mini cooper S JCW parklane 2006

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 23 jan 2007, 19:59

Standaard komt er niet een echt spannend geluid uit de GP of Works.. maar wat een RVS MTH of Supersprint spruit allemaal kan.. heerlijk! Heb gewoon extra isolatie moet aanbrengen binnenin, het vrouwtje begon te klagen..

Alexanderr

Bericht door Alexanderr » 23 jan 2007, 20:03

schitterend :grin: ik ben nog jong dus ik ben een grote fan van teveel lawaai :mrgreen:

heb je een geluidsfragmentje ?

ik denk niet dat wannes zo'n supersprint of RVS heeft steken .. maar ben het niet zeker

Hans R

Bericht door Hans R » 23 jan 2007, 20:09

Dit ben ik.. http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 8503492631
Speakers lekker hard zetten!

Alexanderr

Bericht door Alexanderr » 23 jan 2007, 20:17

Hans GP1630 schreef:Dit ben ik.. http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 8503492631
Speakers lekker hard zetten!
prachtig ;) is idd een stukje luider dan 'stock' :)

Hans R

Bericht door Hans R » 23 jan 2007, 20:20

Hier staat de mijne.. http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=2309 om wannes zijn topic niet te vervuilen..

Sander S.

Bericht door Sander S. » 23 jan 2007, 20:36

Volgende keer wel het rood in heh Hans :wink:
Echt een scheurijzer

Wannes

Bericht door Wannes » 24 jan 2007, 09:26

ik heb de oem JCW uitlaat op de mijne...en ik krijg daarvoor al een zwarte vlag op zolder :evil: als hij op toeren komt is het idd een knap geluid. En ook de plofjes zijn gewoon zalig :wink:

Wannes

Bericht door Wannes » 02 mar 2008, 10:21

vraagje over de bandenkeuze: ik heb runflats onder de mini , en alle 10.000km leg ik er vooraan nieuwe op, achteraan zijn het nog de eerste ( nu 30.000km) en na het monteren van het laatste setje voorbanden begon hij plots wat last te krijgen van overstuur, dus effe de banden bekeken en idd ze waren aan de binnenkant tamelijk versleten ( nogal negatieve wielstand)
dus ik nu de banden van as gewisseld, zodanig dat ik het goede lopvlak van de achterste nog wat zou kunnen benutten...niet dus, een RF band die een bepaald slijtage heeft wordt daarmee zo hard en griploos dat ik constant last heb van doordraaiende wielen...
nu kan ik van ne maat Rf banden kopen die van zijn mini komen , maar waar ook al een paar duizend km opstaan , ik heb dus bangdat ik binnen de kortste keren ook weer last ga hebben van die hardheid van die RF's...
dus ik overweeg nu om nieuwe te kopen, maar , en dan kom ik aan mijn vraag, zou ik er niet eens proberen van gewone banden onder te leggen?

maar gaat hij dan niet uit ballans komen ( vooraan gewone en achter RF)?
en wat als ik plat val..heeft er iemand ervaring met die reparatiekit die ze aanbieden bij mini?

Sperdy

Bericht door Sperdy » 02 mar 2008, 10:24

ha wannes, mooie mini! heb zelf vier jaar mini gereden waarvan de laatste een Works met watergekoelde intercooler (227 pk 270Nm). Prachtig rijden, zeer strak. (Ook goed dat je de r53 hebt, dat is de die-hard newmini!).

Sperdy

Bericht door Sperdy » 02 mar 2008, 10:27

Wannes schreef:vraagje over de bandenkeuze: ik heb runflats onder de mini , en alle 10.000km leg ik er vooraan nieuwe op, achteraan zijn het nog de eerste ( nu 30.000km) en na het monteren van het laatste setje voorbanden begon hij plots wat last te krijgen van overstuur, dus effe de banden bekeken en idd ze waren aan de binnenkant tamelijk versleten ( nogal negatieve wielstand)
dus ik nu de banden van as gewisseld, zodanig dat ik het goede lopvlak van de achterste nog wat zou kunnen benutten...niet dus, een RF band die een bepaald slijtage heeft wordt daarmee zo hard en griploos dat ik constant last heb van doordraaiende wielen...
nu kan ik van ne maat Rf banden kopen die van zijn mini komen , maar waar ook al een paar duizend km opstaan , ik heb dus bangdat ik binnen de kortste keren ook weer last ga hebben van die hardheid van die RF's...
dus ik overweeg nu om nieuwe te kopen, maar , en dan kom ik aan mijn vraag, zou ik er niet eens proberen van gewone banden onder te leggen?

maar gaat hij dan niet uit ballans komen ( vooraan gewone en achter RF)?
en wat als ik plat val..heeft er iemand ervaring met die reparatiekit die ze aanbieden bij mini?
De Runflats hebben heeeel snel last van overstuur. Ik vond ze op het circuit eigenlijk niet rijdbaar, spinnen en spinnen en geen grip. Raadpleeg de www.newminiclub.nl en vraag aan Berthil.

Hans R

Bericht door Hans R » 02 mar 2008, 10:45

Run flat Bridgestone potenza RE51a geloof ik.. zijn super bandjes!
Die had ik onder mijn GP, en nergens last van.. heb jij een sper? (is die van modeljaar 2005)
Onder mijn clubman heb ik nu Kumho KU15 een soort semi semi slick en die bevalt prima, lekker veel grip als het droog is! In de regen is het wel aardig niet top, weinig grip maar wel goed te doen. Is een non runflat heb er geen reparatie setje bij maar wel een anwb pas

:wink:

Heb je niet last van onderstuur ipv overstuur? wegglijden van de voorwielen

Wannes

Bericht door Wannes » 02 mar 2008, 11:30

ik heb dunlop sport steken , en normaal heb je idd meer last van onderstuur dan van overstuur , maar omdat de voorste banden meer grip hadden dan de achterste , ging dus deze keer de achterkant uitbreken.

ik heb idd ook een sper .

maar ik vraag me vooral af als ik de 2 ga mixen , ( dus vooraan gewone en achter de RF's) of dat ik dat ga voelen in de ballans van de wagen , aangezien de banden andere specificaties hebben...

ik zou me dan wel zo een reperatiekit aanschaffen voor als ik moest platvallen...

stefan740

Bericht door stefan740 » 02 mar 2008, 18:22

Ik neem aan dat je dat bij echt sportief rijden wel gaat voelen.
Ik heb zelf Goodyear Eagle F1 eronder en ben er zeker tevreden over :)

Mooie MINI 8)

Wint

Bericht door Wint » 02 mar 2008, 18:34

Ha Wannes, mooie MINI! 8)
Voor wat betreft de bandjes zou ik Pirelli's Pzero Nero nemen.
Prima ervaringen mee!

Luca

Bericht door Luca » 02 mar 2008, 18:49

Ziet er idd strak uit!!

Wannes

Bericht door Wannes » 06 mar 2008, 15:58

Het is zo ver.... deze kar komt te koop...
met gemengde gevoelens hebben we de knoop doorgehakt , want het is een uniek stuk..maar de volgende is een evolutie van deze , dus dat zal ook wel goed zitten denk ik..

ik zal er ook nog een verkoopstopic over maken , maar ik zet het hier al snel even neer.

ik weet niet of het voor nederlanders een goede zaak is om in belgie een wagen te kopen, en wat daar allemaal bijkomt van taxen en toestanden...

Wat moet hij in belgie kosten: 30.000€ ( is een btw wagen , dus daar zit al 21% btw in) kostte nieuw destijds een zucht meer als 40K.

heeft alle mogelijke opties op een opendak na.

voor de rest zijn er o.a.:de JCW motor af fabriek , JCW remmen , JCW ophanging, JCW stabistang, JCW uitlaat, JCW velgen, zwarte ramen , duo tone recaro zetels, HK muziekinstallatie, i pod aansluiting , oem navi systeem...en de nodige parklane attenda ( veel chrome en een specifieke boordplank.)

stefan740

Bericht door stefan740 » 23 apr 2008, 17:39

Kan ik je vandaag hebben zien rijden in de MINI?
Net voorbij knooppunt lummen richting aken rond 1 uur vanmiddag
Reed zelf in een pc hooft tractor dus dat zal je wel niet opgevallen zijn :lol:

Of is de MINI al verkocht?

Wannes

Bericht door Wannes » 29 apr 2008, 16:26

nee dat kan ik niet geweest zijn ...

en de wagen staat nog steeds te koop , maar wel alleen maar op een paar fora's en nog niet op verkoopsite's... moet nog wachten tot juni op de andere ( is 2 maand eerder dan verwacht :D )

stefan740

Bericht door stefan740 » 29 apr 2008, 18:51

Ah dan heb je nog even :D Wat wordt de opvolger, ik geloof niet dat het al gepost is, of is dat een verrassing? :lol:

Wannes

Bericht door Wannes » 08 mei 2008, 23:32

de opvolger is de MKII JCW 211pk en deze keer gaat niet het chrome maar het carbon de bovenhand krijgen....kleurcombo : rood met zwart , eventueel zwarte velgen ...en in het interieur veel alcantara en carbon 8) en daarna misschien het vermogen nog een beetje opkrikken.... :wink:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 08 mei 2008, 23:45

Ben benieuwd Johan....zodra je hem hebt wel even foto's plaatsen he ;).

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 08 mei 2008, 23:45

En hoe is het met de Porker. Nog steeds in love, of nog steeds in twijfels?

Wannes

Bericht door Wannes » 09 mei 2008, 09:27

de porker is een zalige wagen , maar ik wil in mijn leven nog met zoveel karren rijden , dat ik hem gewoon te koop ga laten staan ...deze keer ga ik voor een cabrio...of zoals ze zeggen 'spider' :wink:

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 09 mei 2008, 11:19

Wannes schreef:de porker is een zalige wagen , maar ik wil in mijn leven nog met zoveel karren rijden , dat ik hem gewoon te koop ga laten staan ...deze keer ga ik voor een cabrio...of zoals ze zeggen 'spider' :wink:
Is dat dan een Gallardo of een Ferrari ?? ;). Kun je Philippe even de gek aan steken :P ;).

Wannes

Bericht door Wannes » 09 mei 2008, 12:28

zoals je weet ben ik een moment bezig geweest met een corvette ....en dat was zo goed als rond...maar dan heb ik dat weekendje met de 360 spider van ne maat meegmaakt ( op en af Monaco) en ik ben verloren... niet alleen is dat een zalige bak met een uitstekende F1 versnellingsbak, je kan er ook perfect 160 mee cruisen en toch het gevoel hebben dat je snel onderweg bent, en dat ga ik in de vette niet hebben vrees ik...en constant boven de 200 rijden om de kicks te zoeken is niet echt meer aan te raden...ik moet binnenkort weer voor 45 dagen met de fiets rondbollen :? ...
dus voor mijn part: een 360 spider F1 in het rood , met een zwarte challengegrill en gele scuderiaschildjes , en liefst met zwart interieur eventueel met rode stiksels, en daar zou ik dan 430 wielen onderzwieren en een voorlipje van Hamann...en dan is da spel af voor mij :wink: ik weet er trouwens zo eentje staan ( en die heeft dan nog de carbon kuipzetels) maar ik moet eerst de porsche zien te verkopen...

Plaats reactie