Hulp bij 1e Trackday Car
-
Hulp bij 1e Trackday Car
Hey jongens,
Nieuw op dit forum. Heb even gezocht naar een "beginnerstopic" om een 1e race-auto te gaan kopen. Deze kon ik niet vinden (als die er is hoor ik het graag) en dus vandaar deze topic.
Ik wil graag een racer kopen. Maximaal 4000 euro wil ik in deze bolide stoppen. Graag wil ik dat deze al volledig is omgebouw voor het circuit, zodat ik zeker weet dat ik een goede auto heb, en niet opeens me remmen het begeven o.i.d.
Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een autobedrijf dat kant & klare circuitauto's verkoopt en / of een bedrijf dat gewone auto's verkoopt maar ze ook gelijk kan ombouwen. In ieder geval dus een bedrijf waarop ik kan vertrouwen.
Ik heb al op internet gezocht en op 1 na (http://www.casperstrack.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) heb ik er geen gevonden.
Ik ben zelf woonachtig in Rotterdam, dus iets in die omstreken zou natuurlijk fijn zijn, echter is dat geen eis.
Alvast bedankt,
Danny
Nieuw op dit forum. Heb even gezocht naar een "beginnerstopic" om een 1e race-auto te gaan kopen. Deze kon ik niet vinden (als die er is hoor ik het graag) en dus vandaar deze topic.
Ik wil graag een racer kopen. Maximaal 4000 euro wil ik in deze bolide stoppen. Graag wil ik dat deze al volledig is omgebouw voor het circuit, zodat ik zeker weet dat ik een goede auto heb, en niet opeens me remmen het begeven o.i.d.
Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een autobedrijf dat kant & klare circuitauto's verkoopt en / of een bedrijf dat gewone auto's verkoopt maar ze ook gelijk kan ombouwen. In ieder geval dus een bedrijf waarop ik kan vertrouwen.
Ik heb al op internet gezocht en op 1 na (http://www.casperstrack.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) heb ik er geen gevonden.
Ik ben zelf woonachtig in Rotterdam, dus iets in die omstreken zou natuurlijk fijn zijn, echter is dat geen eis.
Alvast bedankt,
Danny
Laatst gewijzigd door Danny van Holten op 03 sep 2010, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineTristan
Re: Hulp bij 1e Racer
Ik heb nog een kant en klare BMW E30 (DNRT E30 cup spec's) te koop staan.
Helaas is hij wel boven je budget van 4K.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =5&t=18696" onclick="window.open(this.href);return false;
Helaas is hij wel boven je budget van 4K.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =5&t=18696" onclick="window.open(this.href);return false;
- Niels v D
Je wilt dus voor 4000 euro een kant en klare racer hebben? Succes met zoeken, dat kan een opgave worden,
Soms zie je pareltjes langskomen voor 3 a 4000 maar dan moet je echt veel mazzel hebben.
Paul Vlasblom verkoopt regelmatig goedkope 325i's: http://www.Driftking.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Soms zie je pareltjes langskomen voor 3 a 4000 maar dan moet je echt veel mazzel hebben.
Paul Vlasblom verkoopt regelmatig goedkope 325i's: http://www.Driftking.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Bedankt voor je snelle reactie, iets boven mijn budget inderdaad, plus dat ik hem toch wel op de openbare weg wil gebruiken. Hij zal voornamelijk gebruikt worden op de nurburgring voor open trackdays. Echt om te beginnen dus.
-
http://www.driftking.nl/productenbekijk ... i-e36.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit ziet er wel uit als een redelijke prijs voor een auto om mee te beginnen. 4000 euro is niet heel weinig toch? Het hoeft geen topauto te zijn die iedereen eruit rijd.
Bedankt voor de link
Dit ziet er wel uit als een redelijke prijs voor een auto om mee te beginnen. 4000 euro is niet heel weinig toch? Het hoeft geen topauto te zijn die iedereen eruit rijd.
Bedankt voor de link

-
op autotrader staat een simpele 318IS te koop met kooi en stoel.
Er zit ook een K&N onderstel onder..
Iets betere schijven en blokken erop en je kan heel best leren circuit rijden!
Ding kost iets van 3K
Ding kost iets van 3K
- PeerH
k&n of Koni?Erik Stoffelsen schreef:op autotrader staat een simpele 318IS te koop met kooi en stoel.
Ding kost iets van 3K

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Bmw ... l=17&pos=5
Ik zou dan de vraag even veranderen in een kant en klare track-day auto, op de meeste "echte" racers zit geen kenteken en koop je ook niet voor 4000 euro.
-
BedanktLuco schreef:Ik zou dan de vraag even veranderen in een kant en klare track-day auto, op de meeste "echte" racers zit geen kenteken en koop je ook niet voor 4000 euro.

