CJIB Centraal Justitieel Incasso Bureau verkeersboetes

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dvh

Re: Centraal Justitieel Incasso Bureau verkeersboetes

Bericht door dvh » 03 sep 2010, 09:53

wjn schreef:
dvh schreef:De zuinigste manier om auto te rijden is om te gaan fietsen tegenwoordig !
70.000km/jaar : 20km/h = 3500 uur / jaar fietsen 8)

40.000km:20km:365dagen=5,4 uur fietsen per dag.
2.5 uur heen, 3 uur terug.
Ken mensen die zo lang in de auto staan elke dag :o.............................

richardk

Bericht door richardk » 03 sep 2010, 10:06

dvh schreef:
wjn schreef:
dvh schreef:De zuinigste manier om auto te rijden is om te gaan fietsen tegenwoordig !
70.000km/jaar : 20km/h = 3500 uur / jaar fietsen 8)

40.000km:20km:365dagen=5,4 uur fietsen per dag.
2.5 uur heen, 3 uur terug.
Ken mensen die zo lang in de auto staan elke dag :o.............................

er van uitgaan dat de route die je op de fiets aflegt gelijk is aan de kilometers die je in de auto maakt. bv rit naar kantoor is 7,8 km met de auto maar 12,1 met de fiets.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 03 sep 2010, 11:23

Wat ik me bij dat bericht afvraag is hoe hoog het IQ van beleidsmakers is. Want als je boetes gewoon rigorieus verhoogd met 15%, dan lijkt het me toch realistisch dat mensen ook minder (te) hard gaan rijden of overtredingen maken. Hoe kan je dan zomaar even verwachten dat het 50 miljoen extra oplevert?

wjn

Bericht door wjn » 03 sep 2010, 12:09

Maus335i schreef:Wat ik me bij dat bericht afvraag is hoe hoog het IQ van beleidsmakers is. Want als je boetes gewoon rigorieus verhoogd met 15%, dan lijkt het me toch realistisch dat mensen ook minder (te) hard gaan rijden of overtredingen maken. Hoe kan je dan zomaar even verwachten dat het 50 miljoen extra oplevert?
+1

Zal meer een compensatie zijn van de (onverwacht :hammer: ) te geringe opbrengsten tov. de begroting van een jaar geleden.

Macboy

Bericht door Macboy » 03 sep 2010, 13:20

Natuurlijk is het bedoeld om geld op te leveren en natuurlijk gaan mensen niet minder hard rijden. Dit snapt ieder kind natuurlijk en is niet eens het vermelden waard eigenlijk ...

Geld moet ergens vandaan komen toch ? Dat wij als autoliefhebbers het er niet mee eens zijn is ons eigen probleem.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 03 sep 2010, 14:01

Macboy schreef:Natuurlijk is het bedoeld om geld op te leveren en natuurlijk gaan mensen niet minder hard rijden. Dit snapt ieder kind natuurlijk en is niet eens het vermelden waard eigenlijk ...

Geld moet ergens vandaan komen toch ? Dat wij als autoliefhebbers het er niet mee eens zijn is ons eigen probleem.
Jawel, maar zoek het dan bij iets wat niet zo variabel is. Hetzelfde als al die prachtige kortingen voor "groene" auto's. Systeem omgooien, moeilijk doen, hoop geld spenderen aan nieuw beleid om er vervolgens achter te komen dat het teveel geld kost als mensen er écht gebruik van gaan maken. Dan moet je wéér iets nieuws verzinnen of alles weer terugdraaien waar nu af en toe sprake van is.

Als je echt meer belasting wilt incasseren, verhoog dan bijvoorbeeld de IB tarieven ofzo. Of iets waar men echt niet onderuit kan. Dat we met zn allen meer moeten betalen is onoverkomelijk, linksom of rechtsom moet je het toch betalen.

daNpy

Bericht door daNpy » 03 sep 2010, 14:45

Maus335i schreef:Wat ik me bij dat bericht afvraag is hoe hoog het IQ van beleidsmakers is. Want als je boetes gewoon rigorieus verhoogd met 15%, dan lijkt het me toch realistisch dat mensen ook minder (te) hard gaan rijden of overtredingen maken. Hoe kan je dan zomaar even verwachten dat het 50 miljoen extra oplevert?
Als jij een boete krijgt van zeg 100 euro, moet je dan iets anders een tijdje laten omdat je het niet kan betalen (eten, kleding, telefoon, internet)?
Nee?
Als je zo'n boete hebt gehad, rijdt je daarna dan voortaan nooit meer te hard?
Nee?

Nou daarom dus :beer:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 03 sep 2010, 15:31

ik kreeg vandaag een boete binnen omdat de betaling 1 dag te laat was overgemaakt.... :roll:

JP

Bericht door JP » 03 sep 2010, 15:48

Bij 15% duurdere boetes, zou het al 100miljoen opleveren, dus ze verwachten al procenten minder boetes.

