wederom invoer vraag
-
wederom invoer vraag
Ik wil misschien een auto uit Belgie gaan halen.
Heb ik specifieke Belgische papieren nodig?
Ik ga de auto halen maar wil hem nog niet meteen invoeren. Kan ik dan een 1 dags of meerdaags kenteken aanvragen, Gaat dit dan meteen in Belgie op de auto?
Verzekering zal dan op dat tijdelijk kenteken zijn of gaat dat op chassis?
Hoe gaat het met wegenbelasting op die dag?
Dan gaat de auto de garage in, dus nog niet meteen invoeren. Wat met wegenbelasting en verzekering?
Is het al bekend of het gunstiger is om de auto dit jaar nog in te voeren of pas na 1 januari 2011?
Heb ik specifieke Belgische papieren nodig?
Ik ga de auto halen maar wil hem nog niet meteen invoeren. Kan ik dan een 1 dags of meerdaags kenteken aanvragen, Gaat dit dan meteen in Belgie op de auto?
Verzekering zal dan op dat tijdelijk kenteken zijn of gaat dat op chassis?
Hoe gaat het met wegenbelasting op die dag?
Dan gaat de auto de garage in, dus nog niet meteen invoeren. Wat met wegenbelasting en verzekering?
Is het al bekend of het gunstiger is om de auto dit jaar nog in te voeren of pas na 1 januari 2011?
- GTRene
Re: wederom invoer vraag
interessant...
ook eventueel voor Frankrijk, daar staat vaak ook mooi spul.
ook eventueel voor Frankrijk, daar staat vaak ook mooi spul.
- Tristan
- auto heeft Belgische papieren nodig omdat de auto in België voor het laatst geregistreerd stond
- je kan een 5-daags kenteken halen, of het nu wel of niet legaal is in NL? Blijft een grijs gebied. Je kan alleen een 1-daags kenteken aanvragen als je een afspraak hebt bij de RDW.
- verzekeren kan je op chassisnr. doen. Heb dit ooit eens via Rialto verzekeringen gedaan
- je betaald geen wegenbelasting, omdat de auto nog niet op NL-kenteken staat
- voor de BPM afrekening is het misschien goedkoper om in 2011 in te voeren, omdat de auto dan een jaar ouder is. Aangezien het BPM gekoppeld is aan een afschrijvingstabel, heb je kans dat de auto volgens de Belastingdienst meer afgeschreven heeft.
- je kan een 5-daags kenteken halen, of het nu wel of niet legaal is in NL? Blijft een grijs gebied. Je kan alleen een 1-daags kenteken aanvragen als je een afspraak hebt bij de RDW.
- verzekeren kan je op chassisnr. doen. Heb dit ooit eens via Rialto verzekeringen gedaan
- voor de BPM afrekening is het misschien goedkoper om in 2011 in te voeren, omdat de auto dan een jaar ouder is. Aangezien het BPM gekoppeld is aan een afschrijvingstabel, heb je kans dat de auto volgens de Belastingdienst meer afgeschreven heeft.
-
Goede info.Tristan schreef:- auto heeft Belgische papieren nodig omdat de auto in België voor het laatst geregistreerd stond
Wat voor papieren zijn dat..waar kan je die halen?
De beste optie is dus om op een aanhanger dat ding te gaan halen.
Betaal je dan het volledige bedrag net als wanneer de auto gewoon op de weg is?
Ik doelde meer op allerlei verhogingen. Is de CO2 heffing in 2011 misschien hoger dan de BPM afschrijving?

- Tristan
- Belgische papieren zitten bij de auto als het goed is. Hier in NL een deel 1, 2 en 3. In Belgie zal je ook wel zoiets hebben.
- aanhanger is makkelijkste inderdaad.
- Verzekering op chassisnr. is niet zo duur. Was iets van 70 euro kwijt voor een paar dagen, WA verzekerd.
- aangezien ik niet weet wat voor een auto het betreft kan ik daar geen uitspraak over doen.
- Verzekering op chassisnr. is niet zo duur. Was iets van 70 euro kwijt voor een paar dagen, WA verzekerd.
- aangezien ik niet weet wat voor een auto het betreft kan ik daar geen uitspraak over doen.

