CJIB Centraal Justitieel Incasso Bureau verkeersboetes

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Jurjen
Auto: 987S / 955

Re: Centraal Justieel Incasso Bureau verkeers boetes

Bericht door Jurjen » 07 apr 2010, 13:07

GTRene schreef:volgens mij valt dat bedrag mee, helemaal op een 50km weg...denk dat die weg dan redelijk overzichtelijk was ter plaatse?
het blijft een hoop geld,echter beter dat, dan je rijbewijs kwijt waar niemand wat mee opschiet en de staat eigenlijk weer meer geld kost, immers geen accijns geld binnen en of nog een flitsservice kans...bovendien mis je dan weer ervaring in rijkunst e.d. :wink:
Was een lege, rechte overzichtelijke weg zonder afslagen ergens 's avonds laat.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 07 apr 2010, 14:29

Dat een weg overzichtelijk is, zal weinig invloed hebben op de boete. Of je al vaker fikse bekeuringen op naam hebt ontvangen, of het een 50 kilometer of 80 kilometerweg was, dat soort dingen wegen zwaarder.
De 'schoner' je verleden qua overtredingen, de coulanter (relatief gezien:P) de boete zal zijn.

Mack

Bericht door Mack » 07 apr 2010, 14:51

Mijn vriendin heeft net een parkeerboete gekregen. Parkeerautomaat deed het niet. Ze heeft parkeerwachters aangesproken: "ja, dat weten we, gisteren deed hij het ook al niet. Nee, intrekken kan niet, moet je maar bezwaar maken" :hammer:

Xave30

Bericht door Xave30 » 07 apr 2010, 14:51

Weer dat verplicht bellen anders niet parkeren verhaal.

Mack

Bericht door Mack » 07 apr 2010, 14:56

Xave30 schreef:Weer dat verplicht bellen anders niet parkeren verhaal.
Beetje lastig. Mijn vriendin is dierenarts en had daar een spoedgeval... Dus niet parkeren of verder zoeken was geen optie. Maar dat hielp ook niet (bewoonster / diereigenaar is ook nog in discussie gegaan met parkeerlosers).

Klopt het dat een parkeerwacht (dus geen politie) geen foutgeparkeerde auto's mag beboeten? Auto's die bijv. dwars over de stoep geparkeerd staan?

wjn

Bericht door wjn » 19 aug 2010, 16:54

Een oplossing: In duitsland gaan wonen en duitser worden.

In duitsland zijn onze flitsboetes niet rechtsgeldig, omdat daar moet worden aangetoond wie de bestuurder is geweest ten tijde van de overtreding. Er mag niet op kenteken(houder) worden bekeurd, volgens een recente uitspraak bij onze oosterburen.

Geldt uiteraard niet voor parkeerboetes e.d., omdat er dan geen sprake is van een bestuurder.

Ronno

Bericht door Ronno » 19 aug 2010, 19:30

Ik heb nog een vraag over Duitsland: MIjn vader heeft op z'n bedrijf 2 bekeuringen binnengekregen beide van 2 verschillende vrachtwagens die te kort op de voorganger zouden hebben gereden. (ik was 1 van de chauffeur) maar zijn geen van beide staande gehouden oid. Maken we nu kans om bezwaar aan te tekenen in Duitsland? (geen ervaring mee :P )

gijzbed-opc

Bericht door gijzbed-opc » 21 aug 2010, 15:55

Ronno schreef:Ik heb nog een vraag over Duitsland: MIjn vader heeft op z'n bedrijf 2 bekeuringen binnengekregen beide van 2 verschillende vrachtwagens die te kort op de voorganger zouden hebben gereden. (ik was 1 van de chauffeur) maar zijn geen van beide staande gehouden oid. Maken we nu kans om bezwaar aan te tekenen in Duitsland? (geen ervaring mee :P )
Beste Ronno.
Deze z.g. auffahr unfall boete's zijn normaal gesproken gefilmd vanaf een viaduct. Daarna gaat het naar het politiebureau en daar wordt met een computer alles geanalyseerd.
Hierbij wordt b.v. gekeken wat de oorzaak is geweest van het te weinig afstand houden.
Bezwaar maken kan natuurlijk altijd,maar houd er dan wel rekening mee dat je naar duitsland moet e.v.t.
Kost ook een vrije dag :?:
Zelf is mij dit ook al eens overkomen (te weinig afstand.) dus gewoon betaald en niet sneller rijden dan
85Km.
Dit maakt erg veel uit, omdat je niet zo snel achterop iemand toe rijdt.
Het is veel relaxter en ook zuiniger. :wink:

Mvgr.Peter Gijzen.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 21 aug 2010, 16:49

Ronaldus, gaat lastig worden om daar onderuit te komen en kost dan ook wel echt veel tijden energie :(.
We zijn er ooit voor staande gehouden, kaartte destijds aan dat we er meer dan 2 sec afstand hielden, toen zei hij dat dat heel mooi was, maar niet voldoende voor vrachtauto's/be-shit :).
Laatst gewijzigd door Kasteel op 21 aug 2010, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Ronno

Bericht door Ronno » 21 aug 2010, 17:28

Bedankt voor de reacties, wordt dus maar gewoon betalen :roll:

wjn

Bericht door wjn » 21 aug 2010, 18:10

gijzbed-opc schreef:
Ronno schreef:Ik heb nog een vraag over Duitsland: MIjn vader heeft op z'n bedrijf 2 bekeuringen binnengekregen beide van 2 verschillende vrachtwagens die te kort op de voorganger zouden hebben gereden. (ik was 1 van de chauffeur) maar zijn geen van beide staande gehouden oid. Maken we nu kans om bezwaar aan te tekenen in Duitsland? (geen ervaring mee :P )
Beste Ronno.
Deze z.g. auffahr unfall boete's zijn normaal gesproken gefilmd vanaf een viaduct. Daarna gaat het naar het politiebureau en daar wordt met een computer alles geanalyseerd.
Hierbij wordt b.v. gekeken wat de oorzaak is geweest van het te weinig afstand houden.
Bezwaar maken kan natuurlijk altijd,maar houd er dan wel rekening mee dat je naar duitsland moet e.v.t.
Kost ook een vrije dag :?:
Zelf is mij dit ook al eens overkomen (te weinig afstand.) dus gewoon betaald en niet sneller rijden dan
85Km.
Dit maakt erg veel uit, omdat je niet zo snel achterop iemand toe rijdt.
Het is veel relaxter en ook zuiniger. :wink:

Mvgr.Peter Gijzen.
Het is een EU recht dat je in eigen taal kunt communiceren. Dat is een factor waardoor het gecompliceerd wordt voor andere EU landen om personen voor te laten komen, omdat er vertaald moet worden en in het ergste geval een rechtzaak dus in NL moet voorkomen.

Je kunt je een bekeuring dus ook nog terug sturen met een begeleidend briefje erbij dat je niet kunt lezen wat er staat (aan genomen dat het in het duits is).

Of ze er wat mee doen, hangt van de hoogte van het bedrag af. Als dat een paar tientjes is, zijn de duitsers, in tegenstelling tot onze ambtenaren, wel zo slim in te zien dat het geld innen meer kost dan de moeite die ervoor gedaan moet worden.

Roy

Bericht door Roy » 21 aug 2010, 18:35

Leuke titel:

Centraal Justieel Incasso Bureau verkeers boetes

:mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 21 aug 2010, 18:44

Roy schreef:Leuke titel:

Centraal Justieel Incasso Bureau verkeers boetes

:mrgreen:
oooh :bag: zal het ff wijzigen, zag het in de spelcheck
dank voor de tip :thumbup:

Maus335i

Re: Centraal Justitieel Incasso Bureau verkeersboetes

Bericht door Maus335i » 31 aug 2010, 22:26

Verdomme, ik wist het!!!

Een week of 3 terug reed ik Leeuwarden binnen, zoals altijd netjes met 50km/u omdat er al een paar jaar een flitspaal staat waar ik elke dag langsrij. Op 10 augustus was het weer zover, netjes 50 er doorheen maar een zakkenwasser naast me reed 60/70 met uiteraard 2 flitsen als gevolg.

Ik had toen al zon donkerbruin vermoeden dat ik hier genaaid zou gaan worden. Als je vanuit het oog van de camera kijkt zal die kerel naast me op ongeveer 1 lijn met mij hebben gereden waarna HIJ werd geflitst.

Geheel in lijn der verwachting: vandaag bekeuring op de mat van 45 euro voor een werkelijk le-vens-gevaarlijke 9km/u te hard gecorrigeerd. Nu kost het me gvd meer tijd en geld om bewijzen op te vragen en aan te gaan vechten, dan die 45 euro. Maar om nou te gaan betalen voor iets wat je niet gedaan hebt? Alleen ik heb slechte ervaringen met principiële kwesties...

