Koffieapparaat

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Koffieapparaat

Bericht door GTRene » 15 sep 2010, 15:27

zijn jullie nu nog over koffie bezig? :mrgreen:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 15 sep 2010, 15:32

reken bij de kosten van een vol automaat ook de kosten voor onderhoud ;)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 sep 2010, 15:32

Luco schreef: Voor echte koffie moet je in italie zijn he :mrgreen:
Ook....
In Colombia we zijn daar (en ook in Venezuela) op diverse plantages geweest

Dit is de naam:

Afbeelding
Afbeelding

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 15 sep 2010, 15:32

True, een keer een onderhoudsbeurt voor een Jura en je bent 150 euro verder geloof ik.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 15 sep 2010, 15:34

bmw320i schreef:reken bij de kosten van een vol automaat ook de kosten voor onderhoud ;)
Eens, Nespresso-apparaatje heb je voor 6 tientjes terwijl zo'n vol-automaat al rap richting de 500 gaat. Helaas hoor je maar al te vaak dat zo'n apparaat nog wel eens terug moet. Met een Nespresso-apparaat zou ik daar niet moelijk over doen.... haal ik voor die paar tientjes wel een nieuwe :)

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 15 sep 2010, 15:38

GTRene schreef:zijn jullie nu nog over koffie bezig? :mrgreen:
Ja, kan er niet van slapen

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 15 sep 2010, 15:39

Steven Nauta schreef:

Luco schreef:Voor echte koffie moet je in italie zijn he :mrgreen:
Helemaal waar!

GTRene

Bericht door GTRene » 15 sep 2010, 15:45

Steven Nauta schreef:
Steven Nauta schreef:

Luco schreef:Voor echte koffie moet je in italie zijn he :mrgreen:
Helemaal waar!
kunnen we Peter en kornuiten ff vragen of dat klopt...die zitten er nu, wel duur om daar heen te gaan voor een kopje koffie :nerd:

Luco

Bericht door Luco » 15 sep 2010, 16:39

Is algemeen bekend hoor Rene, denk dat Italie zelfs nog meer koffieland is dan Nederland.

GTRene

Bericht door GTRene » 15 sep 2010, 17:08

Luco schreef:Is algemeen bekend hoor Rene, denk dat Italie zelfs nog meer koffieland is dan Nederland.
ik weet nog long time ago een bakkie leut drinken bij maserati dealer helferich... :shocking:

Italiaanse koffie damn wat sterk en :sealed: bah :bag: niks voor mij :lol: I like sweet :bag: magoed ben ook geen koffie drinker met maar 1 mok per dag :mrgreen:

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 15 sep 2010, 17:28

Als je je druk gaat maken over hoeveel cent een bakkie leut je gaat kosten, dan moet je lekker snelfilter halen en een apparaat van 19,95 bij de Kijkshop.

Het zal mij echt worst zijn wat mijn bakkie koffie kost...als ie maar goed smaakt. Daar doe je het voor lijkt me. En zak Segafredo van 500gr kost bij Dirk vd Broek iets van 4,99 dacht ik. Daar kan je bij normaal gebruik zeker twee weken mee doen, als het niet langer is. Een bus illy kost 6,99 dacht ik. Dan zou je ongeveer 12,-/maand aan bonen kwijt zijn.

Afschrijving apparaat kijk ik niet naar want die is al 100% afgeschreven als je de winkel uit loopt.

Gewoon goeie koffie en daar moet je iets voor over hebben imho.

Net als bij een auto. Als je een M3 wilt rijden dan neem je de benzinekosten ook voor lief :mrgreen:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 15 sep 2010, 17:59

Martin van der Zwaard schreef:Gewoon goeie koffie en daar moet je iets voor over hebben imho.
+1
(hier een nespresso (Delonghi EN680 Lattissima), mocht je een keer een bakkie willen komen doen)
Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 15 sep 2010, 19:23

Ik huur deze voor de zaak:
Afbeelding

Volgende keer wil ik zo'n DE automaat met koffiebonen. net ff iets meer smaken en goed te doen voor in de winkel.
Ooit ben ik een keer ergens geweest, en daar zat een heel klein koffieapparaatje in de muur verwerkt, en dat ding tapte koffie met ( verse ! ) slagroom... man o man... Dat was het helemaal voor mij :D ..

Maus335i

Bericht door Maus335i » 15 sep 2010, 19:37

Wij hebben 2 soorten automaten op kantoor staan:

http://www.overwijk.nl/lp/koffieautomaa ... -vega.html" onclick="window.open(this.href);return false;

en

http://www.overwijk.nl/lp/koffieautomaa ... ta-vf.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ondanks dat die Salento Vista er leuker uitziek (touchscreen en alles) vind ik die koffie niet te harken. Collega's wel, zo zie je maar weer dat smaken verschillen. Maar de Salento Vega met goede koffiebonen is echt heerlijk!

dvh

Bericht door dvh » 15 sep 2010, 19:42

Moet zeggen dat ik niet echt gekeken heb naar kwalitiet. Dat ding kost 40,- per maand aan huur excl koffie ect. Vond het wel gezegend. Voor automaatkoffie smaakt ie modaal.. niet slecht, ook niet superlekker natuurlijk , maar voldoet.

Het is maar dat ik een bakkie koffie/thee kan aanbieden, en de bak koffie moet niet zo lekker zijn dat ze bang zijn duur uit te komen met het product :D ....

