant.In een schuurtje op het
kamp stonden honderden plantjes.Vier
mensen zijn aangehouden.
-
Laat me niet lachen.HansD schreef: NL is een van de landen met de strengste immigratiewettten van de EU
Even uit m'n hoofd.. je moet een vast inkomen hebben (afgelopen 2 jaar) dat iets boven minimum inkomen ligt, immigranten moeten een inburgeringscursus doen met een examen en je mag geen strafblad hebben.
- GTRene
@artikel Romo, ze komen bij bosjes en kweken bosjes 

- Maus335i
Nou uit dat vrom.nl stukje:HansD schreef:Dus omdat een aantal uit een groep problemen veroorzaken wil je die hele groep bijv de toegang weigeren of aanpakken? Daar ben ik het niet mee eens, er is niets mee met eisen stellen voordat je je in NL mag vestigen (taal, inkomen, ed) maar die eisen worden al gesteld. NL is een van de landen met de strengste immigratiewettten van de EU en wordt daar ook regelmatig voor op zijn vingers getikt. Huwelijksmigratie moet bijv aan inkomens- en taaleisen voldoen.
zou ik toch willen concluderen dat de wetten rondom immigratie nog steeds niet streng genoeg zijn. Als er geen werk voor die mensen hier is, waarom zouden ze dan moeten komen?Het kabinet constateert achterblijvende integratie van een deel van de huwelijksmigranten, ook als zij hier langere tijd wonen. De arbeidsparticipatie is iets gestegen van 20 naar 25 procent, maar blijft achter op die van Nederlanders (67,5 procent). Een kwart van de gezinsmigranten heeft in het land van herkomst niet meer dan basisonderwijs genoten.
We mogen misschien het strengst in de EU zijn (naar mijn idee niet streng genoeg), maar het is nog niets vergeleken met bijvoorbeeld Amerika of Australië.
- Robin
Klopt, valt wel mee dus. Maar het punt is dat een Bulgaar/Roemeen /Hongaar eenvoudig in en uit NL kan reizen en 'eigenlijk' niks te maken heeft met die immigratieshit. Terwijl ze (voor mij dan) het meest 'gevaarlijk'( zware inbraak gehad mid vorig jaar, 2 oostblokkers) zijn tov de rest van de buitenlanders die ik om me heen heb(en waar ik geen last van heb!).Tom schreef:Laat me niet lachen.HansD schreef: NL is een van de landen met de strengste immigratiewettten van de EU
Even uit m'n hoofd.. je moet een vast inkomen hebben (afgelopen 2 jaar) dat iets boven minimum inkomen ligt, immigranten moeten een inburgeringscursus doen met een examen en je mag geen strafblad hebben.
Mijn vrouw is Zuidamerikaanse en heeft 't traject waar Tom 't over heeft gevolgd, en allemaal prima, máár dan mag je van mij weten dat ik 'n nare bijsmaak heb betr die Oostblokkers die ik noemde en bijna kunnen gaan en staan waar ze willen tot in m'n winkel aan toe dus.

