Rugpijn/klachten

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Rugpijn/klachten

Bericht door romo » 16 sep 2010, 20:41

Luco at age of 85........................

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Rcdnqdqj ... re=related[/youtube]

RWD...............................never to old to learn........................

Tommy

Bericht door Tommy » 16 sep 2010, 20:54

Doe me dan wel een lol met die NSAIDS, neem er wat PPI's bij zodat niet een of andere idioot je maagklachten door diclofenac of brufen aan gaat zien voor een ACS.

Luco

Bericht door Luco » 16 sep 2010, 21:02

romo schreef:De eerste 48 a 72 uur is de zogenaamde "acute fase" ook wel ontstekingsfase genoemd........................dan moet er geen mens aan je rug zitten, jij niet, de dokter niet , de fysiotherapeut niet en je vrouw al helemaal niet......................................ze kunnen ja allemaal de rug op....................... :mrgreen:

Rust/liggen, afgewisseld met een klein beetje lopen/zitten op geleide van de pijn, eventueel medicatie............na de acute fase kan je gaan mobiliseren....................

Tot zover dit consult................doe er je voordeel mee.................... :mrgreen:

Precies wat de dokter zei :thumbup:
Ibuprofen genomen en dat helpt al.
Ze heeft wat testjes gedaan, gewoon rugpijn, combinatie van van alles zeg maar.
Geen hernia of ander ernstige aandoening

Diflonac ofzo meegekregen en inderdaad eerste drie dagen rustig aan doen maar wel bewegen.
Overgang van liggen naar zitten of van zitten naar staan is het ergste.

Vanaf morgen paracetamol in combinatie met de Diflonac en na een week inderdaad verwijskaart voor fysio zodat we eens kunnen kijken of er geen oefeningen zijn, want dit is nu de derde keer in een jaar,, dus maar eens kijkenn of we het kunnen gaan voorkomen, bedankt voor de input romo.

Dokter stelde echt dezelfde vragen als jij, maar ze had flinke tieten en een diep uitgesneden truitje, dus heb de helft niet gehoord :mrgreen: :mrgreen:

De rest met hun filmpjes :fy: :fy: :fy: :roflol: :roflol: :roflol:

Ow Rene, niks gedaan deze week dus geen overbelasting.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 sep 2010, 21:09

die dikke tieten, werken als een placebo :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 sep 2010, 21:19

GTRene schreef:die dikke tieten, werken als een placebo :lol:
Dat zijn dus neptieten begrijp ik............................. :roflol:

romo

Bericht door romo » 16 sep 2010, 21:27

Tommy schreef:Doe me dan wel een lol met die NSAIDS, neem er wat PPI's bij zodat niet een of andere idioot je maagklachten door diclofenac of brufen aan gaat zien voor een ACS.

De kans op maagklachten is idd aanwezig bij het (mis)(ge)bruik van NSAID`s.........................het maagslijmvlies wordt dunner.............................dit gebeurt bij gebruik van alle NSAID`s, ook bij rectaal gebruik (!!)

Het gebruik van PPi`s kan dat proces op zich niet tegen gaan, wat wel gebeurt is dat de pH vanhet maagzuur stijgt en als zodanig niet het dunnere maagslijmvlies aantast......

De nieuwste generatie NSAID, de zogenaamde COX2 remmers zouden minder maagklachten veroorzaken, maar hebben dit nooit waar kunnen maken. Bekend is het geflopte middel VIOXX, het veroorzakkte naast niet minder maag/darm klachten ook nog eens verhoogde kans op acute hartproblemen.....................het middel werd in 2004 van de markt gehaald.............

