Aangezien ik van plan ben om ook echt eens actief deel te gaan nemen en niet alleen lezen (al sinds maart 2008 aanwezig) stel ik mij bij deze voor.
Wil mij graag voor een aantal trackdays inschrijven.
Waar zal ik beginnen?
Ik ben Wesley, kom uit Enschede, bijna 22 jaar en nog studerende.
Inmiddels ook al weer een half jaar samenwonend met mijn vriendinnetje.
Daarnaast een leuke bijbaan om alles te betalen en af en toe leuke dingen te doen

Van jongs af aan al gek van auto's. Met in het bijzonder Alfa Romeo. Mijn vader, al 25 jaar alfa rijder, heeft mij overal mee naartoe genomen en dat was natuurlijk wel aanstekelijk

Ik heb een aantal jaar gekart. Zowel recreatief als ook een aantal seizoenen wedstrijden gereden.
Er kwam echter een punt dat de kosten nogal uit de hand liepen. Er ging ook ontzettend veel tijd inzitten en er moest toch maar eens serieus gestudeerd worden. Ben toen gestopt met wedstrijden. Van het geld wat over bleef mijn eerste auto gekocht welke ik nog steeds rijdt en waarschijnlijk nog heel lang zal blijven houden

Heb nog een tijdje de kart erbij gehouden maar kwam er niet veel meer aan toe. Deze is inmiddels verkocht. Hierdoor wordt ik actiever en actiever met de Alfa en het circuitrijden. Naar gelang het budget het uiteraard toelaat.
Even wat foto's bij het praatje:
Toen ik regionaal reed:
Landelijk:
Nou goed, daar komt de passie voor het rijden natuurlijk ook vandaan.
Een andere leuke hobby is het mountainbiken.
Mijn Alfa'tje is inmiddels 3 jaar in mijn bezit.
Gedurende die periode is er het een en ander aangepast. Alles met maar 1 doel, circuit (trackday)waardig maken.
Enkele belangrijke aanpassingen:
Eibach anti roll kit, oftewel voor & achter dikkere stabi's
Zwarte powerflex in de draagarmen
AST Sportline 2 coilover set. Met veerwaardes die op straat ook nog te doen zijn.
Op dit moment staan de AST topmounts met camberstel-mogelijkheden in bestelling

Remmerij uitgebreid aangepakt, namelijk:
Alle remleidingen vernieuwd en ook waar mogelijk staalomvlochten erop gezet. Deels custom laten maken. Achterkant van Goodridge stond erg strak door de verlaging. Dus wat langere laten maken.
ATE Racing Bleu Dot 4 olie. (4.1? Weet het niet meer)
Conversie naar Brembo 4 potsklauwen van een Alfa 166 V6.
Fiat Coupe 5cil. turbo schijven ivm grotere diameter (305 mm)
Ferodo DS 3000 blokken.
Motorisch is de Alfa intern standaard. Voorlopig is dat prima. Eerst maar eens het maximale uit remmerij en onderstel leren te halen op het circuit. De meeste randzaken zijn wel aangepast.
Kortere versnellingsbak van een 1.6
Afgedraaid en gebalanceerd vliegwiel
BMC CDA carbon airbox(je).
Andere software van Squadra, chippie dus.
Supersprint spruitstuk en de rest van de uitlaat op maat gemaakt door EPS.
Verder ben ik vast nog wat belangrijke mods vergeten. De minder belangrijke zijn vooral persoonlijke smaakdetails. Zoals langere stuurnaaf en andere zaken.
Foto's:
De werkplek vooralsnog: (Heb al tijdje Recaro Pole Position kuipstoeltje klaarliggen)
Uiterlijk:
En in actie natuurlijk:
Zoals de plannen er deze winter uitzien is het wat rigoreuzer.
Ik rijd er steeds regelmatiger circuit mee, en dit zal alleen nog maar erger worden.
Het idee is dus om hem naar Biesheuvel te brengen (persoonlijke voorkeur, erg mooie kooien) en er een goede kooi in te laten lassen.
Kuipjes liggen al klaar en er staat nog het een en ander in bestelling.
Dit om volgend seizoen zowel circuitwaardig als voorlopig nog APK waardig rond te sturen.
Ff aanzien of ik dit allemaal red met het budget

Ik ga mij in ieder geval inschrijven voor Mettet! En waarschijnlijk ook voor de ring-dag.

Zal dan ook aldaar live te bewonderen zijn. Bij circuitdagen ben ik regelmatig met een maatje van me met een circuit geprepareerde Swift. Wellicht neem ik hem ook mee en laat ik hem ook ff voorstellen.
Groeten Wesley