- daNpy
Re: Hulp bij 1e Trackday Car
Dan nog heb je altijd verslijtdelen en dingen die je anders wil hebben waar je geld aan uit moet geven.
Voor 4k wordt het dus erg krap.
Ik ben nu 3600 euro kwijt voor mijn trackcar, qua wat erop zit heb ik zogezegd "geluk gehad".
Ik heb er echter nog geen meter mee gereden en spullen die ik niet wilde verkocht
Voor hij klaar is gaan er nog ettelijke euro's in aan alle vloeistoffen etc, ook de remmerij is nog niet gecontroleerd.
Sowieso fijn om nog extra banden, semi slicks en remmerij delen op voorraad te hebben dus tegen de 6k kom je snel. Voor hij helemaal aangepast is aan mijn wensen zijn we alweer een hele tijd en geld verder.
Voor 4k wordt het dus erg krap.
Ik ben nu 3600 euro kwijt voor mijn trackcar, qua wat erop zit heb ik zogezegd "geluk gehad".
Ik heb er echter nog geen meter mee gereden en spullen die ik niet wilde verkocht

Voor hij klaar is gaan er nog ettelijke euro's in aan alle vloeistoffen etc, ook de remmerij is nog niet gecontroleerd.
Sowieso fijn om nog extra banden, semi slicks en remmerij delen op voorraad te hebben dus tegen de 6k kom je snel. Voor hij helemaal aangepast is aan mijn wensen zijn we alweer een hele tijd en geld verder.
-
Daar heb ik inderdaad rekening mee gehouden. Voor de gehele mikmak (Dat is auto + onderhoud + trackdays + een deel vloeistof) heb ik voor het 1e jaar 10.000 euro gerekend. Die 4000 max is dus puur voor de aanschaf 

-
Die 318IS?Danny van Holten schreef:Daar heb ik inderdaad rekening mee gehouden. Voor de gehele mikmak (Dat is auto + onderhoud + trackdays + een deel vloeistof) heb ik voor het 1e jaar 10.000 euro gerekend. Die 4000 max is dus puur voor de aanschaf
Ziet er niet uit maar heb er zelf 1 gehad en het is een heerlijke auto om mee te leren rijden.
Kost je ook geen 6 K omdat ze niet zo zwaar zijn, heerlijk hoge bochtsnelheden!
-
Zag er inderdaad goed uit. Ik heb hem in mijn lijstje gezet. Ik kijk nog wel even verder.
Auto's die tot nu toe mijn interesse hebben gewekt
BMW 325
BMW 318
Toyota MR2
Mazda MX5
Auto's die tot nu toe mijn interesse hebben gewekt
BMW 325
BMW 318
Toyota MR2
Mazda MX5
- daNpy
Geen voorwiel aandrijvers?
- Bert ///M3
318Ti compact zou ik dan ook overwegen, is volgens mij ook wat lichter als een 318iS coupe. (Je moet wel een iS hebben ivm 140 PK in plaats van 110 of zo)
Verder denk ik dat je het kleinere spul ook niet uitvlakken moet zoals een 106 enz. Bijvoorbeeld een echt goed opgebouwde 325i heb je ook niet voor 4000 euro. Kleiner autotje kost minder dus betere onderdelen op zo'n auto al is dat niet altijd waarheid natuurlijk.
Verder denk ik dat je het kleinere spul ook niet uitvlakken moet zoals een 106 enz. Bijvoorbeeld een echt goed opgebouwde 325i heb je ook niet voor 4000 euro. Kleiner autotje kost minder dus betere onderdelen op zo'n auto al is dat niet altijd waarheid natuurlijk.
- Paskal
- Auto: meerdere
Zoals Bert al zegt is een kleine fwd ook niet verkeerd. Slijtage van banden, remmerij etc is een stuk minder en door het lage gewicht kun je toch redelijk rap rond gaan. Denk bv aan zoiets als ik heb.. 205 met 16v blok (160pk op 900kg) en dan opgebouwd als Ringtool. Met een beetje geluk en geduld vind je een goed opgebouwd exemplaar wel rond de 4k.
Ik weet nog een renault 5 te koop, een 1700 gte echt helemaal af, lexaan, kaalgetrokken, verbreed, goed onderhouden, met kooi en kenteken 3500 euro.
2.07 op slicks op cpz.
Genoeg onderdelen voor te krijgen en eenvoudige techniek.
2.07 op slicks op cpz.
- RJay
Doe dit.Luco schreef:Ik weet nog een renault 5 te koop, een 1700 gte echt helemaal af, lexaan, kaalgetrokken, verbreed, goed onderhouden, met kooi en kenteken 3500 euro.
2.07 op slicks op cpz.
Die 2.07 ga je bij lange na niet halen in je eerste jaar (of je moet plotseling wakker worden als de reïncarnatie van Senna), maar da's m.i. een mooi wagentje voor niet al te veel geld en je kan er nog een paar jaar mee voortleren.
Te koop Renault 5 GTE
Bouwjaar: 31-03-88
Motor: 1.721cc multipoint met cup management
Uitlaatsysteem: spaghettispruitstuk met volledig open uitlaatsysteem 60mm doorsnee
Onderstel: chassis gedeeltelijk doorgelast, subfame geheel doorgelast en verbreed totaal 7 cm breder.
Stabilisatorstang: voor 23.5 mm met stijve stabirubbers.
Remmen: Achter GT turbo voor 285mm doorsnede en geboord met 54mm remtangen met grote remblokken Ferodo
Inlaatsysteem: vergrote inlaattraject met open luchtfilter.
Interieur: twee Fia gekeurde stoelen met 3-inch 4-puntsgordels.
Auto is zo licht mogelijk gemaakt door lexaan ruiten en overbodige eruit gehaald.
Prestaties: auto rijd rondje Zandvoort in 2min7 met slicks en 2min10 met straatbanden.
Auto wordt met nieuwe apk afgeleverd.
Voor info kan je mij PM-en of bellen.
Laatst gewijzigd door Luco op 04 sep 2010, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik zie alleen geen kooi!;)
Dik dingetje voor het geld.
Zou mijn keuze ook zijn!
(Overigens word er met de 318TI's op zandvoort 2.09 gereden!!)
Zou mijn keuze ook zijn!
kooi wordt er dan nog ingezet.
Weet alleen niet of dat ook voor die 3500 is, maar goed dan komt er maximaal 1 k bij inclusief montage en gepoedercoate kooi.
Is echt een nette kooi, staat namelijk hier in de opslag
Deze auto is echt 1000%, durf ik me handen voor in het vuur te steken, want die jongen is echt een mierenneuker wat auto's betreft.
Heeft ook nog een 5 met 2.0 rs blok erin
Honda S 2000 legt het er tegen af op de snelweg