Tommy

Bericht door Tommy » 16 sep 2010, 21:43

Bij anaal gebruik is dat ook bekend ja. Beetje maagbescherming bij bepaalde pillen kan geen kwaad. Vioxx schrijf je alleen voor als je je patient kwijt wil, ondanks dat het van de markt is gegaan in 2004 kom ik nog steeds patienten tegen die het nog hebben. Ik zeg het maar even in normale mensentaal :P

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 16 sep 2010, 21:46

Tommy schreef:Bij anaal gebruik is dat ook bekend ja. Beetje maagbescherming bij bepaalde pillen kan geen kwaad. Vioxx schrijf je alleen voor als je je patient kwijt wil, ondanks dat het van de markt is gegaan in 2004 kom ik nog steeds patienten tegen die het nog hebben. Ik zeg het maar even in normale mensentaal :P
Idd ja zo snappen wij het ook....al dat medisch artsen gelul :mrgreen:

Tommy

Bericht door Tommy » 16 sep 2010, 21:52

Heb het even vertaald voor je Jacco, van adverse drug events denk jij denk niet meteen aan iets met medicijnen :P

GTRene

Bericht door GTRene » 16 sep 2010, 21:57

ik kreeg long time ago ook die "rotzooi" toen wat anders gevraagd en toen ook zelf aan het speuren geweest en rondvragen advies...en neem nu al jaren een heel goede multivitamine, als ik me rustig houd gaat het allemaal goed :banaan: zelf ontdekt de reumatoloog zei daarna en na weer bloedtest je hoeft niet meer terug alleen als je weer klachten krijgt waar je niet verder mee komt zeg maar :mrgreen:

die ontsteking remmers waren verder wel goed...pijn en straling gingen wel weg en zodra je stopte dan na zeg 3 dagen kwam het weer terug....maar na zeg 4 maand die multivitamine voelde ik me al beter en kon ik nog 1 ontstekingremmer...en paar maand later helemaal niet meer :banaan: en kon eindelijk men tenen weer wat bewegen :mrgreen: zaten vast en stijf en dik net als vingers nu al weet ik veel 7 jaar ofzo niet meer :hosanna: alleen als ik overbelast en of lang iets doe zelfde beweging en zwaar zeg maar, maar verder zo goed als geen last.

als ik dan toch weer licht wat krijg of te veel hoofdsuis (na men TIA's gedoe :mrgreen: ) neem ik gewoon een panadol-plus simpel iets :thumbup:

ben geen medicijn figuur, helemaal als je je er in verdiept en of als je weet tis pappen en nathouden, dan zoek ik liever iets op een eigen manier wat helpt en beter is. of minder schadelijk.

romo

Bericht door romo » 16 sep 2010, 22:02

Rene................

Heb jij wel eens een TNF alfa remmer voorgeschreven gekregen?

Enbrel is een bekende merknaam, worden mega goede resultaten mee bereikt ( wel erg duur, maar ja, ken `t skele, als het maar helpt)

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 16 sep 2010, 22:05

Tommy schreef:Heb het even vertaald voor je Jacco, van adverse drug events denk jij denk niet meteen aan iets met medicijnen :P
Hhahahah....nee man gooi er ff wat Quetiapine afgeleide in en je voelt geen pijn meer!

@iko

Bericht door @iko » 16 sep 2010, 22:14

Ik ben ook ervaringsdeskundige (nb nog een paar jaartjes ouder dan Luco).
Mijn ervaring:
- niets overbelasten in het begin. Nog niet oefenen. Niemand eraan laten zitten (hooguit zachtjes laten masseren. Liefde en aandacht helpt :wink: ).
- Diclofenac gebruiken. Dat neemt de pijn weg en je verkrampte houding gaat er van over (de verkrampte houding is de reden waarom de klacht blijft aanhouden).
[Mensendieck reclame]
- na een paar dagen kun je voorzichtig beginnen met oefeningen.
- Oefeningen daarna blijven doen. Zorgen dat het lichaam in beweging blijft.[/Mensendieck reclame]

- Zorg ervoor dat niemand je wil opereren, rechtzetten, etc etc... Normaal gesproken geneest het vanzelf (zoals zoveel).

