Ken Block gymkhana part 3

Dit is ons algemene autoforum.
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Ken Block gymkhana part 3

Bericht door Robin » 15 sep 2010, 21:39

Downforce Hans schreef:Sorry Robin, maar stefan roser had al driemiljoen keer de ring gereden en dat geld voor die andere mannen ook.
Die stapten ook niet voor het eerst in hun wagen en deden hun kunstje.
Tja, ik vind de dingen die ik hierboven noem getuigen van meer talent/moed/inzicht/ballen whatever. En niet zo ingestudeerd als KB met z'n Gymkhana met toch nog plenty of room for error, en dat heb je niet echt bij de door mij aangehaalde acties eigenlijk.

Dus....

Ik wil 't alleen maar even in perspectief zetten. Dat hij toch 1 van de mindere goden is, maar wel een oooh en aah show neer kan zetten als geen ander(KUDOS en APPLAUS , serieus), maar ik prik even 'n beetje door z'n rijkunsten etc. heen. Kijk naar die Fiesta z'n setup....

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 15 sep 2010, 21:48

Ik ben wel met je eens dat hij niet op gelijke hoogte staat als die andere mannen, maar geloof ook niet dat hij 600 rondjes gereden heeft voordat ze het filmpje gemaakt hebben.

Snipe

Bericht door Snipe » 15 sep 2010, 21:49

Ahmed schreef:Jeetje wat een controle zeg
Ja, pas na 20 seconden rijden raakt hij de muur. Op 1:06 start hij en op 1:26 raakt 'ie die muur.

Samengevat: leuke video, maar vanavond zit ik in Kamp Robin.

Robin

Bericht door Robin » 15 sep 2010, 22:00

Downforce Hans schreef:Ik ben wel met je eens dat hij niet op gelijke hoogte staat als die andere mannen, maar geloof ook niet dat hij 600 rondjes gereden heeft voordat ze het filmpje gemaakt hebben.
>600 :lol:
Ahmed schreef:Jeetje wat een controle zeg
Weet je wat een controle is? 30/40 jaar terug van Oost naar West-Berlijn via Checkpoint Charlie. :wink:

Laurens

Bericht door Laurens » 15 sep 2010, 22:06

Het ziet er inderdaad allemaal erg leuk uit en hij doet het zeker niet slecht, maar heel veel dingen net niet. Even pion raken, muur kussen, stukje gras, stukje grindbak etc... Maar de actie is daardoor niet minder en het ziet er gewoon gaaf uit (en dat is het ook wel als je zelf achter het stuur zou zitten).

Robin

Bericht door Robin » 15 sep 2010, 22:09

Laurens schreef:Het ziet er inderdaad allemaal erg leuk uit en hij doet het zeker niet slecht, maar heel veel dingen net niet. Even pion raken, muur kussen, stukje gras, stukje grindbak etc... Maar de actie is daardoor niet minder en het ziet er gewoon gaaf uit (en dat is het ook wel als je zelf achter het stuur zou zitten).
Goed samengevat, dat bedoel ik ook een beetje.

Ik zou Loeb of zelfs Michael Schumacher of wie dan die ook een superbeheersing heeft en z'n palmares al heeft, graag hetzelfde willen zien doen, na briefing/uitleg van Block himself voor mijn part.

Ik weet 100% dat er een nog mooiere vid uitkomt qua beheersing en vloeiendheid voor de 'kenners'zoals wij. Zonder 'fouten'.Gegarandeerd.

Dat zit in die échte jongens. Dit is 'n entertainer die aardig aan de handrem kan sjorren en hoepelen :mrgreen:

Ik schaar Ken Block bij die Engelsen(?) die een show opvoeren met 'n Mini via de handrem precies tussen 2 auto's in parkeren en op 2 wielen rijden. Die wereld.....

Buiten dat is at the end of the day die Fiesta gewoon heel erg mild/easy/ neutraal gesetupt eigenlijk. Het is dus geen dikke linke 650pk rwd motherfocker, op 't gas trekt ie 'm recht even zwart/wit.

Zien jullie 'm dit min of meer doen in 'n 997 GT2 RS? Ik die anderen wel, die pirouettes misschien daargelaten, maar daar zit ook geen snelheid in en daar is die Fiesta op afgesteld voor deze vid.

Luco

Bericht door Luco » 15 sep 2010, 22:25

Zijn die "foutjes" niet bewust om het juist nog spectaculairder te maken?

Robin

Bericht door Robin » 15 sep 2010, 22:30

Luco schreef:Zijn die "foutjes" niet bewust om het juist nog spectaculairder te maken?
Dacht ik ook al, en waarschijnlijk wel, maar waarom zou je? Om 't nog 'stoerder' te maken ofzo?
:hmmm:

Maar 't punt blijft, wat Laurens ook zegt.

En hij heeft in elke filmpje van die (obvious?) foutjes wat Luco ook zegt.

OF:
-Hij dekt zich in door zo te 'zeggen' dat ie ook niet perfect is.
-Meer spectakel, meer ooh aah effect.
-op de grens/toch niet zo'n beheersing en dus 'n echt foutje.
-^^^^^^^en we laten 't er maar in, want 't lijkt toch wel erg spectaculair

:hmmm:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 15 sep 2010, 22:44

Eigenlijk is dit natuurlijk een makkie met vierwiel aandrijving......... als je mijn werkelijke mening wil weten :mrgreen:

Johanes

Bericht door Johanes » 15 sep 2010, 23:27

Ik vind het zelf, door dat de foutjes te zien is op het filmpje, meer realistisch uitzien dan zonder de foutjes.

De foutjes zijn toch niet voor niets te zien, ander hebben ze waarschijnlijk gewoon uitgeknipt.

ADV

Bericht door ADV » 16 sep 2010, 10:09

Misschien om het idee van die grens wat duidelijker te maken en dat je daar dus ook af en toe net overheen gaat.. hierdoor hebben wij het idee dat hij de hele tijd op de grens rijdt..

Wel vette vid.. heb ook wel zin in dirt3 :)

Robin

Bericht door Robin » 16 sep 2010, 10:13

ArjandeV schreef:Misschien om het idee van die grens wat duidelijker te maken en dat je daar dus ook af en toe net overheen gaat.. hierdoor hebben wij het idee dat hij de hele tijd op de grens rijdt..

Mee eens.

Als je nou 'ns dat parcours als TIMETRIAL zou doen met voor mijn part 5 identieke Fiesta AWD 650PK bakjes. En 5 rijders incl Block.( en 4 andere profis dus)

Mathieu

Bericht door Mathieu » 16 sep 2010, 10:14

:df: :thumbup:

Relaxte vent.

Luco

Bericht door Luco » 16 sep 2010, 10:16

Robin schreef:
ArjandeV schreef:Misschien om het idee van die grens wat duidelijker te maken en dat je daar dus ook af en toe net overheen gaat.. hierdoor hebben wij het idee dat hij de hele tijd op de grens rijdt..

Mee eens.

Als je nou 'ns dat parcours als TIMETRIAL zou doen met voor mijn part 5 identieke Fiesta AWD 650PK bakjes. En 5 rijders incl Block.( en 4 andere profis dus)
Ik denk dat er niet veel verschil in zal zitten.
De toprijders halen er misschien meer uit als Block.
Maar ook de subtop heeft een sublieme wagenbeheersing en verwacht ik dat ze zon parcours allemaal even goed en spectaculair kunnen rijden.

Ik denk zelfs dat een goede drifter met enige oefening ook dat parcours kan rijden.

Robin

Bericht door Robin » 16 sep 2010, 10:19

Mathieu schreef:
:df: :thumbup:

Relaxte vent.

Sympathieke gast wat ik al zei. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

KIjk dit zie ik graag, echte rallystages, doet ie leuk.

Robin

Bericht door Robin » 16 sep 2010, 10:21

Luco schreef:
Robin schreef:

Mee eens.

Ik denk dat er niet veel verschil in zal zitten.
De toprijders halen er misschien meer uit als Block.
Maar ook de subtop heeft een sublieme wagenbeheersing en verwacht ik dat ze zon parcours allemaal even goed en spectaculair kunnen rijden.

Ik denk zelfs dat een goede drifter met enige oefening ook dat parcours kan rijden.
Maar ik denk dat Block wel 5e wordt. :mrgreen:

Goede drifter? Met TIME TRIAL?
Het zal wat meehelpen. Ik(en wie niet als DFer) wil ook wel eens hoor. :df:
Ligt me wel denk ik, tov circuitrijden. :banaan:

Luco

Bericht door Luco » 16 sep 2010, 10:23

Ik bedoel het parcours van het eerste filmpje he.

Denk dat bv Andre en Laurens dat ook kunnen met enige oefening, het gaat tenslotte om pure wagenbeheersing.
Of ben ik te optimistisch.

Robin

Bericht door Robin » 16 sep 2010, 10:26

Luco schreef:Ik bedoel het parcours van het eerste filmpje he.

Denk dat bv Andre en Laurens dat ook kunnen met enige oefening, het gaat tenslotte om pure wagenbeheersing.
Of ben ik te optimistisch.
Nee hoor velen hier kunnen dat (met enige oefening), Hielke, Andre, Mathieu, Dennis Cavallino, Knot, Sjoerd, Dick Hoekendijk, ik ook. No doubt.

Dat zijn de namen die mij even zo qua drift/Niederrhein toestanden te binnen schieten. Misschien vergeet ik er 'n paar.

Andre

Bericht door Andre » 16 sep 2010, 11:02

Nou robin zo makkelijk is het niet als jullie schetsen.

Er zitten acties bij die heel goed getimed moeten worden en dat doe je niet zomaar. WRC rijden is echter nog wel een paar treden hoger dat wel.

Snipe

Bericht door Snipe » 16 sep 2010, 11:08

Jammer dat het toch wat lastiger is dan Robin zegt. Ik wilde hem net uitnodigen om ergens een leuke demo te geven 8)

leonard

Bericht door leonard » 16 sep 2010, 11:29

Denken jullie nou allemaal maar dat het niet zo moeilijk is maar ik dank dat NIEMAND hier op DF het hem na doet. :P :P

Ik vind het gewoon superknap wat hij doet. Die kerel heeft een hele goede wagenbeheersing!!!!!

Luco

Bericht door Luco » 16 sep 2010, 11:31

Makkelijk is het zeker niet, maar er zijn hier (denk ik) best een aantal mensen die dat met een dag oefenen en proberen ook kunnen met die fiesta.

Andre

Bericht door Andre » 16 sep 2010, 11:33

Iedereen kan het wel op een grote asfalt vlakte. Maar op het moment dat er bomen, stoepen, hekken, betonnen muren staan dan wordt het allemaal anders.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 16 sep 2010, 11:34

leonard schreef:Denken jullie nou allemaal maar dat het niet zo moeilijk is maar ik dank dat NIEMAND hier op DF het hem na doet. :P :P

Ik vind het gewoon superknap wat hij doet. Die kerel heeft een hele goede wagenbeheersing!!!!!
Het mooie van DF is dat jij dat mag denken........................... :thumbup:

Ik denk dat ROBIN de enige is die het wel kan............................................ :roflol: :roflol: :roflol: :beer: :drinking: :thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 16 sep 2010, 11:34

Gewoon het parcours rijden in de openingspost.

Denk je dat je dat lukt Andre?

Plaats reactie