Blijft een vleeskoe, de auto(mobilist)

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Bericht door maarten22 » 03 sep 2010, 16:04

Allemaal de schuld van die wegenbelastingvrije auto's :wtf: :wtf: Geld moet ergens vandaan komen.

Shakes

Bericht door Shakes » 03 sep 2010, 16:55

lol

Stress jochie?

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Bericht door maarten22 » 03 sep 2010, 17:02

Stress daar doe ik niet aan :banaan: :banaan:

Roy

Bericht door Roy » 03 sep 2010, 17:15

Jelmer850i schreef:ik kreeg vandaag een boete binnen omdat de betaling 1 dag te laat was overgemaakt.... :roll:
Beetje stom ook eigenlijk he. Facturen direct betalen en de map in, klaar :)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 03 sep 2010, 19:09

Roy schreef:
Jelmer850i schreef:ik kreeg vandaag een boete binnen omdat de betaling 1 dag te laat was overgemaakt.... :roll:
Of de afschrijving plannen in je internet bankieren. Ik betaal op de een na laatste dag, geen dag eerder :mrgreen:

@daNpy, als ik 100 euro aan een boete moet uitgeven moet ik ergens anders voor 100 euro iets laten. Lijkt me nogal wiedes of niet dan :) Wat dat betreft zou je nog kunnen stellen dat boetes slecht voor de economie zijn, echter goed voor de staatskas.

Ik rij inderdaad niet meer zoveel te hard als voorheen als gevolg van boetes in combinatie met rijontzegging.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 03 sep 2010, 19:26

Doe ik normaal ook, alleen nu is het er tussendoor geflipt en heb ik m op die dag 's avonds nog ingeboekt, volgnde dag dus op hun rekening... of misschien nog een dag later afhankelijk van de snelheid van de banken. Goed pech dus...

daNpy

Bericht door daNpy » 03 sep 2010, 20:00

Maus335i schreef:
Roy schreef:
Of de afschrijving plannen in je internet bankieren. Ik betaal op de een na laatste dag, geen dag eerder :mrgreen:

@daNpy, als ik 100 euro aan een boete moet uitgeven moet ik ergens anders voor 100 euro iets laten. Lijkt me nogal wiedes of niet dan :) Wat dat betreft zou je nog kunnen stellen dat boetes slecht voor de economie zijn, echter goed voor de staatskas.
Je hebt ook nog iets als spaargeld, waardoor je het veel minder merkt ;)

Voor sommige mensen is 100 euro echter écht veel geld, dat ze dus niet zomaar kunnen missen.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 16 sep 2010, 13:52

Ha, voor de 2de keer in 9,5 jaar rijbewijs de pineut... Werd gistermiddag gebeld door een redacteur van 1 van de sites waar ik foto's voor maak, 93 ipv 80 op de A10 in een Scirocco R. Voor die €48 vind ik het wel prima, die dag wel meer dan 13 te hard gezien... :angel:

GTRene

Bericht door GTRene » 16 sep 2010, 15:00

netjes... :wink:

maareuh hoe reed die R?

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 16 sep 2010, 15:04

Jelmer850i schreef:Doe ik normaal ook, alleen nu is het er tussendoor geflipt en heb ik m op die dag 's avonds nog ingeboekt, volgnde dag dus op hun rekening... of misschien nog een dag later afhankelijk van de snelheid van de banken. Goed pech dus...
Reactie versturen en aantonen dat je het geld al eerder had overgemaakt. Gewoon kopie bankafschrift (datum ff sjoppe) en klaar.

Zo deed ik dat vroeger vaak, omdat ik toen ook telkens vergat te betalen en altijd zijn de boetes voor te laat betalen weer ingetrokken... tja netjes is het niet, maar scheelt wel geld... :goodnight:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 16 sep 2010, 15:12

GTRene schreef:netjes... :wink:

maareuh hoe reed die R?
Zie mijn gebrabbel hier...

GTRene

Bericht door GTRene » 16 sep 2010, 15:28

mooi verhaal en foto's :thumbup: dacht eerst is this it...maar der zat nog een link naar het artikel onderaan :mrgreen:

oke...on topic, paymentday :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 17 sep 2010, 12:12

deze mensen zijn ook goed aan de beurt...

