[30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Metchu

Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Bericht door Metchu » 01 sep 2010, 14:48

dat klinkt bevorderlijk :thumbup:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 01 sep 2010, 15:05

Als je niet van die Racers af wil omdat je anders de boel niet kosten dekkend krijg dan moet je ze misschien maar apart laten rijden.
Het is jammer dat zo`n dikke bosmongool in die golf het voor anderen moet verpesten.
Luco, andre,wouter en zo zijn er nog wel een paar, die rijden prima.
Die zien een gaatje en zijn je voorbij voordat je er erg in hebtmaar anderen die de bocht niet halen of je binnendoor over het gras voorbij willen en dan bijna bij je naar binnen rijden moeten gelijk van de baan gehaald worden.
Het kan nooit zo zijn dat de mensen met gewone straat auto`s moeten wijken voor een paar van de mislukte semi racers.
Of je gaat voor die racers natuurlijk maar ik vraag me af of die met de pet rond gaan wanneer je het rijden aan het eind van het jaar financieel niet rond krijgt.

Grtz,Hans

Luco

Bericht door Luco » 01 sep 2010, 15:12

Downforce Hans schreef:Als je niet van die Racers af wil omdat je anders de boel niet kosten dekkend krijg dan moet je ze misschien maar apart laten rijden.
Het is jammer dat zo`n dikke bosmongool in die golf het voor anderen moet verpesten.
Die zien een gaatje en zijn je voorbij voordat je er erg in hebtmaar anderen die de bocht niet halen of je binnendoor over het gras voorbij willen en dan bijna bij je naar binnen rijden moeten gelijk van de baan gehaald worden.
Het kan nooit zo zijn dat de mensen met gewone straat auto`s moeten wijken voor een paar van de mislukte semi racers.
Of je gaat voor die racers natuurlijk maar ik vraag me af of die met de pet rond gaan wanneer je het rijden aan het eind van het jaar financieel niet rond krijgt.

Grtz,Hans
+1
Mensen die foutjes maken (bewust of onbewust) moeten erop aangesproken worden.

Voorbeeldje: De man in de porsche die lke keer op het rechte stuk voorbij komt en dan de mazda "in de weg" rijdt, mag aangesproken worden (buiten het ongelukje om he)
Maar die man in de mazda net zo goed, want het is een trackday en geen testdag.
Dat je dingen wil testen alla, maar je dient wel rekening te houden met mindere of betere goden, of het nu racers zijn of niet.
Misschien zijn er ook wel mensen geschrokken van snellere rijders, nou dan mag dat gezegd worden wat mij betreft, het gaat erom dat we het ALLEMAAL naar ons zin hebben en niet alleen een bepaald groepje.

Hielke

Bericht door Hielke » 01 sep 2010, 15:14

Ja, je kunt hier op het forum beter direct de zaken vermelden die niet goed liepen. Dan kunnen mensen er nog eens over nadenken en zich beter op een volgende keer voorbereiden.

Een ABS sensor die stuk was waardoor de Porsche nauwelijks nog vertraagde? Belgische Porsches zitten waarschijnlijk wat anders in elkaar :roll:

Ik sta er ook deze keer weer versteld van hoeveel mensen ik hoor spreken die vooraf wisten in welk een deplorabele staat hun remsysteem verkeerde (dunne ploffende schijven, 3 mm remvoering, oude remolie) en toch maar besloten de baan op te gaan. Als er iets voor elkaar moet zijn, dan zijn het op een circuit de remmen. Alla, dat je fading krijgt is lang niet altijd te vermijden. Af laten koelen, rustiger aan doen of eerder remmen is dan het devies. Maar staal op staal, geen remschijf, of het pedaal tot op de bodem is gewoon einde oefening. Je mag dan nog blij zijn er zonder schade vanaf te zijn gekomen.