-
Tristan schreef:- Belgische papieren zitten bij de auto als het goed is. Hier in NL een deel 1, 2 en 3. In Belgie zal je ook wel zoiets hebben.
Ik dacht of er misschien geen exportpapieren bij moesten zitten
En hier bedoelde ik eigenlijk een verzkering voor als de auto thuis in de garage staat. Ik neem aan dat die dan niet onder de inboedel valt.
- GTRene
Ik had destijds men hartge gewoon allrisk verzekerd op chassinr om naar de RDW te rijden (met rdw dag kenteken) en de week oid? in men garage staan(wachtend op men platen) ook gewoon verzekerd, just to be sure ook al mocht je er dan niet mee rijden immers geen kenteken verder.Tristan schreef:- Belgische papieren zitten bij de auto als het goed is. Hier in NL een deel 1, 2 en 3. In Belgie zal je ook wel zoiets hebben.
- Tristan
Gewoon verzekering opbellen en vertellen dat de auto in opslag gaat en graag op chassisnr. wilt verzekeren. Let erop dat men vaak alleen WA wil verzekeren.
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
BPM afschrijving gaat per maand, niet per jaar, dus als je hem op 1-april 2014 invoert is het nog voordeliger 

- GTRene
prinsjesdag
http://www.autotelex.nl/autoimport?gcli ... DgodYib0Eg" onclick="window.open(this.href);return false;
en hier formulieren die meteen uitrekenen en noteren wat het kost e,.d. en geldig voor RDW geloof ik verder vraag en antwoord en voorbeelden..lijkt me handig
http://www.autotelex.nl/autoimport" onclick="window.open(this.href);return false;
hierstaat ook wel info op, ook van die waarde auto's3)Auto: zuinige auto goedkoop
De overheid blijft ook in 2011 de aanschaf van schone auto’s stimuleren.
Over auto’s die in de zuinigste categorie A vallen, hoeft ook komend jaar niet de aanschafbelasting BPM te worden betaald. Deze maatregel is in 2010 van start gegaan om het gebruik van zuinige auto’s te stimuleren en dit zal nu dus ook in 2011 gebeuren.
De BPM wordt sinds 2010 gebasseerd op de uitstoot van CO2, in plaats van op de cataloguswaarde van de auto. De aankoop van zuinige auto’s wordt ook aantrekkelijker doordat er in ieder geval tot 2013 geen motorrijtuigenbelasting betaald hoeft te worden en door een lage bijtelling van slechts veertien procent. Een benzine rijdende auto komt in categorie A voor als deze minder dan 110 gram CO2 per gereden kilometer uitstoot. Rijdt je op diesel, dan ligt de grens op 95 gram CO2 per kilometer.
De aanschaf van schone, op diesel rijdende personenauto’s wordt ook gestimuleerd door een korting op de BPM voor auto’s die voldoen aan de Euro-6 norm. Deze korting wordt wel elk jaar minder. In 2011 krijg je nog 1.500 euro, terwijl dit in 2013 al teruggelopen is tot 500 euro. Een dieselauto voldoet aan de Euro-6 norm als deze minder dan 500 miligram Koolmonoxide(CO) en minder dan 80 gram stikstofoxide(NOX) uitstoot. Verder moet het totaal van koolwaterstoffen(HC) en stikstofoxide(NOX) lager zijn dan 170 miligram en de uitstoot van roet minder dan vijf miligram.
Heb je een motor, dan betaal je de komende jaren meer motorrijtuigenbelasting. In 2012 wordt dit percentage verhoogd met zes procent, in 2013 gaat de motorrijtuigenbelasting voor motoren nog twaalf procent omhoog. De motorrijtuigenbelasting voor motoren verschilt per provincie maar kost in de meeste provincies ongeveer tachtig euro per jaar
http://www.autotelex.nl/autoimport?gcli ... DgodYib0Eg" onclick="window.open(this.href);return false;
en hier formulieren die meteen uitrekenen en noteren wat het kost e,.d. en geldig voor RDW geloof ik verder vraag en antwoord en voorbeelden..lijkt me handig

http://www.autotelex.nl/autoimport" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Duits 5-dagen kenteken is NIET in NL geldig als er zo'n geel vlak aan zit aldus de blauwpet die hier zelfs op het RDW station prenten van 450eu voor uitdeelt. Alleen de rode (export) variant mag in Nederland gevoerd worden gedurende de geldigheid van dat kenteken. Dit alleen icm een geldige BPM en MRB ontheffing die je online kunt aanvragen op de website van de Douane. Google maar op "korstondige vrijstelling MRB BPM", dan vind je'm gelijk.
- GTRene
ditmaal is rood dus rijden 

