Nissan Sunny gti 1992
- Sjef
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56
Nissan Sunny gti 1992
Maat van me heeft een Nissan sunny gti gekocht uit 1992. Eigenlijk een ontzettend leuk autotje moet ik zegggen, echter wil hij wat aanpassingen doen. Net testritje gedaan en wist niet eens dat die autos zulke toeren draaide zeg!!! echt japstijl 8000rpm!
Ik vond het remsysteem zwaar onder de maat, en de auto helt ontzettend over, zeker bij het insturen. Bovendien wil ie ook een coldair intake voor het aanzuigende geluid te versterken wat volgens mij best goed gaat klinken op deze auto!
Beetje research en ik zag dat dit een sr20de blok was. Ik concludeer dat dat hetzelfde blok is als de sr20det (turbo) uit de gti-r en 200sx s14?
Zitten hier mensen die verstand van deze auto hebben en wat kunnen adviseren van onderstel, coldair, remmen etc.?
Ik vond het remsysteem zwaar onder de maat, en de auto helt ontzettend over, zeker bij het insturen. Bovendien wil ie ook een coldair intake voor het aanzuigende geluid te versterken wat volgens mij best goed gaat klinken op deze auto!
Beetje research en ik zag dat dit een sr20de blok was. Ik concludeer dat dat hetzelfde blok is als de sr20det (turbo) uit de gti-r en 200sx s14?
Zitten hier mensen die verstand van deze auto hebben en wat kunnen adviseren van onderstel, coldair, remmen etc.?
- Francisco
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
- Locatie: Spijkenisse
cold air= niet doen. leuk voor Fast and Dubieus figuren. je vermogen neemt zelden toe. geluid ook niet altijd een verbetering. Heb er 1 gehad op een honda VTEC. na 1 dag eruit gesloopt en geld terug gevraagd.
een goed luchtfilterhuis kost gewoon serieus geld als het een goede is. vraag het aan de e30 M3 heren.
een goed luchtfilterhuis kost gewoon serieus geld als het een goede is. vraag het aan de e30 M3 heren.
- Sjef
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56
Niet mijn auto en gaat idd om het geluid. Ik weet de nadelen en die wegen voor mij ook zwaarder dan de voordelen maar als iemand het wil mij best. Alsjeblieft geen topic over de voor en nadelen van die filters. Ik geef je helemaal gelijk fancisco.
Gezien toeren en aanzuiggeluid denk ik echter wel dat je heel mooi geluidje op ae86 manier gaat krijgen hoog bovenin, als iemand betere alternatieven heeft hoor ik het graag. Was erg benieuwd naar onderstelaanpassingen en ervaringen met deze auto door andere forumgebruikers.
Gezien toeren en aanzuiggeluid denk ik echter wel dat je heel mooi geluidje op ae86 manier gaat krijgen hoog bovenin, als iemand betere alternatieven heeft hoor ik het graag. Was erg benieuwd naar onderstelaanpassingen en ervaringen met deze auto door andere forumgebruikers.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
Idd
Wat jullie bedoelen is zeker een alu buis met filter nog in de motorruimte?
Je moet zorgen dat je de alu buis zo ver doortrekt dat het filter achter de bumper komt te hangen. Helpt niet veel, maar wel wat.
[img:667:533]http://www.streetsports.com/Photos/Vehi ... intake.jpg[/img]
[img:350:600]http://www.robietherobot.com/storm/prodart/CAI_r1.jpg[/img]

Je moet zorgen dat je de alu buis zo ver doortrekt dat het filter achter de bumper komt te hangen. Helpt niet veel, maar wel wat.
[img:667:533]http://www.streetsports.com/Photos/Vehi ... intake.jpg[/img]
[img:350:600]http://www.robietherobot.com/storm/prodart/CAI_r1.jpg[/img]
- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
Daar zijn de meningen over verdeelt. Kan me nog een test herinneren een paar jaar terug op het CRX Club Forum. Daar hadden ze ook elke keer die discussie. 1 persoon heeft toen de proef op de som gedaan en een oude versleten motorblok uitgerust met een open filter. Daarna heeft hij langzaam het filter laten zakken in een emmer water. Pas als het filter 3 kwart onder water zat zoog het kleine minime druppeltjes water op.
- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
Nee dat niet want het was gewoon een "los" motorblok dus uit de auto.
Wat jij zegt zal vast een kern van waarheid in zitten als je soms ziet hoe die filters eruit zien.
Wat natuurlijk kan is een airbox (maken/kopen?) en dan een buis voor de koele lucht naar achter je voorbumper.
[img:232:200]http://www.pitstopautoparts.com/images/ ... intake.jpg[/img]
Of afscherming.
[img:280:288]http://www.autopartswarehouse.com/image ... 00-146.jpg[/img]
Wat jij zegt zal vast een kern van waarheid in zitten als je soms ziet hoe die filters eruit zien.
Wat natuurlijk kan is een airbox (maken/kopen?) en dan een buis voor de koele lucht naar achter je voorbumper.
[img:232:200]http://www.pitstopautoparts.com/images/ ... intake.jpg[/img]
Of afscherming.
[img:280:288]http://www.autopartswarehouse.com/image ... 00-146.jpg[/img]
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Joy
- Berichten: 10878
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Kan wel Jan, weet niet hoe dat bij een Honda zit. Bij BMW plaats je bijv. een Pipercross VIS met de conus direct in de rijwind. Dat zou me niet zo lekker zitten.Jan Visser schreef:Jolly, een cold air intake hangt niet in de rijwind.Een cold air intake zit achter de bumperhoek op precies dezelfde plaats waar normaal de standaard luchtfilterbak zit.
Heb zelf een Dbilas Flowmaster besteld. Volledig gesloten systeem.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast