CJIB Centraal Justitieel Incasso Bureau verkeersboetes

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
HansD

Re: Centraal Justitieel Incasso Bureau verkeersboetes

Bericht door HansD » 21 sep 2010, 19:58

Gaat lekker zo. Ik ben nu al blij met die extra agenten die er schijnen te komen of belastingmedewerkers zodat die ook allemaal kunnen gaan flitsen.

Met zulke verhogingen zal het aantal verkeersslachtoffers wel snel richting 0 gaan (de argumentatie van de overheid volgend).

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 21 sep 2010, 20:09

Maus335i schreef:Prinsjesdag...

Boetes in 2011 15% omhoog en in 2012 nóg eens 20% extra omhoog...
Heb het niet gevolgd, maar OMG. :| Tijd voor een staatsgreep.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 sep 2010, 20:12

Robin Hartog schreef:
Maus335i schreef:Prinsjesdag...

Boetes in 2011 15% omhoog en in 2012 nóg eens 20% extra omhoog...
Heb het niet gevolgd, maar OMG. :| Tijd voor een staatsgreep.
je vergeet "kas" tussen staats---greep :mrgreen: zie avatar Romo :D

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 21 sep 2010, 20:13

Ok komt ie! Geloof het of niet maar dit is me toch een verhaal.

Ik fiets laatst de stad uit, na een avondje stappen, het was erg gezellig, samen met een vriend van mij. We hadden allebei genoeg gedronken en fietsten mooi richting huis, rode licht lekker negeren er komt toch niks aan. Zijn we de straat overgestoken, waar werkelijk geen kip te zien was, worden we staande gehouden door een agent. Heren rood licht het gebruikelijke verhaal, hij vroeg om onze id kaarten en ik dacht: Ja hoor! Nu begint hij te schrijven, maakt nog even melding over het feit dat we allebei zonder verlichting rondfietsen en ik dacht tuurlijk dat kan er ook nog wel bij.

Meneer pakt een blocnote, en noteert de sofi nummers en namen. Hij zegt ons: heren aangezien jullie geen verlichting op de fiets hebben vervolgen jullie je reis verder per voet en hou ik het bij een waarschuwing. TOP! Wat een geweldige agent dacht ik bij mezelf. Na hem beloofd te hebben dat we inderdaad niet verder zouden fietsen ( wat we ook niet gedaan hebben ) krijgen we zaterdag en vandaag allebei alsnog een boete in de bus voor het negeren van een rood stoplicht.

Nou brak mijn klomp! Als er toch gezegd word door een agent dat je geen boete krijgt maar een waarschuwing en je krijgt er later toch nog een dan gaat dat toch in tegen alle rechtzekerheid van de burger! Onvoorstelbaar!

Maar als klap op de vuurpijl heeft mijn kameraad de bekeuring op 13 augustus 2010 om 1:30 gekregen en ik op 13 augustus 2010 om 13:12, op dat moment was ik aan het werk dus ik kan hard maken dat ik daar nooit de overtreding gemaakt kan hebben. Hoe nu verder?! Ik ga sowieso bezwaar aantekenen want dit gaat natuurlijk nergens over. Tevens ben ik voor mijn boete wel gerust op de uitkomst, daar ik aan kan tonen dat ik op het bewuste tijdstip ergens anders was. (middels een verklaring van mijn baas) Maar die van mijn kameraad lijkt toch aardig te kloppen.

Advies iemand?

GTRene

Bericht door GTRene » 21 sep 2010, 20:19

HansD schreef:Gaat lekker zo. Ik ben nu al blij met die extra agenten die er schijnen te komen of belastingmedewerkers zodat die ook allemaal kunnen gaan flitsen.

Met zulke verhogingen zal het aantal verkeersslachtoffers wel snel richting 0 gaan (de argumentatie van de overheid volgend).
klopt ze willen die politie agenten aan het boeven vangen e.d. hebben...zo zegt een hoge P Piet...en dan belastingmedewerkers aan het flitsen zetten, immers kenteken flitsen is achterstallige belasting en of kentekenfraude en of snelheidboete enz...en zo zou de politie (die voor meer heeft geleerd) ook iets nuttigs doen...zou.

@Petrol Tom...hij heeft je gegevens en dat kleine foutje helpt je helaas niet...makt niks uit helaas.

als je nu een zwaar crimineel bent en mensen kilt/aanrand of wat ook dan kan het een vormfout zijn en wordt je voorlopig vrij gelaten :mrgreen:

HansD

Bericht door HansD » 21 sep 2010, 20:21

Geen advies maar dat is ook een manier om agressie vanwege boete's te voorkomen. Wat een kutstreek.

Jij zal er misschien wel onderuit komen maar ik ben bang dat je maat de lul is.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 21 sep 2010, 20:27

Petrolhead Tom schreef:Ok komt ie! Geloof het of niet maar dit is me toch een verhaal.

