Waarom zijn ze in de VS zo tegen Duitse autos?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Roman

Waarom zijn ze in de VS zo tegen Duitse autos?

Bericht door Roman » 23 jan 2007, 18:36

Ik zit op een aantal forums waar toch zeker 97% amerikanen op zitten. En in ieder auto topic die er is raak ik op een of andere manier altijd in discussie over Duitse auto's.
Ik moet ze altijd lopen te verdedigen.

Het enigste wat je hoort is dat VW onbetrouwbaar is, en constant problemen geeft. Hebben nu toch ook al aantal jaren VW's in de familie gehad... Nooit problemen...

Audi geven ze op af, ook altijd problemen. We hebben jarenlang een A6 gehad en die heeft ook nooit problemen gegeven.

En op BMW word er ook alleen maar gekankerd. Duur onderhoud, veel onderhoud nodig. Electronica die alleen maar problemen geeft, motoren die het niet uithouden noem maar op. Hier een voorbeeldje over wat er over een M3 E46 gezegd werd:
I'm a car lover and I'm not a keen fan of the E46 M3
engine. It's like a ticking time bomb. BMW went through 3 revisions so the
engine would stop popping (rod bearing problem), lower RPM rev limit, and
the oil dry sump modification.
People are financing this car because it has the 7 year or 100,000 engine
warranty

The newer the BMW, the lesser of a car it is... emissions are making cars
into a rolling computer box with air condition
Enig idee wat hier aan de hand is? :?:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 23 jan 2007, 18:41

eh ja ga naar bimmerforums (amerikaans BMW forum) en ga zeggen dat een Camaro SS of een Mustang geweldig is.... kijken wat je dan terug krijgt :mrgreen:

Roman

Bericht door Roman » 23 jan 2007, 18:43

Bert ///M3 schreef:eh ja ga naar bimmerforums (amerikaans BMW forum) en ga zeggen dat een Camaro SS of een Mustang geweldig is.... kijken wat je dan terug krijgt :mrgreen:
Begrijpelijk, maar vreemd. Wat het forum waar ik op zit heeft niets te maken met Auto's.
En toch is iedereen zo zeikerig als het over Duitse auto's gaat. Driften trouwens ook, maar dat is logisch met hun liefde voor bochten :roll:

allen

Bericht door allen » 23 jan 2007, 18:48

Amerikanen houden geloof ik niet van mooi afgewerkte auto's. Het moet groot, grof en slecht afgewerkt zijn. :lol:

HSR

Bericht door HSR » 23 jan 2007, 19:12

Geeft ook aan hoe die Amerikanen zijn.

Een E46 M3 kost daar al werkelijk geen fuck en dan lopen zeuren over de qualiteit. :roll:

Amerika is het schoolvoorbeeld van protectionisme. Autos uit eigen land mogen erbarmelijk slecht zijn voor zowel het milieu als de bestuurders, maar foreign cars moeten door de strengst mogelijke keuring gaan.
Kijk eens naar Mercedesen en E36's uit die 1995 periode. Die zagen er in Amerika allemaal anders uit ( lees: verschrikkelijk lelijk). Ze hadden andere bumpers nodig, zware vermogensrestricties ivm uitstoot en dat soort ongein.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 jan 2007, 20:28

Ze zeuren mischien wel, maar Duitse auto`s worden daar dus wel MEGA verkocht................................dus ik zie het probleem niet zo.

Kopen en achteraf zeuren, daar hou ik niet zo van, dan moet je je huiswerk maar beter doen. Zijn er echt structurele fouten, dan heb je altijd de garantie nog.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 23 jan 2007, 20:40

Ze zullen echt niet allemaal zo zijn hoor ..

Als ik zo eens op m5board.com kijk ofzo, zijn die gasten toch helemaal lyrisch over duitse auto's. Maargoed, dat is dan BMW :wink:

Tom

Bericht door Tom » 23 jan 2007, 20:58

Europeanen zijn ook niet echt positief over Amerikaanse auto's. Kun je wel zeggen dat de afwerking slecht is maar wie heeft er dan een plaat voor z'n kop.. beide... hun prioriteiten liggen gewoon anders... die kopen daar een Mustang met 300pk op de achterwielen voor de prijs van een VW Golf (maar wij hebben mooie materialen.. uhu..)... wij betalen 45k voor een hatchback met 260pk op de achterwielen. Wie lacht er dan harder...

HSR

Bericht door HSR » 23 jan 2007, 21:04

Tom schreef:Europeanen zijn ook niet echt positief over Amerikaanse auto's. Kun je wel zeggen dat de afwerking slecht is maar wie heeft er dan een plaat voor z'n kop.. beide... hun prioriteiten liggen gewoon anders... die kopen daar een Mustang met 300pk op de achterwielen voor de prijs van een VW Golf (maar wij hebben mooie materialen.. uhu..)... wij betalen 45k voor een hatchback met 260pk op de achterwielen. Wie lacht er dan harder...

Maar dat heeft ook grotendeels te maken met het feit dat wij 48% belasting mogen afdragen van de nieuwprijs.

Vergelijk de netto prijzen met elkaar. Dan zal een yank nog steeds wat goedkoper zijn, maar betaal ik graag wat extra's voor een Europees equivalent.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 jan 2007, 21:09

Laatste nieuws;

127 Teletekst di 23 jan
Bush wil zuinige en schone auto's

` President Bush wil dat de Amerikanen
binnen tien jaar hun benzineverbruik
met twintig procent omlaag brengen.Hij
zal daarover voorstellen doen in de
State of the Union,zijn jaarlijkse
toespraak tot het congres.

Bush wil zijn doel onder meer bereiken
door verhoging van de productie van
alternatieve brandstoffen en verhoging
van de milieu-eisen voor nieuwe auto's.

Het is de zevende State of the Union
voor de Republikein Bush,maar de eerste
voor een Congres waarin de Democraten
de meerderheid hebben.De verwachting is
dan ook dat hij zich zal concentreren
op de binnenlandse politiek.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 23 jan 2007, 21:51

hehe

Geen wonder dat de Toyota Prius en Camry Hybrid als hete broodjes gaan

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 jan 2007, 22:22

Roman schreef:
Bert ///M3 schreef:eh ja ga naar bimmerforums (amerikaans BMW forum) en ga zeggen dat een Camaro SS of een Mustang geweldig is.... kijken wat je dan terug krijgt :mrgreen:
Begrijpelijk, maar vreemd. Wat het forum waar ik op zit heeft niets te maken met Auto's.
En toch is iedereen zo zeikerig als het over Duitse auto's gaat. Driften trouwens ook, maar dat is logisch met hun liefde voor bochten :roll:

LOL zo ben ik ooit van Corner Carvers afgeschopt. Was hylarisch.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 23 jan 2007, 22:23

Ze hebben wel gelijk....de e60 525d waar ik nu alweer anderhalf jaar mee rijd...is één grote ramp op electronicagebied.....lijkt wel een W211 8)

romo

Bericht door romo » 23 jan 2007, 22:27

Marcel van Meerbeek schreef:Ze hebben wel gelijk....de e60 525d waar ik nu alweer anderhalf jaar mee rijd...is één grote ramp op electronicagebied.....lijkt wel een W211 8)
Daar hebben alle auto`s last van ( mn Mercedes) Op dit moment wordt er een nieuwe elektronica standaard afgesproken en ontwikkeld binnen de Europese auto industrie. Met een paar jaar hoopt iedereen daar de vruchten van te plukken.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 23 jan 2007, 23:31

romo schreef:Daar hebben alle auto`s last van ( mn Mercedes) Op dit moment wordt er een nieuwe elektronica standaard afgesproken en ontwikkeld binnen de Europese auto industrie. Met een paar jaar hoopt iedereen daar de vruchten van te plukken.
Niet helemaal waar Romo.Niet alle merken auto's hebben daar last van.Jappen zijn op elektronica gebied nog steeds het meest betroubaar (op Nissan na dan want Renault is tegenwoordig de eigenaar).Dat is gewoon een feit waar je niet omheen kunt draaien.

Je hebt er fabrikanten bij die er echt een potje van maken op elektronika gebied.Vooral Peugeot (Citroen vreemd genoeg wat minder) en Renault bakken er echt helemaal niks van.Wat daar allemaal niet mis gaat op elektronika gebied dat wil je echt niet weten.De meest onbenullige dingen gaan daar zelfs nog fout.

Dat BMW en Mercedes vaker dan gemiddeld last hebben met de elektronica komt volgens mij omdat ze altijd als eersten met nieuwe technieken op de markt komen.Dat heeft als gevolg dat er vooral de eerste jaren nog wat kinderziekten in zitten die na van loop van tijd vanzelf wel verdwijnen.
Audi was pakweg 5 jaar geleden ook niet echt betrouwbaar op elektronica gebied, maar daar hoor je de laatste tijd weinig meer van.Audi heeft zelf gezien dat het fout ging en heeft een paar jaar geleden de beslissing genomen om de meeste dingen binnenshuis te gaan produceren en het niet meer door toeleveranciers te laten doen.Sinsdien gaat het met de kwaliteit van Audi weer de juiste kant op.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 23 jan 2007, 23:47

@hugo : die mercedessen moesten dan wel aangepast worden als ze naar de us gingen maar andersom was het precies zo.
Een auto uit de us betekend al gelijk dat je sealed beam koplampen en al je reflectoren vervangen moeten worden,net alsof dat niet goed zou zijn.
Volgens mij waren de amerikaanse auto`s zo`n beetje als eerste met een katalisator geleverd.
Ik heb vroeger een paar grote bmw en mercedes dealers als klant gehad en er mankeerde erg veel aan de nieuwste modellen.
Inderdaad heel veel electonische problemen en ik geloof dat de bak van een nieuwe m5 nou ook niet echt heel betrouwbaar is.
Maar de eigenaren van deze dure dikke wagens zal je niet snel over deze problemen horen.
Beetje lullig om op een verjaardag te moeten vertellen dat je dure wagen alweer in de garage staat vanwege problemen.

Grtz,Hans :wink:

RVV

Bericht door RVV » 23 jan 2007, 23:48

Tom goeie opmerking.

Roman

Bericht door Roman » 24 jan 2007, 22:59

Haha dit helpt ook niet echt...
USA Today's James Healey really liked the new VW Eos. "... boy, was the car nice when it wasn't broken." Uh oh. Broken? In technical terms, giving a non-working car to the nation's highest-circulation newspaper is offically called a "whoopsie." Healey loved how the Eos looked, drove and operated until he stopped for gas. After filling up, the gorgeous hardtop convertible showed signs of electrical problems by refusing to start. Not Good.

After waiting a few minutes for VW's mechanics to show up, Healey nervously played with the key fob, inadvertently opening the car's locks, thereby accidentally discovering the Goddess of the Dawn had awakened. After returning the car to its makers, Healey is told the car's battery cable had been disconnected for a recent car show and not properly replaced. Forgivable, we suppose. But then he's also told the mechanic found a missing seal in the car's air-intake system. A bit more difficult to explain.

Probably just an honest mistake that will never happen again and is not indicative of Eos's reliability. But then, not exactly the kind of thing you want printed in more than 2.2 million newspapers nationwide, or on Autoblog for that matter.

[Source: USA Today]

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 jan 2007, 08:37

Op de BMW forums waar ik zitr: BMW/Porsche/Mercedes en zelfs Audi: Haleluja! Echt waar. Daar moet je(zoals Romo al zegt) niet gaan beginnen over Mustangs en Civics, alhoewel de nieuwe Vette en EVO's, STis etc daar ook wel waardering vinden.

Snap 't punt dus niet van dit topic.

Duits/Europees staat voor veel mensen in de USA als 'status' 'luxe' 'droombeeld'.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 25 jan 2007, 14:38

Europese auto's (vooral Duitse) zijn toch status daar?
Volvo ook toch?

