Rugpijn/klachten

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Rugpijn/klachten

Bericht door Luco » 16 sep 2010, 10:04

Wie heeft er ook wel eens last van.

Voel me nu net negentig (inkoppertje)

Stijf, pijn.
Ook al een paar keer spit gehad.

Maar nu is het anders, schiet door naar billen en benen.
Zolang je blijft bewegen gaat het wel, maar als je gaat zitten en daarna weer overeind moet komen is een drama.
pfffffffffffffff, ik wordt oud :'(

Robertdj

Re: Rugpijn/klachten

Bericht door Robertdj » 16 sep 2010, 10:14

Je zegt het zelf al, blijven bewegen :mrgreen:

Achja, het volleybal seizoen is weer begonnen. Vroeger nergens last van gehad, sinds dit seizoen begonnen is heb ik na iedere training een paar dagen last van m'n schouder. Begin blijkbaar ook oud te worden :lol:

dvh

Bericht door dvh » 16 sep 2010, 10:17

Maar te hopen dat je oud wordt !

Mathieu

Bericht door Mathieu » 16 sep 2010, 10:48

Wervels verschoven?
Misschien even langs de chiropracticus.

Tip. Gezien je leeftijd misschien de klemtoon leggen op knuffelen i.p.v. ruwe en harde s#x.

Luco

Bericht door Luco » 16 sep 2010, 11:08

[quote="Mathieu"]

Tip. Gezien je leeftijd misschien de klemtoon leggen op knuffelen i.p.v. ruwe en harde s#x.

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :thumbup:

DenCha

Bericht door DenCha » 16 sep 2010, 11:14

Luco schreef:Maar nu is het anders, schiet door naar billen en benen.
Heb ik ook gehad, en uiteindelijk was het een lichte hernia....
Lopen lukte alleen als het korte stukjes waren en zitten kon helemaal niet.
Het lekkerste was op de zij liggen, dan had ik er het minste last van.

Misschien is het toch wel een goed idee wat Mathieu zei:
Mathieu schreef:Wervels verschoven?
Misschien even langs de chiropracticus.

Michel P

Bericht door Michel P » 16 sep 2010, 11:20

He ouwe, eindelijk een stijve, leuk voor je vrouw :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 16 sep 2010, 11:43

Michel P schreef:He ouwe, eindelijk een stijve, leuk voor je vrouw :mrgreen:

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :thumbup: :thumbup:

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 16 sep 2010, 11:55

7 jr geleden (op 30-jarige leeftijd) geopereerd aan een hernia. Kon vooraf nog een meter of 50 lopen en kon mijn linker been niet meer strekken en dus ook geen auto meer rijden. Oorzaak is uiteraard een zenuw in de rug die klem zat door een uitstulping van een tussenwervel. Zelfs een leek kon dat zien op de mri-foto's. Met dank aan een goede en rustige revalidatie na afloop van de operatie heb ik er nu helemaal geen last meer van :banaan:

Ben nu echter wel donders voorzichtig geworden. Zwaar tilwerk e.d. begin ik niet meer aan want been there, done that. Je halve wereld stort in als je met zoiets te maken krijgt en je dus geen sociaal en werkleven meer hebt :(

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 sep 2010, 12:06

De meeste rugklachten zijn vervelend maar niet ernstig, goedaardig beloop tussen 2-6 weken..............

Bij ontstekings achtige verschijnelen kan je Ibuprofen(vrij verkrijgbaar bij drogist en of apotheek) of Diclofenac / Naproxen /Meloxicam(op recept huisarts) gebruiken

Je kan ook zonder verwijsbrief naar een fysiotherapeut, een chiropractor is veel te hard en op zijn minst dubieus in de behandelmethodiek ( valt niet voor niets onder de alternatieve geneeskunde)

Wervels staan nooit scheef (tenzij na een ernstig trauma, kan je gelijk onder het mes bij een orthopedisch chirurg)

Bij uitstralende pijn lager dan de knie kan er eventueel neurlogische problematiek zijn, dit moet altijd door een fysiotherapeut/huisarts beoordeeld worden.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 sep 2010, 12:08

Een hernia wordt zelden nog geopereerd tegenwoordig (95% niet)

De belangerijkste operatie indicatie; het niet meer kunnen ophouden van plas en poep.........................dan ga je binnen 24 uur onder het mes, anders blijvende schade aan de zenuw waardoor levenslange incontinentie ( bestel de Pampers maar vast)

Met een conservatief beleid (=niet operatief) is een hernia goed te behandelen.............

romo

Bericht door romo » 16 sep 2010, 12:12

Ben nu echter wel donders voorzichtig geworden. Zwaar tilwerk e.d. begin ik niet meer aan want been there, done that. Je halve wereld stort in als je met zoiets te maken krijgt en je dus geen sociaal en werkleven meer hebt
Door (te) voorzichtig te zijn, raakt je rug "onder traind", de volgende rugklacht is reeds geboren, aftellen dus tot de volgende.............
Zo blijft het behelpen en krijg je chronisch klachten, dit is uiteraard zeer onwenselijk.......
Die rug moet je oefenen, trainen, prikkelen .................................zowel in kracht als wel coördinatie.........dan krijg je zelfvertrouwen en geen ontwijkend gedrag ( is buitengewoon slecht)

Mathieu

Bericht door Mathieu » 16 sep 2010, 12:16

Diclofenac schrijven de doktoren toch ook voor als je een instabiele toraxale wervelfraktuur hebt.
Vergeet het zoenen dan maar.

romo

Bericht door romo » 16 sep 2010, 12:18

Mathieu schreef:Diclofenac schrijven de doktoren toch ook voor als je een instabiele toraxale wervelfraktuur hebt.

