Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

Luco

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Luco » 01 sep 2010, 22:21

klink heeft zijn hand nu overspeeld lijkt het
de soap wordt steeds leuker

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 sep 2010, 22:24

frankv schreef:
romo schreef:Tuurlijk................het is tot op de mm doordacht.................
Wat denk je van de veel simpeler optie dat het allemaal niet doordacht is en dat Klink de enige is met een geweten en gewoon de waarheid spreekt?

Jij bent zeker een "creationist" die meent dat een hogere macht onze hele ontwikkeling heeft "ontworpen" in plaats van dat we toevalligerwijs zo ontstaan zijn? Hmmm, dan zou het CDA overigens een goede plek voor je zijn :-)

Klink is al jaren de strateeg van het CDA, eerst als de baas bij het wetenschapelijk bureau van het CDA, wat later schreef hij de cruciale speeches voor Balkenende, juist ook over het integratievraagstuk, die toen voor CDA begrippen knetterhard waren.

Net zeg je nog dat uitgebrachte texten een heel speciale betekenis hebben, "zeker in politiek Nederland " en nu zou het allemaal heel simpel zijn en Klink de waarheid en niets dan de waarheid spreekt zo waarlijk helpe mij God??

Jazeker, Sinterklaas bestaat ook..............................

RutgerK

Bericht door RutgerK » 01 sep 2010, 22:32

Dat Wilders zich niet herkent in de uitspraken vanuit het CDA werd door diezelfde Klink al gemeld. :mrgreen:

Vanuit strategisch oogpunt heeft Klink gewoon gelijk om de onderhandelingen niet door te zetten. Een kortzittend kabinet en daarmee snelle herverkiezingen is niet in het voordeel van het CDA. De PVV kan electoraal heel makkelijk wegkomen met het opblazen van een minderheidskabinet. Beetje retoriek rond niet nakomen van de afspraken op het terrein van immigratie door het CDA en de kamermeerderheid is weg en nieuwe verkiezingen kunnen dan weer uitgeschreven worden.
Klink heeft heel goed begrepen dat de PVV pas moet mee regeren op het moment dat het geen belang heeft om snel het kabinet te laten vallen.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 sep 2010, 23:17

Michel P schreef:Afbeelding
whaha lol, die dame Sabine heb ik in men "vrienden" lijstje op men sinds kort bestane facebook profiel, dacht hey lekkerding... :D ze heeft ook mooie foto's aldaar.

Luco

Bericht door Luco » 02 sep 2010, 08:02

Nu was het weer niet zo bedoeld door klink, jaja
Mooi dat die opzijgeschoven is :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 sep 2010, 08:05

Nou, voor zo ver de ruggengraat van Klink

Een vette brief dat ie niet verder wil, maar nu het spel doorgaat daar zelf geen consequenties aan verbinden...................tja...........

Klink als politicus is gezien natuurlijk....................af via de zijdeur.................

Ik sluit een schisma van het CDA (na het het partij congres) zeker niet uit.................

Luco

Bericht door Luco » 02 sep 2010, 08:06

Wilders maar lachen, de andere partijen maken zich om de beurt belachelijk :mrgreen:

romo

Bericht door romo » 02 sep 2010, 08:11

Ja, het CDA laat nu "LPF" toestanden zien..........................de pot verwijt de ketel enz.........

Snipe

Bericht door Snipe » 02 sep 2010, 08:21

romo schreef:Nou, voor zo ver de ruggengraat van Klink
Het is natuurlijk ook lastig. Als CDA'er moet je toch overal rekening mee houden. Je moet geen principes hebben want je moet immers altijd tegen elke prijs in de regering komen, maar aan de andere kant heb je ook te maken met je antieke boek en je partijgenoten en je kiezers. Ja, als je dan ook ineens nog last krijgt van een eigen mening of een opspelend geweten wordt het misschien een beetje teveel allemaal.

Michel P

Bericht door Michel P » 02 sep 2010, 08:25

romo schreef:Ja, het CDA laat nu "LPF" toestanden zien..........................de pot verwijt de ketel enz.........
Idd, CDA de zwakke schakel :mrgreen:

wjn

Bericht door wjn » 02 sep 2010, 08:32

Maus335i schreef:Ik ben trouwens nog geen partij tegengekomen waar ik het 100% mee eens ben. Dus dat betekent dat ik me maar moet onthouden van stemmen? Ongeacht wat voor mij belangrijke en minder belangrijke onderwerpen zijn?
Je hoeft je niet te onthouden van stemmen omdat je het niet 100% eens bent met een partijprogramma, maar omdat de partijprogramma's onrealistisch en onuitvoerbaar zijn**, en niet afgestemd op een eventuele (en wenselijke) coalitie na de verkiezingen.

** Omdat geen enkele partij in NL groot genoeg wordt voor de meerderheid in het huidige stelsel.

HansD

Bericht door HansD » 02 sep 2010, 08:45

Nou de onderhandelingen gaan door. Dus of het wordt alsnog afgeschoten tijdens het CDA congres of je hebt dadelijk een minderheidscoalitie van VVD en CDA met gedoogsteun van PVV, Klink, Ferrier en Koppejan. Die houden hun zetel namelijk.

Lijkt me echt een stevige basis voor een kabinet :sealed:

romo

Bericht door romo » 02 sep 2010, 09:02

Het scenario is niet moeilijk te raden.............

1 Het partijcongres gaan niet akkoord.............(kleine kans)

2 Het partijcongres gaat akkoord...............dan krijgen we de noodrem; 1 van de 3 dissidenten stapt uit.........einde formatie................Partijprominenten blij, Bea blij.............

Dus hoe dan ook zie ik het er niet van komen..................

GTRene

Bericht door GTRene » 02 sep 2010, 09:02

gedoemd om te mislukken, maar toch gewoon doen/door laten gaan (wat kun je nu anders)...dan hebben mensen/NL ff de tijd om te denken hoe het verder moet en of anders in de politiek, zodat er eventueel wat klaar ligt (nieuw systeem?) een paar maand verder :hmmm:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 02 sep 2010, 09:11

Een dikke vette kiesdrempel zou ook wel helpen die splinterpartijen op te ruimen, en wat kiesvee vrij te maken.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 02 sep 2010, 09:16

smiley schreef:Een dikke vette kiesdrempel zou ook wel helpen die splinterpartijen op te ruimen, en wat kiesvee vrij te maken.
+100

We moeten terug naar veel minder partijen, ook voor de overzichtelijkheid van de kiezer.

Die splinterpartijen is typerend voor de laatste 10 jaar ofzo. Neem de Partij voor de Dieren(ik schrijf 't dan nog nét met 'n hoofdletter) , dat is toch alleen in Nederland denkbaar?

Michel P

Bericht door Michel P » 02 sep 2010, 09:20

Robin schreef:
smiley schreef:Een dikke vette kiesdrempel zou ook wel helpen die splinterpartijen op te ruimen, en wat kiesvee vrij te maken.
+100

We moeten terug naar veel minder partijen, ook voor de overzichtelijkheid van de kiezer.

Die splinterpartijen is typerend voor de laatste 10 jaar ofzo. Neem de Partij voor de Dieren(ik schrijf 't dan nog nét met 'n hoofdletter) , dat is toch alleen in Nederland denkbaar?
+1 maar dat geld ook voor CU en SGP en natuurlijk voor GL, D66 versplintering is funest.

2 partijenstelsel zou het meest wenselijke zijn.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 sep 2010, 09:29

Afbeelding

leek meer een draaiklink

Afbeelding

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 02 sep 2010, 09:41

Nog even en er komt een coalitie van VVD met gedoogsteun van PVV en gedoogsteun van het CDA :lol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 02 sep 2010, 09:43

Nijpels denkt dat over 'n week of drie 't wel eens zover kan zijn, nu op de radio.

Ik hoop 't Ed.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 02 sep 2010, 10:00

Ik zie niet in hoe minder partijen of een tweepartijenstelsel het overzicht voor de kiezer zou vergroten. Kijk naar de VS er je ziet dat het twee partijenstelsel geen enkel overzicht geeft voor een kiezer. Een congreslid van de conservatieve partij kan liberaler zijn dan een conservatief ingesteld congreslid van de liberale partij.
Door dit verschil is het mogelijk om als kleinste van de tweepartijen toch een meerderheid te verkrijgen voor wetsvoorstellen.
Ik heb de indruk dat hier het tweepartijenstelsel wordt voorgesteld met de huidige 'partijdiscipline'. Dat gaat dus voor geen meter werken omdat een oppositie dan nauwelijks een wetsvoorstel door de kamer kan krijgen en ieder wetsvoorstel van de coalitie automatisch wordt aangenomen.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 02 sep 2010, 10:01

Robin schreef:Nijpels denkt dat over 'n week of drie 't wel eens zover kan zijn, nu op de radio.

Ik hoop 't Ed.
Edje heeft toch hele andere dingen om zich druk over te maken? Lakeman wil hem toch persoonlijke aansprakelijk gaan stellen voor het falende toezicht door Nijpels op de DSB?

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 02 sep 2010, 10:04

Idd. Rutger. Daarnaast klaagt iedereen wel over versplintering maar als dat er niet was geweest zat je nu niet met een (mogelijk) rechts kabinet want met name links is versplinterd.....

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 02 sep 2010, 10:06

RutgerK schreef:Ik heb de indruk dat hier het tweepartijenstelsel wordt voorgesteld met de huidige 'partijdiscipline'. Dat gaat dus voor geen meter werken omdat een oppositie dan nauwelijks een wetsvoorstel door de kamer kan krijgen en ieder wetsvoorstel van de coalitie automatisch wordt aangenomen.
Ja, stel je voor dat een partij die door een democratische meederheid gekozen is, nog eens echt wetswijzigingen snel gaat doorvoeren. Daar moet je toch niet aan denken in ons kikkerlandje, waar het poldermodel vastgeroest zit voor het leven :wink:
Laatst gewijzigd door smiley op 02 sep 2010, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 02 sep 2010, 10:07

Robin schreef:We moeten terug naar veel minder partijen, ook voor de overzichtelijkheid van de kiezer.

Minder partijen zou niet slecht zijn, maar dat splinterpartijen een verschijnsel van de laatste tien jaar zijn is onzin. Het lijkt alleen zo, omdat je ze ook snel weer vergeet. Natuurlijk zijn de Partij voor de Dieren en LPF voorbeelden uit de laatste jaren, maar de SGP en CU bestaan al veel langer. Daarnaast herinner je je misschien de Centrumpartij, Centrum Democraten en CPN. In 1891 haalde de Radicale Bond één zetel. In de jaren '60 en '70 had je de Boerenpartij van Boer Koekoek, die bij een aantal verkiezingen tussen de 0 en 7 zetels scoorde.

En natuurlijk de PVV. Begonnen als eenmansfractie, maar nu iets succesvoller.

Plaats reactie