- Ampair
ik heb net een auto ingevoerd uit belgie.
je hebt nodig dat roze papiertje dat in belgie bij de auto zit. dat is maar 1 deel.
je hebt het zogenaamde attest nodig van wat voor auto het is met alle maten.
in belgie en duitsland krijg je die bij een nieuwe auto erbij. zit die er niet bij dan moet de belse eigenaar even met de importeur een nieuwe regelen. zonder dit krijg je hem niet ingevoerd in NL
en als laatste heb je voor de bpm invoer een aankoop contract nodig.
en veeeeeel geduld bij de belastingdienst en de rdw
je hebt nodig dat roze papiertje dat in belgie bij de auto zit. dat is maar 1 deel.
in belgie en duitsland krijg je die bij een nieuwe auto erbij. zit die er niet bij dan moet de belse eigenaar even met de importeur een nieuwe regelen. zonder dit krijg je hem niet ingevoerd in NL
- GTRene
dus:Ampair schreef:ik heb net een auto ingevoerd uit belgie.
---Roze papiertje (is dat omdat ie uitgeschreven wordt/is uit Belgie?)
---Attest (dat is waar alle voertuig gegevens opstaan maar geen kenteken?)
---aankoop nota (daar zou je een redelijk bedrag in kunnen vullen door beide overeen gekomen?)
dus die 3 dingen....handig zou zijn echte voorbeelden...foto's wat onherkenbaar gemaakt

- HJ2
Ik heb het anders gedaan destijds om de lotus vanuit BE in NL te krijgen...
Ik heb de oude eigenaar de wagen laten rijden en hem daarna weer naar huis gebracht (in een Susuki swift
)
Ik had daardoor geen transitplaten oid nodig.
Bij aankomst de wagen in de garage en de kentekenplaten weer aan de Belg meegegeven (die staan daar immers op naam). Toen de wagen technisch gecontroleerd en een eendagskenteken aangevraagd voor de keuring. Wel zorgen dat alle papieren erbij zitten (zie eerdere posts hierboven)
Als ik geweten had dat het zo makkelijk zou kunnen zijn had ik het veel eerder gedaan.
Ik heb de oude eigenaar de wagen laten rijden en hem daarna weer naar huis gebracht (in een Susuki swift

Ik had daardoor geen transitplaten oid nodig.
Bij aankomst de wagen in de garage en de kentekenplaten weer aan de Belg meegegeven (die staan daar immers op naam). Toen de wagen technisch gecontroleerd en een eendagskenteken aangevraagd voor de keuring. Wel zorgen dat alle papieren erbij zitten (zie eerdere posts hierboven)
Als ik geweten had dat het zo makkelijk zou kunnen zijn had ik het veel eerder gedaan.
-
Als de oorspronkelijk eigenaar naar Nederland rijdt met zijn Belgische platen, ik hem weer thuis afzet, wat gebeurd er dan met overschrijven voor die Belg? Is er ook zoiets als een overschrijvingsbewijs dat die auto niet meer van hem is?
Waarvoor is dat aankoopbewijs eigenlijk nodig?
-
Nu alweer een paar weekjes in het nieuwe jaar. Natuurlijk zijn de BPM regels wat aangescherpt. Vorig jaar kon je volgens verschillende sites 2 berekeningen maken, op basis van 2010 of op basis van het bouwjaar van de auto. het laatste is voor een benzineslurper het meest gunstig.
http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Op deze site krijg je, wanneer je nu een auto invoert, 2011 berekening maar ook de goedkopere optie.
Weet iemand of deze regel nog steeds van toepassing is?
http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Op deze site krijg je, wanneer je nu een auto invoert, 2011 berekening maar ook de goedkopere optie.
Weet iemand of deze regel nog steeds van toepassing is?
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... html?p=4,1" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Had ik ook al gezien. Wel eerst in beroep, en daarna moet ik nog zien of er niet een "gat" gedicht gaat worden en hoe lang het uberhauot duurt voordat er een verandering in de regels komt.
- daNpy
Verkoop overeenkomst heeft de Belg nodig, en ik geloof dat het tegenwoordig ook wel handig is bij de RDW, maar het fijne weet ik er niet van. Heeft mss iets te maken met invoerrechten/BPMHarrie schreef:Als de oorspronkelijk eigenaar naar Nederland rijdt met zijn Belgische platen, ik hem weer thuis afzet, wat gebeurd er dan met overschrijven voor die Belg? Is er ook zoiets als een overschrijvingsbewijs dat die auto niet meer van hem is?

De Belg hoeft alleen maar zijn kenteken + papieren in te leveren en hij is klaar.
In het buitenland (o.a. BE/DL) zijn kentekens niet gekoppeld aan chassisnummers, heb je geen overschrijvingsbewijzen of wat dan ook. Veel simpeler en sneller, je kan je auto op zondagavond (ver)kopen en direct mee (laten) nemen.