Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
- smiley
- Berichten: 9164
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
De RS2000 is van de grond af opgebouwd, en waar het 1.8 blok vandaan komt is ook nog niet bekend.
De speedster heeft hetzelfde princiepe als de elise; een blok met een bak eraan, en 2 schakelkabels naar de pook. Ik ben niet technisch aangelegd, maar het klinkt als relatief makkelijk vervangbaar.
De speedster heeft hetzelfde princiepe als de elise; een blok met een bak eraan, en 2 schakelkabels naar de pook. Ik ben niet technisch aangelegd, maar het klinkt als relatief makkelijk vervangbaar.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
Lol, de PK geilheid van Rene kent geen grenzen. Maar dat is toch niet de essentie van dit soort auto's! Ik denk dan 300pk het maximale is wat nog goed te handelen is, en dan vooral op het circuit. Gisteren weer gereden op zeer smalle binnenwegen die door het landschap slingeren, en daar heb je totaal geen behoefte aan 300pk. Sterker, de pret zal met een 120pk Elise S1 met zijn 720kg met goede dempers en remmen al super zijn.
Michel
Michel
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
tuurlijk kent het wel grenzen, maar vind het ook leuk te zien wat anderen doen en of kunnen en of de grenzen verleggen...leuk om te zien en bij te houden.
wil natuurlijk niet zeggen dat je mij in dat soort wagens zult zien rijden ( die ik snel zou kopen)
soms kom je mede door tuning of verfraaiing bij/van andere auto's op ideeën wat je op je eigen auto kunt toepassen of delen daarvan.
dat is ook het mooie van bv DF je hebt puristen die alleen voor standaard af fabriek gaan en je hebt mensen die daar weinig om geven of dat maar 'saai' vinden en iets eigens willen samenstellen
het zou anders ook maar saai worden
wil natuurlijk niet zeggen dat je mij in dat soort wagens zult zien rijden ( die ik snel zou kopen)
soms kom je mede door tuning of verfraaiing bij/van andere auto's op ideeën wat je op je eigen auto kunt toepassen of delen daarvan.
dat is ook het mooie van bv DF je hebt puristen die alleen voor standaard af fabriek gaan en je hebt mensen die daar weinig om geven of dat maar 'saai' vinden en iets eigens willen samenstellen
het zou anders ook maar saai worden
- smiley
- Berichten: 9164
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
Ik ga er geen 20k posts op na lopen, maar zou toch zweren dat jij een speedster turbo gehad hebt vroega?GTRene schreef:tuurlijk kent het wel grenzen, maar vind het ook leuk te zien wat anderen doen en of kunnen en of de grenzen verleggen...leuk om te zien en bij te houden.
wil natuurlijk niet zeggen dat je mij in dat soort wagens zult zien rijden ( die ik snel zou kopen)
(......denkt smiley toch echt ergens gelezen te hebben...... )
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
klopt een paar maand oude/jonge Speedster Turbo, een zwarte, weet niet of dat ding nog rond rijd werd gekocht door iemand,( samen met een vriend) als fun auto dus er bij.
helaas geen digitale foto van...had ik toen nog niet, kan wel een keer wat inscannen...doe ik zo ff
kenteken 80-LT-BF bekent?
helaas geen digitale foto van...had ik toen nog niet, kan wel een keer wat inscannen...doe ik zo ff
kenteken 80-LT-BF bekent?
- smiley
- Berichten: 9164
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
1 van 5 origineel uitgeleverde zwarte turbo's
Een van die 5 is nu de spexige (niet de jouwe)
Een van die 5 is nu de spexige (niet de jouwe)
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
Volgens mij is dat deze, die nu te koop staat:GTRene schreef:klopt een paar maand oude/jonge Speedster Turbo, een zwarte, weet niet of dat ding nog rond rijd werd gekocht door iemand,( samen met een vriend) als fun auto dus er bij.
helaas geen digitale foto van...had ik toen nog niet, kan wel een keer wat inscannen...doe ik zo ff
kenteken 80-LT-BF bekent?
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4231
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
gaaf...wist ik helemaal niet.smiley schreef:1 van 5 origineel uitgeleverde zwarte turbo's
Een van die 5 is nu de spexige (niet de jouwe)
@Maik, ja lijkt er wel op asl ik dat kenteken zo zie gaaf...
tjonge liep allemaal mis met inscannen, veel te hoge hpi? te groot in elk geval pc liep bijna vast pfff, maar goed nu verkleind en slechte kwaliteit...dit was mijnes...paar maand oud toen ik hem kocht voor super prijs, althans voor zo nieuw nog.
- Speedster007
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 17:24
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
Ik zou m'n auto nog voorstellen;
Speedster 2.2
NL Auto
Zonder Opel logo's en grille
Mistlampen vervangen door koelleidingen (naar voorbeeld Exige)
Geperforeerde schijven
Pagid remblokken
Nitron veren, dempers (Exige afstelling)
Chiptuning
Pré cat eruit
Dblas inlaat spruitstuk
2.4 inlaatspruitstuk
JanSpeed uitlaat
Aangepaste luchtinlaat
Becker Navi
Hardtop
Elise zwarte raamlijst en spiegels
Witgecoate velgen
etc..
Zit inmiddels op bijna 200 pk, goed voor rondetijden van net iets meer dan 2 minuten op circuit Zolder...
Oh ja.. voor dagelijks gebruik 'n GTI besteld met 260 pk, geen begrenzer en veel opties... nog 4 weken wachten..
Speedster 2.2
NL Auto
Zonder Opel logo's en grille
Mistlampen vervangen door koelleidingen (naar voorbeeld Exige)
Geperforeerde schijven
Pagid remblokken
Nitron veren, dempers (Exige afstelling)
Chiptuning
Pré cat eruit
Dblas inlaat spruitstuk
2.4 inlaatspruitstuk
JanSpeed uitlaat
Aangepaste luchtinlaat
Becker Navi
Hardtop
Elise zwarte raamlijst en spiegels
Witgecoate velgen
etc..
Zit inmiddels op bijna 200 pk, goed voor rondetijden van net iets meer dan 2 minuten op circuit Zolder...
Oh ja.. voor dagelijks gebruik 'n GTI besteld met 260 pk, geen begrenzer en veel opties... nog 4 weken wachten..
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
mooie speedster zo te zien wat grote foto's mag ook
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
hij is wel eens vaker naar voren gekomen, maar wat een super ge*l geluidje zeg...deze Opel Speedtser of VX220
en der staat 2.8 bij....wat voor motor is dat?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TnvKCJia ... re=related[/youtube]
http://www.flickr.com/photos/janinacz/3 ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
meer>
http://www.michl-motorsport.cz/foto.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en der staat 2.8 bij....wat voor motor is dat?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TnvKCJia ... re=related[/youtube]
In 2009, Dan Michl won European FIA Hill Climb Cup, Czech Republic Circuit Championship and Czech Republic Hill Climb Championship with his E1 category car Opel Michl 2.8
http://www.flickr.com/photos/janinacz/3 ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
meer>
http://www.michl-motorsport.cz/foto.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
na de tip van Steve ook maar ff dat ding opgezocht....wat gaaf.
VX220 met Rover V8
maar ook dat kenteken haha lol, en die mooie eindpijp
en lees ik dat goed? 0.88T aangewicht? is dat 880kg?
VX220 met Rover V8
maar ook dat kenteken haha lol, en die mooie eindpijp
en lees ik dat goed? 0.88T aangewicht? is dat 880kg?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
trouwens een mooi foto verslag hier>
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... r-driving/" onclick="window.open(this.href);return false;
nu denk ik, zou dat dan ook bij de Elise 2 kunnen?
ook goed die uitlaatwrap.
hij heeft trouwens zo'n oud blok erin gezet vanwege bepaalde eisen voor keuring, zij dachten dat er geen jongere in kon, maar schijnbaar mag het toch tot in 1995? en mag ie ook de 4.6 erin lepelen...
anyway wat gaaf
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... r-driving/" onclick="window.open(this.href);return false;
nu denk ik, zou dat dan ook bij de Elise 2 kunnen?
ook goed die uitlaatwrap.
hij heeft trouwens zo'n oud blok erin gezet vanwege bepaalde eisen voor keuring, zij dachten dat er geen jongere in kon, maar schijnbaar mag het toch tot in 1995? en mag ie ook de 4.6 erin lepelen...
anyway wat gaaf
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
Geen dank René
- smiley
- Berichten: 9164
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
Die is ook nodig, omdat hij anders de achterclam wegbrand.GTRene schreef:ook goed die uitlaatwrap.
Er zal geen heatshield meer tussen dat spruitstuk en de clam passen en dan is de wrap nog de enige optie.
- Emiel
- Berichten: 3890
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
Erg mooi allemaal. Een V8 in het lotus chasis is echt een mega mooi iets.
Maar met die vragen ben ik nu bezig ivm mijn project, wat geeft rij plezier, een korte bak met 200pk of langere bak en 350+ pk. Ik vermoed dat het simpele vier cylinder concept met 200pk een enorm plezier geeft en blijft geven in tegen stelling tot de vele hoge vermogens ( en running costs, build costs, etc )
Maar met die vragen ben ik nu bezig ivm mijn project, wat geeft rij plezier, een korte bak met 200pk of langere bak en 350+ pk. Ik vermoed dat het simpele vier cylinder concept met 200pk een enorm plezier geeft en blijft geven in tegen stelling tot de vele hoge vermogens ( en running costs, build costs, etc )
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
wat klinkt zo'n blokje toch mooi, ik had ze ook in men TVR V8s (240pk) en men TVR Griffith 4.3 big-valve (280pk) zitten, ook monster gaaf, wel korte powerband maar meteen bij de les, destijds althans, als ik naar het gas keek schoot ie al bruut vooruit
dus nu kun je al Honda/Audi/VR6/Mazda/ en Evora toyota V6 en de Rover V8 erin proppen zonder te veel chassis problemen 8)
denk dus ook in de nwe Europa :
en wellicht in de Elise/Exige S2 modellen
mmmm wellicht nog goedkoper dan een Honda kit, die wel beter zal zijn voor trackdays, echter dat geluid is pure porno, dan maar minder rap rond, op de gewone weg waar ie het meest zal vertoefen is het porno
@Emiel, die V8 VX220 heeft maar iets van 190pk geloof ik...echter je kan er bv een TVRover block inhangen met dat vermogen, nergens voor nodig maar kan.
daarbij een 4.6 of 5.0 met 340pk is ook nog low stress helemaal bij dat gewicht lijkt me :
ik heb liever 200pk uit de V8 en zo'n geluid dan 200pk uit een halve V en dus 4pot.
puur alleen al om het geluid, en die VX220 met V8 weegt maar 880kg.
dus nu kun je al Honda/Audi/VR6/Mazda/ en Evora toyota V6 en de Rover V8 erin proppen zonder te veel chassis problemen 8)
denk dus ook in de nwe Europa :
en wellicht in de Elise/Exige S2 modellen
mmmm wellicht nog goedkoper dan een Honda kit, die wel beter zal zijn voor trackdays, echter dat geluid is pure porno, dan maar minder rap rond, op de gewone weg waar ie het meest zal vertoefen is het porno
@Emiel, die V8 VX220 heeft maar iets van 190pk geloof ik...echter je kan er bv een TVRover block inhangen met dat vermogen, nergens voor nodig maar kan.
daarbij een 4.6 of 5.0 met 340pk is ook nog low stress helemaal bij dat gewicht lijkt me :
ik heb liever 200pk uit de V8 en zo'n geluid dan 200pk uit een halve V en dus 4pot.
puur alleen al om het geluid, en die VX220 met V8 weegt maar 880kg.
- smiley
- Berichten: 9164
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
Welke auto's heb jij allemaal wel niet gehad man.GTRene schreef: ik had ze ook in men TVR V8s (240pk) en men TVR Griffith 4.3 big-valve (280pk) zitten,.
Post eens een lijstje
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
paar jaar terug wel gedaan, heb totaal iets van 117 auto's gehad incl wat inruilers die ik soms innam en weer verkocht en kort mee reed,smiley schreef:Welke auto's heb jij allemaal wel niet gehad man.GTRene schreef: ik had ze ook in men TVR V8s (240pk) en men TVR Griffith 4.3 big-valve (280pk) zitten,.
Post eens een lijstje
om zo een betere prijs voor men auto te krijgen al met al.
dus ook veel mindere zeg maar, maar ook veel sportieve voor die tijd (rijd vanaf 1981)
weet zo niet waar ik destijds een lijst (4 lijsten a4 geschreven) heb gedropt...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
ah gevonden, staat hier in
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=100" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=100" onclick="window.open(this.href);return false;
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
Emiel,
Mijn ervaring is dat je met een atmo met 200pk of een compressor met 245pk een veel prettiger rijdende auto hebt dan een 290-390pk turboapparaat. Op basis van de volgende lightweights:
- Speedster standaard 147pk (mijn eigen)
- Exige R 192pk (van Michel)
- Speedster NA tuning 200pk (inlaat, uitlaat en maatsoftware)
- Speedster compressorconversie 245pk (Hitec)
- Speedster Turbo (Jans project) in stadia van 250 tot 390 Vmax peekaa's
Het onderstel kan tot 290pk probleemloos aan, daar boven ga je toch echt tractieproblemen krijgen. En de koppelklap van een turbo komt je een keer op het verkeerde moment in een bocht onaangenaam verrassen!
Overigens allemaal op Nitrons. En ik blijf erbij dat een goed afgestemd onderstel onder een Elise / Exige / Speedster vele malen meer effect heeft dan steeds meer vermogen erin stoppen. Daarnaast een cursus doen bij Andrew Walsh (http://www.carlimits.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;) en je haalt bijna alles uit het concept. En dan kan je met standaard vermogen ontzettend veel rijplezier beleven.
Stephan
Mijn ervaring is dat je met een atmo met 200pk of een compressor met 245pk een veel prettiger rijdende auto hebt dan een 290-390pk turboapparaat. Op basis van de volgende lightweights:
- Speedster standaard 147pk (mijn eigen)
- Exige R 192pk (van Michel)
- Speedster NA tuning 200pk (inlaat, uitlaat en maatsoftware)
- Speedster compressorconversie 245pk (Hitec)
- Speedster Turbo (Jans project) in stadia van 250 tot 390 Vmax peekaa's
Het onderstel kan tot 290pk probleemloos aan, daar boven ga je toch echt tractieproblemen krijgen. En de koppelklap van een turbo komt je een keer op het verkeerde moment in een bocht onaangenaam verrassen!
Overigens allemaal op Nitrons. En ik blijf erbij dat een goed afgestemd onderstel onder een Elise / Exige / Speedster vele malen meer effect heeft dan steeds meer vermogen erin stoppen. Daarnaast een cursus doen bij Andrew Walsh (http://www.carlimits.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;) en je haalt bijna alles uit het concept. En dan kan je met standaard vermogen ontzettend veel rijplezier beleven.
Stephan
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
ik zag dat ie al gepost was,.doch niet deze foto de spoiler staat mooi vanuit deze hoek.
- Emiel
- Berichten: 3890
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
Stev6,
Dat is ook wat mijn gedachte is. Licht gewicht, gebalanceerd vermogen, goed onderstel en rijden maar.
Vermogen is leuk maar niet zaligmakend.
Ik ga een custom uitlaat spruitstuk laten lassen en een box maken voor om de luchtfilter van de throttlebodies zodat er koude lucht word aangevoerd ipv verwarmde/warme lucht die rondom de motor hangt. Samen met de ITB's, de Emerald, etc eens kjiken wat er uit de 2.0 Duratec komt.
Er is juist een Elise S1 verkocht met exact dezelfde conversie als de mijne en die zat op 197pk , onduidelijk of het wielen of vliegwiel was. Maar dat is voor mij ruim voldoende , zeker met 750kg met volle tank
Er zitten al Nitrons onder etc.
Tzt kan ik het onderblok vervangen door die van een 2.3 en dan een kop scoren en die laten flowen door een vriend van me mocht ik menen dat ik vermogen te kort kom.
Ga weg blijven van Turbo installatie, de warmte , extra onderhoud, lag/turbo gaten, etc.
Dan liever een SC maar de ruimte is er niet en de investering die ik moet doen boek ik liever circuitdagen van of korte vakanties op rijders wegen (italie/frankrijk/schotland/etc. )
Dat is ook wat mijn gedachte is. Licht gewicht, gebalanceerd vermogen, goed onderstel en rijden maar.
Vermogen is leuk maar niet zaligmakend.
Ik ga een custom uitlaat spruitstuk laten lassen en een box maken voor om de luchtfilter van de throttlebodies zodat er koude lucht word aangevoerd ipv verwarmde/warme lucht die rondom de motor hangt. Samen met de ITB's, de Emerald, etc eens kjiken wat er uit de 2.0 Duratec komt.
Er is juist een Elise S1 verkocht met exact dezelfde conversie als de mijne en die zat op 197pk , onduidelijk of het wielen of vliegwiel was. Maar dat is voor mij ruim voldoende , zeker met 750kg met volle tank
Er zitten al Nitrons onder etc.
Tzt kan ik het onderblok vervangen door die van een 2.3 en dan een kop scoren en die laten flowen door een vriend van me mocht ik menen dat ik vermogen te kort kom.
Ga weg blijven van Turbo installatie, de warmte , extra onderhoud, lag/turbo gaten, etc.
Dan liever een SC maar de ruimte is er niet en de investering die ik moet doen boek ik liever circuitdagen van of korte vakanties op rijders wegen (italie/frankrijk/schotland/etc. )
SteV6 schreef:Emiel,
Mijn ervaring is dat je met een atmo met 200pk of een compressor met 245pk een veel prettiger rijdende auto hebt dan een 290-390pk turboapparaat. Op basis van de volgende lightweights:
- Speedster standaard 147pk (mijn eigen)
- Exige R 192pk (van Michel)
- Speedster NA tuning 200pk (inlaat, uitlaat en maatsoftware)
- Speedster compressorconversie 245pk (Hitec)
- Speedster Turbo (Jans project) in stadia van 250 tot 390 Vmax peekaa's
Het onderstel kan tot 290pk probleemloos aan, daar boven ga je toch echt tractieproblemen krijgen. En de koppelklap van een turbo komt je een keer op het verkeerde moment in een bocht onaangenaam verrassen!
Overigens allemaal op Nitrons. En ik blijf erbij dat een goed afgestemd onderstel onder een Elise / Exige / Speedster vele malen meer effect heeft dan steeds meer vermogen erin stoppen. Daarnaast een cursus doen bij Andrew Walsh (http://www.carlimits.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;) en je haalt bijna alles uit het concept. En dan kan je met standaard vermogen ontzettend veel rijplezier beleven.
Stephan
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
blijft ook leuk
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast