De wens om 'puinhopen' op te lossen heeft niet met extreem nationalisme te maken. Dat heeft te maken met hoe tegen de oorzaak van de puinhopen aan kijkt en welke 'oplossingen' je ziet.Maus335i schreef:Nu ik er over nadenk... ik ben als ondernemer misschien ook wel een fascist! Bij ons is geen mogelijkheid om democratisch in de directie te komen en er is feitelijk 1 (of bij ons dan toevallig 2) leiders. Daarnaast ben ik extreem nationalistisch omdat ik graag zie dat eerst de puinhopen binnen Nederland worden opgelost, voordat we ons gaan bemoeien met internationale problemen.
Het enige verschil is dat wij geen politieke partij zijn, maar je hebt er als ondernemer wel "trekjes van"Met zo'n vrij brede omschrijving kan je één iemand in meerdere hokjes stoppen.
Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?
- RutgerK
Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?
- HansD
Wat is het verschil dan Luco? Is de grondwet anders opgesteld als het om wel of geen meerderheid gaat? Ik kan me voorstellen dat de druiven zuur zijn bij een groep mensen vanwege die drie dissidenten maar feit blijft dat ze niet verplicht kunnen worden om zich te conformeren.Rutger, toen Wilders wegging bij de VVD ging het niet om net wel of geen meerderheid, lijkt me een wezenlijk verschil.
Wat betreft de vrijheid van meningsuiting is het algemeen bekend dat die maar 1 kant op werkt volgens Wilders toch? Ik vind het prima hoor, Wilders mag zeggen wat hij wil maar ik word een beetje moe van zijn tirades en continu beledigd zijn als iemand anders iets over hem zegt.
Als hij moslims achterlijk mag noemen mag hij toch ook een facist genoemd worden? Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
ontopic: we wachten gewoon weer af. Ooit zal het toch wel lukken om een kabinet te vormen?
- RutgerK
Tuurlijk gaat het lukken om een kabinet tot stand te brengen.
Als PVV'er zou ik zeker niet treuren om deze situatie. De indruk zou kunnen ontstaan in de afgelopen weken dat de PVV ging regeren met CDA en VVD maar daar was natuurlijk nadrukkelijk geen sprake van. Het was vlees noch vis voor de PVV! Het is een illusie om te denken dat er nu een regeerakkoord opgesteld kan worden waarin de lijnen voor de komende 4 jaar volledig uitgestippeld kunnen worden. Zeker in deze tijden zullen snelle acties en 'radicalere' koerswijzigingen soms nodig zijn. De PVV zou als 'gedoogpartij' monddood zijn in de Tweede Kamer, omdat ze het dan zittende kabinet van VVD en CDA zelf in het zadel hebben gehesen en gedoogsteun hebben beloofd.
Als PVV'er zou ik zeker niet treuren om deze situatie. De indruk zou kunnen ontstaan in de afgelopen weken dat de PVV ging regeren met CDA en VVD maar daar was natuurlijk nadrukkelijk geen sprake van. Het was vlees noch vis voor de PVV! Het is een illusie om te denken dat er nu een regeerakkoord opgesteld kan worden waarin de lijnen voor de komende 4 jaar volledig uitgestippeld kunnen worden. Zeker in deze tijden zullen snelle acties en 'radicalere' koerswijzigingen soms nodig zijn. De PVV zou als 'gedoogpartij' monddood zijn in de Tweede Kamer, omdat ze het dan zittende kabinet van VVD en CDA zelf in het zadel hebben gehesen en gedoogsteun hebben beloofd.
- HansD
Tuurlijk gaat het ooit wel lukken om een kabinet te formeren 8) .
De PVV had/heeft idd de beste positie. Of ze gingen een regering gedogen waarbij ze de 'successen' konden claimen en verder geen verantwoordelijkheid hadden of ze gaan de oppositie in waarin wilders gewoon door kan gaan met zieltjes winnen.
Ik vraag me ook af of Wilders het echt zo erg vind dat het mislukt is nu hij eruit kan stappen en het CDA de schuld krijgt.
De PVV had/heeft idd de beste positie. Of ze gingen een regering gedogen waarbij ze de 'successen' konden claimen en verder geen verantwoordelijkheid hadden of ze gaan de oppositie in waarin wilders gewoon door kan gaan met zieltjes winnen.
Ik vraag me ook af of Wilders het echt zo erg vind dat het mislukt is nu hij eruit kan stappen en het CDA de schuld krijgt.
- Ravin ///M
Tuurlijk niet, dat alleen al levert het 10 zetels extra op.
- dvh
Straks nog een Audi SS en het plaatje is compleet !Maus335i schreef:Nu ik er over nadenk... ik ben als ondernemer misschien ook wel een fascist! Bij ons is geen mogelijkheid om democratisch in de directie te komen en er is feitelijk 1 (of bij ons dan toevallig 2) leiders. Daarnaast ben ik extreem nationalistisch omdat ik graag zie dat eerst de puinhopen binnen Nederland worden opgelost, voordat we ons gaan bemoeien met internationale problemen.
Het enige verschil is dat wij geen politieke partij zijn, maar je hebt er als ondernemer wel "trekjes van"Met zo'n vrij brede omschrijving kan je één iemand in meerdere hokjes stoppen.