Weet alleen niet of dat ook voor die 3500 is, maar goed dan komt er maximaal 1 k bij inclusief montage en gepoedercoate kooi.
Is echt een nette kooi, staat namelijk hier in de opslag

Deze auto is echt 1000%, durf ik me handen voor in het vuur te steken, want die jongen is echt een mierenneuker wat auto's betreft.
Heeft ook nog een 5 met 2.0 rs blok erin

Honda S 2000 legt het er tegen af op de snelweg

- RJay
bedoel je dan de B18 cup?Erik Stoffelsen schreef:Ik zie alleen geen kooi!;)
Zou mijn keuze ook zijn!
65537 229 Nico Koetsveld 12 26:56.278 2:08.115 2 121.026
En ik zie een schuifdak in die Renault :o
- Paskal
- Auto: meerdere
Valt nog wel mee dat dakje..... in mijn racer zit nog een veel groter schuifdak. Had het liever ook niet gehad, maar om het er nu in het kader van gewichtsbesparing uit te halen ging mij wat ver. Verder is het in mijn 205-racer wel lekker om die enorme hitte van de middentunnel een beetje af te voerenRJay schreef:En ik zie een schuifdak in die Renault :o

Het dakje zou mij er dan ook niet van weerhouden om die Renault 5 te kopen.
-
Ik weet dat je een ander budget in gedachten hebt voor puur de aanschaf.
Maar als je het aanschaf budget een stuk ophoogt, naar 6-7k. Dan is er veel meer spul beschikbaar.
Waaronder mijn E30 blauwe met 2.8 blok. Ruim 200pk, intrax onderstel, aangepaste remmen, kuipstoelen, sper etc etc.. en uit 1983 met kenteken, dus wegenbelasting vrij en goedkope verzekering.
Maar als je het aanschaf budget een stuk ophoogt, naar 6-7k. Dan is er veel meer spul beschikbaar.
Waaronder mijn E30 blauwe met 2.8 blok. Ruim 200pk, intrax onderstel, aangepaste remmen, kuipstoelen, sper etc etc.. en uit 1983 met kenteken, dus wegenbelasting vrij en goedkope verzekering.
- RJay
Bwuahaha, Tristan Vs Luco Vs Jeroen