Pekel
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Pekel
Ja hoor vanavond zat ik achter zo'n rottige pekelwagen, 1 nachtvorstje en we moeten de anti gladheid terreur weer ondergaan het zout lijkt rijkswaterstaat wel in de zak te branden. maar hoe beroerd is pekel eigenlijk voor je auto? en wat kun je het beste doen als je echt de volle laag krijgt? gelijk afspuiten of wasstraat of gewoon wachten op de volgende regenbui?
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Pekel is echt troep wat je er eigenlijks direct af moet spuiten.
Pekel/zout vreet echt alles aan op een auto.Wij hebben verschillende auto's in onderhoud die uit de kust streek of waddeneilanden vandaan komen en dat zie je gelijk als je de auto van onderen bekijkt.Veel meer en sneller roestvorming als bij auto's die gewoon uit het binnenland komen.En dat alleen maar door de zoute lucht!!
Pekel/zout vreet echt alles aan op een auto.Wij hebben verschillende auto's in onderhoud die uit de kust streek of waddeneilanden vandaan komen en dat zie je gelijk als je de auto van onderen bekijkt.Veel meer en sneller roestvorming als bij auto's die gewoon uit het binnenland komen.En dat alleen maar door de zoute lucht!!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Precies, je ziet het hier in Den Haag al aan de gebouwen die wij in onderhoud hebben. Sterker nog, je ziet het al aan de ruiten van gebouwen!
Ik was mijn auto altijd in de wasstraat met bodemprogramma. Ook al is alles gegalvaniseerd. In de winter het liefst iedere week.
Vorig jaar had ik die klassieke Benz tijdens een periode van veel sneeuw e.d., binnen 2 maanden waren gaten van 1cm 5 keer zo groot geworden. The horror!
Ik vind dat ze pekel moeten verbieden. Er blijft daardoor ook veel langer gladde bagger op de rijbanen liggen. Veilig vind ik het niet. Want mensen gaan daardoor nog steeds op zomerbanden rijden, terwijl die in de pekelbagger ook echt niet goed kunnen remmen/uitwijken.
(knipoog naar Robin).
Ik was mijn auto altijd in de wasstraat met bodemprogramma. Ook al is alles gegalvaniseerd. In de winter het liefst iedere week.
Vorig jaar had ik die klassieke Benz tijdens een periode van veel sneeuw e.d., binnen 2 maanden waren gaten van 1cm 5 keer zo groot geworden. The horror!
Ik vind dat ze pekel moeten verbieden. Er blijft daardoor ook veel langer gladde bagger op de rijbanen liggen. Veilig vind ik het niet. Want mensen gaan daardoor nog steeds op zomerbanden rijden, terwijl die in de pekelbagger ook echt niet goed kunnen remmen/uitwijken.
(knipoog naar Robin).
- Erik K.
- Berichten: 7210
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Hoe slecht pekel is weet ik niet, maar goed zal het niet zijn.
Of het nou zo ideaal is je auto gelijk af te spuiten weet ik ook niet. Als je auto daarna in een (verwarmde) garage geparkeerd wordt zou ik dat wel doen.
Maar als je hem buiten parkeerd vriest alles muurvast zodat je vervolgens misschien je deurrubbers aan barrels trekt als je de dag erna weg wilt.
Ik probeer de M3 altijd net voor de winter nog even goed in de was te zetten en er niet teveel mee te rijden met pekel op de weg. Heb hem nog net voor oud&nieuw goed gewaxt dus zit een mooi beschermlaagje op.
Of het nou zo ideaal is je auto gelijk af te spuiten weet ik ook niet. Als je auto daarna in een (verwarmde) garage geparkeerd wordt zou ik dat wel doen.
Maar als je hem buiten parkeerd vriest alles muurvast zodat je vervolgens misschien je deurrubbers aan barrels trekt als je de dag erna weg wilt.
Ik probeer de M3 altijd net voor de winter nog even goed in de was te zetten en er niet teveel mee te rijden met pekel op de weg. Heb hem nog net voor oud&nieuw goed gewaxt dus zit een mooi beschermlaagje op.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Deurrubbers etc. moet je altijd inspuiten/invetten voor de winter. Als je een goede dealer hebt doet hij dat tijdens de winterbeurt. Ik doe dat altijd zelf. Je auto wordt aan de onderzijde altijd nat in de winter, doordat de straten vochtig blijven (mede dankzij pekel, waardoor je de weg niet snel droog rijdt). Dus ik zie het probleem van het afspuiten niet zo.
Afspuiten in wasstraat gebeurt met warm water en de auto wordt gedroogd. Het probleem zit hem in het stuk tussen wasstraat en stalling. Daarom doe ik het gewoon zo regelmatig mogelijk + af en toe handwas/spuitcabine. In de wasstraat die ik gebruik spuiten ze auto altijd eerst helemaal schoon. Enige wat ik niet laat doen is waxen, dat geeft wel krassen met zo'n smerige zemen borstelmachine.
Een verwarmde garage is niet altijd goed (ook niet slecht hoor).
Liever eerst buiten de auto droog laten worden voordat je hem (voor lange tijd) naar binnen zet. Mijn auto staat droog onder het huis, maar ventileert wel goed doordat 1 kant open is. Carport is vaak beter dan garage. Je auto voorzien van een anti roest behandeling kan met ons klimaat geen kwaad.
Afspuiten in wasstraat gebeurt met warm water en de auto wordt gedroogd. Het probleem zit hem in het stuk tussen wasstraat en stalling. Daarom doe ik het gewoon zo regelmatig mogelijk + af en toe handwas/spuitcabine. In de wasstraat die ik gebruik spuiten ze auto altijd eerst helemaal schoon. Enige wat ik niet laat doen is waxen, dat geeft wel krassen met zo'n smerige zemen borstelmachine.
Een verwarmde garage is niet altijd goed (ook niet slecht hoor).
Liever eerst buiten de auto droog laten worden voordat je hem (voor lange tijd) naar binnen zet. Mijn auto staat droog onder het huis, maar ventileert wel goed doordat 1 kant open is. Carport is vaak beter dan garage. Je auto voorzien van een anti roest behandeling kan met ons klimaat geen kwaad.
- Erik K.
- Berichten: 7210
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Deurrubbers inspuiten doe ik ook altijd werkt op zich best goed, maar als je er met de spuit overheen bent geweest geeft het toch vaak problemen.
Ruitenwissers gaan ook muurvast zitten.
Op zich in de wasstraat wordt de auto mooi droog geblazen, maar ik kom daar nooit in. Spuit de auto meestal af in een wasbox, dat is inderdaad warmwater maar dat bevriest nog sneller.
Probleem is inderdaad de weg van wasbox naar stalling/parkeerplaats.
Ik spuit de auto vaak thuis af(dan maar wat kalkspoortjes) en zet er dan vervolgens een kacheltje in op een laag pitje met de ramen een klein stukje open.
Ruitenwissers gaan ook muurvast zitten.
Op zich in de wasstraat wordt de auto mooi droog geblazen, maar ik kom daar nooit in. Spuit de auto meestal af in een wasbox, dat is inderdaad warmwater maar dat bevriest nog sneller.
Probleem is inderdaad de weg van wasbox naar stalling/parkeerplaats.
Ik spuit de auto vaak thuis af(dan maar wat kalkspoortjes) en zet er dan vervolgens een kacheltje in op een laag pitje met de ramen een klein stukje open.
- romo
- Berichten: 27098
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Pekel, niet alleen slecht voor je auto. Na de storm van vorige week zijn veel bomen omgewaaid omdat de wortels door pekel zijn aangetast, die dus vervolgens verrotten. Storm erover, en plat gaan ze.
Dus pekel wordt pas echt slecht voor je auto als je de plaatselijke Beuk/Eik ook nog eens op je dak geparkeerd krijgt......................

Dus pekel wordt pas echt slecht voor je auto als je de plaatselijke Beuk/Eik ook nog eens op je dak geparkeerd krijgt......................


Wie is er online
Gebruikers op dit forum: e30touring1990, EmielS60, Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 6 gasten