Hoe zit dit eigenlijk?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
wat bouwen ze daar dan....is/was dat geen bmw sloop ooit? naam komt me bekend voor.
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Ook een manier om goedkoop een Audi te rijden.

-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28588
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
pfff een zafira met audi neus 

- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
WTF.. Grapje hoop ik? 

-
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Afgelopen zaterdag kwam ik bij de Ring een oud cursist van me tegen. Raken in gesprek en vervolgens neemt hij me mee naar zijn auto. Blijkt een originele 996 CUP te zijn. Met nummerplaten erop.... Zelfs volgends de eigenaar niet geheel legaal...
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Het is een seat Alhambra met Q5 neus en kont. Volgens mij ook wat verbreed.
Ik moet zeggen dat het erg fraai gedaan is. De afwerking is strak en auto zit goed in de lak.

Ik moet zeggen dat het erg fraai gedaan is. De afwerking is strak en auto zit goed in de lak.
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Je weet natuurlijk niet hoe de auto daar gebracht is he? Voor hetzelfde geld is er een kaal chassis ter keuring aangeboden als zijnde schade-chassis, en is de auto hier (her?)opgebouwd. Dat jij nieuw koopt en dus de volle klap aan bpm betaald dat is jouw keuze inderdaad. Idealer wijs biedt je een zo goed als kaal CSL chassis aan bij de rdw als je deze importeert.Andre schreef:De 46-XF-JH
Skodia Fabia Model komt wel overeen met zelfde type wrc. Zelfs de model type is nu Fabia WRC.
Zijn wij nu allemaal gek geworden om de dure types te kopen dan?
Want als dit dus kan. Kan je net zo goed de allergoedkoopste type van welk merk auto dan ook kopen en opbouwen tot het duurste type en met de bpm van het goedkoopste types wegkomen. Want uiteindelijk is dat namelijk hetzelfde wat hier ook gebeurt. Hier liggen wel mogelijkheden zo. Zelfs aanpassingen van fwd naar AWD wordt door de RDW dus niet gezien als waarde verhoging van de auto.
Merk SKODA
Model FABIA WRC
Kleur BLAUW
Brandstof benzine
Carrosserie hatchback
Aantal deuren 4
Aantal zitplaatsen 2
BPM € 4.924
Indicatieve aanschafprijs € 22.620
REGISTRATIE
Datum eerste toelating 8 juli 2003
Datum eerste tenaamstelling 20 april 2007
Datum laatste tenaamstelling 21 april 2010
APK
APK melddatum 1 juni 2010
APK vervaldatum 1 juni 2011
MOTOR
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1996 cc
Vermogen 225 kW (306 pk)
MILIEU
Energielabel -
Roetfilter nee
GEWICHTEN
Massa leeg 1230 kg
Maximum toelaatbare massa 1630 kg
Voorasdruk 960 kg
Achterasdruk 800 kg
Wielbasis 2,48 m
De wrc's die je aanhaalt zijn overigens wel dusdanige unieke auto's dat je al vlot tegen onwetendheid aanloopt bij de rdw, wat niet zo gek is. Is elders waarschijnlijk via een soort van prototype-registratie-achtig iets op kenteken gezet ergens binnen de EU en tsja, dan moet ie dus ook zomaar op NLs kenteken gezet kunnen worden. Dat je dan creatief gaat doen om niet 100.000 euro aan bpm af te gaan tikken is niet meer dan logisch :o !
- Arthur
- Berichten: 43128
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Dat kan idd met die Fabia WRC aan de hand zijn. Maar volgens mij moet het geheel wel rijdend zijn wil je hiervoor in aanmerking komen? En dan kun je idd veel voordeliger importeren. Trekken ze de "schade" van de BPM af. Dit is ook terug te zien als je het kenteken invoert op de RDW site of op Autoweek. Altijd handig, zie je meteen of er met een auto is "geknoeid".
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Belachelijk. Ander woord heb ik er niet voor.M@rcel schreef:Ik heb het nog even nagevraagd, het klopt niet wat ik eerder had geschreven.steve smith schreef:Staat er ook niet meer, stond er wel. Moet ik de screenshot weghalen?M@rcel schreef:Mmm, opmerkelijk, die hoort er echt niet op te staan.
BPM en BTW worden overigens niet betaald, broekzak/vestzak verhaal.
Dat broekzak-vestzak verhaal geloof ik niet helemaal, dan had gewoon de waarheid op het kenteken kunnen staan. Iemand die een dergelijke auto (of een veel minder voertuig met dezefde bepantsering) nodig heeft omdat die faalhazen in Den Haag dit land niet veilig kunnen houden mag wel voor de volle mep z'n knip trekken en een 6 cijferig bedrag overmaken naar Den Haag voor een kenteken. Als je als MP of demisMP vindt dat je land zo onveilig is moet je daar wat aan doen en niet op kosten van de belastingbetaler wegkruipen in zo'n ding. De rest van de bevolking heeft die keuze namelijk niet en moet ook gewoon over straat op gekke plekken en gekke tijden. Zonder blauwe pakken met speldjes.