Roman

Bericht door Roman » 25 jan 2007, 15:26

Arthur schreef:Europese auto's (vooral Duitse) zijn toch status daar?
Volvo ook toch?
VW is daar zeker geen status, BMW's hebben ze een hekel aan en Audi schijnbaar ook.

Volvo is voor de soccermom :lol:

Mercedes heb nog wel status daar.

Mafkezen zijn het hoor, op alles wat niet uit de US of A is hebben ze wel wat op.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 jan 2007, 15:27

Arthur schreef:Europese auto's (vooral Duitse) zijn toch status daar?
Volvo ook toch?
Ja en Saab en Haagen Dazs en Haineken en Rolex en alles wat maar Europees Noordelijk 'klinkt', maar ook de Italianen behalve Alfa.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 25 jan 2007, 15:50

Jan Visser schreef:Jappen zijn op elektronica gebied nog steeds het meest betroubaar (op Nissan na dan want Renault is tegenwoordig de eigenaar).Dat is gewoon een feit waar je niet omheen kunt draaien.
Klopt helemaal maar dat komt dat de Jappen er een hele andere mentaliteit op na houden dan de Europese autobouwers. Japanners ontwikkelen veelal hun auto's samen met de elektronica toeleveranciers. In Europa geeft de fabrikant gewoon de specifieke eisen door aan b.v. Bosch "van dat hebben we nodig". Producten zijn daarom beter afgestemd en men deelt daar hun eigen ervaringen optimaal :wink:

Zo ver ik weet zijn "buitenlandse" auto's best populair in de U.S. ze zijn alleen wel relatief duurder. Een Dodge Intrepid 2.7V6 is b.v. goedkoper dan een Bora basisversie.

Roman

Bericht door Roman » 25 jan 2007, 16:25

Niels schreef:
Jan Visser schreef:J
Zo ver ik weet zijn "buitenlandse" auto's best populair in de U.S. ze zijn alleen wel relatief duurder. Een Dodge Intrepid 2.7V6 is b.v. goedkoper dan een Bora basisversie.
Maar een CLS63 AMG kost daar 92.000 dollar... das wel even andere koek! Stukken minder dan Duitsland zelfs :(

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 25 jan 2007, 17:05

Roman schreef:
Niels schreef: Zo ver ik weet zijn "buitenlandse" auto's best populair in de U.S. ze zijn alleen wel relatief duurder. Een Dodge Intrepid 2.7V6 is b.v. goedkoper dan een Bora basisversie.
Maar een CLS63 AMG kost daar 92.000 dollar... das wel even andere koek! Stukken minder dan Duitsland zelfs :(
En dat vinden ze niks qua auto?

Ik ben zelf in de U.S. geweest en langs de westkust zie je niet anders dan heeele dikke Europese auto's langskomen. Dergelijke auto's zijn status symbolen daar. Veel Amerikanen zijn wel conservatief dus een CLS zou het wel eens wat minder kunnen doen maar een S, SL of CL zijn voor die markt ontworpen. De aantallen die ze in de EU verkopen is voor de U.S. gerommel in de marge :wink: Een vriend van me is eens in Florida bij een vreselijk grote dealer op bezoek (voor een PON-dealer onderzoek) geweest en die verkocht gewoon in een goede maand 3000 :shock: auto's in met name het grote Europese segment. Mijn vorige werkgever deed dergelijk aantallen zowat in een jaar.

Als je als Audi, BMW of Mercedes een A8, 7 of S-klasse hebt die niet aanslaat daar aan de andere kant dan heb je als fabrikant gewoon een probleem. VW heeft echt geen probleem met de Pheaton omdat ie hier niet aanslaat maar het probleem is dat (ondanks het Amerikaanse uiterlijk, uitrusting en dito comfort) deze auto daar nauwelijks verkoopt :?

De kleinere klasses zie je zo goed als niet een enkele New Beetle of Bora 1.8 turbo full options daargelaten.

Plaats reactie