Snipe

Bericht door Snipe » 01 sep 2010, 15:15

Downforce Hans schreef:Als je niet van die Racers af wil omdat je anders de boel niet kosten dekkend krijg dan moet je ze misschien maar apart laten rijden.
Die zien een gaatje en zijn je voorbij voordat je er erg in hebt
Zoals je kunt zien aan onder meer Luco, Andre en Wouter kán het wel. Als je het mij vraagt krijg je een heel ander soort dagen als je aan de slag gaat met aparte groepen en zo.
Dat wil niet zeggen dat alles perfect is en strak zoals het is moet blijven, maar dat er misschien wat extra regels voor racers komen. Aangezien de volgende trackday niet vandaag of morgen is, zijn suggesties daarvoor natuurlijk altijd welkom.

Luco

Bericht door Luco » 01 sep 2010, 15:20

Er hoeven geen aparte regels voor racers te komen, maar gewoon algemene regels voor ELKE rijder die de baan op gaat.
En mensen moeten aangesproken worden.

Diverse mensen hebben geklaagd over de porsche, westfield en misschien nog wel meer auto's.
Ik denk dat de mensen ook wat eerder het dan bij de organisatie moeten melden en niet achteraf op het forum, dat is mosterd na de maaltijd.

Nieuwe inschrijvers misschien eerst verplicht een paar rondjes mee laten rijden met bv Andre, Wouter, Laurens om te laten zien hoe ja als snellere rijder om gaat met langzamere rijders.

Nieuwe inschrijvers ook verplicht mee laten rijden met langzamere rijders om te laten zien hoe je omgaat met snellere rijders.

steve smith

Bericht door steve smith » 01 sep 2010, 15:24

Grtz,Hans
+1

Mijns inziens is het heel simpel. Er is een gedeelte publiek wat lekker wil rammen en raggen, deurkruk aan deurkruk, spiegel aan spiegel. Daar zijn ook speciale klasses voor uitgevonden, dat heet namelijk MERKENCUP. Of het vroeger de Clio's, de 156s, de 147s, de Ibiza's, Starlets of tegenwoordig de Golfjes zijn, het baangedrag is hetzelfde. En daar zijn ook prima beukdagen voor. Dat hoort gewoon niet op een trackday thuis, ookal worden er vier ingeschreven door 1 DFer. Dat je zonder hen niet aan je aantallen komt is vette pech, als je ze wel toelaat weet je ook zeker dat je reguliere publiek wegloopt. Ik zeg niet dat er geen uitzonderingen kunnen zijn, een frequente DFer die met zo'n ding rijdt kun je best toelaten. En ik heb nog nooit iemand horen klagen over de 944's van Harry. Maar ik denk wel dat je grens moet gaan stellen, en niet het goedkoper alternatief voor een trainingsdagje RSZ moet willen worden.

Gert.

Bericht door Gert. » 01 sep 2010, 15:27

Open pitlane is geweldig en het zou mooi zijn als het zou kunnen blijven.
Een alternatief wat een andere organisatie (Pistenclub) hanteert: is een verdeling in 2 groepen:

- groep met kenteken
- groep zonder kenteken

Luco

Bericht door Luco » 01 sep 2010, 15:27

Steve, ik kan me herinneren dat diverse df-ers ook bepaalde m3 cls-en vorig jaar als gekken vonden rijden, dus race of straatauto zit wat mij betreft geen verschil in, het zit hem in de bestuurder.

Gert, als open pitlane afgeschaft wordt, denk ik dat het minder aantrekkelijk wordt.

steve smith

Bericht door steve smith » 01 sep 2010, 15:34

Luco schreef:Steve, ik kan me herinneren dat diverse df-ers ook bepaalde m3 cls-en vorig jaar als gekken vonden rijden, dus race of straatauto zit wat mij betreft geen verschil in, het zit hem in de bestuurder.

Gert, als open pitlane afgeschaft wordt, denk ik dat het minder aantrekkelijk wordt.
Dat is twee jaar geleden, en ik denk persoonlijk dat 50% daarvan gebakken lucht was. Tegenwoordig hoor ik niets dan complimenten terwijl de rijstijl niet of nauwelijks veranderd is en het tempo nog hoger. De rest is alleen een stuk sneller geworden dus het verschil is kleiner......

PS wellicht niet duidelijk in m'n post maar ik vind racers op de baaan helemaal prima. Alleen die merkencup lui die de schermen en deuren op voorraad hebben liggen niet. Precies zoals Hans het ook zegt.

gijzbed-opc

Bericht door gijzbed-opc » 01 sep 2010, 15:41

Ik ben er bijna de hele dag geweest en veel gezien ook het beruchte ongeval.
Maar achteraf gezien ben ik blij niet gereden te hebben.
Zeker na het filmpje van de mazda rijder.!
(wat een Maloot z'n knul).
Het is natuurlijk mijn zienswijze en probeer niets goed te praten over het ongeval Gt3 vs Csl.
Maar vond duidelijk te zien dat de GT3 rijder erg voorzichtig was in de bochten met betrekking tot andere deelnemers.
Dat komt z'n dwaas in een mazda die zich zelf wil bewijzen ten opzichte van een GT3 en pleurt iedere keer zijn auto er tussendoor.
Nou fijn hoor z'n rij manier!
Als dit de algemene tendens is onder de DF-ers dat dit geaccepteerd is, dan ga ik zeker geen trackday meer rijden. (niet dat iemand daar mee zit :mrgreen: )
Het was duidelijk te zien dat de GT3 rijder rekening hield met andere deelnemers.
Daarom des te meer jammer dat het toch nog verkeerd ging. :oops: :(
PS.
na het lezen van de tussentijds geposte topics.
Het hard rijden van mede trackers is geen probleem maar wel het asociale bochten gedrag.
Want hier hebben de meeste rijders het minste ervaring mee dus moeten ze alles op alles zetten om dit snel en veilig te kunnen doen.
Als er dan mensen tussen rijden die dat onmogelijk maken word het heel vervelend.

Mvgr. Peter.

steve smith

Bericht door steve smith » 01 sep 2010, 15:44

Gert911 schreef:Open pitlane is geweldig en het zou mooi zijn als het zou kunnen blijven.
Een alternatief wat een andere organisatie (Pistenclub) hanteert: is een verdeling in 2 groepen:

- groep met kenteken
- groep zonder kenteken
Dus wat je zegt is dat iedereen de halve dag stil staat vanwege een paar idioten? I don't think so.

Snipe

Bericht door Snipe » 01 sep 2010, 15:45

gijzbed-opc schreef:Als dit de algemene tendens is onder de DF-ers dat dit geaccepteerd is
Nee, dat is het niet.

daNpy

Bericht door daNpy » 01 sep 2010, 15:45

Ik ben er niet bij geweest en ben ook geen ervaren trackrijder, maar bovenstaande wending vind ik plots erg jammer. Ik heb eerder dit jaar een trackday gereden op Hockenheim met op zeker de traagste auto in het veld (Golf 2 1.8).
Absoluut geen last gehad van de snellere auto's en ook zelf de snelleren (o.a. E46 M3 GTR) zeker niet in de weg gereden. Alleen maar genoten van het geweld dat voorbij kwam stuiven :thumbup:
Ook niemand die achteraf geklaagd heeft zo ver ik heb gelezen, absoluut een top dag.

Ondertussen wordt er hier gesproken over racers met en zonder kenteken, maar ik heb daar toch wel mijn vraagtekens bij. Momenteel is mijn 'racer' nog kentekenloos maar tegen volgend jaar moet hij deze toch wel hebben, waarbij het natuurlijk exact dezelfde auto blijft. In welke groep kom je dan? ;)

Gert.

Bericht door Gert. » 01 sep 2010, 15:52

steve smith schreef:Dus wat je zegt is dat iedereen de halve dag stil staat vanwege een paar idioten? I don't think so.
Hiermee kan je alleen enigsinds verschil maken tussen de racers en de trackdayrijders.
Helaas kunnen er dan nog in beide groepen snelle en minder snelle piloten zitten met of zonder ervaring.

Voor idioten mag er helemaal geen plaats zijn!!

Metchu

Bericht door Metchu » 01 sep 2010, 15:58

gijzbed-opc schreef:Ik ben er bijna de hele dag geweest en veel gezien ook het beruchte ongeval.
Maar achteraf gezien ben ik blij niet gereden te hebben.
Zeker na het filmpje van de mazda rijder.!
(wat een Maloot z'n knul).
Het is natuurlijk mijn zienswijze en probeer niets goed te praten over het ongeval Gt3 vs Csl.
Maar vond duidelijk te zien dat de GT3 rijder erg voorzichtig was in de bochten met betrekking tot andere deelnemers.
Dat komt z'n dwaas in een mazda die zich zelf wil bewijzen ten opzichte van een GT3 en pleurt iedere keer zijn auto er tussendoor.
Nou fijn hoor z'n rij manier!
Als dit de algemene tendens is onder de DF-ers dat dit geaccepteerd is, dan ga ik zeker geen trackday meer rijden. (niet dat iemand daar mee zit :mrgreen: )
Het was duidelijk te zien dat de GT3 rijder rekening hield met andere deelnemers.
Daarom des te meer jammer dat het toch nog verkeerd ging. :oops: :(
PS.
na het lezen van de tussentijds geposte topics.
Het hard rijden van mede trackers is geen probleem maar wel het asociale bochten gedrag.
Want hier hebben de meeste rijders het minste ervaring mee dus moeten ze alles op alles zetten om dit snel en veilig te kunnen doen.
Als er dan mensen tussen rijden die dat onmogelijk maken word het heel vervelend.

Mvgr. Peter.
hahahaha Peter, ik herinner me nog dat jij met de andere Peter deur aan deur de tarzan in gingen :mrgreen: :mrgreen:

daNpy

Bericht door daNpy » 01 sep 2010, 16:02

Gert911 schreef:
steve smith schreef:Dus wat je zegt is dat iedereen de halve dag stil staat vanwege een paar idioten? I don't think so.
Hiermee kan je alleen enigsinds verschil maken tussen de racers en de trackdayrijders.
Helaas kunnen er dan nog in beide groepen snelle en minder snelle piloten zitten met of zonder ervaring.

Voor idioten mag er helemaal geen plaats zijn!!
Oftewel zolang de racers accepteren dat ze met dagjesmensen rijden, de dagjesmensen in de gaten houden dat er racers tussen zitten, en de organisatie de idioten er tussenuit plukt is er geen reden tot groepsindeling. :thumbup:

Arie Tussengas

Bericht door Arie Tussengas » 01 sep 2010, 16:16

Is het niet een idee om op de drukkere momenten gewoon mensen bij baanposten te zetten die specifiek letten op rijgedrag? Wanneer er genoeg aanleiding is iemand bijvoorbeeld met een zwarte vlag van de baan halen, toespreken en als dat dan nog niet helpt de toegang tot de baan verder ontzeggen.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 01 sep 2010, 16:22

Mettet wordt weer ouderwetse DF dag want dat is toch te ver voor Racers om te testen en de baan is niet interessant voor ze (vergelijkings materiaal)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 01 sep 2010, 16:26

Mettet wordt bruut! :D

Luco

Bericht door Luco » 01 sep 2010, 16:28

steve smith schreef:
Luco schreef:Steve, ik kan me herinneren dat diverse df-ers ook bepaalde m3 cls-en vorig jaar als gekken vonden rijden, dus race of straatauto zit wat mij betreft geen verschil in, het zit hem in de bestuurder.

Dat is twee jaar geleden, en ik denk persoonlijk dat 50% daarvan gebakken lucht was. Tegenwoordig hoor ik niets dan complimenten terwijl de rijstijl niet of nauwelijks veranderd is en het tempo nog hoger. De rest is alleen een stuk sneller geworden dus het verschil is kleiner......

PS wellicht niet duidelijk in m'n post maar ik vind racers op de baaan helemaal prima. Alleen die merkencup lui die de schermen en deuren op voorraad hebben liggen niet. Precies zoals Hans het ook zegt.
Ja, maar er werd wel geklaagd toch, gebakken lucht of niet, het is ook moeilijk beoordelen denk ik, wat jij normaal vind, vind een ander niet kunnen en vice versa.
Wat mij wel opvalt is dat de meeste schade met en door kentekenauto´s is.
Dus ik denk dat twee groepen niet verstandig is.

Luco

Bericht door Luco » 01 sep 2010, 16:30

Hans R schreef:Mettet wordt weer ouderwetse DF dag want dat is toch te ver voor Racers om te testen en de baan is niet interessant voor ze (vergelijkings materiaal)
Nu doe je net alsof de raceauto´s alleen maar komen om te testen, vind ik niet terecht.
Ik denk juist dat de meeste `racers` komen omdat de df trackday gewoon een leuke dag is om te rijden :thumbup:

gijzbed-opc

Bericht door gijzbed-opc » 01 sep 2010, 16:33

hahahaha Peter, ik herinner me nog dat jij met de andere Peter deur aan deur de tarzan in gingen :mrgreen: :mrgreen:[/quote]

Jajaja ik weet het nog als de dag van gisteren.
Mijn hart zit nog in mijn keel als ik eraan denk.Natuurlijk zijn dit de risico,s als je op het circuit rijdt maar tochhhhh........

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door gijzbed-opc op 01 sep 2010, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Hielke

Bericht door Hielke » 01 sep 2010, 16:36

Arie Tussengas schreef:Is het niet een idee om op de drukkere momenten gewoon mensen bij baanposten te zetten die specifiek letten op rijgedrag? Wanneer er genoeg aanleiding is iemand bijvoorbeeld met een zwarte vlag van de baan halen, toespreken en als dat dan nog niet helpt de toegang tot de baan verder ontzeggen.
Is een prima idee want bij de meeste trackdays al de normaalste zaak van de wereld.

@Gijzbed,

Je hebt mijn inziens niet helemaal door waar het werkelijke gevaar op trackdays ligt. Je zegt moeite met het rijgedrag van de Max5 rijder te hebben. Aan zijn acties op de beelden mankeert helemaal niks. Als er gaten worden gelaten (door foutief aanremmen en aansnijden van anderen) maakt hij daar slim en zonder risico gebruik van door die auts te paseren. Liever dat dan een rijdende file chicane te laten ontstaan.

Ik blijf moeite met het gedrag van de Porsche rijder houden. Zijn tempo op het bochtige gedeelte strookt niet met de risico's die op het rechte stuk genomen worden. Die Mazda is niet eens de langzaamste auto maar het snelheidsverschil einde rechte stuk is gigantisch. Kunnen die risico's in vergelijking met de bochten ineens wel goed ingeschat worden? Ik geloof dat niet.

Dappers

Bericht door Dappers » 01 sep 2010, 16:41

GTRene schreef:
Dappers schreef:
Luco schreef:Wie heeft er trouwens die camera in mijn auto gehangen?
Dat filmpje wil ik graag in zijn geheel wel ontvangen als dat kan.
Even een late reactie, maar Luco, dat filmpje heb ik! ik zal het morgen even voor je regelen, PM me maar erover dan vergeet ik het niet.
zeg Teun, zag ik jou niet met je snelle bolide in de grindbak staan bij Audi S :roflol: ik dacht nog hoe krijgt ie het voor elkaar :nerd: :wink:
Inderdaad stond ik in de grindbak!

Achterop 3 a 4 sneller auto's (waren er ook langzamere dan??) net te lang aan het spiegelen en rempunt aan de vieze kant van de baan. Vrij goudeerlijk door mijn eigen wanconcentratie de grindbak in dus! Hebben we dat ook eens meegemaakt!

@Luco: op de beelden ie je krijgt zie je me staan :D

Verder geen schade en na een half rondje grind afschudden kon de Nissan er weer tegenaan.

Ik hoop dat jullie niet al te veel last hebben gehad van mijn relatief trage Japanse hok?
Heerlijk in ieder geval om mijn nieuwe onderstel eens aan de tand te voelen.

Plaats reactie