BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Macboy » 13 sep 2010, 13:18

We moeten niet vergeten dat we ons niet moeten focussen op de prijs in NL. Om een eerlijk oordeel te geven over de prijs/kwaliteit verhouding moeten we uitgaan van de Duitse prijzen.

En bij 75k: ja dan is ie feitelijk gewoon 30k (!!) goedkoper dan een M3 en biedt veel meer rijplezier. Lijkt mij een win-win situatie toch ?
FerdiACS1 schreef:(...) Omdat - als ze deze 1M/// een beetje goed in elkaar zetten - een E92M3 direct overbodig maakt, of, een groot deel van haar kopersgroep wegtrekt naar de 1M///. En dat is een risico, dus, wordt het een 1M/// 'met de rem er op' (...)
Geweldige post Ferdi. Dit probleem is niet onbekend in sportwagenland. Kijk naar de Porsche Cayman. Die stuurt ook veel strakker dan de 911 en daar houden ze ook de rem erop. Dat is de reden waarom er tot op heden geen Cayman RS is gekomen. Die maakt alle andere Porsches compleet overbodig ...

En dat is ook PRECIES de reden waarom deze auto's in gelimiteerde oplagen komen !

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Sperdy » 13 sep 2010, 13:51

Luco schreef:
FerdiACS1 schreef:LOL@Luco. Precies, zo kun je natuurlijk niet rekenen ... Mijn opa zei ook laatst dat een brood vroeger 2 cent kosste, en is nu 100x zo duur, en dat alleen voor een brood??
Dat weet ik ook wel, maar 80k voor een 1 serie, dat betekent als je zon ding koopt drie dingen:

Of je hebt geld teveel
Of je bent gestoord
Of beiden

Zei de gek die 50k per jaar stukslaat om een paar rondjes te rijden.
maar snel een afspraak maken met de psychiater
Reken nu maar gewoon dat 1 gulden = 1 euro. Maakt ook allemaal niet uit. Gaat er inderdaad om, hoeveel euri's wil je neerleggen voor een 1M en is dat je waard. 56k voor mijn acs1 vind ik een koopje. 75k voor een 1M vind ik reëel. Als het minder wordt, wat Andre zegt, is dat prachtig natuurlijk!

BMW 1 series zijn goed gebouwde hokken. Echte BMW's, er is geen verschil in kwaliteit tussen een 1 serie en bijv een 3 of 5 serie. Dus is een BMW duur, met daarop nog eens de extra euri's voor merknaam en imago, dus kom je aan een dikke prijs. Kopers betalen het maar wat graag.

Andre
Berichten: 11444
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Andre » 17 sep 2010, 12:01

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Sperdy » 17 sep 2010, 14:31

Vooral de combi is geil: je avatar en de powerslide

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Aernoudt » 17 sep 2010, 14:51

FerdiACS1 schreef:Vooral de combi is geil: je avatar en de powerslide
lol :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door GTRene » 17 sep 2010, 15:52

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door GTRene » 17 sep 2010, 15:57

en dit..354hp das toch iets van 360ps? :D
Being the first to reveal the actual name awhile back 1series M on this same forum... I'll give you the engine details and you can judge for yourself later. Based on the N54 with larger turbos and the HP will be ... you ready for this? 354 HP Info provided by same person to reveal name to me.

Believe it or not...

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Aernoudt » 17 sep 2010, 16:01

En zo te lezen ook een M diff :thumbup: Dat belooft wat; nu nog 1 ding: de prijs...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door GTRene » 17 sep 2010, 16:18

ja wordt een leuk ding, bovendien schijnt dat die nwe N55 motor (niet voor deze 1-M) als basis wordt gebruikt voor de nieuw te komen M3 in 2013 ofzow...wordt weer een R6...en de 1 series M wordt dan weer een R4 met turbo's zoiets.

dus deze en een nog meer hardcore versie van deze(denk ik zelf) zullen veel gezocht worden.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Sperdy » 17 sep 2010, 20:33

GTRene schreef:en dit..354hp das toch iets van 360ps? :D
Being the first to reveal the actual name awhile back 1series M on this same forum... I'll give you the engine details and you can judge for yourself later. Based on the N54 with larger turbos and the HP will be ... you ready for this? 354 HP Info provided by same person to reveal name to me.

Believe it or not...
ja = 360 pferden starcke. Maar met groter turbo's? Denk het niet. Standaard heeft het N54 iets van 0.6 Psi turbodruk. Dat gaat nergens over. Een goeie scheet na een flink bord hache levert al meer luchtdruk op. Mijn Acs1 levert max 1.0 psi. In de VS rijden ze vrolijk met 1.4 psi rond.
Ik denk dat die 1M/// een betere IC heeft, die het wat langer uit houdt bij sportief gebruik. En dat lijkt mij een hele goede update aan dat blok.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door GTRene » 17 sep 2010, 22:11

ik las al dat die Scot geloof ik? ergens in een post vermelde dat die blokjes gemaakt zijn voor 400pk...en dat ze ze daarna terug brachten bij BMW alvorens de 135i in de winkel lagen :mrgreen:
dus die 360 is ook nog "safe" en 400pk kan ook, maar zit je aan de bovengrens van "safe" neem ik dan zo aan :hmmm:

Gebruikersavatar
richardk
Berichten: 718
Lid geworden op: 26 okt 2009, 12:23
Locatie: 0513

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door richardk » 17 sep 2010, 22:24

FerdiACS1 schreef:
GTRene schreef:en dit..354hp das toch iets van 360ps? :D
Being the first to reveal the actual name awhile back 1series M on this same forum... I'll give you the engine details and you can judge for yourself later. Based on the N54 with larger turbos and the HP will be ... you ready for this? 354 HP Info provided by same person to reveal name to me.

Believe it or not...
ja = 360 pferden starcke. Maar met groter turbo's? Denk het niet. Standaard heeft het N54 iets van 0.6 Psi turbodruk. Dat gaat nergens over. Een goeie scheet na een flink bord hache levert al meer luchtdruk op. Mijn Acs1 levert max 1.0 psi. In de VS rijden ze vrolijk met 1.4 psi rond.
Ik denk dat die 1M/// een betere IC heeft, die het wat langer uit houdt bij sportief gebruik. En dat lijkt mij een hele goede update aan dat blok.

psi moet bar zijn denk.. psi is voor crxjes :clap: 0,6 psi is 0,04bar... mijn s6 drukt met gemak 1,4 bar

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door steve smith » 17 sep 2010, 23:17

360ps is toch gewoon de motor uit de B3?

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door RutgerK » 17 sep 2010, 23:21

Ik ben benieuwd of Audi wacht met de specs van de RS3 tot BMW de specs van de M1 vrijgeeft. Ik zie Audi er wel voor aan om de RS3 vervolgens met 2 of 3 pk meer in de markt te zetten. Ik las al een paar keer dat Audi de 5-cilinder tot 720pk heeft getest en dat zal wel een doel dienen.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Sperdy » 17 sep 2010, 23:23

400 pk kan makkelijk met het n54 blok. Alleen moet je niet zo maar wat doen, zoals in de vs bij die turbo-opschroefboeren. Noëlle levert 400+ pk produkten, Evotech doet dat ook (met alleen software). Schnitzer vertelde dat die 360PS een normale waarde is voor dat blok. Loopt ook veel mooier door de versnellingen heen. 306pk Voor een 3 liter 6 cil met biturbo voel je op je klompen wel aan dat 'ie geknepen is ...
Ja, ik denk dus dat de B3 = Acs1 = 1M/// = 360ps

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door GTRene » 18 sep 2010, 04:48

steve smith schreef:360ps is toch gewoon de motor uit de B3?
kan maar zo en dan wat agressiever wellicht?

ik zat ff te kijken, ze hebben ook de Alpina B3S...400pk uit de 3.0

http://www.alpina-automobiles.com/en/mo ... aloon.html" onclick="window.open(this.href);return false;

B3 S BITURBO Saloon SWITCH-TRONIC
Engine
Cylinders 6 in-line
Displacement (cc) 2979
Bore (mm) 84.0
Stroke (mm) 89.6
Compression ratio (:1) 9.4
Max output (kW/hp) 294 / 400
at rpm (1/min) 6000
Max torque (Nm/rpm) 540 / 4500
Engine management Siemens MSD81
Fuel type Super plus
Emissions classification Euro 5
dan is 360 ook nog magertjes :mrgreen:

die B3S is best rap voor z'n gewicht/lengte e.d. van 4545mm en 1570kg
Performance
Acceleration 0-100 km/h (s) 4.7
Top speed (km/h) 300
dan schat ik dat de 1-series coupe zeker? 120kg minder weegt met die 360pk en natuurlijk handzamer :mrgreen:

maja zit je nog op 1450kg...met een beetje mazzel minder, hoop toch onder de 1.400kg.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Sperdy » 18 sep 2010, 10:09

Precies. 400pk kan ook. Ik rij uiteindelijk met +/- 380pk rond en 565Nm. De 1M/// met 355pk is dus 'met de rem erop'. Maar ... die 355pk is in de praktijk net zo snel als die van mij of de Alpina's. Dus het maakt geen ruk uit waar je in rijdt tussen 355pk - 400pk. Alles is ook dik 500nm+ tussen de 1.300 en 6.000 rpm. Nee zeg, hoe goed moet een motorblok nog worden ...

Robin
Berichten: 56223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Robin » 18 sep 2010, 10:18

FerdiACS1 schreef:Precies. 400pk kan ook. Ik rij uiteindelijk met +/- 380pk rond en 565Nm. De 1M/// met 355pk is dus 'met de rem erop'. Maar ... die 355pk is in de praktijk net zo snel als die van mij of de Alpina's. Dus het maakt geen ruk uit waar je in rijdt tussen 355pk - 400pk. Alles is ook dik 500nm+ tussen de 1.300 en 6.000 rpm. Nee zeg, hoe goed moet een motorblok nog worden ...
Goed verhaal. De N55(opvolger) zijn ze ook mee bezig om chiptechnisch te kraken. Alleen 'n (topkwaliteit) chip resulteerde in tests in de USA in 345pk op de wielen wat neer komt op ook +/- 390 pk krukas.
Een stock 535i F10 automaat had aan de wielen ongeveer 280pk. Wel is 't zo dat de N55 geen naar boven uitschieter meer heeft zoals de N54 die standaard wel eens 320/330pk had.(mijn ex verdenk ik daar sterk van, 330pk), maar ok. Ook zijn ze met uitlaatshit en tuning bezig voor de N5 waarbij de max krukaspower misschien 450 wordt, maar dan is 't wel bekeken voor de N55 zonder andere veranderingen, aldus Shiv van Procede in de USA.

maar de uiteindelijke chip moet nog uitkomen.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Sperdy » 18 sep 2010, 10:28

De massa doet alleen een tjippie Robin. De n54 is ook naar 450pk te brengen met tjip, downpipes en betere IC. Niemand doet dat. Feit blijft wel, in mijn optiek, dat BMW niet het 3 liter blok met turbo's had moeten uitbrengen, maar een 2 liter blok. Nu wordt dat blok teruggeknepen (=idioot) en is te zwaar. Met een 2 liter was een veel betere basis genomen als turbo spotblok. Maar BMW dacht anders, onze kopers willen een 6 cilinder, en geen 4. Dus, jammer voor de echte sportieve ambities maar wel begrijpelijk als commecieel argument voor de massa, werd het een 'dichtgenoerde n54'.