- Snipe
Grappig dat je het vraagt. Wilders-aanhangers (en ik weet dat je dat niet bent) vatten kritiek op Wilders vrij snel op als "Wilders bashen". Wilders zelf mag alles zeggen (bijvoorbeeld dat de islam een achterlijke cultuur is of dat kamerleden knettergek zijn) onder het mom van vrijheid van meningsuiting, maar als er iets over Wilders gezegd wordt is dat opeens per definitie onredelijke onzin.Maus335i schreef:Wordt men hier niet eens moe van het Wilders bashen?
Ik denk dat het in dit topic wel duidelijk is dat ik weinig op heb met Wilders, maar dat neemt niet weg dat het wel interessant is om zowel Wilders als de PVV te volgen. Wel jammer is dat het een nogal beladen onderwerp is. Het gaat denk ik wat ver om Wilders een fascist te noemen, maar ik vind het wel interessant om de opkomst van de PVV bijvoorbeeld te vergelijken met de opkomt van de NSB. Niet om met een makkelijke conclusie te komen ("Wilders is een NSB'er en de treinen draaien al warm"), maar om de overeenkomsten en de verschillen te zien.
Ook zo'n beladen onderwerp is de beveiliging van Wilders. Het is natuurlijk idioot dat in een min of meer beschaafd land als Nederland een politicus beveiligd moet worden. Dat neemt niet weg dat het een relevante vraag is wat die situatie met iemand doet. Jarenlang met beveiligers over straat, afgeschermd leven, nauwelijks contact met de buitenwereld; staat zo iemand nog in de samenleving?
....en als ik voor mezelf spreek blijft dat me wel bezighouden. Daar word ik dus niet snel moe van.
-
Fraaie text Snipe
Denk dat meer mensen zich daarin kunnen vinden. Ik in elk geval wel.

- Niels
- Auto: Prius+
- GTRene
Afkappen formatie legt PVV geen windeieren
(Novum) - De kiezer neemt het de PVV niet kwalijk dat partijleider Geert Wilders vrijdag de stekker uit de onderhandelingen voor een rechts kabinet trok. De partij stijgt deze week in de peiling van Maurice de Hond drie zetels en komt daarmee uit op 34. De VVD, samen met de PvdA de tweede partij, verliest er drie en komt op 25

Blijkbaar mag hij zijn mening dus niet geven in dit zogenaamde beschaafde land.Ook zo'n beladen onderwerp is de beveiliging van Wilders. Het is natuurlijk idioot dat in een min of meer beschaafd land als Nederland een politicus beveiligd moet worden
Ik heb Wilders nog nooit een oproep horen doen om iemand te vermoorden.
- Peter Tunissen
Hoe meer ik van Wilders hoor, hoe spijtiger ik het ga vinden dat Fortuyn vermoord is.
Iemand die rechts van de VVD wel zinnige standpunten in kon nemen en verdedigen. Erg lastig als je het in de basis wel met iemand eens kunt zijn, maar diegene zijn standpunten zo klunzig brengt dat je in een debat eigenlijk geneigd zou zijn partij tegen hem te kiezen.
Anyway, het blijft maar politiek, niks om je druk over te maken want er zitten toch 250 beroepsdraaiers op een kluitje in Den Haag die er in de eerste en belangrijkste plaats voor hun eigen gewin en ego zitten en wat er verder ook voor formatie uit zou komen, er verandert op lange termijn toch niks, maar de gedachte dat Wilders met zijn geschreeuw 34 zetels zou kunnen halen en mensen als Rita Verdonk of Marco Pastors precies nul maakt me af en toe wel treurig.
Iemand die rechts van de VVD wel zinnige standpunten in kon nemen en verdedigen. Erg lastig als je het in de basis wel met iemand eens kunt zijn, maar diegene zijn standpunten zo klunzig brengt dat je in een debat eigenlijk geneigd zou zijn partij tegen hem te kiezen.
Anyway, het blijft maar politiek, niks om je druk over te maken want er zitten toch 250 beroepsdraaiers op een kluitje in Den Haag die er in de eerste en belangrijkste plaats voor hun eigen gewin en ego zitten en wat er verder ook voor formatie uit zou komen, er verandert op lange termijn toch niks, maar de gedachte dat Wilders met zijn geschreeuw 34 zetels zou kunnen halen en mensen als Rita Verdonk of Marco Pastors precies nul maakt me af en toe wel treurig.
- dvh
Het gaat niet zo zeer om een mening te verkondigen.
Bepaalde zaken zijn blijkbaar taboe in Nederland en wanneer je daar wat mee wil, of wat van zegt, word je gelijk in een hokje geplaatst.
Want alles mag en kan in Nederland, behalve je mond opendoen.
Bepaalde zaken zijn blijkbaar taboe in Nederland en wanneer je daar wat mee wil, of wat van zegt, word je gelijk in een hokje geplaatst.
Want alles mag en kan in Nederland, behalve je mond opendoen.
- JP
Maar tussen die 16-17miljoen min-of-meer beschaafde Nederlanders, zijn er nog genoeg idioten te vinden die denken dat ze geschiedenis moeten schrijven.
- dvh
15miljoen beschaafde Nederlanders, 2 miljoen illegalen...

- RutgerK
Zouden het nu niet eens zo slecht doen bij de verkiezingen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EAaGce0J ... re=related[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EAaGce0J ... re=related[/youtube]
- Michel P
Ab Klink is uit de CDA fraktie gestapt :banaan:
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ook maar even en link bijgevoegd, kan er niet rouwig om zijn iig. 8)
http://www.nu.nl/politiek/2327491/klink ... kamer.html
http://www.nu.nl/politiek/2327491/klink ... kamer.html
- GTRene
:banaan: maar wat nu....wat gaat zo'n iemand dan doen?Michel P schreef:Ab Klink is uit de CDA fraktie gestapt :banaan:
misschien was het een pion dat opgeofferd kon worden in/tijdens het schaakspel?
- Snipe
Zwemmen in z'n wachtgeld.GTRene schreef:wat gaat zo'n iemand dan doen?
- Michel P
Idd :twisted:Snipe schreef:Zwemmen in z'n wachtgeld.GTRene schreef:wat gaat zo'n iemand dan doen?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
ik kan er maar 1 ding uit concluderen..........................de machtstrijd tussen Verhagen en Klink is veel intenser geweest dan we hier kunnen vermoeden.......................en Verhagen trekt vooralsnog aan het langste eind...................
Klink heeft doelbewust de formatie laten springen, tegen het zere been van Verhagen............die das dus niet pikt ................en dan rest er maar 1 oplossing bij muiterij..............hup op een roeiboot en zoek het maar uit..............
Nou Wilders, kom der maar weer in......................aanschuiven maar en maken dat rechtse kabinet............
Klink heeft doelbewust de formatie laten springen, tegen het zere been van Verhagen............die das dus niet pikt ................en dan rest er maar 1 oplossing bij muiterij..............hup op een roeiboot en zoek het maar uit..............
Nou Wilders, kom der maar weer in......................aanschuiven maar en maken dat rechtse kabinet............
Ja vuil spel wordt er gespeeld.
Wilders vraagt, kan je garanderen dat ze of voor zijn of hun zetel opgeven.
Wordt geen antwoord op gegeven en vertrouwen is dus weg.
Formatie klapt.
Klink geeft ineens nu zijn zetel wel op.
HET STINKT EN HARD OOK
Wilders vraagt, kan je garanderen dat ze of voor zijn of hun zetel opgeven.
Wordt geen antwoord op gegeven en vertrouwen is dus weg.
Formatie klapt.
Klink geeft ineens nu zijn zetel wel op.
HET STINKT EN HARD OOK

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Klink is gewipt.................ok, genaaid mag ook............................. 

- SteV6
Yup, maar zijn maatregelen in de zorg zullen nog jaren naijlen ...
Pionnetje is geofferd, maar wie waren de toren en het paard in dit spelletje?
Pionnetje is geofferd, maar wie waren de toren en het paard in dit spelletje?