Erik K.

Bericht door Erik K. » 31 aug 2010, 22:31

Klote Maurice,

Maar sluit je hier maar bij aan en bezorg ze flink wat werk ;)

http://www.flitsservice.nl/cm_php/nieuw ... hp?id=4840

http://www.rtl.nl/components/actueel/ed ... _plain.xml

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 01 sep 2010, 06:17

Die krengen moeten verboden worden, zijn levensgevaarlijk!
Iedereen vol op de rem voor zo'n CJIB apparaat, achteropliggende wagens vliegen vol op die andere wagen.
Laatst ben ik van voren geflitst midden in de nacht, nou de komende kilometer wist ik niet waar ik reed je zag NIETS meer helemaal verblind. Nee hoor voor de veiligheid... Bulls hit, een money maker is het.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 01 sep 2010, 09:17

Euh, Jelmer. Je mag gewoon niet de max snelheid overtreden, dan is er niets aan de hand :angel:
:wink:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 01 sep 2010, 10:00

Erik K. schreef:Klote Maurice,

Maar sluit je hier maar bij aan en bezorg ze flink wat werk ;)

http://www.flitsservice.nl/cm_php/nieuw ... hp?id=4840

http://www.rtl.nl/components/actueel/ed ... _plain.xml
100% eens! doe ik ook bij elke boete en tot nu toe is het 50/50 de helft terug gehad de helft alsnog moeten betalen, dus het loont :lol:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 03 sep 2010, 09:03

Het demissionaire kabinet zal vandaag spreken over een voorstel om de verkeersboetes volgend jaar met vijftien procent te verhogen. De Telegraaf schrijft dit op basis van Haagse bronnen.

De verhoging zou gaan gelden voor vrijwel alle verkeersboetes en moet zo'n vijftig miljoen euro extra opbrengen. In 2008 werden de bedragen voor verkeersovertredingen ook fors verhoogd; de stijging bedroeg toen zo'n twintig procent. Verder betalen overtreders sinds vorig jaar ook administratiekosten à zes euro per boete.

Het kabinet zou in deze economische tijden eigenlijk moeten bezuinigen, maar omdat het kabinet demissionair is, heeft ze deze bevoegdheid niet. Een andere manier om toch de begroting op orde te krijgen, is bijvoorbeeld belastingen en boetes verhogen. Eerder werd al aangekondigd dat de kinderopvangtoeslag wordt gekort en dat de accijns op tabak met 25 cent stijgt. In totaal moet een gat van 3,2 miljard euro overbrugd worden.
Gaan we weer :whistle:

wjn

Bericht door wjn » 03 sep 2010, 09:15

Als ze nu zouden aankondigen 15% meer te controleren in 30 & 50km gebieden/zones, zou ik het niet eens erg vinden.

Stiptheidacties zijn op zijn plaats, helaas hou ik dat maar een paar minuten / kilometers vol. :roll:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 03 sep 2010, 09:27

Wordt steeds aantrekkelijker om een Stinger Card/DSI aan te schaffen. Mag dan niet goedkoop zijn, maar die bekeuringen worden toch steeds duurder. Uiteraard helpt het om je aan de snelheid te houden, we weten allemaal dat je er zomaar eens 10 - 15 km/u boven zit.

dvh

Bericht door dvh » 03 sep 2010, 09:28

De zuinigste manier om auto te rijden is om te gaan fietsen tegenwoordig !

wjn

Bericht door wjn » 03 sep 2010, 09:38

dvh schreef:De zuinigste manier om auto te rijden is om te gaan fietsen tegenwoordig !
70.000km/jaar : 20km/h = 3500 uur / jaar fietsen 8)

Luco

Bericht door Luco » 03 sep 2010, 09:40

wjn schreef:
dvh schreef:De zuinigste manier om auto te rijden is om te gaan fietsen tegenwoordig !
70.000km/jaar : 20km/h = 3500 uur / jaar fietsen 8)
Dan doe je ook eens wat nuttigs :mrgreen: :mrgreen: :roflol: :roflol:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 03 sep 2010, 09:44

Als ze overdag nou eens actief gaan flitsen bij waarschuwingsborden voor overstekende (school)kinderen. Of is dat niet rendabel omdat er te weinig auto's langsrijden? :hammer:

Plaats reactie