Handgereedschap (steeksleutels e.d.)

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
RobS

Bericht door RobS » 20 mar 2008, 09:43

Hoe bergen jullie je gereedschap op? Doppensetje gewoon in de doos en de rest? aan de muur? In zo'n karretje, op een grote hoop? Foto's zijn welkom :D

Discussie graag in dit topic --> http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=9563

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 09 jun 2008, 16:09

Zo! Vandaag even een basisset gereedschap aangeschaft.
Deels KS-Tools (nooit van gehoord, maar ziet er top uit) en deels Facom (levenslange garantie).
Met name de slijtagegevoelige dingen heb ik van Facom gekocht:
Schroevendraaierset, 1 lomp grote extra kruiskop met zeskantige schacht (of steel of hoe je dat noemt), inbussleutels en een waterpomptang (moet je ook niet te veel op bezuinigen heb ik gemerkt). O ja, en een afsluitbare kunststof gereedschapskist. Niemand komt aan MIJN gereedschap! :twisted:

Van KS-Tools:
Zeer complete doppenset, set tangen, steeksleutels, ringsleutels.

Overige:
Een flinke hamer, een nette schuifmaat en een hangslotje.

Volgende aanschaf: uitbreiding op de steek- en ringsleutelset (die gaan slechts tot 19 mm)
Maar nu kan ik in elk geval weer even verder :)

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 09 jun 2008, 16:18

80% van mijn gereedschap heb ik geërft van mijn pa. Mijn pa heeft de gewoonte om alles veel te zwaar en te sterk te kopen. Overgrote deel van mijn gereedschap is van "stahlwille" en ik heb hier nog nooit problemen mee gehad. Echt oersterk materiaal.
Verlengstukken van 2 meter op 1/2" ratel is geen probleem.

Voor de rest ben ik nu in de markt voor een goede opbergkist. Opruimen en ordelijk zijn is niet mijn sterkste kant (understatement van het jaar!).
Op het werk heb ik 2 gevulde facom kisten en een grote snap-on blik met allerhande automotive spielerei in.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 09 jun 2008, 16:19

Bij mij op het werk hebben we nou Nepros, moet volgens de importeur de japanse variant van Snap -on zijn..Spul ziet er echt prima uit, ligt fijn in de hand en is top afgewerkt..
Wordt verkocht door http://www.toolsandstorage.com

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 09 jun 2008, 16:50

Ik vroeg ook nog of ze een Facom catalogus hadden: Officieel niet...

Man wat een dikke pil is dat zeg! :twisted:

Ik mocht 't niet verder vertellen 8)

Doppenset van KS Tools is erg fraai: grijpt op de flanken van de bouten en moeren in plaats van op de hoeken. Daardoor lijk je wel wat meer speling te hebben. Hopelijk krijg ik daar geen last van in 'tight places'...

Niels v D

Bericht door Niels v D » 09 jun 2008, 17:28

Wim te Riet schreef:Ik vroeg ook nog of ze een Facom catalogus hadden: Officieel niet...

Man wat een dikke pil is dat zeg! :twisted:

Ik mocht 't niet verder vertellen 8)

Doppenset van KS Tools is erg fraai: grijpt op de flanken van de bouten en moeren in plaats van op de hoeken. Daardoor lijk je wel wat meer speling te hebben. Hopelijk krijg ik daar geen last van in 'tight places'...
Dat hebben ze tegenwoordig toch bijna allemaal?

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 09 jun 2008, 21:28

Neluhz schreef:Dat hebben ze tegenwoordig toch bijna allemaal?
Ik heb geen flauw idee :)

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 10 jun 2008, 19:29

Ik heb zon beetje de halve FACOM actiefolder van 2007 3-dubbel.........
En een doppenset, die grote, dop52.............tering
Zit in 3 van doe rode facom kisten die per stuk 20+kg wegen..........
Beetje uit de hand gelopen
Waar haal ik het ?
Laman natuurlijk
E
PS op onze sleutellocatie hebben we 2 van die garage karren waarvan er 1 compleet is uitgerust met engelse maten

E

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 10 jun 2008, 19:46

Ik haal 't in Germanië, op naam van een vriend. Daardoor krijg ik ook nog fikse korting op sommige dingen, da's natuurlijk altijd welkom.
Moet nog wel wat uitbreiden met ring- en steeksleutels en doppen in de grotere maten. Dat zal waarschijnlijk wel Facom worden. Mooi spul.

