DNRT race 3 september

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Mart
Auto: BMW E46 M3

DNRT race 3 september

Bericht door Mart » 05 sep 2010, 19:57

Afgelopen vrijdag alweer de één na laatste racedag van de DNRT, auto's A. Samen met Fury in de Tour gereden. Helaas waren er wat problemen met de tijdwaarneming, waardoor de snelste ronde niet vastgelegd is. Jammer, want ik ging toch wel voor een start in de top 10. Maar vanaf plaats 24 valt er heel wat in te halen natuurlijk :-)
Er was nog wat consternatie door een code rood tijdens de kwalificatie, iemand schreef zijn E30 af in de eerste ronde in het Scheivlak.

De 1e race nam ik voor mijn rekening, eindelijk een droge race om onze nieuwe slicks (Toyo RS1) te gebruiken! Bij de start mooi een aantal auto's in kunnen halen. D'r kwamen er ook nog 2 voorbij, snelle mannen die door de brakke tijdwaarneming ook wat ver naar achter stonden. Na 5 ronden ging het helaas mis. De (zeer fraai opgebouwde) Jagermeister BMW lekte olie in de bocht na het Scheivlak, waar ik genadeloos op onderuitging. Tijdens de kwalificatie heb ik hem nog net op tijd kunnen waarschuwen dat z'n auto leegliep, blijkbaar was het probleem nog niet verholpen.

De slip staat uiteraard op 1 van de on-board cams:

En vanuit het duin gezien (vanaf 38 seconden):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XVmqUe7BFa8#t=0m38s[/youtube]

Je ziet dat er na mij nog heel wat coureurs last hebben van de olie. Er hing een paar ronden een olievlag, het spoor begon al voor het Scheivlak.
Na een rondje of 2 weer in het ritme komen ben ik nog 2 man voorbij gegaan, dus al met al weer een leuke race!

RJay

Re: DNRT race 3 september

Bericht door RJay » 05 sep 2010, 21:03

Ik heb gelukkig geen last gehad van de Olie :mrgreen: Reed weer eens sportklasse en een top daggie gehad.
Begon 's ochtends al met een personal best in de quali van 2.01.122 wat later in de race (Op jacht naar Leen) bijgeschaafd werd tot 2.00.964.... Ben 4e geworden in de sportklasse (maar omdat pa 7e werd gedeeld 5e algemeen).
Was echt een top dag, heerlijk gereden, gezellig gebabbeld, persoonlijk record met 1.2 seconde verbeterd. :mrgreen:

Afbeelding

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 05 sep 2010, 21:17

Ik ben wel even wezen kijken was wel leuk. Dik reed in Supersport een 1.55 met de M3 die ging wel heel goed.

Ook bij een aantal gezien dat nieuwe Michelin tov bijvoorbeeld gebruikte Dunlop gewoon echt 2-3 seconden scheelt. Er waren er meer die die dag op nieuw vertrokken en dat pakte bij de meesten echt goed uit.

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 05 sep 2010, 21:40

Ook een vrij prettig dagje gehad met de 968 in de Porsche/ SuperSport races. In de quali mijn snelste tijd naar 1.56.78 verbeterd. Hiermee had ik de snelste tijd bij de Porsches. Bij het opstellen wilde mijn 968 echter niet starten. Uiteindelijk sloeg ie toch aan, maar toen was iedereen al op de baan voor de opwarmronde en was het hek dicht. Gauw door pitbox 0 de pits in en uit de pits gestart nadat het licht op groen was gegaan bij de uitgang van de pits en iedereen al bijna door de Tarzan was. Er waren niet heel veel auto's, maar het was lekker inhalen. Uiteindelijk 2e bij de Porsches geworden. De tweede race flink geknokt met Richard met zijn gele 944 Turbo. Na een ronde of 8 begonnen zijn banden het te begeven en kon ik er langs. De tweede race dus gewonnen. Het kampioenschap bij de Porsches begint in de buurt te komen... Begin oktober de laatste race, dan moet het gebeuren.

RJay

Bericht door RJay » 05 sep 2010, 22:11

Nice.
Enig idee waarom ie niet aansloeg Ben? :o

@ Bert: En wat kosten die michelins nieuw in 235/61/17? :bag:

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 05 sep 2010, 22:17

Het startprobleem heeft de 968 al zolang ik hem heb (2003): als ie warm is start ie slecht. Soms moet ik een keer of 10,20 starten. Hij slaat wel aan, gaat tot 4,000 toeren en valt daarna helemaal weg, ook al is het gaspedaal ingedrukt. Ik weet dat, dus de motor draaide toen ik op de paddock opgesteld stond een minuut of 15 voor het begin. Toen ik mijn helm aan het opzetten was, was Harry nog wat dingen aan de auto aan het checken. Daarbij draaide hij de motor uit, hij vond het niet nodig dat de auto liep of dacht aan het milieu op zo. Ik riep nog "niet doen", maar het was al te laat. Toen hij na 20 keer starten nog steeds niet liep en iedereen de baan op reed, heeft hij heel veel en heel hard lopen aanduwen! Bij de allerlaatste poging sloeg ie gelukkig aan. Ik weet niet wie blijer was, Harry of ik...

Mijn banden waren trouwens gebruikte (80%) Michelin slicks. Topspul.

RJay

Bericht door RJay » 05 sep 2010, 22:25

.......... Da's erg........ apart :o Zou d'r gek van worden eerlijk gezegd............ :bag: bmw is altijd 2x starten, of de 1e keer de benz pomp af wachten en gaan.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 05 sep 2010, 22:53

RJay schreef:Nice.
Enig idee waarom ie niet aansloeg Ben? :o

@ Bert: En wat kosten die michelins nieuw in 235/61/17? :bag:
24/61/17

Dusdanig veel dat ik het niet vraag onder het motto dat ga ik toch niet betalen :lol:

Denk rond de 1600 euro. Daar heb je 3,5 setje dunlop gebruikt voor.

Dat is leuk om een keer te proberen als je zo dicht bij de grens begint te komen dat je gewoon op nieuw weg moet voor dat laatste beetje extra maar anders heeft het geen nut denk ik.

RJay

Bericht door RJay » 05 sep 2010, 23:06

Kortom: Laat dus maar :mrgreen: Heb vrijdag op dunlops van 40% m'n pers. record gereden...
Dan kan ik daar nog wel even op doorgroeien.

Leen

Bericht door Leen » 06 sep 2010, 06:04

Was inderdaad een supermooie dag met mooi weer .

Afgelopen vrijdag voor de 3e keer op cpz met de 130i . en toch weer 2 seconden progressie t.o.v. de vorige keer en eindelijk onder de 2 minuten . leuke races gereden omdat het nu in de sportklasse heel dicht bij elkaar lag (de eerst 5 binnen 1 seconde) als 3e gestart , gelijk de kop gepakt en de eerst manche uiteindelijk als 3e gefinished . 2e manche weer als 3e gestart , weer een goede start nu ca 4 ronden aan kop gelegen , leuke gevechten met jan muys in de clio gehad ( van ingaan audi S deur aan deur tot en met bos uit . (had RJ leuk uitzicht op, toch?) alleen op vermogen gaan de e36m3 van ron tieman en de modified e30met m5 motor van andre knol me nog wel steeds voorbij op de rechte stukken .

anyway moet eens een keer met andre er naast nog eens op zoek gaan naar die laatste 2 seconden die ik gewoon weer laat liggen .

oh ja , en weer geconstateerd dat m'n conditie really sucks........... :hmmm:

RJay

Bericht door RJay » 06 sep 2010, 08:25

Tsja, dat zijn allebei om en nabij 300 pk + monsters Leen :mrgreen:

En ik kon je nog goed bijhouden met 220 krukas pk :wink: 't had echt niet 1 ronde langer hoeven duren of ik had je gehad :df:

Die Tieman ging ook even supersport klasse tijden rijden.... 1.57........

Leen

Bericht door Leen » 06 sep 2010, 08:48

je hebt wel minder pk 's (45/50) , maar ook bijna 400 kg minder . dat loeder weegt nog altijd bijna 1300 kg. anyway Tiemans 1,57 zijn idd supersporttijden en 1,59 vond ik voor mijn amateurskills op dat moment het hoogst haalbare . denk dat voor mij het hoogst haalbare 1,57 hoog is zonder fouten .

RJay

Bericht door RJay » 06 sep 2010, 08:49

Bwoah, 1300 voor een cup130? zwaar zeg.

Denk dat de limiet van deze auto ergens rond de 1.58 ligt in de huidige config en onze skills.... We shall see :mrgreen:

Goedemans

Bericht door Goedemans » 06 sep 2010, 10:04

Dit was mijn 3e wedstrijd op CPZ. Het weer was top, al vind ik het rijden in de regen ook super. Jammer genoeg heb ik de wedstrijd in de regen, in augustus, gemist door mijn vakantie.

Ik heb heerlijk ge-battled met een Audi TT in de eerste race en een Mercedes 190 in de tweede race.
In de tweede race werd ik na een inhaalactie in de eerste ronde vol van achteren geraakt door een oranje/rode BMW in de Renaultbocht [zie bovenstaand filmpje]. Hierdoor werd ik door een aantal auto's ingehaald waaronder de Mercedes. Twee daarvan haalde ik al snel weer in. Alleen de Mercedes was niet zo makkelijk te passeren. Gerd Rijper rijdt al 15 jaar in de DNRT en dat was goed te zien aan de lijnen die hij reed en de manier waarop hij verdedigde. Uiteindelijk passeerde ik hem in de laatste ronde binnendoor in de Vodafone bocht. In beide races eindigde ik op de 9e plaats tussen auto's met een hoop meer vermogen per kg.

Al met al ben ik zeer tevreden want ik heb mijn tijden weer kunnen verbeteren op deze dag. Mijn kwalificatietijd was 2.01.716 en mijn snelste rondje die dag was 2.01.095. En dat met 212 pk op de krukas en een gewicht van boven de 1200 kg. En als ik mijn data bekijk op de logger dan is er nog wel 1,5 sec te verbeteren.

