Welke kies jij (Duits super trio) RS5, M3 en C63 AMG
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Welke kies jij (Duits super trio) RS5, M3 en C63 AMG
De handbak is zeker niet heilig, zeker niet zoals ik in mijn eigen kar ervaar (het verschil met de E46 M3 kon niet groter zijn)
Mogelijk heeft de CDV ook een negatieve invloed, er zijn veel eigenaren die hem verwijderen en dan beweren dat het beter gaat.................FWIW
Mogelijk heeft de CDV ook een negatieve invloed, er zijn veel eigenaren die hem verwijderen en dan beweren dat het beter gaat.................FWIW
- GTRene
dat wat ik in die M3 zag dat schakelt lekker zeg
nodigt ook uit tot nog een keer en nog een keer en oeps polizei

nodigt ook uit tot nog een keer en nog een keer en oeps polizei

- Erik335i
Heel erg moeilijke keus zonder er eerst mee te rijden, qua looks zou ik voor de RS5 gaan.. Dat is gewoon een super stoere auto
Net als de andere 2 .. 
Die m3 hebben maurice en ik nog eens een proefrit mee gemaakt, is een demo auto van BMW.
Echt een geweldige wagen, de dct kende ik al van de 335 van maurice maar in de M3 is hij helemaal fantastisch!

Die m3 hebben maurice en ik nog eens een proefrit mee gemaakt, is een demo auto van BMW.
Echt een geweldige wagen, de dct kende ik al van de 335 van maurice maar in de M3 is hij helemaal fantastisch!
- Ahmed
Bruuuuuut :banaan:
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Persoonlijk vind ik de 18" mooier op de Merc dan bovenstaande 19"........lijkt me ook beter rijden, de kar staat toch al bekend om zijn (te) harde afstelling.............
Verder net iets te te veel bulten, gaten en kieren, mn frontaal bekeken...................de mistlampen vind ik ook een misser.....
Verder net iets te te veel bulten, gaten en kieren, mn frontaal bekeken...................de mistlampen vind ik ook een misser.....
- GTRene
ik dacht dat je wel van bulten en gaten hieldromo schreef:Persoonlijk vind ik de 18" mooier op de Merc dan bovenstaande 19"........lijkt me ook beter rijden, de kar staat toch al bekend om zijn (te) harde afstelling.............

- Erik335i
Als de vergelijking nou met een CL was, die komt qua model toch meer in de buurt ?
- romo
GTRene schreef:ik dacht dat je wel van bulten en gaten hieldromo schreef:Persoonlijk vind ik de 18" mooier op de Merc dan bovenstaande 19"........lijkt me ook beter rijden, de kar staat toch al bekend om zijn (te) harde afstelling.............
Verder net iets te te veel bulten, gaten en kieren, mn frontaal bekeken...................de mistlampen vind ik ook een misser.....![]()
Zeker, maar die mailen niet terug......................

- Fernando
C63AMG no f*cking doubt.....
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Hoewel de C63 AMG toch echt een droommachine is, zou het voor mij toch de M3 worden. Graag een coupe met DCT.
- Erik K.
Voor mij de M3, liefst in sedan, maar coupe is ook goed.
De C63AMG komt in de buurt, maar vind ik qua uitstraling/imago nu al fout, laat staan over enkele jaren.
De RS5 een mooie allrounder en vast een goeie auto, maar wat te tam.
De C63AMG komt in de buurt, maar vind ik qua uitstraling/imago nu al fout, laat staan over enkele jaren.
De RS5 een mooie allrounder en vast een goeie auto, maar wat te tam.
- Niels
- Auto: Prius+
C63, juist omdat het een station is
In reallife zou ik zeker eerst met de M3 rijden om tot een keuze te komen maar voor nu......

In reallife zou ik zeker eerst met de M3 rijden om tot een keuze te komen maar voor nu......
-
M3 omdat ie beter op het circuit is?
LOL
De GTS kan een beetje circuit niet eens aan.......
LOL
- Dennis Cavallino
C63 AMG is mijn keuze. De E90 heb ik nooit mooi gevonden al rijdt 't beter dan de Benz ik vind die C63 motor + sound en het hooligangevoel echt geweldig. De RS5 doet me werkelijk niets, zoals zoveel Audi's en op één of andere manier vind ik hem niet mooi, mede dankzij de inteelt-uitstraling die alle Audi's hebben, ze zijn perfect doch karakterloos.
C63 AMG Estate met sportpakketje, sper en trekhaak. + tankpas en extra setjes velgen met banden achterin en op mijn aanhangertje.
C63 AMG Estate met sportpakketje, sper en trekhaak. + tankpas en extra setjes velgen met banden achterin en op mijn aanhangertje.

- GTRene
dreamteam, Dennis 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Jawel, rij maar eens met 'n F10.FreudeamFahren schreef:Daar is dan weer geen speld tussen te krijgenPingus schreef:Een automaat is en blijft een automaat :idea:

Ik dacht ook zoals jullie. Ik haatte zelfs automaten(behalve in horloges)
Die Benz moet ook prima zijn, als ik de tests mag geloven.
- Sperdy
+1. On the spot deze samenvatting voor wat mij betreft.Dennis Cavallino schreef:C63 AMG is mijn keuze. De E90 heb ik nooit mooi gevonden al rijdt 't beter dan de Benz ik vind die C63 motor + sound en het hooligangevoel echt geweldig. De RS5 doet me werkelijk niets, zoals zoveel Audi's en op één of andere manier vind ik hem niet mooi, mede dankzij de inteelt-uitstraling die alle Audi's hebben, ze zijn perfect doch karakterloos.
-
Robin, de huidige generatie automaten zijn en wereld van verschil met de 3 bakken van 20 jaar geleden. Zonder enige twijfel. Veel mensen kunnen niet meer op tegen de huidige kwaliteit automaten qua zelf schakelen. Maar zelfs dan: who cares ?!
Want... een automaat geeft niet (lees: nooit) de voldoening voor de puristen/liefhebbers, zoals een handbak dat wel geeft. Gelukkig zijn daar auto's voor, in meerdere segmenten (hoewel het er helaas wel minder worden), ook in het top segment, zoals de de 911 GT2, die niet meedoen met de automaten-hype, en ik hoop dat dat nog heel lang zo blijft.
Want... een automaat geeft niet (lees: nooit) de voldoening voor de puristen/liefhebbers, zoals een handbak dat wel geeft. Gelukkig zijn daar auto's voor, in meerdere segmenten (hoewel het er helaas wel minder worden), ook in het top segment, zoals de de 911 GT2, die niet meedoen met de automaten-hype, en ik hoop dat dat nog heel lang zo blijft.
-
Zoals Romo al schrijft(en dan schaar ik de DCT even onder de automaten) geeft een E9x M3 DCT waarsch meer voldoening dan 'n handbak, ik weet 't wel zeker adhv mijn ervaringen.Ook 1 van de redenen dat ik 'm wegdeed. M3 CSL same story. De 458...Pingus schreef:Robin, de huidige generatie automaten zijn en wereld van verschil met de 3 bakken van 20 jaar geleden. Zonder enige twijfel. Veel mensen kunnen niet meer op tegen de huidige kwaliteit automaten qua zelf schakelen. Maar zelfs dan: who cares ?!
Maar goed de Benz, 7 traps met die motor. Ik zie 't probleem voor 'n daily niet.

En wat Shakes zegt over de E9x M3 en circuitfähig. LOL kun je er wél mee hebben, maar dat duur maar 5 rondjes max.

Volgensd mij heeft dat de GT2 RS een handbak heeft 'n puur technisch/mechanische reden, blijkbaar lost Ferrari dat anders op. Lees:Gaat 't gauwer kapot.

- Michel P
+1Shakes schreef:M3 omdat ie beter op het circuit is?
LOL
Geen van deze 3 auto voelt zich thuis op het circuit!!
Michel
- Tristan
Maar het stuurgevoel en balans van de auto merk je echt niet alleen op het circuit. Ik rij zat plezierkm´s om dat te gaan waarderen.
-
Mee eens, maar ik begreep dat de C63 in comparison de E90 M3 toch prima parool biedt, ook op dat gebied, zij het 'n tikkeltje minder, maar toch...Tristan schreef:Maar het stuurgevoel en balans van de auto merk je echt niet alleen op het circuit. Ik rij zat plezierkm´s om dat te gaan waarderen.
-
Wellicht, maar wellicht ook niet; ik weet dat niet (zouden we even aan Porsche moeten vragenRobin schreef:....
Volgens mij heeft dat de GT2 RS een handbak heeft 'n puur technisch/mechanische reden, blijkbaar lost Ferrari dat anders op. Lees:Gaat 't gauwer kapot.

Hoewel ik geen GT2 heb (helaas), wil ik dat ook, dat gevoel. DCT/.../ whatever gaat dat gevoel van puurheid nooit evenaren, alleen al omdat je weet dat niet puur/echt is :idea: en omdat je niet de bekende ppokknop in je hand hebt.
Zoals gezegd, smaken verschillen, maar een auto zonder een echte versnellingsbak is het gewoon niet voor mij.
-
Puur dit en puur dat....
Pak dan 'n Mercedes W125 uit 1937 (met compressor) ofzo als we 't over puur hebben, geen stuur/rembekrachtiging/abs/TC etc.
DIT is puur:

En puurder wordt 't niet hoor.

Pak dan 'n Mercedes W125 uit 1937 (met compressor) ofzo als we 't over puur hebben, geen stuur/rembekrachtiging/abs/TC etc.
DIT is puur:
En puurder wordt 't niet hoor.

-
Sorry Robin, hiermee sla je echt de plank mis naar mijn mening. De techniek ontwikkeld zich, dus een auto zonder automaat die in 2010 ontwikkeld is kan 100% puur sportief rijgenot zijn, daar heb je dus geen voor WO II auto voor nodig zoals jij voorstelt...Robin schreef:...
Pak dan 'n Mercedes W125 uit 1937 (met compressor) ofzo als we 't over puur hebben, geen stuur/rembekrachtiging/abs/TC etc....: