Vergeet dan niet te vertellen dat slicks/banden en remmen enz enz ook met factor 2 a 3 omhoog gaan met veel meer vermogenJeroenT schreef:Ik weet dat je een ander budget in gedachten hebt voor puur de aanschaf.
Maar als je het aanschaf budget een stuk ophoogt, naar 6-7k. Dan is er veel meer spul beschikbaar.
Waaronder mijn E30 blauwe met 2.8 blok. Ruim 200pk, intrax onderstel, aangepaste remmen, kuipstoelen, sper etc etc.. en uit 1983 met kenteken, dus wegenbelasting vrij en goedkope verzekering.
Hulp bij 1e Trackday Car
-
Luco
Re: Hulp bij 1e Trackday Car
-
erwin20vt
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13
Re: Hulp bij 1e Trackday Car
Ik heb evtueel nog wel een 318ti compact te koop, zit wel een klein beetje werk aan, maar in de basis een goede auto.
-
JeroenT
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Hulp bij 1e Trackday Car
Luco valt sowieso al af.. wat moet je nou met een fwd op het circuit. Ohwjee.. nu barst het los..RJay schreef:Bwuahaha, Tristan Vs Luco Vs Jeroen
Weer ff serieus, dat valt wel mee Luco. Ik heb buiten normaal onderhoud(motorolie, remolie en filters) geen extra kosten aan de auto gehad.
Maar ik rij dan ook niet zo heel veel.
Slijtage tot nu toe is 1x achterbanden ivm driften en binnenkort achterremblokken in de 3 jaar dat ik ´m heb.
De remdelen zijn overigens oem BMW M3 E36 rondom. Dus goed verkrijgbaar.
-
Luco
Re: Hulp bij 1e Trackday Car
Des te zwaarder de auto en des te meer vermogen des te hoger de slijtage, lijkt me nogal logisch.
Ja en als je in een sjonnieauto wilt rijden, moet je zeker een bmw kopen
Ja en als je in een sjonnieauto wilt rijden, moet je zeker een bmw kopen
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Hulp bij 1e Trackday Car
Jeroen, dan rijd je -echt- niet veel, gister 't 3e setje achterblokken en 4e ofzo setje voorblokken van 't jaar gemonteerd op de racewagen
En onze remschijven hebben inmiddels al 10 setjes ht-10 opgevroten (of meer) en zijn nog als nieuw.
Wel in mei/juni de motorolie ververst, 9 liter van dat spul gaat in die van ons, echt bizar veel voor een 2.8
Luco, moet jij zeggen, met die bodykits

Enfin, zullen we het offtopic geplaag maar weer achterwege laten?
En onze remschijven hebben inmiddels al 10 setjes ht-10 opgevroten (of meer) en zijn nog als nieuw.
Wel in mei/juni de motorolie ververst, 9 liter van dat spul gaat in die van ons, echt bizar veel voor een 2.8
Luco, moet jij zeggen, met die bodykits

Enfin, zullen we het offtopic geplaag maar weer achterwege laten?
- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Hulp bij 1e Trackday Car
Ik zou het wel wetenLuco schreef:Ik weet nog een renault 5 te koop, een 1700 gte echt helemaal af, lexaan, kaalgetrokken, verbreed, goed onderhouden, met kooi en kenteken 3500 euro.
2.07 op slicks op cpz.
Genoeg onderdelen voor te krijgen en eenvoudige techniek.
-
Luco
Re: Hulp bij 1e Trackday Car
Ja en als je het echt leuk wilt doen, die jongen is bezig met een 1700 blokje wat 9500 toeren moet gaan draaien en dan tussen de 160 en 170 pk gaat leveren, maar dat kost serieus geld 
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Hulp bij 1e Trackday Car
9500 rpm?
Da's wel ziek veel...... dan behoudt die zeker alleen het onderblok, voor de rest alles nieuw?
Da's wel ziek veel...... dan behoudt die zeker alleen het onderblok, voor de rest alles nieuw?
-
Luco
Re: Hulp bij 1e Trackday Car
Titanium klepstoters, heel de kop aangepast, onderblok ook.
Serieus ding, maar blok heeft die er niet ingebouwd omdat die met de alpine youngtimers is gaan rijden.
Serieus ding, maar blok heeft die er niet ingebouwd omdat die met de alpine youngtimers is gaan rijden.
-
JeroenT
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Hulp bij 1e Trackday Car
Dat klopt wel, volgende week rij ik pas voor de 2e keer dit jaar op CPZ.RJay schreef:Jeroen, dan rijd je -echt- niet veel, gister 't 3e setje achterblokken en 4e ofzo setje voorblokken van 't jaar gemonteerd op de racewagen![]()
Beetje tijdgebrek en financieel wil ik het voorlopig nog even hobbymatig houden.
-
Danny van Holten
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 03 sep 2010, 12:17
Re: Hulp bij 1e Trackday Car
Fout
Laatst gewijzigd door Danny van Holten op 06 sep 2010, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Danny van Holten
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 03 sep 2010, 12:17
Re: Hulp bij 1e Trackday Car
Lees nu alles, ik lees veel verschillende verhalen Jullie lijken allemaal interessante dingen te hebben, en allemaal gelijk te hebben
). Iets wat mij heel duidelijk leek snap ik nu opeens niet heel erg meer. Misschien even goed als met iemand kan praten (die daarvoor open staat) om wat meer informatie te vergaren hierover).
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Hulp bij 1e Trackday Car
Wat leek je eerst heel duidelijk, en nu niet meer?
Want de verhalen hierboven over professioneel getunede motoren hebben niets met een eerste trackday auto te maken, dat kost serieus geld danwel een heleboel vaardigheden en tijd om zoiets te kunnen krijgen.
Voor het geld wat jij ervoor uit trekt kun je echt wel leuk beginnen met een autootje, zie mijn voorbeeld
Je kan rijden en tegelijk verder bouwen (je begint met een tracktool ipv een originele auto) en dus ervaring opdoen op meerdere vlakken.
Je zal niet meteen in de top mee kunnen rijden, maar ook als je een kant en klare tool van een meervoud van je budget zul je nog steeds zelf moeten beginnen met leren rijden.


Want de verhalen hierboven over professioneel getunede motoren hebben niets met een eerste trackday auto te maken, dat kost serieus geld danwel een heleboel vaardigheden en tijd om zoiets te kunnen krijgen.
Voor het geld wat jij ervoor uit trekt kun je echt wel leuk beginnen met een autootje, zie mijn voorbeeld
Je kan rijden en tegelijk verder bouwen (je begint met een tracktool ipv een originele auto) en dus ervaring opdoen op meerdere vlakken.
Je zal niet meteen in de top mee kunnen rijden, maar ook als je een kant en klare tool van een meervoud van je budget zul je nog steeds zelf moeten beginnen met leren rijden.
- Knot
- Berichten: 40992
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Hulp bij 1e Trackday Car
Prachtig, zo'n shirt moet ik ook hebben!
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Hulp bij 1e Trackday Car
Same! Waar heb je dat shirt gevonden daNpy?
-
Luco
Re: Hulp bij 1e Trackday Car
Danny van Holten schreef:Lees nu alles, ik lees veel verschillende verhalen Jullie lijken allemaal interessante dingen te hebben, en allemaal gelijk te hebben). Iets wat mij heel duidelijk leek snap ik nu opeens niet heel erg meer. Misschien even goed als met iemand kan praten (die daarvoor open staat) om wat meer informatie te vergaren hierover).
Danny, je moet eerst bepalen wat je wilt, rwd, awd, fwd.
Staan genoeg kant en klare auto's klaar maar waarschijnlijk niet voor jouw budget, maar wat wil je?
Je wilt er dagelijks mee kunnen rijden, dan is het altijd een compromis,
Verder moet je goed kijken of die echt wel klaar is, want stoelen, gordels, remmen en andere aanpassingen kosten serieus geld.
Maar je mag gerust komen praten hoor
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Hulp bij 1e Trackday Car
Voor een vertienvoudiging van een budget? 
@RJay, Knot; ik wist dat het shirt bestond, heb het simpelweg gegoogled.
Er zijn meerdere versies van (ik ken iig een andere), kan nog wel even navraag doen als jullie willen?
@RJay, Knot; ik wist dat het shirt bestond, heb het simpelweg gegoogled.
Er zijn meerdere versies van (ik ken iig een andere), kan nog wel even navraag doen als jullie willen?
-
Danny van Holten
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 03 sep 2010, 12:17
Re: Hulp bij 1e Trackday Car
Hmm, ik zal vanavond even goed op een rij zetten wat ik wil, en wat ik niet weet (Waarom FWD, RWD etc.) Ik hoop dat met een aantal mooie eisen te komen, en een aantal goede vragen. Dan hoop ik een goed duidelijk beeld te krijgen waar ik heen wil / kan.
- Jules
- Berichten: 1922
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
Re: Hulp bij 1e Trackday Car
De auto's die je zelf aanhaalt lijken mij in elk geval aardig geschikt,
BMW 318is / 325i, zowel E30 als E36 zijn heel geschikt voor wat jij wilt denk ik... (zie je ook verschrikkelijk veel)
Afweging FWD / RWD moet je inderdaad maken maar ik zou zelf lekker die RWD pakken (ga maar eens een dagje driften dan ben je om
)...
Maargoed als je een leuke auto wilt rijden zijn dat wel betrouwbare en betaalbare auto's.. En hebben een heel aardig vermogen, goed te besturen (redelijk voorspelbaar weggedrag)
MX5 is ook niet verkeerd volgens mij (ook kwalitatief)... zelf nooit mee gereden.
MR2 lijkt ook leuk maar lijkt me wel een lastigere auto om mee te racen omdat er een middenmotor in zit
En verder.... tsja Volvo 360 is wordt ook wel eens gebruikt voor mensen die graag budget willen racen.. maar lijkt mij persoonlijk niet zo
BMW 318is / 325i, zowel E30 als E36 zijn heel geschikt voor wat jij wilt denk ik... (zie je ook verschrikkelijk veel)
Afweging FWD / RWD moet je inderdaad maken maar ik zou zelf lekker die RWD pakken (ga maar eens een dagje driften dan ben je om
Maargoed als je een leuke auto wilt rijden zijn dat wel betrouwbare en betaalbare auto's.. En hebben een heel aardig vermogen, goed te besturen (redelijk voorspelbaar weggedrag)
MX5 is ook niet verkeerd volgens mij (ook kwalitatief)... zelf nooit mee gereden.
MR2 lijkt ook leuk maar lijkt me wel een lastigere auto om mee te racen omdat er een middenmotor in zit
En verder.... tsja Volvo 360 is wordt ook wel eens gebruikt voor mensen die graag budget willen racen.. maar lijkt mij persoonlijk niet zo
- Frank Wolswijk
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 07 nov 2009, 01:27
- Locatie: Emmen
Re: Hulp bij 1e Trackday Car
Om bij Paskal aan te sluiten. Indien FWD een optie is zou je een Peugeot 205 kunnen overwegen om mee te beginnen. Veel driving fun, relatief laag in running cost en zijn veel upgrades voor te krijgen. Prima karretje om mee te starten.
Voor upgrade/verbeter mogelijkheden kun je gewoon shoppen binnen vele Peugeot/Citroën types. Denk aan betere remmerij, wegligging verbeteren, meer camber, andere motor (8V, 16V, turbo), wielen, etc. Veel is uitwisselbaar met originele onderdelen van andere types en heb je tegen weinig kosten ineens een leuke trackday car. Daarbovenop zijn er ook nog eens bedrijven die specifieke upgrades kunnen aanbieden, waarmee je de auto nog verder verbeterd. En specialisten waar je terecht kunt voor goedkope onderdelen en onderhoud/opbouw en veel kennis. Het is ook nog eens een auto waar zelf aan sleutelen niet echt moeilijk is. Omdat het een vrij licht wagentje is vallen de running costs erg mee. Banden en remmerij gaan vrij lang mee. Spreek uit ervaring. Indien je hem op straat wilt houden, verzekering en wegenbelasting zijn ook vrij laag. Plus het is een wagen waar je standaard mee kan beginnen en die je met je ervaring kan laten meegroeien qua upgrades, zonder dat je dat al te veel kost. En voordeel van dat is dat je meer budget voor het rijden zelf overhoudt en dus vaker kan rijden.
Voorbeeld van een kant en klare trackday racer waar al veel van deze upgrades aan zijn gebeurt: http://www.peugeotgticlub.nl/forum/view ... =23&t=1410" onclick="window.open(this.href);return false; . Prijs is intussen gezakt naar € 2500,-. Deze past ruim binnen je budget. Zelf opbouwen van een trackday racer loopt in kosten behoorlijk op, zeker als je dit ook (deels) moet uitbesteden. Als je een beetje rondkijkt, dan vind je meer van deze kant en klare 205 GTi/Rallye trackday karretjes. Overigens, zoals aangegeven, ook een 106 GTi zou een optie kunnen zijn. Zelfde voordelen, alleen zul je die niet snel kant en klaar vinden.
Er zijn verder ook diverse prima optie's genoemt, maar wil je binnen je budget starten, dan zou dit ook een optie kunnen zijn.
Voor upgrade/verbeter mogelijkheden kun je gewoon shoppen binnen vele Peugeot/Citroën types. Denk aan betere remmerij, wegligging verbeteren, meer camber, andere motor (8V, 16V, turbo), wielen, etc. Veel is uitwisselbaar met originele onderdelen van andere types en heb je tegen weinig kosten ineens een leuke trackday car. Daarbovenop zijn er ook nog eens bedrijven die specifieke upgrades kunnen aanbieden, waarmee je de auto nog verder verbeterd. En specialisten waar je terecht kunt voor goedkope onderdelen en onderhoud/opbouw en veel kennis. Het is ook nog eens een auto waar zelf aan sleutelen niet echt moeilijk is. Omdat het een vrij licht wagentje is vallen de running costs erg mee. Banden en remmerij gaan vrij lang mee. Spreek uit ervaring. Indien je hem op straat wilt houden, verzekering en wegenbelasting zijn ook vrij laag. Plus het is een wagen waar je standaard mee kan beginnen en die je met je ervaring kan laten meegroeien qua upgrades, zonder dat je dat al te veel kost. En voordeel van dat is dat je meer budget voor het rijden zelf overhoudt en dus vaker kan rijden.
Voorbeeld van een kant en klare trackday racer waar al veel van deze upgrades aan zijn gebeurt: http://www.peugeotgticlub.nl/forum/view ... =23&t=1410" onclick="window.open(this.href);return false; . Prijs is intussen gezakt naar € 2500,-. Deze past ruim binnen je budget. Zelf opbouwen van een trackday racer loopt in kosten behoorlijk op, zeker als je dit ook (deels) moet uitbesteden. Als je een beetje rondkijkt, dan vind je meer van deze kant en klare 205 GTi/Rallye trackday karretjes. Overigens, zoals aangegeven, ook een 106 GTi zou een optie kunnen zijn. Zelfde voordelen, alleen zul je die niet snel kant en klaar vinden.
Er zijn verder ook diverse prima optie's genoemt, maar wil je binnen je budget starten, dan zou dit ook een optie kunnen zijn.
- Frank Wolswijk
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 07 nov 2009, 01:27
- Locatie: Emmen
Re: Hulp bij 1e Trackday Car
En? Er al uit wat het wordt of misschien al zelfs geslaagd?
- Arjan B
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 28 jan 2010, 22:05
- Locatie: Brabant
Re: Hulp bij 1e Trackday Car
Misschient wel, de peugeot is verkocht 
-
Danny van Holten
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 03 sep 2010, 12:17
Re: Hulp bij 1e Trackday Car
Hey Jongens. Nog niet. Ik had besloten dat mijn kennis nog niet voldoende was en ik nog meer wilde onderzoeken. Vandaar dat ik ook weg ben geweest van het forum. Ik heb toen eerst een nieuwe straatauto, een BMW 328CI AC Schnitzer E46 gekocht van mijn geld (Was mijn saab 900S zat).





Nu inmiddels weer een paar maanden verder kan ik weer beginnen met sparen en heb ik een aantal dingen onderzocht en besloten.
Ten eerste wilde ik te snel iets hebben om gelijk mee te rijden. Achteraf is het misschien beter (ik kan nog steeds een kant en klare kopen) om goed te kijken en sowieso de dalijk aangekochte auto eerst even zelf ook nog goed onderhanden te nemen. Het kan dus ook zijn dat ik langzaam zelf een auto wil opbouwen, met hulp van mensen die er verstand van hebben natuurlijk.
Ik heb in ieder geval nog wat verder kunnen kijken en wil een Alfa 155 of RWD auto's *(BMW E30 / E36, Alfa 75, Toyota MR2, Mazda MX5 of andere goedkope RWD auto's)
Langzamerhand begint mijn zoektocht dus opnieuw. Nu alleen wel met iets meer verstand en geduld dan de vorige keer. Tips & advies zijn uiteraard nog steeds welkom.
Ik heb niet echt een vast budget. Wel geld dat ik voor weinig geld een ok auto wil. Het hoeft geen dikke racer te zijn, het is echt om te leren circuit rijden. Wel wil ik ehm ook op de openbare weg kunnen gebruiken.
Nu inmiddels weer een paar maanden verder kan ik weer beginnen met sparen en heb ik een aantal dingen onderzocht en besloten.
Ten eerste wilde ik te snel iets hebben om gelijk mee te rijden. Achteraf is het misschien beter (ik kan nog steeds een kant en klare kopen) om goed te kijken en sowieso de dalijk aangekochte auto eerst even zelf ook nog goed onderhanden te nemen. Het kan dus ook zijn dat ik langzaam zelf een auto wil opbouwen, met hulp van mensen die er verstand van hebben natuurlijk.
Ik heb in ieder geval nog wat verder kunnen kijken en wil een Alfa 155 of RWD auto's *(BMW E30 / E36, Alfa 75, Toyota MR2, Mazda MX5 of andere goedkope RWD auto's)
Langzamerhand begint mijn zoektocht dus opnieuw. Nu alleen wel met iets meer verstand en geduld dan de vorige keer. Tips & advies zijn uiteraard nog steeds welkom.
Ik heb niet echt een vast budget. Wel geld dat ik voor weinig geld een ok auto wil. Het hoeft geen dikke racer te zijn, het is echt om te leren circuit rijden. Wel wil ik ehm ook op de openbare weg kunnen gebruiken.
-
OnlineKoenM
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: Hulp bij 1e Trackday Car
Mooie E46, heb je gekocht 
Alleen die achterbumper vind ik niet zo..
Met je zoektocht naar een Trackcar kan ik je niet verder helpen dan je nu al bent..
Ohja, verander die eerste 'geld' in de laatste alinea even naar geldt
Alleen die achterbumper vind ik niet zo..
Met je zoektocht naar een Trackcar kan ik je niet verder helpen dan je nu al bent..
Ohja, verander die eerste 'geld' in de laatste alinea even naar geldt
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten
