Mee eens. Ik heb ook veel geleerd bij de cursus t.b.v. mijn racelicentie. Natuurlijk is het zo dat na het behalen van de licentie of het doen van een cursus het pas begint, maar dat is met alles zo.Luco schreef:Vind jij, maar je leert wel degelijk een hoop, net als met een rijbewijs maak je natuurlijk echte vorderingen na het behalen, als je tenminste dan wel circuit gaat rijden.Stéphane schreef:Omdat mijn neef instructeur is geweest en ik het wel eens over heb gehad met hem over wat de inhoud van de cursus is. En zeker als je kijkt naar wat je moet doen om een licentie te halen, dat vind ik ook niet echt indrukwekkend.Downforce Hans schreef:Hoe kan je nou zeggen dat het niks voorstelt als je er nooit aan mee gedaan hebt![]()
Ik vind dat een beetje kort door de bocht......
Maar dat het niks voorsteld is klinklare onzin.
Je wordt er wel degelijk beter en bewuster van, als je tenminste luistert en wil leren.
Ja er zijn er altijd bij die denken dat ze het allemaal al weten, die halen het dus niet of komen zichzelf heel snel tegen.
Japans Autosport Festival...Time-Attack
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack
Dat is precies mijn punt. Je kunt wel bepaalde dingen leren, maar dat zijn volgens mij de basis dingen die je sowieso al moet weten. Dus je leert pas echt wat als je echt gaat racen, net zoals jij vergelijkt met het halen van je rijbewijs.
Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack
Ja maar jij zegt dat je net zo goed geen rijbewijs kunt gaan halen omdat je het toch met rijden moet leren en je het allemaal zou moeten weten.Stéphane schreef:Dat is precies mijn punt. Je kunt wel bepaalde dingen leren, maar dat zijn volgens mij de basis dingen die je sowieso al moet weten. Dus je leert pas echt wat als je echt gaat racen, net zoals jij vergelijkt met het halen van je rijbewijs.
Nou hele volksstammen MET een rijbewijs snappen het nog steeds niet, laat staan als je niet meer op rijles zou moeten.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack
Daar heb je een punt. Je leert er dus wel iets, maar je leert pas echt racen als je het doet. Mijn ergernis zit hem met name in het idee dat mensen die een cursus hebben gevolgd en al dan niet een licentie hebben niet per definitie ook kunnen racen. Dat is mijn punt.
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack
Intussen jaagt Stéphane met die, eh, wat is het eigenlijk, met die Japs zonder licentie in een goed tempo over Assen heen.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack
Dank je. Het is een JDM Civic Type R (EK9), Hielke.Hielke schreef:Intussen jaagt Stéphane met die, eh, wat is het eigenlijk, met die Japs zonder licentie in een goed tempo over Assen heen.
Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack
Daar heb je gelijk in, zat mensen met een licentie of rijbewijs die er niks van snappenStéphane schreef:Daar heb je een punt. Je leert er dus wel iets, maar je leert pas echt racen als je het doet. Mijn ergernis zit hem met name in het idee dat mensen die een cursus hebben gevolgd en al dan niet een licentie hebben niet per definitie ook kunnen racen. Dat is mijn punt.

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack
Zijn we het toch nog eensLuco schreef:Daar heb je gelijk in, zat mensen met een licentie of rijbewijs die er niks van snappenStéphane schreef:Daar heb je een punt. Je leert er dus wel iets, maar je leert pas echt racen als je het doet. Mijn ergernis zit hem met name in het idee dat mensen die een cursus hebben gevolgd en al dan niet een licentie hebben niet per definitie ook kunnen racen. Dat is mijn punt.

-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 15 okt 2009, 09:14
- Locatie: Hengelo
Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack
Gelukkig maar
Voorlopig weinig (geen) foto's tegengekomen van m'n gebakje op de baan. Boeehoeee!

