Jean Nelissen (74) overleden

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Jean Nelissen (74) overleden

Bericht door romo » 01 sep 2010, 19:18

664 Teletekst wo 01 sep
***WIELRENNEN********************** 1/2
**** Jean Nelissen (74) overleden
**Voormalig wielercommentator en auteur
Jean Nelissen is na een lang ziekbed op
74-jarige leeftijd overleden.

Nelissen was jarenlang chef sport bij
dagblad De Limburger,maar werd vooral
bekend als wielercommentator bij NOS
Studio Sport.Met Mart Smeets vormde hij
tientallen jaren een vast koppel in de
Tour de France.'De Neel' zoals Smeets
hem liefkozend noemde,stond bekend om
zijn grote kennis van het wielrennen.

Daarnaast schreef Nelissen vele boeken
en artikelen over zijn geliefde sport
en sprak hij columns in voor NOS Langs
de Lijn.In 2007 verscheen hij,vanwege
zijn slechter wordende gezondheid,voor
het laatst op televisie.

Een prachtige kerel, encyclopedische kennis en een verteller pur sang.................voor mij is hij samen met Smeets (briljant koppel) de verpersoonlijking van de Tour de France.......als kind aan de buis gekluisterd en opgegroeid met commentaar zoals je het niet meer hoort........................Dijkstra en Ducrot, volg nog maar eens een paar lesjes..................

RIP

dvh

Re: Jean Nelissen (74) overleden

Bericht door dvh » 01 sep 2010, 19:23

http://www.mensenlinq.nl/mensenlinq/ove ... /site/home" onclick="window.open(this.href);return false;

Staat er elke dag vol mee...... :bag: :goodnight:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 sep 2010, 19:26

Die reactie snap ik niet zo goed........

De Neel verdient IMHO even een appart draadje....maar misschien ben ik een andere generatie die hem bewust heeft meegemaakt..............

dvh

Bericht door dvh » 01 sep 2010, 19:32

Nouja was ook een beetje een flauwe reactie van me natuurlijk.
Maar in het kader van 'er gaan elke dag mensen dood'.
Ik ken deze man niet, en van mij part krijgt ie een draadje, maar er zijn de laatste tijd erg veel draadjes over dode , niet zo heel bekende mensen.. Ik word er treurig van..

Maar ken ze niet, dus het doet me net zoveel als ieder ander die ik niet ken.
Triest, maar live goes on !

romo

Bericht door romo » 01 sep 2010, 19:36

Dat dacht ik al.............................nou lees je even in zou ik zeggen...................

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 01 sep 2010, 19:44

Een prachtige kerel, encyclopedische kennis en een verteller pur sang.................voor mij is hij samen met Smeets (briljant koppel) de verpersoonlijking van de Tour de France.......als kind aan de buis gekluisterd en opgegroeid met commentaar zoals je het niet meer hoort........................Dijkstra en Ducrot, volg nog maar eens een paar lesjes..................

RIP
:thumbup:

De laatste 'jaren' vind ik Smeets naast het live-commentaar erg irritant/betweterig overkomen... Zou hij nog steeds balen dat Ria hem niet meer zit zitten? :wink:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 01 sep 2010, 19:49

indobesar schreef:

RIP
:thumbup:

De laatste 'jaren' vind ik Smeets naast het live-commentaar erg irritant/betweterig overkomen... Zou hij nog steeds balen dat Ria hem niet meer zit zitten? :wink:
Of dat hij niet meer in Ria mag zitten :banaan:

Gaat trouwens aardig hard zo de laatste tijd :
Conny Stuart
Anton Geesink
Ton van Duijnhoven
Laurent Fignon

frankv

Bericht door frankv » 01 sep 2010, 22:19

romo schreef:Een prachtige kerel, encyclopedische kennis en een verteller pur sang.................voor mij is hij samen met Smeets (briljant koppel) de verpersoonlijking van de Tour de France.......als kind aan de buis gekluisterd en opgegroeid met commentaar zoals je het niet meer hoort........................Dijkstra en Ducrot, volg nog maar eens een paar lesjes..................

RIP
Over de PVV zijn we het niet eens, maar over de Neel wel!

http://nos.nl/artikel/182016-jean-nelis ... leden.html" onclick="window.open(this.href);return false;

michaelvg

Bericht door michaelvg » 02 sep 2010, 00:35

romo schreef:Die reactie snap ik niet zo goed........

De Neel verdient IMHO even een appart draadje....maar misschien ben ik een andere generatie die hem bewust heeft meegemaakt..............
Ho ho andere generatie klopt niet echt ik ben 19 en vind het echt jammer dat die man is overleden (komt dan wel door m'n sport verleden).
Die man verdient nog wel meer dan een apart draadje, hoe hij kon vertellen zijn er maar weinig (nee mart ook jij had wel van hem mogen leren)

Michel P

Bericht door Michel P » 02 sep 2010, 09:40

Vooral de Tour op de radio volgen en dan zijn stem, kennis en bevlogenheid, echt prachtig. Ook zijn radio columns waren erg goed.

RIP.

Michel

Plaats reactie