Voor thuis heb ik een senseo :oops:
Maar ik biegt op, ik gebruik hem nooit. Thuis drink ik vrijwel alleen thee en de senseo word alleen gebruikt voor verjaardagen en visite.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 15 sep 2010, 20:24

dvh schreef:Ik huur deze voor de zaak:
Afbeelding

Volgende keer wil ik zo'n DE automaat met koffiebonen. net ff iets meer smaken en goed te doen voor in de winkel.
Ooit ben ik een keer ergens geweest, en daar zat een heel klein koffieapparaatje in de muur verwerkt, en dat ding tapte koffie met ( verse ! ) slagroom... man o man... Dat was het helemaal voor mij :D ..
deze hebben wij ook op me werk ik vind het werkelijk niet te zuipen :mrgreen:

Shakes

Bericht door Shakes » 15 sep 2010, 20:26

Het hete water voor de thee is prima uit die automaat!

Paskal

Bericht door Paskal » 15 sep 2010, 20:32

Martin van der Zwaard schreef:Als je je druk gaat maken over hoeveel cent een bakkie leut je gaat kosten, dan moet je lekker snelfilter halen en een apparaat van 19,95 bij de Kijkshop.
Eens, maar hierboven leutert men allemaal dat een Nespresso-cup zoveel geld kost etc. Ik ben er inmiddels uit en heb zojuist onderstaand apparaat in nieuwstaat voor een schijntje op de kop getikt :) Voor die paar Euro kan ik me geen buil vallen...... Verkoper had nu een Jura thuis staan....

Afbeelding

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 15 sep 2010, 20:36

Shakes schreef:Het hete water voor de thee is prima uit die automaat!
Tsja....Wachtmeester Hamstra vertelde mij in 1995...mannen dit is een noodrantsoen...dit is thee...die gooien we weg want thee is voor mietjes.... :mrgreen: de rest is goed voor mannen!

oja.....heb een Senseo veel beter te zuipen dan een koffiefilterding....hiervoor een Miele inbouw verse bonen apparaat gehad....naast de vele storingen was de koffie redelijk...technisch gezien heb ik het niet hoog zitten...was altijd wel wat mee.

Maar een lekkere espresso in een goed cafe.....dat is het best...tegen die machines kunnen we thuis niet tegenaan!

Oja lekkere bonen! http://www.dekoffie.nl/home.html" onclick="window.open(this.href);return false; *(oh...shit bedenk me nu....dit is een gesponsorde link.....nou stuur hun maar factuur dan :-P
Laatst gewijzigd door duifjes.com op 15 sep 2010, 20:48, 2 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 15 sep 2010, 20:42

duifjes.com schreef:
Shakes schreef:Het hete water voor de thee is prima uit die automaat!
Tsja....Wachtmeester Hamstra vertelde mij in 1995...mannen dit is een noodrantsoen...dit is thee...die gooien we weg want thee is voor mietjes.... :mrgreen: de rest is goed voor mannen!

:hmmm: :hmmm:
Mij is altijd verteld dat thee voor zieke hoeren en homo's is.
Elke keer dat mijn collega thee pakt schiet ik in de lach :roflol:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 15 sep 2010, 20:45

Oja....ik drink regelmatig thee.......lekkere turkse appelthee!

markk

Bericht door markk » 15 sep 2010, 20:53

Vroeger veel Nespresso gedaan. Vind ik nog steeds erg lekker maar wel duur.

Veel naar Jura e.d. gekeken. Apparaten zijn duur, onderhoudsbeurten ook.

Heb tegenwoordig een vrij goedkope Saeco Odea Giro. Dat is het meest simpele model waar je nog wel de hoeveelheid water, de hoeveelheid koffie en de maalgraad kunt instellen. Doen tegenwoordig <=300 euro, stukken goedkoper als een Jura dus en hoeft niet elk jaar weg voor een onderhoudsbeurt.

Qua koffie vind ik Illy erg lekker maar kan de meerprijs tov een SegaFredo Casa espressobonen van EUR 6.75/kg niet rechtvaardigen.

Kortom hier een Saeco Odea Giro bonenmachine en SegaFredo Casa koffie...

Mark.

dvh

Bericht door dvh » 15 sep 2010, 22:08

bmw320i schreef:
dvh schreef:Ik huur deze voor de zaak:
Afbeelding

deze hebben wij ook op me werk ik vind het werkelijk niet te zuipen :mrgreen:
Smaakt best man, niet zo zeuren.................. :morecoffee: :mrgreen:

HJ2

Bericht door HJ2 » 15 sep 2010, 22:46

Paskal Morriën schreef:
Martin van der Zwaard schreef:Als je je druk gaat maken over hoeveel cent een bakkie leut je gaat kosten, dan moet je lekker snelfilter halen en een apparaat van 19,95 bij de Kijkshop.
Eens, maar hierboven leutert men allemaal dat een Nespresso-cup zoveel geld kost etc. Ik ben er inmiddels uit en heb zojuist onderstaand apparaat in nieuwstaat voor een schijntje op de kop getikt :) Voor die paar Euro kan ik me geen buil vallen...... Verkoper had nu een Jura thuis staan....

Afbeelding

That's what i'm talking 'bout!
25 Euro? 8)

Paskal

Bericht door Paskal » 15 sep 2010, 22:51

HJ2 schreef: Afbeelding
That's what i'm talking 'bout!
25 Euro? 8)
Nee, 50€ maar dan wel inclusief 1 reinigingsset, houten cupholderbak, 50 cups, wat Nespresso-servies en op 10 min van mijn huis :) N.a.v. jouw post op pagina 2 inderdaad ook maar zo'n ding op MP gescoord. Thanx voor de tip :thumbup:

Plaats reactie