Voorlopig weinig (geen) foto's tegengekomen van m'n gebakje op de baan. Boeehoeee!
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 27 mar 2010, 00:29
Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack
ik reed met de andere blauwe evo 6 in de pro street en ik was niet snel genoeg voor een podium plaats 
vond het wel wederom leuk om te rijden, maar de oranisatie was bar slecht
time attack moet meer een evenement opzich worden vind ik dan

vond het wel wederom leuk om te rijden, maar de oranisatie was bar slecht
time attack moet meer een evenement opzich worden vind ik dan
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack
Gelukkig kom ik in dit verhaal ook nog ff voor......Luco schreef:Daar heb je gelijk in, zat mensen met een licentie of rijbewijs die er niks van snappenStéphane schreef:Daar heb je een punt. Je leert er dus wel iets, maar je leert pas echt racen als je het doet. Mijn ergernis zit hem met name in het idee dat mensen die een cursus hebben gevolgd en al dan niet een licentie hebben niet per definitie ook kunnen racen. Dat is mijn punt.

- De Sjack
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 24 jun 2009, 08:21
- Locatie: Naaldwijk
Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack
Ik vind dat JAF gebeuren gewoon helemaal top.
Wat kan mij het nu schelen hoeveel kg aan tupperware er staat
en dat ik m'n vraagtekens zet alsof het soms lijkt of de Duitsers ons land binnen zijn gevallen.
Tunneltjes vol met rook, ik vind het wel lachen hoe ze de boel verkachten,
maar houdt ondertussen wel m'n hart vast en hoop dan maar dat er geen ongelukken gebeuren.
Aan de andere kant, het trekt publiek, een enkele showauto kan ik zelfs echt wel mooi vinden, m'n kids vinden vlammen en knallen geweldig,
dus wat dat aangaat vind ik de opzet en combinatie van tuning en TA rijden perfect.
Tja, motoren horen er misschien niet thuis, toch praat m'n zoon er nu nog over:
"Gele evo? heb ik niet gezien hoor papa, heb je dat prachtige verfwerk van die oranje motor gezien?"
Voor iedereen wat wils, zelf vind ik het kijken naar TA zeker niet bijzonder spannend omdat er geen strijd is,
dus daar 3 uur voor moeten rijden naar het event toe is aan mij niet besteed.
De organisatie zou deze keer wel wat strakker kunnen, TA rijden was een dagtaak:
Eerst keuren, vanzelfsprekend moet je daar al een uurtje wachten, dan snel weer naar je plek, rennen naar de rijdersbriefing,
waar ze zelf niet weten hoe en waar te starten, snel terug naar de auto,
daarna door een mensenmassa helemaal naar achter zien te komen, vanzelfsprekend kom je ergens verkeerd uit en moet je weer helemaal terug,
dan sta je te wachten omdat ze uitlopen, 20min gereden, weer naar het Subaruplein, na 20 min richting de pits,
waar niemand weet wat de bedoeling is (volgens schema zou er een pitwalk moeten zijn), dus toch maar weer door al die mensen heen naar achteren voor de finale.
Al met al, nog geen 10 minuten de tijd gehad een broodje of iets te gaan halen
en nagenoeg niets van JAF gezien of meegekregen.
Het rijden ging op zich niet verkeerd, had er zelf wel wat meer van verwacht om eerlijk te zijn,
maar na m'n remproblemen:

(Blokken zijn eruit getrokken en zaten tegen de bells aan.
waarschijnlijk omdat de RC6 iets kleiner zijn dan bv DS2500 en door de veel hogere remkracht...)
welke net voor vertrek richting Assen aan het licht kwamen, mag ik niet klagen.
Had eindelijk een goede rembalans met de RC6 voor en HP+ achter, maar heb nu alsnog met DS2500 moeten rijden
Ben allang blij dat de sub me weer thuis heeft gebracht en ik weet nu in iedergeval dat ie ook op het circuit 1.8bar op de TD04 aankan
Zoals ik al verwachte blokkeerde de remmen steeds achter en moet je je teveel
concentreren op het in balans houden van de auto voordat je een bocht in kunt sturen.
Wel leuk om met een 200km/u op de Geert Timmer aan te komen en dan tegen te moeten gaan sturen omdat de achterkant omkomt,
maar snel is het natuurlijk niet en je banden worden te heet.
Daarbij, kwam er op de terugweg naar huis pas achter dat ik de DCCD-controller verstel met de mouw van m'n overall, vond het al raar dat ik onderstuur had
Warmup veel verkeer gehad, is dan wel erg leuk om er veel in te kunnen halen, dat geeft wel een extra racegevoel eraan.
In de finale een beetje te ruw gereden,
heb nl in de 3e ronde al m'n snelste tijd gezet,
maar daarna heb ik teveel gepushed, gevangen en gedrift ipv netjes rondjes gereden.
Al met al nog een 2:07 kunnen doen, met gemengde gevoelens wel tevreden natuurlijk,
maar ik weet dat ik "makkelijk" een 2:05 / 2:04 had moeten kunnen halen.
Als je dan ziet wat er tussen top 3 en 9e? plek zit...
Ik heb de uitslag helaas niet, maar volgens mij was ik 9e, terwijl de nr 3 een 2:04 had staan.
Wat dat aangaat, is de top10 dan best aan elkaar gewaagd in de semi-pro klasse, zit in iedergeval geen minuut tussen.
Qua rijden heb ik geen rariteiten meegemaakt, wel wat schuivers gezien,
maar dat hoort erbij, anders probeer je het niet hard genoeg.
Overigens, over cursus wel of niet,
ik heb een paar weken geleden met een vijverberg dag op Assen een instructeur gehad,
geloof mij, je leert daarvan zoveel meer dan zelf alles maar gaan uitvinden.
(de beginner dan hé)
Zowieso lijnen, maar ook wat het maakt als je wat eerder remt,
iets minder hard een bocht induikt maar er wel veel harder uitkomt.
Als je dan met 280pk een skyline met 450+pk voorbij gaat,
uitkomend van een bocht wel te verstaan, kun je al zien dat het werkt.
Balans in de auto houden, tja, dat roepen ze dan wel, maar laat even zien hoe?
Dat werkt voor mij in iedergeval wel.
En zeker als de instructeur je dit zelf ook laat ervaren,
zet dat een heel ander daglicht op racen ipv boenderen.
Echte racecurcus weet ik niet, heb ik nooit gedaan,
maar een ervaren iemand naast je plaats laten nemen moet je als beginner gewoon doen.
Wat kan mij het nu schelen hoeveel kg aan tupperware er staat
en dat ik m'n vraagtekens zet alsof het soms lijkt of de Duitsers ons land binnen zijn gevallen.
Tunneltjes vol met rook, ik vind het wel lachen hoe ze de boel verkachten,
maar houdt ondertussen wel m'n hart vast en hoop dan maar dat er geen ongelukken gebeuren.
Aan de andere kant, het trekt publiek, een enkele showauto kan ik zelfs echt wel mooi vinden, m'n kids vinden vlammen en knallen geweldig,
dus wat dat aangaat vind ik de opzet en combinatie van tuning en TA rijden perfect.
Tja, motoren horen er misschien niet thuis, toch praat m'n zoon er nu nog over:
"Gele evo? heb ik niet gezien hoor papa, heb je dat prachtige verfwerk van die oranje motor gezien?"
Voor iedereen wat wils, zelf vind ik het kijken naar TA zeker niet bijzonder spannend omdat er geen strijd is,
dus daar 3 uur voor moeten rijden naar het event toe is aan mij niet besteed.
De organisatie zou deze keer wel wat strakker kunnen, TA rijden was een dagtaak:
Eerst keuren, vanzelfsprekend moet je daar al een uurtje wachten, dan snel weer naar je plek, rennen naar de rijdersbriefing,
waar ze zelf niet weten hoe en waar te starten, snel terug naar de auto,
daarna door een mensenmassa helemaal naar achter zien te komen, vanzelfsprekend kom je ergens verkeerd uit en moet je weer helemaal terug,
dan sta je te wachten omdat ze uitlopen, 20min gereden, weer naar het Subaruplein, na 20 min richting de pits,
waar niemand weet wat de bedoeling is (volgens schema zou er een pitwalk moeten zijn), dus toch maar weer door al die mensen heen naar achteren voor de finale.
Al met al, nog geen 10 minuten de tijd gehad een broodje of iets te gaan halen
en nagenoeg niets van JAF gezien of meegekregen.
Het rijden ging op zich niet verkeerd, had er zelf wel wat meer van verwacht om eerlijk te zijn,
maar na m'n remproblemen:
(Blokken zijn eruit getrokken en zaten tegen de bells aan.
waarschijnlijk omdat de RC6 iets kleiner zijn dan bv DS2500 en door de veel hogere remkracht...)
welke net voor vertrek richting Assen aan het licht kwamen, mag ik niet klagen.
Had eindelijk een goede rembalans met de RC6 voor en HP+ achter, maar heb nu alsnog met DS2500 moeten rijden

