E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Als alternatief kun je de bak van een e34 535i nemen. Schijnt zelfs - vreemd genoeg - beter tegen het S38 geweld bestand te zijn. Een 6 bak past niet eenvoudig in de tunnel en als het blok relatief ver naar achteren gebouwd is (hangt oa van de motorsteunen af), krijg je de bak er niet los onder, maar moet het blok eruit en de combinatie blok en bak in één keer gemonteerd worden. De 6 bak is langer, dus zul je de cardanas moeten laten inkorten. Last but not least: de hele wereld plus je schoonmoeder is op zoek naar een 6 bak voor achter een S38 en dat zie je in de prijzen van gebruikte bakken terug. De bak die achter een S50B30 of S50B32 hangt past niet 1 op 1. Lang verhaal kort: 535i handbak is de eenvoudigste weg.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
ah, der is dus een alternatief...je moet het alleen net ff weten
dat inkorten van de cardan e.d. lijkt me namelijk ook niet echt wat als de rest goed is...
535i bak lijkt dan een redelijke optie als je echt moet vervangen.

dat inkorten van de cardan e.d. lijkt me namelijk ook niet echt wat als de rest goed is...
535i bak lijkt dan een redelijke optie als je echt moet vervangen.
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 18 jun 2010, 15:00
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
hier nog weer een mooie van e30.de
valt het op dat ik wel houd van V8en in e30's??
ook staat er een ombouwhandleiding voor een S62 in een e30, de 5 liter V8 dus uit een e39 m5.
het wordt tijd dat er in nederland eens zo'n monster met 400 pk komt
Technische Daten:
- Motor M60B40 mit 2.93 Differential
- M3 Achsen mit Movit Bremse vorne und original M3 Bremsen hinten
- Überrollkäfig mit Kreuz, Flankenschutz und H-Strebe von Wiechers
- Recaro Pole Position Sitz
- Auspuffanlage E39 Krümmer, E36 M3 Kat und E46 M3 Endtopf
- OZ Ultraleggera in 8x17 mit 215/40 und 245/35
- M-Technik 2
valt het op dat ik wel houd van V8en in e30's??

ook staat er een ombouwhandleiding voor een S62 in een e30, de 5 liter V8 dus uit een e39 m5.
het wordt tijd dat er in nederland eens zo'n monster met 400 pk komt

Technische Daten:
- Motor M60B40 mit 2.93 Differential
- M3 Achsen mit Movit Bremse vorne und original M3 Bremsen hinten
- Überrollkäfig mit Kreuz, Flankenschutz und H-Strebe von Wiechers
- Recaro Pole Position Sitz
- Auspuffanlage E39 Krümmer, E36 M3 Kat und E46 M3 Endtopf
- OZ Ultraleggera in 8x17 mit 215/40 und 245/35
- M-Technik 2
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
gaaf, eneuh ieder z'n eigen, de 1 origineel freak, de ander power freak en weer een ander een poetsfreak....iedereen is welkom op een forum, als je de ander z'n mening of voorkeur belachelijk vind voor jezelf hoeft dat niet voor de ander zo te zijn
btw, I love V8 in small cars too

btw, I love V8 in small cars too

- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
De auto van Vladimir of niet !
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
holy moly wat een super ding zeg...mooi



- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Het is ontzettend veel geld voor een e30 met een M20 torretje, maar *klik* hij is wel ontzettend gaaf en netjes opgebouwd ook nog.











- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Wat een gaaf ding zeg die E30 325i Touring..........ligt het nu aan mij of is het echt zo dat dit soort auto's gewoon 10x mooier zijn dan moderne??? 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
is dit nu een echte group A BMW M3 of nabouw....heeft wel die stang naar de veerpoot maja kan ook een replica zijn...anyway wel leuk.

hm...lijkt toch iets anders, kan me group A herinneren met die stang recht...hier komt ie gebogen naar de veerpoot?



http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
hm...lijkt toch iets anders, kan me group A herinneren met die stang recht...hier komt ie gebogen naar de veerpoot?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
weiß 7 recaro schwarz optional , neulack am unterboden im innenraum und außen , wiechertszelle eingeschweißt mit zertifikat , caebonverkleidung an den seitenteilen - hutablage - mittelkonsole - und im fußbereich sowie zusatzinstrumente und notstromschalter , wildlederlenkrad mit nabenverlängerung , fußstütze aus alu , schroth 6 punkt gurte , dtm-schalthebel , schnitzer außenspiegel ,catchtank mit alu-benzinleitung und hochdruckpumpe , sportevo front und heckspoiler mit bremsenbelüftung und kat , einarmwischer , schaltwegverkürzung , differenzial überholt mit 60% und deckel vom z3 , getriebe überholt , motor überholt mit neuen sportkolben , nockenwellen und carbonairbox , usw . , für fragen und besichtigung stehen wir gern zur verfügung , verkauf von privat , irrtümer und verkauf vorbehalten
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
dit is ook een mooie 265pk versie 2.5
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW M3 Cecotto 2,5ltr Airbox, BBS Lemans Porsche Brakes.






nice ride
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW M3 Cecotto 2,5ltr Airbox, BBS Lemans Porsche Brakes.
Verkaufe hier einen BMW M3 E30 Sonderm. Cecotto Das Fahrzeug wurde 2006 aus erster Hand aus der Schweiz nach Deutschland importiert. Folgende Sachen wurde wurden seit dem gemacht:
Aufwendige Lackierung außen inkl. Motorraum im original Farbton Misano rot.
Einbau eines original Sport Evo Motor 2, 5ltr neu gekauft bei BMW inkl. Rechnung, ebenfalls wurde das Getriebe neu gekauft bei BMW inkl. Rechnung. Beides zusammen weist ein Laufleistung von ca. 25000KM auf. Gesamtfahrleistung des Fahrzeuges ca 200000KM. Folgende Zubehörteile wurden verbaut. Carbon Airbox mit Alpha-n Steuerung, Schrick Nockenwellen, Stüber Edelstahlauspuffanlage mir 2x 100Zeller RennkatŽs von HJS, Motorleistung ca. 265PS, H&R Gewindefahrwerk, Rundum Porsche 993 Turbo 4-Kolben Bremsanlage, BBS Le Mans vorne 8, 5x17 mit 215/40 und hinten 9, 5x17 mit 245/40, Hinterachsdifferenzialdeckel mit Kühlrippen vom Z3 M, Achsübersetzung 3, 46 vom 320is, Domstrebe hinten, Alulenker vorne, Sport Evo Sitze vorne (neu bezogen), rote Sport Evo Gurte, Sport Evo Heckspoiler mit Carbon Lippe, Sport Evo Lufteinlässe, Sparco Wildleder Lenkrad, schwarze Hella Scheinwerfer vorne. Alles Tüv eingetragen bis auf den Auspuff, da ist aber ein anderer eingetragen. Jede Menge Neuteile mit Rechnungen wurden verbaut. !!!!PRIVATVERKAUF!!!!!
nice ride

- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Volgens mij heeft een wat jij noemt "group a" auto de zekeringen op een andere plek zitten en kan de kooi naar de veerpoot toe rechter lopen. Zo maar een vermoeden hoor. Verder wel heel veel geld voor die omgebouwde M3s, hoe fijn de spec ook is. Doe mij *klik* deze dan maar... Natuurlijk stuurt zo'n ding met een gietijzeren S50 in de neus niet zo mooi als met een licht S14 torretje (van die 18" karrewielen wordt het ook niet beter...), maar de bang per buck is bij £15.995 GBP een heel stuk beter 




Ik vind trouwens dat het "68mm OD decatted 304 grade stainless exhaust system", dat schijnbaar 1675 pond gekost heeft, er niet heel strak onderhangt... Maar wat niet past is natuurlijk passend te maken

BMW M3 with e36 M3 Engine - Ex PBMW Feature Car (1989)
Have for sale my Unique M3 with a E36 M3 3.0L single Vanos swap. I purchased this in June with the view to keep it long term. It straight away went into a E30 BMW Specialist to undergo some work inc a full custom made 6 Branch Manifold and 68mm OD decatted 304 grade stainless exhaust system (£1675). It a solid shell with all welding completed. B32 6 Speed Gearbox. Polybushed throughout. New fuel tank and pipes, extended range BMW OEM tank in boot with correct breather and filler. New lif pump in boot. New Front struts and Bilstein Suspension. Braided Brake Hoses.
All these MOD's resulting approx 308HP (reserve estimate).
The car also has full Black M3 leather Interior, Full Electric Pack including sun roof, Evo 2 Front spoiler and brake ducts. AC Schztizer Pedals.
18 BBS Split Rims (Style 5 - i believe), these make the car look great.
The Car was rebuilt from a bare shell (some pictures of this available). This car was featured in Performance BMW May 2010.
This car is amazing to drive, modern, quick and brakes well. Its never short of admires and passersby always give a friendly nod of approval. E46 and E36 M3 owners stop with a puzzled look when it keeps up with them with ease and then a smile.
I can email more pics, PDF of articles where the rebuild and other have been well documented.
Viewing is a must (it's a great car), you can test drive as long as a deposit is kept as a retainer.
Ik vind trouwens dat het "68mm OD decatted 304 grade stainless exhaust system", dat schijnbaar 1675 pond gekost heeft, er niet heel strak onderhangt... Maar wat niet past is natuurlijk passend te maken

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
damn wat een mooie prijs
ik ga daarin met je mee
das geen geld voor zoiets moois, zo te zien zitten er ook Sport Evo stoelen in....inderdaad die eindemper kan mooier passen...
mooi zoiets, een jaar of wat terug hadden ze ook zo'n rode originele Hartge H35S-24 te koop voor weinig, dan jeukt het je wel, laat ik het zo zeggen als ik meer geld had en ruimte om te stallen was ie meteen aan mij verkocht (die Hartge h35S-24)
net zo 1 als deze...misschien was het deze wel immers maar 6 van gemaakt geloof ik.








ik ga daarin met je mee

das geen geld voor zoiets moois, zo te zien zitten er ook Sport Evo stoelen in....inderdaad die eindemper kan mooier passen...
mooi zoiets, een jaar of wat terug hadden ze ook zo'n rode originele Hartge H35S-24 te koop voor weinig, dan jeukt het je wel, laat ik het zo zeggen als ik meer geld had en ruimte om te stallen was ie meteen aan mij verkocht (die Hartge h35S-24)
net zo 1 als deze...misschien was het deze wel immers maar 6 van gemaakt geloof ik.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
en dan is er van die 6 denk ik ook een H36 (Hartge gebruikte daarvoor M5 motoren te weten de 3.5 en 3.6 vandaar denk H35 en H36)

- Martijn_bmw
- Berichten: 28789
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
wat zijn de E30 m3's toch heerlijke auto's
8)
echt een van de mooiste auto's ooit gebouwd in mijn ogen

echt een van de mooiste auto's ooit gebouwd in mijn ogen

- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Mooi? nee veel karakter? Ja zeker, en ook en icoon, staan mooi op de wielen, hebben een race achtergrond, eerste M op basis van een productie auto etc etc maar mooi?
Een Miura is mooi
Een Miura is mooi

- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Helaas, die eer gaat naar de e12 M535i. Eerste serie productie auto met een specifiek voor dat type door ///M ontworpen motor kan ik me wel in vindenTim N schreef:(...) eerste M op basis van een productie auto (...)

- Martijn_bmw
- Berichten: 28789
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
ik bedoel ook mooi om alle redenen die je noemtTim N schreef:Mooi? nee veel karakter? Ja zeker, en ook en icoon, staan mooi op de wielen, hebben een race achtergrond, eerste M op basis van een productie auto etc etc maar mooi?
Een Miura is mooi

gewoon puur qua lijnen zijn er idd wel andere auto's die mooier zijn!
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Suits meFreudeamFahren schreef:Helaas, die eer gaat naar de e12 M535i. Eerste serie productie auto met een specifiek voor dat type door ///M ontworpen motor kan ik me wel in vindenTim N schreef:(...) eerste M op basis van een productie auto (...)

- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Helemaal nieuw is het idee van een e30 M3 met een S85 natuurlijk niet. In de VS rijdt er eentje rond, compleet met e60 assen erin. Fraai gemaakt maar het heeft niks meer te maken met een e30 IMHO. En dan is er nog eentje in Zweden, bekend van de M5Board filmpjes op Youtube. Ook een gaaf ding, maar ook met zijn tekortkomingen. Geen stuurbekrachtiging, geen rembekrachtiging en hij wordt aangestuurd door een standalone computer, dus geen werkend Vanos. Nu is er in Duitsland iemand in geslaagd om er één draaiend te krijgen, met alle originele features (zoals de bouwer schrijft "Ionenstrommessung, Drehmomentüberwachung und stufenloser Doppelvanos"). Van de winter worden het ABS en de airco aangesloten en dan doet echt letterlijk ALLES het zoals het moet. Diep, diep respect! Filmpjes volgen binnenkort als het goed is 










- Tristan
- Berichten: 13434
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Ondanks dat ik een redelijk OEM freak ben, kan ik dit toch wel waarderen, alleen al de ontwikkeling en techniek die erin zit. Desalniettemin zal dit beest van een blok toch deels de mooie balans van de auto verstoren. Maar voor de rest, respect!
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
+1, gruwelijke E30!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
gatverdamme...
I want it badly
wat gaaf zeg...
hoe hebben ze dat gedaan bij de achterophanging van het diff e.d. ook van de V10 donor?
I want it badly


wat gaaf zeg...

hoe hebben ze dat gedaan bij de achterophanging van het diff e.d. ook van de V10 donor?
- Knot
- Berichten: 40463
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Stond deze maand wat over in BMW car magazine, bedrijfje wat een 4liter M60 in je e30 lepelde met alle toeters en bellen voor 7000 pond, moest je alleen zelf een harde E30 aanleveren.
Wel iets aparts natuurlijk. Mocht iemand zn voiture eens vol achterop mijn M5 parkeren en de jackpot wordt uitgekeerd dan kan ik ook nog wel eens zoiets doen als het blok niet teveel doorgeduwd is.
Wel iets aparts natuurlijk. Mocht iemand zn voiture eens vol achterop mijn M5 parkeren en de jackpot wordt uitgekeerd dan kan ik ook nog wel eens zoiets doen als het blok niet teveel doorgeduwd is.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
dat is niet duur...daarbij voor de M60 ook redelijk wat leuke setjes te koop als je meer wil bv door een SC er op te schroeven.Knot schreef:Stond deze maand wat over in BMW car magazine, bedrijfje wat een 4liter M60 in je e30 lepelde met alle toeters en bellen voor 7000 pond, moest je alleen zelf een harde E30 aanleveren.
Wel iets aparts natuurlijk. Mocht iemand zn voiture eens vol achterop mijn M5 parkeren en de jackpot wordt uitgekeerd dan kan ik ook nog wel eens zoiets doen als het blok niet teveel doorgeduwd is.
alhoewel zo'n bv 540i M60 4.0 ook al iets van 286pk heeft? leuk als je zoiets in een strakke E30 hebt met bv een M pakket.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], MJW en 8 gasten