Die catalogus: 't is net een dik boek vol grote jongens speelgoed! ;)

Race For Fun

Bericht door Race For Fun » 22 jun 2008, 13:24

ik sleutel met stahlwille maar heb in een grijs verleden een doppenset van mannesmann aangeschaft, alleen de ratel was k*t dus die vervangen door stahlwille verder prima spul

Fabian

Bericht door Fabian » 22 jun 2008, 13:49

Afgelopen week van de buurman van mn ouders een splinternieuwe gereedschaps kar gekocht, 280-delig ofzo. Was van zijn overleden broer, nooit gebruikt. Nieuwprijs 1500, ik heb hem voor 500 gekocht. Kreeg er ook nog een compressie-set bij en weet ik wat allemaal.

Kost wat, heb je wat!

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 22 jun 2008, 19:05

Fabian schreef:Afgelopen week van de buurman van mn ouders een splinternieuwe gereedschaps kar gekocht, 280-delig ofzo. Was van zijn overleden broer, nooit gebruikt. Nieuwprijs 1500, ik heb hem voor 500 gekocht. Kreeg er ook nog een compressie-set bij en weet ik wat allemaal.

Kost wat, heb je wat!
Kijk, da's gewoon mazzel hebben! :)

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 22 jun 2008, 20:30

Fabian schreef:Afgelopen week van de buurman van mn ouders een splinternieuwe gereedschaps kar gekocht, 280-delig ofzo. Was van zijn overleden broer, nooit gebruikt. Nieuwprijs 1500, ik heb hem voor 500 gekocht. Kreeg er ook nog een compressie-set bij en weet ik wat allemaal.

Kost wat, heb je wat!
Doe mij ook zo'n buurman!

Hier een bonte verzameling in gebruik van Facom, Stahlwille, Gedore, Knipex, maar ook simpeler spul van bijvoorbeeld Mannesmann. Vind daar inderdaad de ratels niet geweldig van.

Knot

Re: Handgereedschap (steeksleutels e.d.)

Bericht door Knot » 02 sep 2010, 23:30

Moet ook nog een keer een goede alles in 1 set kopen, ben fan van TengTools maar elke doppenset die ik bekijk zit GEEN imbus 7mm bij.. en laat je die bij een E36 nou net nodig hebben voor de remklauwen.

Kan natuurlijk voor een paar euro los erbij maar waarom nemen ze die nooit mee in het totaalplaatje? :?

GTRene

Bericht door GTRene » 02 sep 2010, 23:49

Knot schreef:Moet ook nog een keer een goede alles in 1 set kopen, ben fan van TengTools maar elke doppenset die ik bekijk zit GEEN imbus 7mm bij.. en laat je die bij een E36 nou net nodig hebben voor de remklauwen.

Kan natuurlijk voor een paar euro los erbij maar waarom nemen ze die nooit mee in het totaalplaatje? :?
:lol: ik was me eergister toch aan het zoeken naar de goede imbus :hmmm: zat nergens tussen...en ik heb der aardig wat.

gelukkig (was ik vergeten :bag: ) vond ik later een speciaal gekochte imbus 7mm met dop voor ratel :clap: voor de remklauwen dus, ideaal.

ik snap ook niet waarom die niet in een setje zit.

G.Turbine

Bericht door G.Turbine » 03 sep 2010, 00:39

Gereedschapskar :thumbup:

Knot

Bericht door Knot » 03 sep 2010, 09:43

Om er nou meteen 2000 tegenaan te gooien is ook wat overdreven. Kunnen ze niet gewoon een E36 trackday set maken? :D

erwin20vt

Bericht door erwin20vt » 03 sep 2010, 20:12

Ik was voor een complete koffer gegaan, dan heb je alles mooi bij elkaar en je legt het zo achter in de auto als je naar een trackday gaat.

voorbeeld en dan een losse inbus dop 7mm 1/4 of 1/2 erbij kopen en die er bij in doen.

