Radarcontrole veroorzaakt dodelijk ongeval
-
Radarcontrole veroorzaakt dodelijk ongeval
Zondag 12 september 2010 om 16:24 uur werd er een melding aan Flitsservice.nl doorgegeven dat er op de A28 ter hoogte van hectometerpaaltje 146.2 een radarcontrole stond.
De exacte locatie van deze controle is door een Flitsservice.nl vrijwilliger bevestigd.
Vanmorgen bereikte ons het volgende bericht:
Motorrijder komt om leven bij ongeval
Zondagavond rond 19.15 uur is een motorrijder om het leven gekomen bij een ongeval op de linkerbaan van de A28. Tijdens het inhalen van een auto raakte hij de motorrijder die voor hem reed en kwam daarbij ten val. Daarbij liep hij zodanige verwondingen op dat hij daaraan ter plaatse is overleden.
Tijdens de afhandeling van het verkeersongeval, waaronder het onderzoek van de afdeling Verkeers Ongevallen Analyse, is het verkeer vanaf de afrit Pesse omgeleid. Rond 22.00 uur is de A28 weer vrijgegeven.
BRON: Politie Drenthe
Met geen woord wordt erover gerept dat er ter hoogte van het ongeval een radarcontrole stond, die meteen erna ingepakt werd. Ook niet tegen RTV Drenthe wordt door de politiewoordvoerder gemeld dat er een controle ernaast stond en dat dit van invloed kan zijn geweest. Zie ook deze video op Youtube. Zie hoe de hectometers die in beeld zijn (146.1, 146.0) eigenlijk exact overeen komen met de controle lokatie.
Het is zeer waarschijnlijk dat de motorrijders geschrokken zijn van de radar en vervolgens, tijdens het remmen, elkaar geraakt hebben met deze verschrikkelijke afloop.
De politie Drenthe bevestigt ons dat er inderdaad een radarcontrole aanwezig was. Dat die meteen ingepakt is en dat de controleur eerste hulp heeft geprobeerd te bieden, helaas tevergeefs. Tevens meldt de politie ons "dat onze conclusie te voorbarig is en dat het ongeluk nog in onderzoek is". Met alle respecht, politie Drenthe, maar 1+1 is toch echt 2. Dat is onze conclusie. Het is te toevallig dat een motorrijder 200 meter na een radarcontrole dood op de snelweg ligt.
Regelmatig gebeuren er ongevallen bij radarcontroles door automobilisten die abrupt op de rem staan. Het is ook niet zo dat de politie dit niet weet. We hebben ze in het verleden gewaarschuwd
Voor diegenen die roepen: "Hadden ze maar niet te hard moeten rijden", het maakt niet uit of ze de maximum snelheid overtreden.
Ook mensen die op de limiet of eronder rijden willen uit reflex pardoes op de rem trappen.
De oplossing is verhoging van de marge waarop geflitst wordt. Wij pleiten er voor dat er pas bij 20 km/u overschrijding geflitst wordt op snelwegen. Hierdoor voorkomen we de vele "net iets te hard" boetes en zullen mensen minder paniekerig reageren bij een controle.
Kilroy news meldt het volgende:
UPDATE: Uit zeer betrouwbare bron is ons bekend geworden, dat de voorste motorrijder moest afremmen voor een vóór hem rijdende auto, die onverwachts afremde voor de snelheidscontrole en dat de motorrijders elkaar daarna elkaars stuur hebben geraakt, met het hierboven gemelde resultaat.
De voorste motorrijder heeft noch getracht, zijn zwager, die pas kort zijn motorrijbewijs had, te reanimeren, maar de man overleed aan zijn verwondingen. Het verongelukte slachtoffer laat een vrouw en twee kinderen van zes en acht jaar oud achter.
Bron: Kilroy news
Bron: Flitsservice.nl
Commentaar Flitsservice:
Uit zeer betrouwbare bron is ons bekend geworden, dat de voorste motorrijder moest afremmen voor een vóór hem rijdende auto, die onverwachts afremde voor de snelheidscontrole en dat de motorrijders elkaar daarna elkaars stuur hebben geraakt, met het hierboven gemelde resultaat.
De voorste motorrijder heeft noch getracht, zijn zwager, die pas kort zijn motorrijbewijs had, te reanimeren, maar de man overleed aan zijn verwondingen. Het verongelukte slachtoffer laat een vrouw en twee kinderen van zes en acht jaar oud achter.
Ook de afdeling Communicatie van de Regiopolitie Drenthe heeft inmiddels toegegeven, dat er ten tijde van het ongeval ter plaatse van de aanrijding een radarcontrole plaatsvond.
De exacte locatie van deze controle is door een Flitsservice.nl vrijwilliger bevestigd.
Vanmorgen bereikte ons het volgende bericht:
Motorrijder komt om leven bij ongeval
Zondagavond rond 19.15 uur is een motorrijder om het leven gekomen bij een ongeval op de linkerbaan van de A28. Tijdens het inhalen van een auto raakte hij de motorrijder die voor hem reed en kwam daarbij ten val. Daarbij liep hij zodanige verwondingen op dat hij daaraan ter plaatse is overleden.
Tijdens de afhandeling van het verkeersongeval, waaronder het onderzoek van de afdeling Verkeers Ongevallen Analyse, is het verkeer vanaf de afrit Pesse omgeleid. Rond 22.00 uur is de A28 weer vrijgegeven.
BRON: Politie Drenthe
Met geen woord wordt erover gerept dat er ter hoogte van het ongeval een radarcontrole stond, die meteen erna ingepakt werd. Ook niet tegen RTV Drenthe wordt door de politiewoordvoerder gemeld dat er een controle ernaast stond en dat dit van invloed kan zijn geweest. Zie ook deze video op Youtube. Zie hoe de hectometers die in beeld zijn (146.1, 146.0) eigenlijk exact overeen komen met de controle lokatie.
Het is zeer waarschijnlijk dat de motorrijders geschrokken zijn van de radar en vervolgens, tijdens het remmen, elkaar geraakt hebben met deze verschrikkelijke afloop.
De politie Drenthe bevestigt ons dat er inderdaad een radarcontrole aanwezig was. Dat die meteen ingepakt is en dat de controleur eerste hulp heeft geprobeerd te bieden, helaas tevergeefs. Tevens meldt de politie ons "dat onze conclusie te voorbarig is en dat het ongeluk nog in onderzoek is". Met alle respecht, politie Drenthe, maar 1+1 is toch echt 2. Dat is onze conclusie. Het is te toevallig dat een motorrijder 200 meter na een radarcontrole dood op de snelweg ligt.
Regelmatig gebeuren er ongevallen bij radarcontroles door automobilisten die abrupt op de rem staan. Het is ook niet zo dat de politie dit niet weet. We hebben ze in het verleden gewaarschuwd
Voor diegenen die roepen: "Hadden ze maar niet te hard moeten rijden", het maakt niet uit of ze de maximum snelheid overtreden.
Ook mensen die op de limiet of eronder rijden willen uit reflex pardoes op de rem trappen.
De oplossing is verhoging van de marge waarop geflitst wordt. Wij pleiten er voor dat er pas bij 20 km/u overschrijding geflitst wordt op snelwegen. Hierdoor voorkomen we de vele "net iets te hard" boetes en zullen mensen minder paniekerig reageren bij een controle.
Kilroy news meldt het volgende:
UPDATE: Uit zeer betrouwbare bron is ons bekend geworden, dat de voorste motorrijder moest afremmen voor een vóór hem rijdende auto, die onverwachts afremde voor de snelheidscontrole en dat de motorrijders elkaar daarna elkaars stuur hebben geraakt, met het hierboven gemelde resultaat.
Bron: Kilroy news
Bron: Flitsservice.nl
Commentaar Flitsservice:
Uit zeer betrouwbare bron is ons bekend geworden, dat de voorste motorrijder moest afremmen voor een vóór hem rijdende auto, die onverwachts afremde voor de snelheidscontrole en dat de motorrijders elkaar daarna elkaars stuur hebben geraakt, met het hierboven gemelde resultaat.
