olie verbruik
-
olie verbruik
heb laats de BMW 330i naar de garage gebracht en nu heb ik een 800km gereden en heb ik het olie lampje al branden(olie peil staat op minimum)
voorheen moest ik een litertje op 4500km erbij gooien
wat ken dit zijn?
de auto rookt niet en er is nergens enige olie lekkage of iets dergelijks te zien
recent nagekeken of vernieuwd:olie,motorflusch uitgevoerd,olie carter ventilatie vernieuwd,compressor nagekeken op lekkage/pakkingen.
enig idee hierover iemand?
voorheen moest ik een litertje op 4500km erbij gooien
wat ken dit zijn?
de auto rookt niet en er is nergens enige olie lekkage of iets dergelijks te zien
recent nagekeken of vernieuwd:olie,motorflusch uitgevoerd,olie carter ventilatie vernieuwd,compressor nagekeken op lekkage/pakkingen.
enig idee hierover iemand?
- RJay
Re: olie verbruik
Hebben ze 't wel ververst bij de garage?
aka: heb je het fysiek gecontroleerd?
aka: heb je het fysiek gecontroleerd?
-
yep is allemaal ververst en heb het bij ontvangst van de wagen nog effe gecheckt,
olie peil stond toen net onder het bovenste streepje en nu(800km later) staat het gelijk met het onderste streepje
olie peil stond toen net onder het bovenste streepje en nu(800km later) staat het gelijk met het onderste streepje
- Joy
Een liter op 4500 kilometer vind ik eerlijk gezegd ook al aan de forse kant voor een M54. Hebben ze deze keer wellicht een andere olie gebruikt ?
-
altijd de zelfde olie gebruikt 5W40
voorgeschreven door G-power en ASA GMBH technick
voorgeschreven door G-power en ASA GMBH technick
- Knot
Keertje een compressietest uitvoeren en blok controleren op lekkages? Soms druppels er wel een wat weg dat komt dan eerst op de verzamelplek (plaat onder blok) terecht.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Bijvullen en weer 800km verder gaan peilen. Heb bij m'n 130i dat ook gehad. Beurtje en wegrijden, gaat na 20km het lampje branden. Terug, bijgevuld en het was okee. Hadden ze er te weinig ingegooid bleek later uit de rekening en check van carterinhoud... 

- Martijn_bmw
misschien zat na het verversen het oliefilter nog niet vol 
gewoon opnieuw afvullen tot max en nog eens controleren over bijv 500km

gewoon opnieuw afvullen tot max en nog eens controleren over bijv 500km

- Niels
- Auto: Prius+
Eerst zelf afvullen en bij houden zoals Arthur ook al zegt na zijn ervaring. Je kunt voor de zekerheid de carter ventilatie checken. Als die niet goed werkt kan olie verbruik een gevolg zijn.
-
morgen na het werk maar na de garage.
na vanmiddag met de garage gebeld te hebben besloten om hem bij te vullen en het even in de gaten te houden.
ongeveer een halve liter erin gegooid en het peil stond net boven het midden van de peilstok,prima zou je zeggen.
maar nee ,even naar de bouwmarkt geweest(zeg ongeveer 50km heen en terug),zet de auto in de garage gaat weer het lampje branden als ik hem uitzet
olie na tien minuten gepeild en stond net boven minimum.
geen rook te zien uit de uitlaat en deze ruikt ook niet naar verbrande olie,tevens geen lekkage te zien vanuit de motorblok.
zou me niet verbazen als toch ergens iets niet goed dicht zit onder bij het oliefilterhuis of iets dergelijk(kan helaas niet zien of er iets van olie op de beschermplaat ligt)
ik wordt er gek van,kan dit nu echt niet gebruiken

na vanmiddag met de garage gebeld te hebben besloten om hem bij te vullen en het even in de gaten te houden.
ongeveer een halve liter erin gegooid en het peil stond net boven het midden van de peilstok,prima zou je zeggen.
maar nee ,even naar de bouwmarkt geweest(zeg ongeveer 50km heen en terug),zet de auto in de garage gaat weer het lampje branden als ik hem uitzet

olie na tien minuten gepeild en stond net boven minimum.
geen rook te zien uit de uitlaat en deze ruikt ook niet naar verbrande olie,tevens geen lekkage te zien vanuit de motorblok.
zou me niet verbazen als toch ergens iets niet goed dicht zit onder bij het oliefilterhuis of iets dergelijk(kan helaas niet zien of er iets van olie op de beschermplaat ligt)
ik wordt er gek van,kan dit nu echt niet gebruiken