Ben je voor onder de 250,- klaar en heb je toch het meest voorkomende gereedschap voor handen.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 06 dec 2010, 17:11

Ik spaar schroevendraaiers en sleutels van Gedore,maar doppen en bijbehorende ratels van Sonic.
Ik had al 1/2" doppen en dito grepen van dit merk en afgelopen verjaardag aantal 1/4" doppen van dit merk gekregen. Nu dus ook een 1/4" ratel nodig... maar ik twijfel over welk model (als eerste) aan te schaffen.
Met name twijfel ik over welke mechanisme het beste is om de linksom-rechtsom-stand te verstellen, zie hieronder. Welke is nu beter? Qua hoeveelheid tanden zou ik zeggen de onderste, maar hoe zit dat met dat mechanisme?

1/4" Ratel 45-tands 130mmL
Afbeelding

1/4" Ratel 72-tands 145 mmL

Afbeelding

Trouwens; nu bij Makro gereedschap van Facom in de aanbieding.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 dec 2010, 18:53

ratels grrr ik heb meerdere van dat soort als onderste gehad (niet dat merk maar look bij draaiknop) en die gaan dan stuk...zet je net wat kracht en gggggggggg slaat ie een stuk over tandjes ral op plekken en je klauwen dan vaak kapot omdat je uitschiet :wtf:

of dat handvat rubber eraf elke keer...grrr (maar kun je ruw maken en lijmen..maar toch)

ooit maar eens een dure of sterke ratel kopen :hmmm: maja welke?

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 06 dec 2010, 18:58

Ik heb alleen ervaring met mechaniek zoals onderste, maar die heb ik ook al aantal keren in een slechte staat gezien. Mij lijkt de bovenste qua mechaniek de beste optie maar ik ben daarin geen ervaringsdeskundige...

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 06 dec 2010, 19:10

Bovenste systeem vind ik zelf veruit het beste /lekkerste werken.

Zelf heb ik ook een gereedschapskar en deze is gevuld met Force gereedschap. Had de kar gekocht van een autospuiterij waar ik goed mee kon worden.

Spul is misschien niet van Gedore kwaliteit of Stahlwille, maar ik heb echt nog nooit wat stuk gekregen. En dat heb ik wel van gedore, facom en mannesman.

Ook heb ik veel speciaal gereedschap en momenteel koop ik nog wel eens wat bij van het merk Licota.

Dat verkopen ze hier bij Groot techniek voor een mooie prijs en kwaliteit is gewoon perfect!

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 06 dec 2010, 19:56

Nutkees schreef:Bovenste systeem vind ik zelf veruit het beste /lekkerste werken.

Zelf heb ik ook een gereedschapskar en deze is gevuld met Force gereedschap. Had de kar gekocht van een autospuiterij waar ik goed mee kon worden.

Spul is misschien niet van Gedore kwaliteit of Stahlwille, maar ik heb echt nog nooit wat stuk gekregen. En dat heb ik wel van gedore, facom en mannesman.

Ook heb ik veel speciaal gereedschap en momenteel koop ik nog wel eens wat bij van het merk Licota.

Dat verkopen ze hier bij Groot techniek voor een mooie prijs en kwaliteit is gewoon perfect!
Je zal het nodig hebben............... :mrgreen:

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 06 dec 2010, 20:10

Ja idd, die oude datsuns daar blijf je aan sleutelen!

Alhoewel ik de laatste tijd meer sleutel aan auto's van andere... maar goed als ze maar betalen!

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 06 dec 2010, 20:13

Auto`s van anderen :?: :?: :?: die Viper is toch van jou, of heb je hem nog niet betaald :?: :mrgreen:

Plaats reactie