Een aantal van jullie zullen me nog wel ergens van herinneren, van "die" andere club zeg maar. Ben ook regelmatig meegeweest met Frank D zijn geweldige driftdagen.
Ik ben dus Niels Kroeze, 24 jaar en woonachtig in Drenthe.
Qua auto's een weinig interessante historie, het varieert van suffe Opel Corsa tot Peugeot 205 GTI en van Volvo 360 tot BMW e30 325i.
Maar ik denk dat mijn hobby wat meer zal aanspreken hier. Ik ben mijn hele leven al actief in de rallysport, waarvan de laatste jaren zelf als rijder. Na wedstrijden in heel Europa gezien te hebben (hoogtepunt: John Bosch in de M3 door de bulgaarse bergen) was het tijd om zelf te beginnen en dat gebeurde als navigator in een Peugeot 205. Het eerste jaar van de 205cup wisten we gelijk een 2e plaats binnen te halen. Tijdens die winterstop een eigen gebouwd om te gaan rijden, een Volvo 240 voor de Volvo Original Cup. Een grote zware auto met weinig vermogen en geen sper, maar allemachtig wat kan je daar een lol mee beleven.
In ons debuutjaar gelijk 2 fantastische resultaten neergezet door in de top 25 te finishen in 2 van de 3 grootste wedstrijden van het land (BHV & ELE voor de rallykenners). Dat jaar ook de 2e plaats in het kampioenschap behaald. In 2005 wilden we voor de titel gaan, maar helaas eindigde onze strijdt om de seconden en de titel tijdens de Hellendoorn Rally bij een boom. De auto totall loss (krom tot achter de versnellingsbak), rijder en navi ter controle naar het ziekenhuis en een flinke ilusie armer. Voor 2006 toch besloten weer een nieuwe auto te bouwen en een stapje hoger te gaan. Er werd een e30 325i gebouwd voor de gelijknamige challenge. Naarmate het jaar vorderde kwam de snelheid erin en konden we meevechten met mannen als Theo vd Berg, Mark Maaskant en Ulli Boing, 3 vrij grote namen in de rallysport. Uiteindlelijk konden we het seizoen afsluiten op een 3e plek. Voor volgend jaar wordt de auto technisch onder handen genomen met een nieuwe motor en een korter diff.
De ervaring beperkt zich niet in NL, we hebben ondertussen ook heel veel geleerd in Duitsland (o.a. de Eifel rallye, vlakbij de Ring) en in Zweden. Voor dit jaar staat er wederom een trip naar het zweedse gravel geplanned, evenals een deelname aan de EK wedstrijd in Polen.
Mocht iemand vragen hebben, graag