Wij zijn inmiddels ook weer thuis, na zo'n 5000km rijden. En ja, ik heb bochten weten te vinden, heel veel zelfs, meer daarover binnenkort op de frontpage.

De gewenste huur-Mustang bleek bij Hertz niet beschikbaar, een Sebring-shithok leek mij niet zo'n goed plan dus hebben we 3 weken in een 2010 Camaro V6 rondgereden. Zeer ongebruikelijk betrof het een 2LT, de meest luxe van de 3 uitrustingsniveaus, met o.a. leer, schuifdak, Boston Acoustics stereo met iPod-ondersteuning, remote engine start en 19" met Pirelli P Zero Nero... erg vreemd, maar wie ben ik om daarover te klagen?

Heet asfalt, superlange versnellingen en brede banden met veel grip betekenden wel dat een burnout helaas niet mogelijk bleek, ondanks alles te proberen (achteruit rollen, neutral drop, beetje zand onder de banden, etc

). En ja, tc en stabitrak stonden echt helemaal uit (knop 10sec indrukken).
Onze terugvlucht bleek in LA overboekt te zijn, terwijl we netjes op tijd bij de gate waren. In plaats van een tussenlanding op Newark vlogen we nu een uurtje later via Houston. M'n vriendin was woest, wat over het algemeen weinig oplevert bij het personeel, dus heb ik het maar op de vriendelijke manier aangepakt en op z'n Amerikaans gevraagd hoe 'we' dit het beste konden oplossen. Resultaat: op beide vluchten een stoel met meer beenruimte, een coupon van $300 p.p. en uiteindelijk slechts 40min later op Schiphol. Onze koffers lagen daar al braaf te wachten, omdat die kennelijk gewoon met de oorspronkelijke vlucht waren meegegaan... netto dus nauwelijks tijd verloren.