Tegen twaalven m'n baas afgezet en zonder m'n navi te raadplegen de A4 opgedraaid om naar huis te gaan.
Stom, stom, stom kerel....rij zo de file in. Toch maar eventjes op de navi kijken wat dit te betekenen heeft?
A4 richting DH 5 km file.
Ok, verstand op nul en muziekje aan. Het verkeer stond echt stil en af en toe eventjes stapvoets rijden.
-Eerste slachtoffer: Renault Twingo mk1 op de linker vluchtstrook met motorkapje omhoog
-Tweede slachtoffer: Zo'n Matra sportwagentje waarbij de bestuurder met het achterraam omhoog in zijn motorruim is gaan zitten, om van daaruit de boel waarschijnlijk te redden? Overigens ook op de linker vluchtstrook.
-Derde slachtoffer: Renault Laguna Break op de rechter rijbaan komt stil te vallen. Verlichting viel uit, de rest waarschijnlijk ook. Man stapt uit om dat ding de vluchtstrook op te duwen.
-Vierde slachtoffer: Weer een Renault Twingo mk1, nu op de rechter vluchtstrook. Bontkraagje zit te bellen.
Voor mij rijdt een petje met z'n maatjes in een Peugeot 206 te kloten. Iedere keer als het hersenloosje een stukje kan rijden hoor ik hem met piepende bandjes optrekken.
-Tadaaa, vijfde slachtoffer, petmans 206 met zijn maatjes. Ze zetten de auto op de vluchtstrook, stappen dan in, rijden met alarmlichten over de vluchtstrook de file voorbij, na een paar honderd meter alsnog tot stilstand.
Intussen zie ik in de verte aan de overkant een auto tot stilstand komen en de vlammen gelijk omhoog slaan.
WTF is er vanavond aan de hand? Echt een complete chaos op de A4 met al die wrakken op de vluchtstrook en deze brand op de A4 (Li).
Ik kon eigenlijk moeilijk zien wat voor auto het was, volgens mij een Alfa 147? Zesde slachtoffer in ieder geval.
Maar goed, we sukkelen voort kom ik een zevende slachtoffer tegen, een redelijk nieuwe Skoda Suberp op de linker vluchtstrook en even later slachtoffer nummer 8: Een Citroen C5 Picasso met pech op de rechter vluchtstrook.
Op een afstand van 4 km dus 6 Fransozen + 1 Tsjech met pech, 1 Italiaan in de fik.
Welterusten