Gelijke monniken gelijke kappen:Nooit van gehoord bij de IND/links Nederland.....
Dus of NL 'open' voor iedereen(.....) of ook immigratiewet voor oostblok EU. Want die mensen roven je letterlijk leeg.....
- HansD
Wel of niet streng genoeg kun je over discussieren en is een kwestie van opvatting. Ik ben het met je eens dat er absoluut eisen gesteld mogen worden voordat je je in NL vestigt en dat je geen mensen importeert om hier in de bijstand terecht te komen. Daar zijn de laatste jaren al behoorlijke stappen in gezet en het zal waarschijnlijk een -nog- groter aandachtspunt worden de komende jaren.
Het ging me met name om de opmerking van Michel voor verschillend beleid voor verschillende groepen. Probleemgedrag moet op individuele basis aangepakt worden en niet op de bevolkingsgroep als geheel. Ik ben toch ook niet verantwoordelijk voor wat andere NL'ers uithalen? Daarbij is de grootste overlastgevende groep gewoon Nederlander en hier geboren.
Het zijn 2 verschillende zaken die door elkaar heen gehaald worden.
Het ging me met name om de opmerking van Michel voor verschillend beleid voor verschillende groepen. Probleemgedrag moet op individuele basis aangepakt worden en niet op de bevolkingsgroep als geheel. Ik ben toch ook niet verantwoordelijk voor wat andere NL'ers uithalen? Daarbij is de grootste overlastgevende groep gewoon Nederlander en hier geboren.
Het zijn 2 verschillende zaken die door elkaar heen gehaald worden.
Ja. Je moet voor jezelf kunnen zorgen dus geen beroep doen op de sociale zekerheid in NL (120% van minimumloon), de taal spreken enn lokale normen en waarden kennen (inburgeringscursus) en niet crimineel zijn (strafblad). Lijkt me niets mis mee, wat voor meer eisen wil je dan nog stellen?je moet een vast inkomen hebben (afgelopen 2 jaar) dat iets boven minimum inkomen ligt, immigranten moeten een inburgeringscursus doen met een examen en je mag geen strafblad hebben.
- HansD
Is ook zo, net zoals die Roma waar nu zoveel over te doen is. Dat is een van de 'verworvenheden' van de huidige EU. Ben ik het ook niet mee eens maar daar kun je alleen onderuit door uit de EU te stappen en die stap zie ik niet gebeuren.Maar het punt is dat een Bulgaar/Roemeen /Hongaar eenvoudig in en uit NL kan reizen en 'eigenlijk' niks te maken heeft met die immigratieshit.
- Robin
Dus 't probleem blijft....HansD schreef:Is ook zo, net zoals die Roma waar nu zoveel over te doen is. Dat is een van de 'verworvenheden' van de huidige EU. Ben ik het ook niet mee eens maar daar kun je alleen onderuit door uit de EU te stappen en die stap zie ik niet gebeuren.Maar het punt is dat een Bulgaar/Roemeen /Hongaar eenvoudig in en uit NL kan reizen en 'eigenlijk' niks te maken heeft met die immigratieshit.
Ik ben een beetje oostblokziek mag je weten.
- RutgerK
Overigens geldt toch ook voor huwelijksimmigratie dat 'de Nederlander' een bepaalde inkomen moet hebben om de huwelijkspartner te ondersteunen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Hebben ze in Polen veel gras??
Er worden hier aardig wat van die zitmaaiers gejat namelijk.....................
Er worden hier aardig wat van die zitmaaiers gejat namelijk.....................

- HansD
120% van het minimumloon.RutgerK schreef:Overigens geldt toch ook voor huwelijksimmigratie dat 'de Nederlander' een bepaalde inkomen moet hebben om de huwelijkspartner te ondersteunen.
- GTRene
als dat zo is dan ist een beetje krom...immers als meneer A met dat loon binnen kan komen, kan die dus ook met datzelfde gegeven zijn of een nep bruid laten komenHansD schreef:120% van het minimumloon.RutgerK schreef:Overigens geldt toch ook voor huwelijksimmigratie dat 'de Nederlander' een bepaalde inkomen moet hebben om de huwelijkspartner te ondersteunen.

maar der zal wel meer aan vast zitten neem ik aan.
-
Dat bedoelde ik ook, dat deze eisen (die 120% van minimumloon dus en ik meen een vast contract) gelden voor degene die de immigrant hierheen wil halen. Idem voor stafblad.
Aan de immigrant zelf worden volgens mij geen inkomenseisen gesteld. Alleen die cursus.
Aan de immigrant zelf worden volgens mij geen inkomenseisen gesteld. Alleen die cursus.
- HansD
Ook als nieuwe immigrant moet je in je eigen levensonderhoud kunnen voorzien. Het is echt niet (meer?) zo dat je binnen kunt komen en direct een uitkering aan kunt vragen wat wel vaak gesteld wordt.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... eprocedure
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... eprocedure
- Robertdj
nvm
Laatst gewijzigd door Robertdj op 23 sep 2010, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- RutgerK
We zullen helaas moeten accepteren dan bij voordelen ook nadelen komen. Veel Nederlanders profiteren van lage arbeidskosten bij het verbouwen de laatste jaren en veel bedrijven kunnen het hoofd financieel boven water houden door de laagbetaalde immigranten. Dat is een verworvenheid van de open grenzen en ja dat betekent ook dat er een stukje criminaliteit wordt mee 'geïmporteerd'.
En trouwens dat die 'Roma's' wiet verbouwen vinden we toch helemaal niet erg. Die markt moest toch vrij gegegeven worden. Ofis het grootstet probleem dat ze er geen belasting over betalen?
En trouwens dat die 'Roma's' wiet verbouwen vinden we toch helemaal niet erg. Die markt moest toch vrij gegegeven worden. Ofis het grootstet probleem dat ze er geen belasting over betalen?

- Robertdj
Het grootste probleem is dat de prijs omhoog gaat wanneer ze gepakt worden