Ik fiets laatst de stad uit, na een avondje stappen, het was erg gezellig, samen met een vriend van mij. We hadden allebei genoeg gedronken en fietsten mooi richting huis, rode licht lekker negeren er komt toch niks aan. Zijn we de straat overgestoken, waar werkelijk geen kip te zien was, worden we staande gehouden door een agent. Heren rood licht het gebruikelijke verhaal, hij vroeg om onze id kaarten en ik dacht: Ja hoor! Nu begint hij te schrijven, maakt nog even melding over het feit dat we allebei zonder verlichting rondfietsen en ik dacht tuurlijk dat kan er ook nog wel bij.

Meneer pakt een blocnote, en noteert de sofi nummers en namen. Hij zegt ons: heren aangezien jullie geen verlichting op de fiets hebben vervolgen jullie je reis verder per voet en hou ik het bij een waarschuwing. TOP! Wat een geweldige agent dacht ik bij mezelf. Na hem beloofd te hebben dat we inderdaad niet verder zouden fietsen ( wat we ook niet gedaan hebben ) krijgen we zaterdag en vandaag allebei alsnog een boete in de bus voor het negeren van een rood stoplicht.

Nou brak mijn klomp! Als er toch gezegd word door een agent dat je geen boete krijgt maar een waarschuwing en je krijgt er later toch nog een dan gaat dat toch in tegen alle rechtzekerheid van de burger! Onvoorstelbaar!

Maar als klap op de vuurpijl heeft mijn kameraad de bekeuring op 13 augustus 2010 om 1:30 gekregen en ik op 13 augustus 2010 om 13:12, op dat moment was ik aan het werk dus ik kan hard maken dat ik daar nooit de overtreding gemaakt kan hebben. Hoe nu verder?! Ik ga sowieso bezwaar aantekenen want dit gaat natuurlijk nergens over. Tevens ben ik voor mijn boete wel gerust op de uitkomst, daar ik aan kan tonen dat ik op het bewuste tijdstip ergens anders was. (middels een verklaring van mijn baas) Maar die van mijn kameraad lijkt toch aardig te kloppen.

Advies iemand?
Heb ik ook al eens gehad.

Middenin de nacht op weg naar de stad op een overzichtelijk kruispunt door rood gefiets, aangezien daar toch niets aan komt en als er wel wat aan komt je dat lang en breed kunt zien.

Stonden ze aan de overkant in de bosjes te wachten, ik moest gewoon lachen omdat ze zo zielig waren om in de bosjes te gaan staan.

Toen alles afgehandeld was kwam er nog een sarcastische opmerking in de trant van: Dat wordt straks wat minder drinken zeker? :twisted:

Heb ze maar succes gewenst met hun droombaan :jenna:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 21 sep 2010, 20:31

Ik vind het gewoon walgelijk! Eerst je gelukkig maken met een waarschuwing en dan alsnog een boete er achteraan sturen, lijkt haast op praktijken van een jaartje of 70 geleden. Schande! Die man zal zijn quotum wel niet gehaald hebben en er nog maar gauw even twee bij uitgeschreven hebben voor zijn maand bonus bah bah bah wat een tuig.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben door rood gefietst, en als ik daar direct een boete voor had gekregen in plaats van een waarschuwing had ik dat niet leuk gevonden maar had ik hem gewoon betaald, nu niet, nu word het een principe kwestie.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 21 sep 2010, 20:35

Gelijk heb je :)

Maar vraag me af in hoeverre de tijd uit gaat maken, alhoewel er nogal een verschil zit tussen 's nachts of 's middags natuurlijk.
Ik hoop voor je dat je er met een verklaring van je werkgever vanaf komt :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 21 sep 2010, 20:39

dronken en op de fiets door rood fietsen maar naar "eigen" oordeling hoeft je natuurlijk niet vrij te waren...
waarschijnlijk hebben spannende situaties daar met dronken lui op fiets zonder licht of wat ook daar wel eens voor bijna aanrijdingen gezorgd? wie weet...lullig misschien voor jou/jullie maar zo gaat dat...net als snelheid dingen en gevaar....gevaar? ja bij sommige wel en daar wordt een ander ook op afgerekend zeg maar.

lullig soms :mrgreen:

Hugo Bos

Bericht door Hugo Bos » 21 sep 2010, 21:24

Tom, als de agent je bezwaar onder ogen krijgt (wat een goeie kans is als je dit voor de kantonrechter gaat laten komen) dan mag de agent het tijdstip gewoon aanpassen aangezien het een Mulderfeit is. Niet te vroeg in je handjes knijpen dus.

Hans

Bericht door Hans » 21 sep 2010, 21:56

Petrolhead Tom schreef:Hij zegt ons: heren aangezien jullie geen verlichting op de fiets hebben vervolgen jullie je reis verder per voet en hou ik het bij een waarschuwing.
Toen ik je verhaal de eerste keer las ging ik er vanuit dat je voor dat roodlicht een bekeuring kreeg en alleen voor de verlichting een waarschuwing.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 22 sep 2010, 07:47

Nee hij wilde het voor allebei bij een waarschuwing laten, daarom waren we ook zo verbaasd dat we toch ineens een bekeuring kregen.