En het was ook nog eens uitermate gezellig op deze dag!

Metchu

Bericht door Metchu » 06 sep 2010, 11:10

Ben_968CS schreef:Het startprobleem heeft de 968 al zolang ik hem heb (2003): als ie warm is start ie slecht. Soms moet ik een keer of 10,20 starten. Hij slaat wel aan, gaat tot 4,000 toeren en valt daarna helemaal weg, ook al is het gaspedaal ingedrukt. Ik weet dat, dus de motor draaide toen ik op de paddock opgesteld stond een minuut of 15 voor het begin. Toen ik mijn helm aan het opzetten was, was Harry nog wat dingen aan de auto aan het checken. Daarbij draaide hij de motor uit, hij vond het niet nodig dat de auto liep of dacht aan het milieu op zo. Ik riep nog "niet doen", maar het was al te laat. Toen hij na 20 keer starten nog steeds niet liep en iedereen de baan op reed, heeft hij heel veel en heel hard lopen aanduwen! Bij de allerlaatste poging sloeg ie gelukkig aan. Ik weet niet wie blijer was, Harry of ik...

Mijn banden waren trouwens gebruikte (80%) Michelin slicks. Topspul.
hahahaha spannend verhaal :mrgreen:

anyway, in oktober dus maar even langskomen bij de race om kampioenschap te vieren :beer: :beer:

RJay

Bericht door RJay » 06 sep 2010, 11:15

Goedemans schreef:Dit was mijn 3e wedstrijd op CPZ. Het weer was top, al vind ik het rijden in de regen ook super. Jammer genoeg heb ik de wedstrijd in de regen, in augustus, gemist door mijn vakantie.

Ik heb heerlijk ge-battled met een Audi TT in de eerste race en een Mercedes 190 in de tweede race.
In de tweede race werd ik na een inhaalactie in de eerste ronde vol van achteren geraakt door een oranje/rode BMW in de Renaultbocht [zie bovenstaand filmpje]. Hierdoor werd ik door een aantal auto's ingehaald waaronder de Mercedes. Twee daarvan haalde ik al snel weer in. Alleen de Mercedes was niet zo makkelijk te passeren. Gerd Rijper rijdt al 15 jaar in de DNRT en dat was goed te zien aan de lijnen die hij reed en de manier waarop hij verdedigde. Uiteindelijk passeerde ik hem in de laatste ronde binnendoor in de Vodafone bocht. In beide races eindigde ik op de 9e plaats tussen auto's met een hoop meer vermogen per kg.

Al met al ben ik zeer tevreden want ik heb mijn tijden weer kunnen verbeteren op deze dag. Mijn kwalificatietijd was 2.01.716 en mijn snelste rondje die dag was 2.01.095. En dat met 212 pk op de krukas en een gewicht van boven de 1200 kg. En als ik mijn data bekijk op de logger dan is er nog wel 1,5 sec te verbeteren.

Jij rijdt met die groene Compact??

Goedemans

Bericht door Goedemans » 06 sep 2010, 11:30

RJay schreef:
Goedemans schreef:Dit was mijn 3e wedstrijd op CPZ. Het weer was top, al vind ik het rijden in de regen ook super. Jammer genoeg heb ik de wedstrijd in de regen, in augustus, gemist door mijn vakantie.

Jij rijdt met die groene Compact??
Hi Jay,

Ja ik rijd in die groene Compact 325ti.

RJay

Bericht door RJay » 06 sep 2010, 11:48

Gaat niet slecht dan dat ding :mrgreen:

Goedemans

Bericht door Goedemans » 06 sep 2010, 11:55

Kwestie van niet remmen en zoveel mogelijk de bocht afsnijden :mrgreen:

RJay

Bericht door RJay » 06 sep 2010, 12:01

Mag dat wel van Martin? :mrgreen: Op Assen werden ze er boos over.

Goedemans

Bericht door Goedemans » 06 sep 2010, 12:15

Ik probeer daarbij wel binnen het randje van de curbstones te blijven. :df:

RJay

Bericht door RJay » 06 sep 2010, 13:49

Tsja, iedereen die raced pakt eens een kerbje mee :twisted:

Andre

Bericht door Andre » 06 sep 2010, 21:09

Leen mooie prestatie kerel.

Als ze je op de rechte stukken voorbij gaan betekend dat je harder door bosuit moet:)

Race For Fun

Bericht door Race For Fun » 18 sep 2010, 21:23

Ben_968CS schreef: Ik weet niet wie blijer was, Harry of ik...
ik kon wel door de grond zakken, door mijn fout moest Ben vanuit de pitsstraat starten, niet echt handig.....

Laurens

Bericht door Laurens » 14 okt 2010, 12:04

Komend weekend alweer de laatste races van het seizoen :shocking:

Ik rij morgen weer mee in de Endurance klasse met de Dacia, weerbericht geeft regen dus hoop dat het dit seizoen dan toch eindelijk nog een keer gaat gebeuren :popcorn:

Plaats reactie