Robin
Berichten: 56223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Robin » 18 sep 2010, 10:38

FerdiACS1 schreef:De massa doet alleen een tjippie Robin. De n54 is ook naar 450pk te brengen met tjip, downpipes en betere IC. Niemand doet dat. Feit blijft wel, in mijn optiek, dat BMW niet het 3 liter blok met turbo's had moeten uitbrengen, maar een 2 liter blok. Nu wordt dat blok teruggeknepen (=idioot) en is te zwaar. Met een 2 liter was een veel betere basis genomen als turbo spotblok. Maar BMW dacht anders, onze kopers willen een 6 cilinder, en geen 4. Dus, jammer voor de echte sportieve ambities maar wel begrijpelijk als commecieel argument voor de massa, werd het een 'dichtgenoerde n54'.

OK, maar je snapt ook wel dat in de basis uit 'n 3 liter meer te peuren valt(zonder dat 't kapot gaat) dan 'n 2 liter. net als dat uit 'n 4 liter meer te peuren alt dan uit 'n 3 liter etc.... motormassa inderdaad. maar 't maakt eigenlijk geen fluit uit, want de karren met de propellors zijn toch al 'zwaar', en tuurlijk zal 'n 2 liter 'n clicky beter insturen dan 'n 3 maar verwacht geen wonderen van de eerste.

2 liter turbo staat toch op stapel bij BMW, volgend jaar ofzo?

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10893
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Joy » 18 sep 2010, 10:50

Mosselman is inmiddels bezig met stage 3. Tot 400 pk zou men de standaard spruitstukken en turbo's kunnen laten zitten. Daarboven zul je aan custom spruitstuk en grotere turbo's moeten. Ik geloof wel dat je niet zo maar een chip moet plaatsen en that's it. De hittehuishouding gaat toch redelijk wat voor z'n kiezen krijgen, dus hoe beter je dat onder controle houdt hoe betrouwbaarder het vermogen.

http://www.mosselmanturbo.com/bmw-chipt ... 306pk.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Damir Vukovic » 18 sep 2010, 10:54

Wordt het hele draadje nu overgenomen door de nummertjesneukers?.. lekker boeiend of er 350 of 400pk uit komt. Met een koppelcurve als een strak gemetseld muurtje valt er best plezier aan te beleven lijkt me. Dat ie boven de 200kph ietsjes minder goed doorloopt dan met een chippie, so what? Daar onder is het vermogen toch meer dan voldoende voor de beschikbare tractie.

Dit is precies de instelling waarom BMW met dit soort overweight turbo en V8 rommel komt de laatste tijd. Jullie lijken wel een stel Amerikanen zeg, met Rene voorop. :beer:

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Aernoudt » 18 sep 2010, 10:56

1:0 :mrgreen:

Robin
Berichten: 56223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Robin » 18 sep 2010, 10:57

69

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Sperdy » 18 sep 2010, 12:23

Damir Vukovic schreef:Wordt het hele draadje nu overgenomen door de nummertjesneukers?.. lekker boeiend of er 350 of 400pk uit komt. Met een koppelcurve als een strak gemetseld muurtje valt er best plezier aan te beleven lijkt me. Dat ie boven de 200kph ietsjes minder goed doorloopt dan met een chippie, so what? Daar onder is het vermogen toch meer dan voldoende voor de beschikbare tractie.

Dit is precies de instelling waarom BMW met dit soort overweight turbo en V8 rommel komt de laatste tijd. Jullie lijken wel een stel Amerikanen zeg, met Rene voorop. :beer:
duidelijk geen ervaring met n54 zonder/met tjip...
pk race is inderdaad oninterressant, maar dat is hier op df ook nooit een serieuze dis ussie, wel en beetje leuterpraat. Leuke sportauto des te meer. Het gaat om DF

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 9 gasten