GTRene

Bericht door GTRene » 22 sep 2010, 13:20

Petrolhead Tom schreef:Nee hij wilde het voor allebei bij een waarschuwing laten, daarom waren we ook zo verbaasd dat we toch ineens een bekeuring kregen.
das inderdaad niet netjes...tegenwoordig moet je alles filmen en opnemen wat iemand zegt :x ja doe ik ook niet maar zou eigenlijk wel handig zijn :mrgreen:

maar denk dat hij/zij geen geouwehoer wil met bepaalt soort mensen op/in nachtelijke uren...ontstaat vaak geweld zo na discussies e.d. en meerdere mensen die zich er mee gaan bemoeien?
niet dat ik het goed praat, maar kan me er wel wat bij voorstellen :hmmm:

wel lullig.

Michel P

Bericht door Michel P » 22 sep 2010, 13:24

Geen licht op de fiets, (ge)dronken, door rood fietsen........... en als er dan toevallig een automobilist jullie had aangereden was die ook nog eens fout............

Agent had simpelweg voor alle dilecten een bekeuring moeten geven......

Michel

RutgerK

Bericht door RutgerK » 22 sep 2010, 13:26

Lijkt mij stug dat hij voor door rood rijden het bij een waarschuwing laat als je ook zonder verlichting rijdt. Kan het zijn dat het door de benevelde toestand iets anders geïnterpreteerd is? Toen ik het verhaal las dacht ik al dat alleen het verlichtingsverhaal bij een waarschuwing zou blijven.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 22 sep 2010, 18:09

Ik snap wat jullie bedoelen, maar het was zeker niet zo dat ik stond te wankelen ofzo, in tegendeel ik was prima in staat om het verhaal te begrijpen, daarom snap ik ook echt niet dat ik een bekeuring heb gekregen.

Michel jou opmerking is natuurlijk 100% waar, maar dat heeft de agent in kwestie niet gedaan die heeft ons gewaarschuwd en meer niet, als ik daar ter plekke drie bekeuringen had gekregen had ik daar niets aan kunnen doen en was dat volledig terecht geweest.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 22 sep 2010, 18:19

Dus wat is je punt nu eigenlijk? Omdat je 1 boete (terecht) hebt gekregen in plaats van 3 terwijl die agent had beloofd geen boete uit te schrijven?

GTRene

Bericht door GTRene » 22 sep 2010, 18:38

misschien was die waarschuwing wel voor die andere 2 overtredingen :hmmm:

PD power

Bericht door PD power » 22 sep 2010, 18:46

Petrolhead Tom schreef:Ok komt ie! Geloof het of niet maar dit is me toch een verhaal.

Advies iemand?
Lees het onderstreepte nog eens, misschien heeft ie jullie nog zien fietsen.

Ben geen moraal ridder, maar als "zwakke verkeersdeelnemer" door rood rijden en zonder verlichting, vind ik niet kunnen.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 22 sep 2010, 18:51

Volgens mij bedoelt Tom dat hij ook echt niet verder is gefietst :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 22 sep 2010, 18:55

ik zie het al na die onderstreepte mail en nogmaals lezen....waarschuwing voor fietsen zonder licht en wat beschonken...dus daarvoor laat ie het bij een waarschuwing als jullie verder lopen.

maar door rood licht is een bekeuring, zoiets...en zo klopt het ook wat je schrijft.

vandaar toch gegevens opgeschreven anders doen ze dat ook niet bij een waarschuwing alleen, tenminste niet snel...is te veel werk...en dus eigenlijk alleen als je al een bekeuring krijgt lijkt me.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 sep 2010, 19:03

Ik werd vanochtend bijna aangereden door een fietser :( Kwam toch écht van rechts (auto), maar mevrouw wist kennelijk nog niet dat rechts voorrang heeft. En vloeken, tieren, handgebaren. Kon er niks van horen met dat dubbel glas, zag alleen een mond bewegen :mrgreen:

Jammer dat ze doorfietste trouwens, had haar graag nog even uitgelegd hoe verkeersregels werken.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 22 sep 2010, 19:18

Nogmaals, ik heb voor alle drie de delicten een waarschuwing gekregen en ben echt niet verder gefietst omdat ik nog nooit zo'n schappelijke agent mee had gemaakt, en bang zou zijn dat, als hij me later zou zien fietsen ik drie keer op de bon zou gaan. Maar als je dan later toch een bon krijgt dan vraag ik me wel af waar we mee bezig zijn! Een man is een man een woord is een woord?

JP

Bericht door JP » 22 sep 2010, 19:23

@ PH Tom; een waarschuwing voor geen licht op je fiets @ 1300uur. In welk gat is het dan al donker..... :mrgreen:

Plaats reactie