Peric

Bericht door Peric » 16 sep 2010, 22:16

Had er tijdje geleden ook regelmatig last van, tegenwoordig gelukkig minder.
Bij mij was het bijna altijd het SI-gewricht wat vast zat. Even bezoekje een de chiropractor en ik was weer het heertje.
Maar neem aan dat dit verschillende oorzaken kan hebben, uitstraling naar de billen en benen?
Romo?

Oh ja, sterkte ermee Luco..

GTRene

Bericht door GTRene » 16 sep 2010, 22:20

romo schreef:Rene................

Heb jij wel eens een TNF alfa remmer voorgeschreven gekregen?

Enbrel is een bekende merknaam, worden mega goede resultaten mee bereikt ( wel erg duur, maar ja, ken `t skele, als het maar helpt)
denk het niet, nooit van gehoord....
ik ben aan het bezuinigen... :mrgreen:
en na dat 2005 geouwedinges neem ik niet snel meer wat aan...of moet echt weinig meer helpen en nog steeds verrekken van de pijn een langere tijd... :bag:
was het al weer vergeten :bag: maar vorig jaar van 2 x lange periodes giga pijn gehad, eerst 3 maand al met al en 2de to in dit jaar wel iets van 6 maanden...koste veelpower en kwam er toen ook zo goed als niet uit magoed das een ander verhaal was ook overbelast(voor mijn lichaam dan)...begon met elleboog toen hand (nog steeds vrij dood gevoel duim wijvinger links bovenste huid)...tot schouderblad en nek en pfff sinds dien kon ik ook weer op men rug slapen want anders lukte niet :bag: lol...mgoed dat ik die dingen vergeet als ik er niet aan denk :mrgreen:

nah nu genoeg gezeurd :mrgreen: ik moet dat vergeten dus snel ff ergens anders aan denken euhm....

ah ik weet het...

Afbeelding

en bv dit soort werkt wel ff

Afbeelding

:mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 16 sep 2010, 22:24

Alles is relatief rene, ook voor ons.

Krijg net een telefoontje van een zoon van hele goede vrienden van ons.
Ik denk waarom belt die me eigenlijk?
Zijn ouders zijn op vakantie in frankrijk vandaag verongelukt met de motor.

Ik ben niet gauw stil, maar nu ff wel.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 sep 2010, 22:27

Luco schreef:Alles is relatief rene, ook voor ons.

:sealed: daar wordt je wel ff stil van ja...R.I.P. :'(

romo

Bericht door romo » 16 sep 2010, 22:29

Enbrel wordt middels de reumatoloog voorgeschreven......................

SI klachten komen veel voor.............................lang werd gedacht dat het aan een "blokkering " van het gewricht lag.......................maar dit is nooit wetenschappelijk aangetoond. Het is ook een van nature zeer onbewegelijk gewricht, dus een blokkade ligt niet voor de hand.
Wat is het dan wel; vaak is het een overbelasting/irritatie van het ligamentaire systeem (=gewrichtsbanden). Er komen veel krachten op het SI, dit om dat het lichaamszwaartepunt zich daar ongeveer bevindt. Medisch spreken we dan van een ontstekings achtig proces (let wel; niet bacterieel dus)

Het komt voor in verschillende gradaties, van heel mild (die vaak vanzelf weer over gaan), tot zeer ernstig(veel pijn en beperkingen, gaan niet vanzelf over)

Het is op verschillende manieren te behandelen; medicatie, fysiotherapie of een combinatie van deze..........

romo

Bericht door romo » 16 sep 2010, 22:29

Ja, dan word je wel stil.....................RIP

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 16 sep 2010, 22:31

WTF ja...dat zijn die moment van........

sterkte!

Xave30

Bericht door Xave30 » 16 sep 2010, 22:35

Oh my! Sterkte Luco.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 16 sep 2010, 22:37

Gecondoleerd Luco! En sterkte met beide situaties ;)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 16 sep 2010, 22:46

Riceaux schreef:Gecondoleerd Luco! En sterkte met beide situaties ;)
+1...

Sterkte.....

Plaats reactie