Spuitkwaliteit

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Rickstah

Spuitkwaliteit

Bericht door Rickstah » 16 sep 2010, 21:42

Ik kan me voorstellen dat de topic titel enigzins anders wordt opgevat :bag: , maar het gaat om het volgende...

Een bekende van mij heeft vorige week vrij zijn auto opgehaald na een schadegevalletje en heeft dit laten repareren bij een schadeherstelbedrijf (Focwa aangesloten)

Vanavond de auto bekeken en het viel ons vrijwel direct op (door er eens echt aandachtig naar te kijken met een TL-lamp erop) dat er al vele lange krassen opzitten (swirl-achtig). Met je nagel (geen plaknagels) maakte je zo een voelbare kras.

Dit lijkt me niet normaal toch?

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Re: Spuitkwaliteit

Bericht door Eric H » 16 sep 2010, 23:22

Lijkt me niet de bedoeling nee.
Wellicht verf verkeerd gemengd, of het drogen is niet goed gegaan.

Weet niet of ze bij het mengen ook een goedje moeten toevoegen dat er voor zorgt dat de verf goed hard uitdroogt.
Misschien oudere verf of geen zuivere mengmachine.

Kzou morgen eerst maar eens teruggaan naar de hersteller....

Boyd

Re: Spuitkwaliteit

Bericht door Boyd » 17 sep 2010, 13:57

Aangezien het een FOCWA onderneming is heb je 4 jaar garantie op je herstel. Gewoon even terug gaan :wink:

Er kunnen diverse redenen zijn. Kan zijn dat het niet goed is voorbewerkt en daardoor de lak niet wil uitharden of dat er verkeerde mengverhouding is gebruikt qua verharder. En wat betreft swirls. Zou kunnen dat ze een eventuele lak imperfecte hebben geprobeerd weg te polijsten met een te grove polijst combinatie

Plaats reactie