Auto importeren vanuit Engeland, wat te doen?
- busby
Auto importeren vanuit Engeland, wat te doen?
ik ben van plan een auto te importeren vanui Engeland. Heeft iemand hier ervaring mee welke documenten hiervoor nodig zijn? Ik heb wel info via het overheidsorgaan in Engeland, alleen wordt ik daar niet echt wijs uit.
http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/Bu ... DG_4022582
Alvast bedankt voor jullie hulp.
http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/Bu ... DG_4022582
Alvast bedankt voor jullie hulp.
- Tristan
Re: Auto importeren vanuit Engeland, wat te doen?
Zie begin van mijn topic voor wat info:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 85&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 85&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
- busby
Heel leerzaam allemaal, bedankt daarvoor.
Het gaat mij met name om de het gedeelte van de papierwinkel daar, mijn Engels is meer dan behoorlijk, maar weet niet welke documenten waar en door wie moeten worden ingevuld.
Het gaat mij met name om de het gedeelte van de papierwinkel daar, mijn Engels is meer dan behoorlijk, maar weet niet welke documenten waar en door wie moeten worden ingevuld.
- Tristan
Deze papieren moet je invullen:

Jij moet het 'new keepers' gedeelte invullen. Hij stuurt zijn deel op naar de DVLA en jij neemt een deel mee voor bewijs aan de RDW. Staat allemaal beschreven op de V5c zelf hoe in te vullen en dergelijke.

Jij moet het 'new keepers' gedeelte invullen. Hij stuurt zijn deel op naar de DVLA en jij neemt een deel mee voor bewijs aan de RDW. Staat allemaal beschreven op de V5c zelf hoe in te vullen en dergelijke.
- Sjef
Even inhaken op dit topic.
Een nieuwe auto, staat in Engeland en is nooit geregistreerd geweest daar. Er is dus geen IVA en SVA aanwezig van deze auto.
Het is dan niet mogelijk deze auto op kenteken te krijgen als model wat alleen in bijvoorbeeld Engeland geleverd is? Het gaat om een Evo x maar de RS variant is daarvan nooit geleverd geweest in NL. Word dan automatisch volle bak bpm afdragen? of zijn er wel mogelijkheden dmv andere papieren die benodigd zijn?
Is het uberhaupt mogelijk deze auto op NL kenteken te krijgen?
Een nieuwe auto, staat in Engeland en is nooit geregistreerd geweest daar. Er is dus geen IVA en SVA aanwezig van deze auto.
Het is dan niet mogelijk deze auto op kenteken te krijgen als model wat alleen in bijvoorbeeld Engeland geleverd is? Het gaat om een Evo x maar de RS variant is daarvan nooit geleverd geweest in NL. Word dan automatisch volle bak bpm afdragen? of zijn er wel mogelijkheden dmv andere papieren die benodigd zijn?
- Martijn_bmw
1 ding weet ik wel, op kenteken krijgen is mogelijk! als er geen typegoedkeuring is krijg je een individuele keuring op lelystad kost kleine 1000 euri maar dan heb je hem wel op kenteken. BPM wordt dan bepaald door douane...
- Sjef
Ja lijkt mij ook. Maar dan mag je waarschijnlijk toch volle bak bpm afdragen terwijl er geen airco/radio/minder airbags/tuinstoelen/platendiffs etc op geleverd zijn?
- Martijn_bmw
als jij aan kan tonen dat de nieuwprijs lager is dan wordt over dat bedrag de bpm berekend 

- Sjef
Ja dat gevecht is al 9 maand gaande 
Het is echter een vreemd iets en er is werkelijk geen pijl op te trekken. Bpm verschilt tussen de 12 en 19k. Dat Is nogal wat vind ik.
Voordeel is nu de prijsverlaging van de GSR sinds juli 2010 wat voor max 17k bpm zorgt

Het is echter een vreemd iets en er is werkelijk geen pijl op te trekken. Bpm verschilt tussen de 12 en 19k. Dat Is nogal wat vind ik.
Voordeel is nu de prijsverlaging van de GSR sinds juli 2010 wat voor max 17k bpm zorgt
- Sjef
Even terug inhaken op dit topic. Als je een auto uit de UK zou kopen maar deze een paar dagen later door iemand (trailer) laat ophalen, wat dan te doen?
Uiteraard de auto overschrijven via het V5c formulier en alle benodigde papieren in bezit hebben zodat je hem op kenteken in NL kunt krijgen. Maar mis ik misschien nog iets waar je op moet letten?
Moet degene die de auto op trailer meeneemt de kentekenplaten afgeven bij het kantoor voor de overtocht of kan dat ook al bij de autohandelaar etc?
Uiteraard de auto overschrijven via het V5c formulier en alle benodigde papieren in bezit hebben zodat je hem op kenteken in NL kunt krijgen. Maar mis ik misschien nog iets waar je op moet letten?
Moet degene die de auto op trailer meeneemt de kentekenplaten afgeven bij het kantoor voor de overtocht of kan dat ook al bij de autohandelaar etc?
-
- Sjef
eeehm, ietsje specifieker?Roy schreef:Nvm

- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Er staat er gewoon (minimaal) 1 op NL kenteken, en het is nog een LHD ook :idea:Sjef schreef: Het is dan niet mogelijk deze auto op kenteken te krijgen als model wat alleen in bijvoorbeeld Engeland geleverd is? Het gaat om een Evo x maar de RS variant is daarvan nooit geleverd geweest in NL. Word dan automatisch volle bak bpm afdragen? of zijn er wel mogelijkheden dmv andere papieren die benodigd zijn?
http://www.extreme-machines.nl/forum/vi ... &start=300" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Stefan R op 16 mei 2011, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
RS is de uitgeklede (en lichtgewicht) versie van de straatversie. Hij wordt dan ook gebruikt om groep N auto van te maken.
- Martijn_bmw
altijd goed om zoiets als voorbeeld mee te nemen bij importStefan R schreef:Er staat er gewoon (minimaal) 1 op NL kenteken, en het is nog een LHD ook :idea:Sjef schreef: Het is dan niet mogelijk deze auto op kenteken te krijgen als model wat alleen in bijvoorbeeld Engeland geleverd is? Het gaat om een Evo x maar de RS variant is daarvan nooit geleverd geweest in NL. Word dan automatisch volle bak bpm afdragen? of zijn er wel mogelijkheden dmv andere papieren die benodigd zijn?
http://www.extreme-machines.nl/forum/vi ... &start=300" onclick="window.open(this.href);return false;

dan is het dus 100 euri keuren + rest bpm afdragen en klaar...
- Sjef
En platensperdiffs ipv elektronische diffs.Stefan R schreef:RS is de uitgeklede (en lichtgewicht) versie van de straatversie. Hij wordt dan ook gebruikt om groep N auto van te maken.
De blauwe in het voorbeeld is echter wel volledig afgetikt (bpm toen dan door vacansoleil) als een GSR.
Daar ging mij de discussie dus een beetje om want dan betaal je net zoveel voor een RS (die volledig kaal is, geen opties etc) als voor een GSR bij de dealer. Dat was dus niet de bedoeling zeg maar

Er zijn nog voorbeelden binnen de rallywereld waarbij een RS op NL kenteken staat met een lagere BPM waarde maar de redenen waarom het bij sommige evo's wel ging en bij andere niet was volledige willekeur. Grapje kost je dus zo een 4/5k bpm extra.
Maar goed, import uit de UK ging het draadje over