Ook de afdeling Communicatie van de Regiopolitie Drenthe heeft inmiddels toegegeven, dat er ten tijde van het ongeval ter plaatse van de aanrijding een radarcontrole plaatsvond.
- GTRene
Re: Radarcontrole veroorzaakt dodelijk ongeval
deathtrap
R.I.P.
R.I.P.
- Robin Hartog
R.I.P.
Erg naar zo'n bericht, maar ze zullen toch niet stoppen met hun radarcontroles of die verhoging van 20km/h zeg maar. Jammer maar waar.
Erg naar zo'n bericht, maar ze zullen toch niet stoppen met hun radarcontroles of die verhoging van 20km/h zeg maar. Jammer maar waar.
- Maus335i
Klopt, maar het is wel goed dat het "veiligheidsaspect van flitsen" ter discussie blijft staan. Want dat is nog steeds een drogreden om de staatskas te spekken.Robin Hartog schreef:R.I.P.
-
Vreselijk nieuws natuurlijk, maar om te zeggen dat de radarcontrole de veroorzaker is...bull-shit
- Robin Hartog
Helemaal mee eensMaus335i schreef:Klopt, maar het is wel goed dat het "veiligheidsaspect van flitsen" ter discussie blijft staan. Want dat is nog steeds een drogreden om de staatskas te spekken.Robin Hartog schreef:R.I.P.

- Maus335i
Waarom? Ik rem ook als ik een controle zie, daarna pas kijk je naar je snelheid. Mensen die dat niet verwachten klappen achterop.M@rcel schreef:Vreselijk nieuws natuurlijk, maar om te zeggen dat de radarcontrole de veroorzaker is...bull-shit
Als je die zin nog een keer goed leest begrijp je (en ik ook) dat dat een ontzettend domme en levensgevaarlijke reactie is, maar wel héél menselijk.
- Petrolhead Tom
het mag een wonder heten dat er niet vaker van dit soort ongelukken voorkomen, maar deze is duidelijk al teveel! Waar ligt de grens van de gierigheid van de overheid? Hoe lang moet de burger deze melk koe praktijken nog tollereren? Als er straks maandelijks dode slachtoffers te betreuren zijn? Waardeloos dit! Reken maar niet op een excuus van de overheid hoor! Nee nee dit kan nooit hun schuld zijn! Bah kotsmisselijk word je er van vieze smerige rothonden in Den Haag, verkeersveiligheid mijn reet!
Maus335i schreef:Waarom? Ik rem ook als ik een controle zie, daarna pas kijk je naar je snelheid. Mensen die dat niet verwachten klappen achterop.M@rcel schreef:Vreselijk nieuws natuurlijk, maar om te zeggen dat de radarcontrole de veroorzaker is...bull-shit
Als je die zin nog een keer goed leest begrijp je (en ik ook) dat dat een ontzettend domme en levensgevaarlijke reactie is, maar wel héél menselijk.
1 domme en gevaarlijke reactie
2 als je niet te hard rijdt dan hoef je niet te remmen
3 als je dan remt en een ander raakt je zit die er te kort achter
Lullig voor de motorrijder, maar het zijn wel de feiten.
Tevens had hij net zijn rijbewijs, dan kan ook meegespeeld hebben.
Petrolhead Tom schreef:het mag een wonder heten dat er niet vaker van dit soort ongelukken voorkomen, maar deze is duidelijk al teveel! Waar ligt de grens van de gierigheid van de overheid? Hoe lang moet de burger deze melk koe praktijken nog tollereren? Als er straks maandelijks dode slachtoffers te betreuren zijn? Waardeloos dit! Reken maar niet op een excuus van de overheid hoor! Nee nee dit kan nooit hun schuld zijn! Bah kotsmisselijk word je er van vieze smerige rothonden in Den Haag, verkeersveiligheid mijn reet!
Sorry hoor, maar reed de overheid te hard?
Trapte de overheid op de rem?
Volgens mij reed de automobilist te hard, misschien de motorrijders ook wel.
Dit is toch echt een zeer overtrokken reactie hoor, je hoeft niet te hard te rijden.
Net als de topictitel trouwens, zo makkelijk om zo te schoppen.
Kom dan zelf met een oplossing om de maximum snelheid te handhaven.