BPM en BTW worden gewoon betaald, inkomsten en uitgaven blijven zo duidelijk van elkaar gescheiden.
BPM bedrag is op een normale S600 gebaseerd, veiligheidsuitvoeringen en optie's worden niet meegenomen in het te bepalen BPM bedrag.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Waarbij je voorbij gaat aan het feit dat er dus een auto op de Nederlandse wegen rijdt waarvan de waarde op papier op geen enkele wijze strookt met de werkelijkheid. Elke bijtelling betalende autobezitter zou dit maar wat graag willen........ Die rijden ook in een auto waar opties op zitten die de (baas wll/hun werk eist) maar ze zelf geen reet om geven. Die moeten toch ook gewoon dokken? Als jij een naviprofje en een trekhaak af fabriek in je zakelijke 330d hebt zitten mag je daar toch ook maandelijks voor dokken? En de overheid rekent lekker "zonder opties en veiligheidsvoorzieningen". Aan me hoela, zo lust ik er nog wel een paar.Tom van H. schreef:Hoezo niet? De auto wordt betaald door de overheid, de bpm gaat naar de overheid. Lijkt mij toch duidelijk broekzak-vestzak? Totaal niet boeiend dus wat het betaalde bpm bedrag is lijkt me aangezien de overheid het aan zichzelf betaalt....steve smith schreef:Staat er ook niet meer, stond er wel. Moet ik de screenshot weghalen?M@rcel schreef:Mmm, opmerkelijk, die hoort er echt niet op te staan.
BPM en BTW worden overigens niet betaald, broekzak/vestzak verhaal.
Dat broekzak-vestzak verhaal geloof ik niet helemaal...
Dan zou ook iedereen die een beetje flinke kar moet trekken voor z'n werk in het 14% bijtellingstarief moeten vallen omdat geen enkele Bluemotion/Hybrid/EfficitientDynamicsEdition/etc. een fatsoenlijk trekgewicht heeft, en ze dus geen keuze hebben. En zo kun je nog wel 30 idiote uitzondering verzinnen zoals BiZa ook voor zichzelf doet. De volgende eigenaar van die S600 lacht bij voorbaat z'n leuter uit z'n broek! Maar nu komt natuurlijk het verhaal dat ze niet verkocht worden..... Zoals ook over die ex-JP e38 740iLP gezegd werd die keurig op Mobile.de stond met de NL platen er nog op.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Wat oudere magere man met grijs haar, zich verplaatsend met een witte T5 op wieldoppen? Witte Cup met schuifruiten en centrale wielmoeren? Dan heb ik 'm vlak voor vertrek nog heel even gesproken. Dikke auto!!!!Dickh. schreef:Afgelopen zaterdag kwam ik bij de Ring een oud cursist van me tegen. Raken in gesprek en vervolgens neemt hij me mee naar zijn auto. Blijkt een originele 996 CUP te zijn. Met nummerplaten erop.... Zelfs volgends de eigenaar niet geheel legaal...
-
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Klopt, Steve. Dat was 'm.
- Ferdi
- Berichten: 3091
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Afgelopen zondag bij de Hellendoorn rally een foto voor een bekende van me gemaakt van deze Escort:

Naar aanleiding van dit topic voor de grap eens de gegevens van deze auto opgevraagd:

Zoals de wagen er vandoor schoot bij de start was het duidelijk niet het 1.3 blok meer dat onder de kap lag
Naar aanleiding van dit topic voor de grap eens de gegevens van deze auto opgevraagd:
Zoals de wagen er vandoor schoot bij de start was het duidelijk niet het 1.3 blok meer dat onder de kap lag

-
Online
- Berichten: 6761
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Downsizing in de rallysport heet dat.
Een 1.3 met 58pk
Een 1.3 met 58pk

- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Dat kan toch HELEMAAL niet met die Escort. Of is dit een Cosworth die niet op basis van een Sierra is gebouwd?
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Inderdaad, om even de wijsneus te spelen: een Cosworth is wel heeeeeel wezenlijk anders dan een gewone Escort, in feite meer een Sierra met Escort-koets, incl. motor in lengterichting.
Gewone Escort:

Escort RS Cosworth:

Gewone Escort:
Escort RS Cosworth:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
wel apart/vreemd dat dat "kan" allemaal.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Darudevampire, Dimitri, Google [Bot], k33z, Kadett, Kasteel, Semrush [Bot], Ti-Tourist (Erik) en 3 gasten