Ben allang blij dat de sub me weer thuis heeft gebracht en ik weet nu in iedergeval dat ie ook op het circuit 1.8bar op de TD04 aankan

Zoals ik al verwachte blokkeerde de remmen steeds achter en moet je je teveel
concentreren op het in balans houden van de auto voordat je een bocht in kunt sturen.
Wel leuk om met een 200km/u op de Geert Timmer aan te komen en dan tegen te moeten gaan sturen omdat de achterkant omkomt,
maar snel is het natuurlijk niet en je banden worden te heet.
Daarbij, kwam er op de terugweg naar huis pas achter dat ik de DCCD-controller verstel met de mouw van m'n overall, vond het al raar dat ik onderstuur had

Warmup veel verkeer gehad, is dan wel erg leuk om er veel in te kunnen halen, dat geeft wel een extra racegevoel eraan.
In de finale een beetje te ruw gereden,
heb nl in de 3e ronde al m'n snelste tijd gezet,
maar daarna heb ik teveel gepushed, gevangen en gedrift ipv netjes rondjes gereden.
Al met al nog een 2:07 kunnen doen, met gemengde gevoelens wel tevreden natuurlijk,
maar ik weet dat ik "makkelijk" een 2:05 / 2:04 had moeten kunnen halen.
Als je dan ziet wat er tussen top 3 en 9e? plek zit...
Ik heb de uitslag helaas niet, maar volgens mij was ik 9e, terwijl de nr 3 een 2:04 had staan.
Wat dat aangaat, is de top10 dan best aan elkaar gewaagd in de semi-pro klasse, zit in iedergeval geen minuut tussen.
Qua rijden heb ik geen rariteiten meegemaakt, wel wat schuivers gezien,
maar dat hoort erbij, anders probeer je het niet hard genoeg.