243km/u op de A1 snachts controle...welke auto en of bekende??

http://www.autoblog.nl/archive/2010/09/ ... -kmu-op-a1" onclick="window.open(this.href);return false;
Gisternacht is er op de A1 ter hoogte van Rijssen-Holten de verkeerscontrole ‘Ochtendgloren’ gehouden. Hierbij werd een man aangehouden die maar liefst 243 geijkte kilometers per uur reed. Hij kon uiteraard zijn rijbewijs meten inleveren.
Naast deze snelle jongen vermeldt het persbericht van de politie Noord- en Oost-Gelderland dat er nog 3 rijbewijzen zijn ingevorderd voor snelheden van 182, 202, en 210 km/u.
werden ook nog een paar lui met drugs gepakt...en een koelwagen die kippevlees heel fout vervoerde...
Ook de vervoerder van een partij kippenvlees kreeg op de A1 een boete en het vlees werd vernietigd. De temperatuur van het vlees was 11 graden terwijl maximaal 4 graden is toegestaan. (ANP)
iemand nog een kippie? wel goed dat ze dat controleren...kun je anders schijtziek van worden :lol:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 17 sep 2010, 12:27

Martijn Koevoets schreef:Ha, voor de 2de keer in 9,5 jaar rijbewijs de pineut... Werd gistermiddag gebeld door een redacteur van 1 van de sites waar ik foto's voor maak, 93 ipv 80 op de A10 in een Scirocco R. Voor die €48 vind ik het wel prima, die dag wel meer dan 13 te hard gezien... :angel:
Wussie :mrgreen:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 17 sep 2010, 13:22

GTRene schreef:deze mensen zijn ook goed aan de beurt...

243km/u op de A1 snachts controle...welke auto en of bekende??

http://www.autoblog.nl/archive/2010/09/ ... -kmu-op-a1" onclick="window.open(this.href);return false;
Gisternacht is er op de A1 ter hoogte van Rijssen-Holten de verkeerscontrole ‘Ochtendgloren’ gehouden. Hierbij werd een man aangehouden die maar liefst 243 geijkte kilometers per uur reed. Hij kon uiteraard zijn rijbewijs meten inleveren.
Naast deze snelle jongen vermeldt het persbericht van de politie Noord- en Oost-Gelderland dat er nog 3 rijbewijzen zijn ingevorderd voor snelheden van 182, 202, en 210 km/u.
werden ook nog een paar lui met drugs gepakt...en een koelwagen die kippevlees heel fout vervoerde...
Ook de vervoerder van een partij kippenvlees kreeg op de A1 een boete en het vlees werd vernietigd. De temperatuur van het vlees was 11 graden terwijl maximaal 4 graden is toegestaan. (ANP)
iemand nog een kippie? wel goed dat ze dat controleren...kun je anders schijtziek van worden :lol:
Ik was het niet idd geval :mrgreen: al moet ik zeggen dat tov Rijssen/Holten ik ook wel eens iets te hard rij :bag:

Boyd

Bericht door Boyd » 17 sep 2010, 13:23

Ik denk dat ze het vooral van de massa van de kleine boetes van 4 tot 10 km moeten hebben. Die pietluttige boetes zijn de hoogste inkomsten.In de 71,5 procent van de 12 miljoen boetes reden automobilisten 4 tot 10 kilometer per te hard is 8.580.000.

Volgens mij is 4 km te hard 19 euro. Dat maakt op huidige basis de volgende inkomsten voor CJIB 163.020.000 (Er vanuit gaande dus de goedkoopste boete). Doe daar 15% bij kom je op 187.473.000. Dan zit je al op extra inkomsten van 24.453.000

En ik denk niet dat mensen daadwerkelijk scherper op snelheid gaan rijden voor die kleine boetes. Grotere overtredingen wel wel is waar. Kijk maar naar traject controles, daar rijdt iedereen de snelheid omdat de pak kans gewoon 100% is.

Zelf vind ik de hele situatie bekrompen. Als consument moeten we alle gaten dichten voor de overheid. Terwijl ze maar zo graag willen dat de consument gaat uitgeven. Dat houd een keer op. Je kan niet van een kale kip blijven plukken. Heb een heel onderzoek voor mijn studie gedaan en Nederland kwam daar uit als belasting paradijs voor multinationals.

Het huidige belastingstelsel is nog steeds gebaseerd op de economische concepten uit de jaren twintig van de vorige eeuw en houdt onvoldoende rekening met de effecten van de globalisering. Voor grote internationale bedrijven is Nederland een belastingsparadijs (max 5%). MKBers en consumenten moeten de gaten opvullen. Als deze vorm van belastingontduiking wordt aangepakt zou de normale belasting betaler minder hoeven te betalen. Maar die hervorming zie ik niet snel komen met al die draaikonten in Den Haag :|

De heren hebben hoop ik de prijs elasticiteit van de vraag (officieel genoemd, niemand vraagt naar boetes) goed voor elkaar (ik ga er niet vanuit kennende de geschiedenis van de Nederlandse Economie). Net zoals de de accijnzen dat gaat toch echt een keer ophouden met dekken :hmmm:

Plaats reactie