Octaanbooster?
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Octaanbooster?
Mja, zit toch een beetje met de Britse benzine in m'n maag. De STI is gemapped op 98 en zelfs af fabriek lopen ze daar al op. Vanwege de tuning die er op zit lijkt het me behoorlijk onverstandig om op 95 of lager rond te gaan rijden. Nou begreep ik dus dat 98 niet overal verkrijgbaar is.
Een optie is om met gevulde jerrycans te gaan rijden, maar ik heb geen flauw idee of dat mag, want ik neem dan een liter of 40 mee.
Ten tweede weet ik uit ervaring dat met zoveel gewicht in de kofferbak je auto echt anders gaat reageren in noodsituaties. Niet echt wenselijk dus.
Dus, is octaanbooster een optie? Iemand hier die er ervaring mee heeft?
Een optie is om met gevulde jerrycans te gaan rijden, maar ik heb geen flauw idee of dat mag, want ik neem dan een liter of 40 mee.
Ten tweede weet ik uit ervaring dat met zoveel gewicht in de kofferbak je auto echt anders gaat reageren in noodsituaties. Niet echt wenselijk dus.
Dus, is octaanbooster een optie? Iemand hier die er ervaring mee heeft?
- Jan Visser
-
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Peter Tunissen
- Peter Tunissen
Net de post op PH terug gevonden.
Esso en Tesco hebben RON99, sommige BP's hebben ook RON102 (maar die wil je er niet in gooien als je motor er niet op gemapt is, dan ben je net zo makkelijk 200 pond voor een tank benzine kwijt, is ook weer overdreven
).
Weet nog wel van de keren dat ik daar rond gehangen heb dat er echt veel Tesco's zijn, dus dat moet geen probleem zijn.
Esso en Tesco hebben RON99, sommige BP's hebben ook RON102 (maar die wil je er niet in gooien als je motor er niet op gemapt is, dan ben je net zo makkelijk 200 pond voor een tank benzine kwijt, is ook weer overdreven

Weet nog wel van de keren dat ik daar rond gehangen heb dat er echt veel Tesco's zijn, dus dat moet geen probleem zijn.
- Peter Tunissen