Ow ja ik weet het, een kastje waarin alles geregistreerd wordt.
)w nee, DAT willen we ook niet.
-
Laat ik het zo zeggen,
Je hoort ten alle tijden te weten wat er achter je zit, dus blindelings boven op je rem trappen noem ik waanzin.
Ik geloof echter niet dat de bestuurder van de auto een noodstop gemaakt had, dus kunnen we ook wel vrij duidelijk stellen dat de motorrijder veel te weinig afstand had gehouden.
Ben het met je eens dat die flitskasten teveel worden gebruikt om de staatskas te spekken, maar dat vind ik een andere discussie
Je hoort ten alle tijden te weten wat er achter je zit, dus blindelings boven op je rem trappen noem ik waanzin.
Ik geloof echter niet dat de bestuurder van de auto een noodstop gemaakt had, dus kunnen we ook wel vrij duidelijk stellen dat de motorrijder veel te weinig afstand had gehouden.
Ben het met je eens dat die flitskasten teveel worden gebruikt om de staatskas te spekken, maar dat vind ik een andere discussie
- Maus335i
@Luco, als teveel mensen te hard rijden en dat ook blijven doen ondanks alle 100.000en controles en miljoenen boetes per jaar.... dan is er toch iets mis met het beleid? Als mensen de maximum snelheid constant negeren (logisch, op 10 baans wegen met een max. van 100 of 80 als het even kan), dan klopt er iets structureels al niet.
Dat er vervolgens door remacties bij controles ongelukken gebeuren is de overheid wel degelijk aan te rekenen.
Dat er vervolgens door remacties bij controles ongelukken gebeuren is de overheid wel degelijk aan te rekenen.
- Petrolhead Tom
hoeft niet nee, maar ik denk dat als je een enquete gaat houden onder auto rijdend nederland dat een groot deel aan zal geven op de rem te trappen bij het zien van een statief, of ze nu te hard rijden of niet. Dom? Ja! Voorspelbaar gedrag? Ja!
En ik geef toe dat er ook ee stuk frustratie verwerkt zit in mijn vorige post.
En ik geef toe dat er ook ee stuk frustratie verwerkt zit in mijn vorige post.
- Robin Hartog
Je snapt toch zelf ook wel dat zo'n reactie puur menselijk is? Misschien wel dom en gevaarlijk, maar dat is jouw rem-actie bij bumperklevers ook.Luco schreef:Maus335i schreef:Waarom? Ik rem ook als ik een controle zie, daarna pas kijk je naar je snelheid. Mensen die dat niet verwachten klappen achterop.M@rcel schreef:Vreselijk nieuws natuurlijk, maar om te zeggen dat de radarcontrole de veroorzaker is...bull-shit
1 domme en gevaarlijke reactie
2 als je niet te hard rijdt dan hoef je niet te remmen
3 als je dan remt en een ander raakt je zit die er te kort achter
Lullig voor de motorrijder, maar het zijn wel de feiten.
Tevens had hij net zijn rijbewijs, dan kan ook meegespeeld hebben.

2) Zoals in de tekst staat; ook mensen die niet te hard rijden willen nog al eens remmen, puur omdat men bang is.
3) True, maar de radarcontrole helpt wel mee aan het feit dat er een ongeluk is gebeurd. Mooi voorbeeld, hier in de stad was een kruispunt waar misschien twee keer in het jaar een ongeluk gebeurde. Toen ging men flitspalen er neer zetten (op zowel snelheid als rood licht) en nu rijdt iedereen er zo schrikachtig, zijn inmiddels al 5 kleine ongelukken gebeurd, twee ernstige en 1 dodelijke. (Sinds een jaar). Je gaat mij niet vertellen dat het niet de schuld is van flitskasten/radarcontroles dat sommige ongelukken gebeuren.
- Hans
Een hoop mensen trappen ook op de rem als ze niet te hard rijden, uit reflex. Shit radar, hoe hard mag ik hier, hoe hard rij ik, heb ik niet een bordje gemist, en terwijl dat allemaal door hun hoofd schiet trappen ze op de rem.