Overigens, over cursus wel of niet,
ik heb een paar weken geleden met een vijverberg dag op Assen een instructeur gehad,
geloof mij, je leert daarvan zoveel meer dan zelf alles maar gaan uitvinden.
(de beginner dan hé)
Zowieso lijnen, maar ook wat het maakt als je wat eerder remt,
iets minder hard een bocht induikt maar er wel veel harder uitkomt.
Als je dan met 280pk een skyline met 450+pk voorbij gaat,
uitkomend van een bocht wel te verstaan, kun je al zien dat het werkt.
Balans in de auto houden, tja, dat roepen ze dan wel, maar laat even zien hoe?
Dat werkt voor mij in iedergeval wel.
En zeker als de instructeur je dit zelf ook laat ervaren,
zet dat een heel ander daglicht op racen ipv boenderen.
Echte racecurcus weet ik niet, heb ik nooit gedaan,
maar een ervaren iemand naast je plaats laten nemen moet je als beginner gewoon doen.
- jeroentje.nl
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 09 jul 2008, 17:27
- Locatie: Haaren
Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack
Het was een erg mooi weekend
Vrijdag zijn we met de bus vertrokken naar een bungalow park in de buurt.
Daar hebben we ene paar heerlijke dagen gehad.. zelfs nog even gezwommen in het buitenbad.
Lekker BBQen enz enz.
Zondag vroeg naar het circuit vertrokken.
We hadden een ruime plek aan het eind van de bedrijven straat.
Alles auto's van de trailer en uit de bus.. alle spullen eruit en de tent opgezet.
Daarna met de auto's naar de keuring... daar hebben we een uur staan wachten !
Begon al goed dus.
Dan het rijden.. je moest aan het eind van de paddock opstellen... maar zie daar maar eens te komen (of niet pepijn ?)
Warm-up ging redelijk. Ik was vergeten de solenoid van de boost controller terug in te pluggen.
Daarom reed ik maar op 0.9 bar druk.. bij max toeren.
Ik vond het al vreemd dat ik niemand bij kon houden... laat staan er voorbij rijden.
Maar toch een tijd van 1.57 neer kunnen zetten... goed voor een 4de plaats.
Daarna heb ik de boost controller gefixed... en ging vol vertrouwen de finale in.
Weer naar de ingang... nee je moet aan de andere kant zijn... de complete paddock doorkruist.
Nee je moet aan de andere kant zijn.. ja daag ik ga hier naar binnen.
Eindelijk in de pit straat voor de pit walk.
Daar was geen mens te zien... en in eens moesten we instappen en vertrekken... ik had niet eens tijd om mijn helm vast te maken.
2 ronden opgewarmd.... en gas erop. Helaas banden nog niet genoeg temperatuur en compleet verkeerd geremd. resultaat: veel rook in de auto, een ronde lang een platte band en langs de baan (maar wel vol gas verder)
dan de ronde erna maar. Dit keer wel goed aangeremd en verder. Het ging super, lekker gecontroleerd glijden...... maar toen: rode vlag
In de 4de sector had james met de gele EVO een klap met 225 km/u .. wat een puinhoop op de baan.
Helaas dus niet mijn ronde afgemaakt.
2 ronden uitgereden achter elkaar in een treintje.. pit straat in.. weg gestuurd op de paddock.
Kom ik eindelijk bij de stand.. staat daar iemand van 402: Je moet terug want je moet nog rijden.
2x op en neer over de paddock want alles stond vast.
Ben ik eindelijk weer in de pit straat.. Helaas het gaat niet door.
TOen was ik er helemaal klaar mee. Ik weet dat het spelletje zo gaat.. maar ik baal wel. Nu heb ik niet kunnen laten zien dat ik mee kan komen met een paar echte coureurs.
tijd zou min. 1.55 zijn geweest of beter als ik de 4de sector van de warm-up erbij tel.
time attack mag echt groter worden .. tribune zat helemaal vol dus het publiek is er genoeg in NL
Nu heb je 8 ronde de kans... dat is echt te weinig.
Gijs en Stef natuurlijk helemaal super !!
2de en 3de plaats... klasse mannen !!
Iedereen bedankt voor de laatste weken hard werken om alles klaar te krijgen en het super gezellige weekend !
Vrijdag zijn we met de bus vertrokken naar een bungalow park in de buurt.
Daar hebben we ene paar heerlijke dagen gehad.. zelfs nog even gezwommen in het buitenbad.
Lekker BBQen enz enz.
Zondag vroeg naar het circuit vertrokken.
We hadden een ruime plek aan het eind van de bedrijven straat.
Alles auto's van de trailer en uit de bus.. alle spullen eruit en de tent opgezet.
Daarna met de auto's naar de keuring... daar hebben we een uur staan wachten !
Begon al goed dus.
Dan het rijden.. je moest aan het eind van de paddock opstellen... maar zie daar maar eens te komen (of niet pepijn ?)
Warm-up ging redelijk. Ik was vergeten de solenoid van de boost controller terug in te pluggen.
Daarom reed ik maar op 0.9 bar druk.. bij max toeren.
Ik vond het al vreemd dat ik niemand bij kon houden... laat staan er voorbij rijden.
Maar toch een tijd van 1.57 neer kunnen zetten... goed voor een 4de plaats.
Daarna heb ik de boost controller gefixed... en ging vol vertrouwen de finale in.
Weer naar de ingang... nee je moet aan de andere kant zijn... de complete paddock doorkruist.
Nee je moet aan de andere kant zijn.. ja daag ik ga hier naar binnen.
Eindelijk in de pit straat voor de pit walk.
Daar was geen mens te zien... en in eens moesten we instappen en vertrekken... ik had niet eens tijd om mijn helm vast te maken.
2 ronden opgewarmd.... en gas erop. Helaas banden nog niet genoeg temperatuur en compleet verkeerd geremd. resultaat: veel rook in de auto, een ronde lang een platte band en langs de baan (maar wel vol gas verder)
dan de ronde erna maar. Dit keer wel goed aangeremd en verder. Het ging super, lekker gecontroleerd glijden...... maar toen: rode vlag
In de 4de sector had james met de gele EVO een klap met 225 km/u .. wat een puinhoop op de baan.
Helaas dus niet mijn ronde afgemaakt.
2 ronden uitgereden achter elkaar in een treintje.. pit straat in.. weg gestuurd op de paddock.
Kom ik eindelijk bij de stand.. staat daar iemand van 402: Je moet terug want je moet nog rijden.
2x op en neer over de paddock want alles stond vast.
Ben ik eindelijk weer in de pit straat.. Helaas het gaat niet door.
TOen was ik er helemaal klaar mee. Ik weet dat het spelletje zo gaat.. maar ik baal wel. Nu heb ik niet kunnen laten zien dat ik mee kan komen met een paar echte coureurs.
tijd zou min. 1.55 zijn geweest of beter als ik de 4de sector van de warm-up erbij tel.
time attack mag echt groter worden .. tribune zat helemaal vol dus het publiek is er genoeg in NL
Nu heb je 8 ronde de kans... dat is echt te weinig.
Gijs en Stef natuurlijk helemaal super !!
2de en 3de plaats... klasse mannen !!
Iedereen bedankt voor de laatste weken hard werken om alles klaar te krijgen en het super gezellige weekend !
- Marsnel
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Locatie: Waddinxveen
Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack
Mijn compilatie filmpje, voor de liefhebbers..
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack
Netjes gereden.Marsnel schreef:Mijn compilatie filmpje, voor de liefhebbers..

