De Viper GTS van Nutkees
- Knot
Re: Nutkees heeft een nieuwe ride
Vervelend, direct al een probleem, maar lijkt oplosbaar.. succes met herstel!
-
Klinkt als een urban myth.. Elke keer dat het van mond tot mond gaat komt er vermogen bij..
Je krijgt niet zomaar 100en pktjes extra uit een motorblok dus ik ben erg benieuwd waar die paardjes vandaan komen.
Je krijgt niet zomaar 100en pktjes extra uit een motorblok dus ik ben erg benieuwd waar die paardjes vandaan komen.
-
ipv nutteloos kritisch te zijn, moet je misschien is lezen wat er in het topic is geschreven... Dit is geen standaard blok meer, maar getuned door heffner performance... deze zat tegen de 700 pk aan. De vorige eigenaar vond dit echter echt niet meer leuk en heeft een ander onderblok genomen en gedowntuned richting de 600... Correct me if im wrong Kees...
- Erik K.
Inderdaad Metchu, vermogen zit op een goeie 600pk. Ik probeer Kees al steeds over te halen dat monster van hem op de rollenbank te zetten, maar dan moet ie eerst weer brullen :banaan:
-
Nutteloos kritisch bestaat niet.
Ik spreek btw niemand tegen maar als mensen hoge vermogens roepen wil ik wel weten waar die vandaan komen... That's all.
Heffner klinkt goed maar een ander onderblok roept dan weer vragen op... Kees ga je hem op de dyno zetten als hij weer piekobello is? Ik ben zeer benieuwd.
Ik spreek btw niemand tegen maar als mensen hoge vermogens roepen wil ik wel weten waar die vandaan komen... That's all.
Heffner klinkt goed maar een ander onderblok roept dan weer vragen op... Kees ga je hem op de dyno zetten als hij weer piekobello is? Ik ben zeer benieuwd.
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
@ renier,
Blok gaat zeker op de dyno als deze weer helemaal klaar is. Vind het zelf ook leuk om te weten wat voor vermogen er nu werkelijk in zit. Al is het 500pk ben ik nog blij, dus dat maakt mij niet uit!
Dat er eventueel meer dan 600pk inzit, is ook helemaal niet raar, gezien de modificaties die eraan gedaan zijn. Vergeet niet dat dit een 8.0l motor is. Alleen een andere intake heeft al 20pk winst tot gevolg (getest) en dit geldt ook voor headers...
Motor zit enorm veel potentie in, mede door het grote slagvolume. Weet in ieder geval zeker dat de wagen bloedsnel is
Blok gaat zeker op de dyno als deze weer helemaal klaar is. Vind het zelf ook leuk om te weten wat voor vermogen er nu werkelijk in zit. Al is het 500pk ben ik nog blij, dus dat maakt mij niet uit!
Dat er eventueel meer dan 600pk inzit, is ook helemaal niet raar, gezien de modificaties die eraan gedaan zijn. Vergeet niet dat dit een 8.0l motor is. Alleen een andere intake heeft al 20pk winst tot gevolg (getest) en dit geldt ook voor headers...
Motor zit enorm veel potentie in, mede door het grote slagvolume. Weet in ieder geval zeker dat de wagen bloedsnel is

- Nutkees
@ Metchu,
Je hebt helemaal gelijk. Zat voorheen een zogenoemde Stroker 510 motor in (ander onderblok). Motor zat toen tegen de 700pk aan, maar was niet meer normaal mee te rijden. Auto had te veel koppel onderin, waardoor je amper normaal bij het stoplicht weg kon komen.
Onderblok is toen vervangen door een nieuwe, maar de koppen en alles daaromheen zijn er wel weer op terug gemonteerd.
Zit nog te wachten op een offerte van de radiateurenboer.
Je hebt helemaal gelijk. Zat voorheen een zogenoemde Stroker 510 motor in (ander onderblok). Motor zat toen tegen de 700pk aan, maar was niet meer normaal mee te rijden. Auto had te veel koppel onderin, waardoor je amper normaal bij het stoplicht weg kon komen.
Onderblok is toen vervangen door een nieuwe, maar de koppen en alles daaromheen zijn er wel weer op terug gemonteerd.
Zit nog te wachten op een offerte van de radiateurenboer.
- InjectTheVenom
20pk met intake ojee hebben we het dan over de wereldberoemde Vipair 

- Nutkees
hhaa inderdaad!
Net even een offerte gehad voor het laten maken van de radiateur.... € 815,- ex. DAG DAG!! bestel dus wel een nieuwe dan...
Net even een offerte gehad voor het laten maken van de radiateur.... € 815,- ex. DAG DAG!! bestel dus wel een nieuwe dan...
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Da's nogal wat voor een beetje soldeerwerk
, new it is ...
Ben

Ben
-
ik probeerde het netjes te verwoorden, want ik vond je slap lullen om het lullenReinier schreef:Nutteloos kritisch bestaat niet

- GTRene
das vrij duur...dan heb je zekers een heel groot/duur koelblok?Nutkees schreef:hhaa inderdaad!
bij die in Zutphen kun je ook alleen een nieuw koelblok plaatsen dan gebruiken ze de zijkanten opnieuw...scheelt zo een paar honderd.
- Nutkees
Daar stuur ik de radiateur a.s. dinsdag naar toe. Gaan dan ook even een offerte uitbrengen en meteen vandaag een mail naar Amerika gedaan, om te vragen wat hun kunnen betekenen op korte termijn.
- GTRene
dat van amerika moet je ook alle verzendkosten en inklaringskosten rekenen...best prijzig af en toe.Nutkees schreef:Daar stuur ik de radiateur a.s. dinsdag naar toe. Gaan dan ook even een offerte uitbrengen en meteen vandaag een mail naar Amerika gedaan, om te vragen wat hun kunnen betekenen op korte termijn.
Ik heb een paar maand geleden ook de radiator daarheen gebracht (Hartgers) ging die ff kijken of ie dat maat blok kon krijgen en voor hoeveel...kreeg toen 2 prijs opgaves...1 helemaal opnieuw alles, of 2 de zijkanten opnieuw gebruiken (welke al eens wat gerepareerd was maar slecht) en een nieuw stukje erin lassen en natuurlijk een compleet nieuw groot koelblok beter dan vorige qua koeling...
het verschil was behoorlijk vanwege niet standaard, dus optie 2 gekozen en erg happy er mee

-
Hey Kees,
Ik organiseer 9 oktober in goes een rollenbankdag,
als je wilt en als je wagen op tijd klaar is mag je van mij gratis op de bank,
die viper wil ik wel eens horen brullen
MVG Dennis
MVG Dennis
-
Dennis Orgers schreef:Hey Kees,
MVG Dennis

Denk dat ik dan toch ook maar es ff kom checke;)
- InjectTheVenom
Zeg het maar, moet ik hem straks mee nemen als odd sized bagage inclusief de rest?Nutkees schreef:Daar stuur ik de radiateur a.s. dinsdag naar toe. Gaan dan ook even een offerte uitbrengen en meteen vandaag een mail naar Amerika gedaan, om te vragen wat hun kunnen betekenen op korte termijn.
- Nutkees
Dennis Orgers schreef:Hey Kees,
MVG Dennis
Staat genoteerd en thanks voor je aanbod!! Mag toch hopen dat de auto dan toch wel klaar is!
Ben echt enorm benieuwd, vooral naar het koppel wat erin zit, dat is imo nog het belangrijkste.
-
Jammer dat je er zo snel al problemen mee hebt..
Is een kenteken-sticker aan de voorkant geen idee?
Ik vind de manier waarop het kenteken nu gemonteerd is niet echt geslaagd..
Is een kenteken-sticker aan de voorkant geen idee?
Ik vind de manier waarop het kenteken nu gemonteerd is niet echt geslaagd..
- Nutkees
@ koen,
Kenteken heb ik meestal niet op de auto zitten als ik eerlijk ben....
Dit kenteken kan je er heel makkelijk afhalen, dus vandaar deze oplossing. Nu nog even een klein kenteken achter het raam plakken, doet de politie ook niet zo moeilijk volgens een viper kenner
Kenteken heb ik meestal niet op de auto zitten als ik eerlijk ben....
Dit kenteken kan je er heel makkelijk afhalen, dus vandaar deze oplossing. Nu nog even een klein kenteken achter het raam plakken, doet de politie ook niet zo moeilijk volgens een viper kenner

- Downforce Hans
Ik las ergens in dit topic dat dat hok al 11 jaar oud is dus als er 375 pk uitkomt mag je blij zijn...............
Zet dat ding maar eens op een rollenbank tijdens een truckstar meeting, daar hoort hij thuis
Zet dat ding maar eens op een rollenbank tijdens een truckstar meeting, daar hoort hij thuis

-
doen we die van jou bij een tupperware party, hanzzz... goed? 

-
Nutkees schreef:Dennis Orgers schreef:Hey Kees,
MVG Dennis
Staat genoteerd en thanks voor je aanbod!! Mag toch hopen dat de auto dan toch wel klaar is!
Ben echt enorm benieuwd, vooral naar het koppel wat erin zit, dat is imo nog het belangrijkste.
Hoop niet voor je dat je auto staat bij dezelfde prutser als waar mijn auto staat... dan is die over 4 maanden nog niet klaar...

(gerad jonkers)
- Downforce Hans
Heb jij die wagen samen met Kees "de slang"van Kooten gekocht, of zo?Metchu schreef:doen we die van jou bij een tupperware party, hanzzz... goed?

-
Hoi Hans,
er is voor ook nog wel een plekje over hoor als jij eens wilt kijken om je nog met die vrachtwagen mee kan komen
MVG Dennis
er is voor ook nog wel een plekje over hoor als jij eens wilt kijken om je nog met die vrachtwagen mee kan komen

MVG Dennis