- Maus335i
Marcel, remmen of noodstop maken zijn wel 2 verschillende dingen. Bovendien weten we ook niet hoeveel afstand de motorrijder gehouden heeft, want als hij op de bumper zat is de marge sowieso al minimaal.
Ja je hoort altijd te weten wat er achter je zit, maar in de praktijk is dat niet altijd het geval. Je bent moe, je hebt ruzie met je vriendin, je vrouw wil van je weg, je vriendin ligt in het ziekenhuis of verzin nog 387 andere redenen waarom je éven de concentratie niet bij het verkeer hebt.
Ja je hoort altijd te weten wat er achter je zit, maar in de praktijk is dat niet altijd het geval. Je bent moe, je hebt ruzie met je vriendin, je vrouw wil van je weg, je vriendin ligt in het ziekenhuis of verzin nog 387 andere redenen waarom je éven de concentratie niet bij het verkeer hebt.
-
Leer het verkeer eens te begrijpen voordat je dit soort onzin roept.Petrolhead Tom schreef:het mag een wonder heten dat er niet vaker van dit soort ongelukken voorkomen, maar deze is duidelijk al teveel! Waar ligt de grens van de gierigheid van de overheid? Hoe lang moet de burger deze melk koe praktijken nog tollereren? Als er straks maandelijks dode slachtoffers te betreuren zijn? Waardeloos dit! Reken maar niet op een excuus van de overheid hoor! Nee nee dit kan nooit hun schuld zijn! Bah kotsmisselijk word je er van vieze smerige rothonden in Den Haag, verkeersveiligheid mijn reet!
- Maus335i
Zo kom ik wel aan mn 10.000 postsHans schreef:Een hoop mensen trappen ook op de rem als ze niet te hard rijden, uit reflex. Shit radar, hoe hard mag ik hier, hoe hard rij ik, heb ik niet een bordje gemist, en terwijl dat allemaal door hun hoofd schiet trappen ze op de rem.

- Maus335i
Jij begrijpt het verkeer niet als je uitgaat van theoriesituaties als "je hoort altijd te weten wat er achter je zit" en daarmee zo'n artikel als onzin wegschuift.M@rcel schreef:Leer het verkeer eens te begrijpen voordat je dit soort onzin roept.Petrolhead Tom schreef:het mag een wonder heten dat er niet vaker van dit soort ongelukken voorkomen, maar deze is duidelijk al teveel! Waar ligt de grens van de gierigheid van de overheid? Hoe lang moet de burger deze melk koe praktijken nog tollereren? Als er straks maandelijks dode slachtoffers te betreuren zijn? Waardeloos dit! Reken maar niet op een excuus van de overheid hoor! Nee nee dit kan nooit hun schuld zijn! Bah kotsmisselijk word je er van vieze smerige rothonden in Den Haag, verkeersveiligheid mijn reet!
Maus335i schreef:@Luco, als teveel mensen te hard rijden en dat ook blijven doen ondanks alle 100.000en controles en miljoenen boetes per jaar.... dan is er toch iets mis met het beleid? Als mensen de maximum snelheid constant negeren (logisch, op 10 baans wegen met een max. van 100 of 80 als het even kan), dan klopt er iets structureels al niet.
Dat er iets structureel niet klopt is jouw mening en misschien ook wel waar, maar dat doet er niks aan af dat het nu eenmaal op dit moment de realiteit is en je daar rekening mee moet houden.
Remacties bij controles is dom als je blind op je rem trapt zonder te kijken, dus dat vind ik niet begrijpelijk.
@Tom, eerste opmerking is echt flauw, dus daar ga ik inhoudelijk niet eens op in.
2, zie reactie op Maus.
3. je weet dat ze controleren op de gekste plekken, dus als je al te hard aan het rijden bent moet je zeker goed anticiperen en weten wat er om je heen gebeurd.
Rij je niet te hard hoef je niet te schrikken en te remmen.
Als de automobilist te hard gereden heeft dan is die niet met autorijden bezig geweest en is een kwalijke zaak, maar dat zie ik dagelijks in het verkeer.
Reed die niet te hard had die geen reden om te remmen en als je dan schrikt is ook een teken dat je niet met autorijden bezig bent.
Maar als je er dan als motorrijder opklapt, tenminste de motorrijders hebben elkaar geraakt en hebben dus per definitie niet genoeg afstand gehouden.
Voor de zeurpieten, nee ik hou misschien ook niet altijd voldoende afstand, maar dan ben ik wel met autorijden bezig en niet met om me heen kijken of schrikken.
-
Bij een noodstop kan ik het me nog voorstellen, maar dat heeft de bestuurder van die auto denk ik nooit gedaan? Dan kunnen we toch met zekerheid zeggen dat die motorrijder veel te weinig afstand had gehouden? Als je voorganger flink remt, moet je dat als achterligger kunnen opvangen.Maus335i schreef:Marcel, remmen of noodstop maken zijn wel 2 verschillende dingen. Bovendien weten we ook niet hoeveel afstand de motorrijder gehouden heeft, want als hij op de bumper zat is de marge sowieso al minimaal.
Kan idd allemaal in je hoofd spelen, maar dan nog zou ik niet blindelings boven op mijn rem gaan staan, dan maar die boete incasseren.
Echt, het autorijden is helemaal geen hogere wetenschap, gewoon je verstand gebruiken en regie proberen te houden.
- Maus335i
Ik ben het helemaal eens met jullie analyses, daar valt natuurlijk niks tegen in te brengen. Feit blijft echter dat in de praktijk de situatie heel vaak anders is. Ik wil de discussie eens terugbrengen naar die maximum snelheden en het flitsbeleid hier wat blijkbaar ongelukken veroorzaakt.
Flitsen wordt gedaan om de veiligheid op de weg, dat is tenslotte wat er verkondigd wordt. Maar hoe verklaar je bijvoorbeeld dat het wellicht aanstaande rechtse kabinet de snelheden wil verhogen op enkele wegen naar 130? Dat zou betekenen dat iemand die geflitst wordt voor 129 wel veilig rijdt, maar gewoon schijt heeft aan een stomme belastingmaatregel van de overheid. Niemand betwist hier of je bekeurd zou moeten worden of niet en of je dat moet accepteren of niet, het gaat om de reactie op dat moment met alle gevolgen.
Ik ben een grote voorstander van defensief autorijden en tot nu toe gaat me dat ook redelijk goed af met mijn schadeloze jaarlijkse kilometrages. Ook ik erger me kapot aan mensen die niet opletten in het verkeer of denken dat autorijden een "doelloze" bezigheid is, terwijl het juist levensgevaarlijk kan zijn. Maar dat neemt niet weg dat remmen voor een radarcontrole die bijvoorbeeld achter een hectometerpaaltje gezet wordt onzin is of onlogisch rijgedrag.
Flitsen wordt gedaan om de veiligheid op de weg, dat is tenslotte wat er verkondigd wordt. Maar hoe verklaar je bijvoorbeeld dat het wellicht aanstaande rechtse kabinet de snelheden wil verhogen op enkele wegen naar 130? Dat zou betekenen dat iemand die geflitst wordt voor 129 wel veilig rijdt, maar gewoon schijt heeft aan een stomme belastingmaatregel van de overheid. Niemand betwist hier of je bekeurd zou moeten worden of niet en of je dat moet accepteren of niet, het gaat om de reactie op dat moment met alle gevolgen.
Ik ben een grote voorstander van defensief autorijden en tot nu toe gaat me dat ook redelijk goed af met mijn schadeloze jaarlijkse kilometrages. Ook ik erger me kapot aan mensen die niet opletten in het verkeer of denken dat autorijden een "doelloze" bezigheid is, terwijl het juist levensgevaarlijk kan zijn. Maar dat neemt niet weg dat remmen voor een radarcontrole die bijvoorbeeld achter een hectometerpaaltje gezet wordt onzin is of onlogisch rijgedrag.
-
Als je moet remmen rijd je te hard, eigen schuld dus.....Maus335i schreef:Waarom? Ik rem ook als ik een controle zie, daarna pas kijk je naar je snelheid. Mensen die dat niet verwachten klappen achterop.M@rcel schreef:Vreselijk nieuws natuurlijk, maar om te zeggen dat de radarcontrole de veroorzaker is...bull-shit
-
Nogmaals, boetebeleid dmv flitskasten langs de weg vind ik niet correct.
Zeker die piet-lut boetes zijn er in mijn ogen alleen om de staatskas te spekken en leveren op geen enekele manier een bijdrage aan een veiliger verkeersbeeld.
Maar de overheid als schuldige aanwijzen voor het rijgedrag van deze personen...kom op zeg.
Bij deze hele discussie maakt het overigens niet uit of de max. snelheid 120/130/140/150/160/260 mag zijn.
Zeker die piet-lut boetes zijn er in mijn ogen alleen om de staatskas te spekken en leveren op geen enekele manier een bijdrage aan een veiliger verkeersbeeld.
Maar de overheid als schuldige aanwijzen voor het rijgedrag van deze personen...kom op zeg.
Bij deze hele discussie maakt het overigens niet uit of de max. snelheid 120/130/140/150/160/260 mag zijn.
Laatst gewijzigd door M@rcel op 14 sep 2010, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Zullen we eerst maar eens beginnen met het deugdelijk leren autorijden.
Als ik tegenwoordig zie wat er op de weg wordt toegelaten, en welk weggedrag er door het merendeel op wordt nagehouden dan denk ik dat er iets fundamenteels mis zit bij de opleidingen.
In plaats van mensen te leren hoe ze een motorkap open moeten maken, en hoe ze olie moeten peilen, kunnen ze mensen beter leren hoe om te gaan met het verkeer en hun positie daarin.
VWb het remmen bij een flitspaal, het feit dat je niet weet hoe hard je rijdt en het feit dat je niet weet hoe hard je daar mag, geeft voor mij al aan dat je niet aandachtig achter het stuur zit.
Of dat je gewoon nooit een goede rijopleiding hebt gehad.
Om alles maar op "de overheid" te gooien is kort door de bocht, en naar mijn mening een excuus om je eigen tekortkomingen goed te praten.
Oh ik heb een aanrijding, eerst eens even kijken wie en wat ik allemaal de schuld kan geven :
Kan ik de wegbeheerder aansprakelijk stellen omdat het niet overzichtelijk is
Kan ik de garage aansprakelijk stellen omdat ze misschien niet het goede onderhoud hebben uitgevoerd
Kan ik eventueel een andere verkeersdeelnemer aansprakelijk stellen voor zijn/haar domme gedrag
Kan ik, kan ik , kan ik...
En als er echt niets anders mogelijk is, tja, het kan toch nooit aan jezelf liggen, want jij bent zo'n goede verkeersdeelnemer......toch????
Als ik tegenwoordig zie wat er op de weg wordt toegelaten, en welk weggedrag er door het merendeel op wordt nagehouden dan denk ik dat er iets fundamenteels mis zit bij de opleidingen.
In plaats van mensen te leren hoe ze een motorkap open moeten maken, en hoe ze olie moeten peilen, kunnen ze mensen beter leren hoe om te gaan met het verkeer en hun positie daarin.
VWb het remmen bij een flitspaal, het feit dat je niet weet hoe hard je rijdt en het feit dat je niet weet hoe hard je daar mag, geeft voor mij al aan dat je niet aandachtig achter het stuur zit.
Of dat je gewoon nooit een goede rijopleiding hebt gehad.
Om alles maar op "de overheid" te gooien is kort door de bocht, en naar mijn mening een excuus om je eigen tekortkomingen goed te praten.
Oh ik heb een aanrijding, eerst eens even kijken wie en wat ik allemaal de schuld kan geven :
Kan ik de wegbeheerder aansprakelijk stellen omdat het niet overzichtelijk is
Kan ik de garage aansprakelijk stellen omdat ze misschien niet het goede onderhoud hebben uitgevoerd
Kan ik eventueel een andere verkeersdeelnemer aansprakelijk stellen voor zijn/haar domme gedrag
Kan ik, kan ik , kan ik...
En als er echt niets anders mogelijk is, tja, het kan toch nooit aan jezelf liggen, want jij bent zo'n goede verkeersdeelnemer......toch????