Ik word een beetje gek van al die klote CD'tjes en eigenlijk nooit echt bij nagedacht om eventueel een iPod aan te schaffen inc. aansluiting in de auto. Nu lijkt me dat wel wat. iPod in de auto aansluiting, thuis op zo een dock etc. Nu zat ik eens op internet rond te neuzen en ik begrijp dat ik bij de VW dealer een connector kan bestellen, maar kwam op internet ook bijv. de "Dension Gateway 300" tegen. Ik weet echter totaal niet wat goed is of niet.
Dus bij deze... wat voor iPod zou ik het beste kunnen nemen en wat voor aansluiting voor in de auto?
iPod aansluiting VW Golf Gti mk5
- Niels
- Auto: Prius+
Re: iPod aansluiting VW Golf Gti mk5
Heeft Wouter ook geen iPod in zijn Golf? Hij heeft er wel iets in laten bouwen (waarover hij niet helemaal tevreden was) 

- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Ik heb ook een Ipod connector van de dealer in de Golf en bevalt prima je kan hem gewoon via het stuur bedienen. Onder je armsteun moet de aansluiting/stekker zitten af fabriek.
- Ivar
Hoi Roy,
Jij hebt een Golf 5 GTI toch? Standaard RCD 300 radio dus. Makkelijkst is om zo'n Dension Ice link te kopen. Houd er wel rekening mee dat je radio nog niet uit het iPod tijdperk komt, dus heeft de bediening redelijk wat beperking, zoals slechts 5 afspeellijsten mogelijk, geen weergave van tekst (dus alleen nr. 1 tot 99 in je beeldscherm) en als je meer als 100 nummers in een afspeellijst stopt dan slaat ie nr 100 over om vervolgens bij 101 verder te gaan. (wat ie dan weergeeft als 01)
Geluidskwaliteit vond ik verder altijd gewoon prima! Ik gebruikte zelf altijd afspeellijst 6 (is alles) en dan de mix functie, blijft het altijd weer een verassing welk nummer er nu weer komt
Ik zou niet een al te grote iPod nemen, tenzij je dus ook het meest de mix functie gebruikt dan maakt het niet zoveel uit.
Houd er verder rekening mee, dat als je m er zelf in zet, je nog wel even langs je dealer moet om een CD wisselaar in te leren via hun computer.
Succes!
Groetjes Ivar
Jij hebt een Golf 5 GTI toch? Standaard RCD 300 radio dus. Makkelijkst is om zo'n Dension Ice link te kopen. Houd er wel rekening mee dat je radio nog niet uit het iPod tijdperk komt, dus heeft de bediening redelijk wat beperking, zoals slechts 5 afspeellijsten mogelijk, geen weergave van tekst (dus alleen nr. 1 tot 99 in je beeldscherm) en als je meer als 100 nummers in een afspeellijst stopt dan slaat ie nr 100 over om vervolgens bij 101 verder te gaan. (wat ie dan weergeeft als 01)
Geluidskwaliteit vond ik verder altijd gewoon prima! Ik gebruikte zelf altijd afspeellijst 6 (is alles) en dan de mix functie, blijft het altijd weer een verassing welk nummer er nu weer komt

Ik zou niet een al te grote iPod nemen, tenzij je dus ook het meest de mix functie gebruikt dan maakt het niet zoveel uit.
Houd er verder rekening mee, dat als je m er zelf in zet, je nog wel even langs je dealer moet om een CD wisselaar in te leren via hun computer.
Succes!
Groetjes Ivar