-
Online
- Berichten: 6758
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack
@Jeroentje, heb nog even bij jullie bus en auto's staan kijken. Zag er prima uit en ook op het circuit leek het erg lekker te gaan
Met hoeveel auto's zijn jullie eigenlijk? Heb volgens mij wel een stuk of 5/6 auto's voorbij zien komen met grote jeroentje.nl stickers

Met hoeveel auto's zijn jullie eigenlijk? Heb volgens mij wel een stuk of 5/6 auto's voorbij zien komen met grote jeroentje.nl stickers

- jeroentje.nl
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 09 jul 2008, 17:27
- Locatie: Haaren
Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack
Bus is inderdaad erg makkelijk... we hadden alles bij.. zelfs TIG las apparaat 
Hij is nog niet helemaal klaar maar we kunnen er al prima mee werken zo.
Eigenlijk zouden er 8 met tima attack rijden.
Maar 1 skyline is vorige kapot gegaan (turbo kapot)
- Nissan S13 Gijs Ende (JT Stickers)
- Nissan Skyline R33 Stef Bijnen (JT Stickers)
- Toyota Supra Mark Baarendse (JT Stickers)
- Jeroen Sterke Mazda RX-7 (JT Stickers) (Extreme)
- Mitsubishi EVO VIII Twan van Baast (zilver)
- Subaru WRX (STI) John van Hooft (hankook)
- Mazda RX-7 Marcel (zilver)
- Nissan Skyline Bjorn Berkers (rood/zwart) uitgevallen
We hebben de laatste 4 weken erg hard gewerkt om alles klaar te krijgen
WRX John
- nieuw 2.5 STI onderblok.. WRX koppen
Maar helaas na een aantal ronden koppelings problemen.
Ik weet nog niet wat er aan de hand was.
S13
- IC piping aangepast
RX-7
- Brandstof koeler
- swirlpot vergroot
- extra aanvoer pomp
- nieuwe filters
- nieuwe wielen met full slicks
Skyline stef
- nieuwe turbo
- Custom spruitstuk en downpipe
- ander inlaat spruitstuk
- grotere injectoren
- piping aangepast
- bosch pomp met swirlpot
- Bio-Ethanol
- Mapping 590PK
EVO twan
- andere nokkenassen
- LINK ECU
- bosch pomp met swirlpot
- Bio-Ethanol
- mapping 450PK 1.4bar
Daarom super dat Stef 2de is geworden, Gijs 3de en Twan 5de.
Al het harde werken niet voor niks geweest.
Bij mij is het dan wat minder maar helaas: that's the game/