Ik hoop dat ze je eerst gefixeerd hebben...........................anders heb je namelijk nooit meer een pijnstiller nodig voor alle pijnen onder de borst.......................die voel je niet meer als je verlamd bent.......... :goodnight:

Het is "Thoracale", even voor de goede orde..........

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 16 sep 2010, 12:28

Hee Romo, kon het niet in 1 reply :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Downforce Hans op 16 sep 2010, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Mark N

Bericht door Mark N » 16 sep 2010, 12:32

Mathieu schreef:Diclofenac schrijven de doktoren toch ook voor als je een instabiele toraxale wervelfraktuur hebt.
Haha precies waar ik ook aan moest denken toen ik Romo's reply las. :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 sep 2010, 12:33

Die blauwe enveloppen krijg ik altijd rugpijn van.

Dan weer 5 ruggen dan weer 10.....

Luco

Bericht door Luco » 16 sep 2010, 12:38

romo schreef:
Ben nu echter wel donders voorzichtig geworden. Zwaar tilwerk e.d. begin ik niet meer aan want been there, done that. Je halve wereld stort in als je met zoiets te maken krijgt en je dus geen sociaal en werkleven meer hebt
Door (te) voorzichtig te zijn, raakt je rug "onder traind", de volgende rugklacht is reeds geboren, aftellen dus tot de volgende.............
Zo blijft het behelpen en krijg je chronisch klachten, dit is uiteraard zeer onwenselijk.......
Die rug moet je oefenen, trainen, prikkelen .................................zowel in kracht als wel coördinatie.........dan krijg je zelfvertrouwen en geen ontwijkend gedrag ( is buitengewoon slecht)
Ja ik loop nu ook scheef, omdat recht lopen (te) zeer doet.
Ik probeer zo normaal mogelijk te lopen en des te meer ik loop des te minder last, maar ja 80% van de tijd moet ik hier zittend werk doen.

romo

Bericht door romo » 16 sep 2010, 12:41

Het scheefstaan heet "Defence Musculaire"en is een normaal verdedigings mechaniek van het lijf..................

NIET corrigeren, het lijf zet je in de minst bedreigende positie, dat moet je dus niet moedwillig tegengaan...........dat levert alleen maar meer klachten op...........

Zorg dat je Diclofenac van de huisarts krijgt ................(tenminste als je geen andere medicatie gebruikt, want dan mag het vaak niet)

Luco

Bericht door Luco » 16 sep 2010, 12:43

Ik gebruik niks, als het echt te erg wordt wat ibuprofen.

Bij spit kreeg ik wel wat voorgeschreven, maar ja toen ging ik ook kruipend naar de wc, gelukkig is het nu niet zo erg.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 16 sep 2010, 12:44

romo schreef:
Uiteraard is er bij mij ook niet direct gekozen voor een operatie, maar andere maatregelen hebben gedurende vele maanden geen verbetering opgeleverd waardoor toch gekozen is voor een operatie. E.e.a was zeker niet mijn eerste keuze.

No worry, mijn rug krijgt voldoende training middels sporten en allerlei spierversterkende oefeningen. Dit neemt niet weg dat ik bv geen oprit meer ga bestraten aangezien ik simpelweg het risico op overbelasting niet weer wil lopen...

romo

Bericht door romo » 16 sep 2010, 12:47

Moet gewoon kunnen mits goed getrained...............

Een hernia kan je ook oplopen door een papiertje van de grond te tillen........................door altijd maar op een bank te hangen en tv te kijken, door al 20 jaar lang een raamstaar ambtenaar geweest te zijn( die maken nog wel de meeste kans, geen grapje) dan heeft ie al wel 3 hernia`s "achter de rug"..... :roflol:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 16 sep 2010, 12:55

romo schreef:

Ik hoop dat ze je eerst gefixeerd hebben...........................anders heb je namelijk nooit meer een pijnstiller nodig voor alle pijnen onder de borst.......................die voel je niet meer als je verlamd bent.......... :goodnight:

Het is "Thoracale", even voor de goede orde..........
Kijk, daar ga ik al met mijn LOI cursus

Thoracale dus :bag:

Auke M535i

Bericht door Auke M535i » 16 sep 2010, 12:58

Wat een toeval dit topic, ik heb sinds 2 dagen een zenuw knel zitten in de rug!
Zware ellende is dat, linker been ernstig pijnlijk, lopen bijna onmogelijk, laat staan je eigen sokken aantrekken.
Vanmiddag maar is even wat Diazepam naar binnen werken! :beer:

Andre

Bericht door Andre » 16 sep 2010, 13:13

luco jij had destijds toch schokdemper problemen met die sex camper van je. Komt het daar niet door.

Plaats reactie