Hij is nog niet helemaal klaar maar we kunnen er al prima mee werken zo.
Eigenlijk zouden er 8 met tima attack rijden.
Maar 1 skyline is vorige kapot gegaan (turbo kapot)
- Nissan S13 Gijs Ende (JT Stickers)
- Nissan Skyline R33 Stef Bijnen (JT Stickers)
- Toyota Supra Mark Baarendse (JT Stickers)
- Jeroen Sterke Mazda RX-7 (JT Stickers) (Extreme)
- Mitsubishi EVO VIII Twan van Baast (zilver)
- Subaru WRX (STI) John van Hooft (hankook)
- Mazda RX-7 Marcel (zilver)
- Nissan Skyline Bjorn Berkers (rood/zwart) uitgevallen
We hebben de laatste 4 weken erg hard gewerkt om alles klaar te krijgen
WRX John
- nieuw 2.5 STI onderblok.. WRX koppen
Maar helaas na een aantal ronden koppelings problemen.
Ik weet nog niet wat er aan de hand was.
S13
- IC piping aangepast
RX-7
- Brandstof koeler
- swirlpot vergroot
- extra aanvoer pomp
- nieuwe filters
- nieuwe wielen met full slicks
Skyline stef
- nieuwe turbo
- Custom spruitstuk en downpipe
- ander inlaat spruitstuk
- grotere injectoren
- piping aangepast
- bosch pomp met swirlpot
- Bio-Ethanol
- Mapping 590PK
EVO twan
- andere nokkenassen
- LINK ECU
- bosch pomp met swirlpot
- Bio-Ethanol
- mapping 450PK 1.4bar
Daarom super dat Stef 2de is geworden, Gijs 3de en Twan 5de.
Al het harde werken niet voor niks geweest.
Bij mij is het dan wat minder maar helaas: that's the game/
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack
Mooie line up hoor.jeroentje.nl schreef:
Eigenlijk zouden er 8 met tima attack rijden.
Maar 1 skyline is vorige kapot gegaan (turbo kapot)
- Nissan S13 Gijs Ende (JT Stickers)
- Nissan Skyline R33 Stef Bijnen (JT Stickers)
- Toyota Supra Mark Baarendse (JT Stickers)
- Jeroen Sterke Mazda RX-7 (JT Stickers) (Extreme)
- Mitsubishi EVO VIII Twan van Baast (zilver)
- Subaru WRX (STI) John van Hooft (hankook)
- Mazda RX-7 Marcel (zilver)
- Nissan Skyline Bjorn Berkers (rood/zwart) uitgevallen

-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 09 sep 2010, 12:13
- Locatie: Twente
Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack
Festival was goed geregeld op de opstelplaats voor TA/vrijrijden na. Behoorlijk chaos er achter. De rest is prima verlopen en het weer werkte ook mee.
Vervolgens over de TA. Het is mijn allereerste keer geweest voor mij en in het begin was héél zenuwachtig en toevallig toen kwamen Vla, Anke bij langs om aan te moedigen en pep talks. Het doet me erg goed!
In de warming-up sessie had ik 5de/6de kunnen neerzetten. Ben wel in een “gevecht” terecht gekomen met een witte EK9 (Stéphane Veraart). In de eerste paar ronden heb ik rustig aan gereden omdat ik de banden goed warm wilde hebben. Na 2-3 ronden wel wat stugger en lekker kunnen rijden met als resultaat; 2:16...
In de finale is het stuk beter gegaan. Goed vertrouwen in de auto gekregen, wat meer risico’s genomen en mede dankzij Mike Peters die in het begin voor mij reed, kon ik dus even lekker liften en “slipstreamen” achter hem en de banden goed warm rijden. Halve weg van de sessie heel veel last van het verkeer en langzamere rijders. Ze reden echt in de weg en gaven richting aanwijzer aan maar bleven in de lijn reden. En ook wat foutje(s) gemaakt o.a; met schakeling na die chicane, wou van 3 naar 4 maar ging in 6 of neutraal terecht en in strubben lekker (te veel) uit gerold.
Uiteindelijk 5de tijd kunnen neerzetten met 2:12.392. Moest zeggen dat de competitie héél erg dicht bij elkaar zit tussen 2de tot 5de plek, scheelde maar slecht een paar tiende van seconden er tussen. Verder vond ik dat de sessie wel sneller afgelopen is dan op Zandvoort, toen konden ze/jullie ong. 8-9 ronden afleggen als ik me niet vergis en op Assen alleen maar 5-6 ronden.
Conclusie; Top dag!
Vervolgens over de TA. Het is mijn allereerste keer geweest voor mij en in het begin was héél zenuwachtig en toevallig toen kwamen Vla, Anke bij langs om aan te moedigen en pep talks. Het doet me erg goed!
In de warming-up sessie had ik 5de/6de kunnen neerzetten. Ben wel in een “gevecht” terecht gekomen met een witte EK9 (Stéphane Veraart). In de eerste paar ronden heb ik rustig aan gereden omdat ik de banden goed warm wilde hebben. Na 2-3 ronden wel wat stugger en lekker kunnen rijden met als resultaat; 2:16...
In de finale is het stuk beter gegaan. Goed vertrouwen in de auto gekregen, wat meer risico’s genomen en mede dankzij Mike Peters die in het begin voor mij reed, kon ik dus even lekker liften en “slipstreamen” achter hem en de banden goed warm rijden. Halve weg van de sessie heel veel last van het verkeer en langzamere rijders. Ze reden echt in de weg en gaven richting aanwijzer aan maar bleven in de lijn reden. En ook wat foutje(s) gemaakt o.a; met schakeling na die chicane, wou van 3 naar 4 maar ging in 6 of neutraal terecht en in strubben lekker (te veel) uit gerold.
Uiteindelijk 5de tijd kunnen neerzetten met 2:12.392. Moest zeggen dat de competitie héél erg dicht bij elkaar zit tussen 2de tot 5de plek, scheelde maar slecht een paar tiende van seconden er tussen. Verder vond ik dat de sessie wel sneller afgelopen is dan op Zandvoort, toen konden ze/jullie ong. 8-9 ronden afleggen als ik me niet vergis en op Assen alleen maar 5-6 ronden.
Conclusie; Top dag!
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack
5 a 6 ronden kunnen rijden, topdag? Hmm..
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 09 sep 2010, 12:13
- Locatie: Twente
Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack
Top dag in de zin van dat ik de eerste keer een TA deelnam toch naar voren te kunnen. Daarnaast zijn wij ook daar met een heleboel vriendenkringen gekomen met elkaar kunnen ontmoeten, gezelligheid.
En natuurlijk keek je echt naar uit voor zo'n dag vooral voor mijzelf dan
En natuurlijk keek je echt naar uit voor zo'n dag vooral voor mijzelf dan

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack
Hoi Johanes, jij ook hier. Was leuk even samen te rijden op Assen
Gaat volgende keer helemaal goedkomen met die EK20A van jou. Gewoon lekker onder de 2:10 rijden met dat ding
@Hans: vorige keer op Zandvoort hield het al niet over met de organisatie. Op Assen waren zogezegd nog wel wat meer verbeterpunten aan te merken. Met name ook op het gebied van logistiek, communicatie, planning en dan vooral het gebrek daar aan

Gaat volgende keer helemaal goedkomen met die EK20A van jou. Gewoon lekker onder de 2:10 rijden met dat ding

@Hans: vorige keer op Zandvoort hield het al niet over met de organisatie. Op Assen waren zogezegd nog wel wat meer verbeterpunten aan te merken. Met name ook op het gebied van logistiek, communicatie, planning en dan vooral het gebrek daar aan

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack
Voor de liefhebbers/deelnemers (ook van vorige TA's) zijn hier nog foto's te vinden:
http://www.hansburger.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hansburger.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- jeroentje.nl
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 09 jul 2008, 17:27
- Locatie: Haaren
Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack
Dit had mijn snelle ronde kunnen zijn:
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack
Zo, da's balen 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten