BMW 1 Serie M Coupé
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupe
Ja, dan kost ie straks € 84K of zo............. 

- Hielke
Verbijsterend dat je in relatie tot de 135i deze twee personen niet kent Aernhoudt. Kijk maar eens naar onderstaand filmpje waarin Macboy en Andre de, met handbak uitgeruste, 135i de sporen geven. Alles ook nog mooi synchroon op Vivaldi.Aernoudt schreef:[ Tel daarbij op: de BMW configurator gaf in het begin enkel de automaat aan en niet de handbakDus...
(zo goed ken ik Andre ook niet Macboy, sorry)
Het zijn ware kunstenaars!
- Macboy
-
CSL is nooit met iets anders geleverd. Thank God! Highly overrated, zo'n derde pedaal! Heb niks met 99% van de automaten, maar een GOEDE automaat/robotbak/twinclutch heb ik liever dan een pook.Aernoudt schreef: De GTS is er ook alleen maar met automaat/smg, net als de CSL in Nederland in het begin
- ErikMartijn
Hoezo Thank God?! Ik begrijp het wel als jij die SMG prachtig vind, maar ik zou een handbak toch zeker als optie willen hebben..... de keuze hadden ze vrij moeten laten. Een handbak geeft toch meer controle. Ook al zal de gemiddelde bestuurder nooit kunnen tippen aan het schakelen van die SMG bak. Als ik voor gevoel/emotie ging nam ik een handbak, en als ik voor rondetijden ging nam ik een SMG/PDK/DSG.... jeweetwel........
De meeste mensen die zo'n ding met flippers bestellen doen het volgens mij om indruk te maken op de onwetenden..... ooh kijk mij ik heb een f1 versnellingsbak.....
De meeste mensen die zo'n ding met flippers bestellen doen het volgens mij om indruk te maken op de onwetenden..... ooh kijk mij ik heb een f1 versnellingsbak.....

-
Het spijt me Hielke dat ik niet elk YouTube filmpje ken...
De SMG van een CSL vind ik niet bepaald geweldig Steve (nog even los van het feit dat ik zo wie zo altijd zelf wil schakelen: stukje rijbeleving naar mijn smaak).
(dat van die flippers zou nog wel eens aardig kunnen kloppen
)
De SMG van een CSL vind ik niet bepaald geweldig Steve (nog even los van het feit dat ik zo wie zo altijd zelf wil schakelen: stukje rijbeleving naar mijn smaak).
(dat van die flippers zou nog wel eens aardig kunnen kloppen

- Sperdy
Eindelijk de juiste muziek onder een filmpje van een 135i!Hielke schreef:... 135i de sporen geven. Alles ook nog mooi synchroon op Vivaldi.
Het zijn ware kunstenaars!
- Kasteel
Voor 9 vd 10 'rijders' is het simpelweg de betere oplossing gok ik. Smg op een e46 m3 (csl) heeft imho wel karakter/emotie en is niet te vergelijken met een dsg of een normale automaat...ErikMartijn schreef:
*rijd zelf het liefst met handbak*
-
Klopt. Er is echter ook een categorie die er met tegenzin mee ging rijden "prepared to hate it", en een paar trackdays later in een auto met een pook stapt. Om zich vervolgens te realiseren dat je geen enkele controle inlevert met een GOED grogrammeerde flipperbak, en het gewoon archaïsch is om een hand van je stuur te moeten halen terwijl je al tailbrakend een bocht in komt denderen.ErikMartijn schreef:Hoezo Thank God?! Ik begrijp het wel als jij die SMG prachtig vind, maar ik zou een handbak toch zeker als optie willen hebben.....
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- GTRene
hij heeft toch hopelijk niet zo'n M3 E92? spiegel...
heeft dat diff nou 1 ophangpunt ala wat ik heb? (mag je ook niet hopen)
eneuh...1 dikke pijp naar achter en aan het eind verdeeld over 4
extra gewicht...zonde, magoed M is 4 pijpjes... 

eneuh...1 dikke pijp naar achter en aan het eind verdeeld over 4

- Robertdj
Beetje tjoening dan die 4 pijpjes. 

- ErikMartijn
Ja, die 4 uitlaatjes zijn ook alleen maar om het uiterlijk gedaan... is met een 6 in lijn nooit nodig natuurlijk..
Had je van tevoren wel kunnen weten.
Had je van tevoren wel kunnen weten.
- Sperdy
- de 1 serie spiegel is inderdaad mooierGTRene schreef:hij heeft toch hopelijk niet zo'n M3 E92? spiegel...![]()
eneuh...1 dikke pijp naar achter en aan het eind verdeeld over 4extra gewicht...zonde, magoed M is 4 pijpjes...

- tja, 1 pijp naar een (zware) brede einddemper met 4 pijpies is inderdaad gewoon tjoening. Hartge doet trouwens hetzelfde. Staat wel mooi maar is inderdaad alleen maar gewicht. Die lelijke einddemper die heb van Schnitzer is in ieder geval lichter dan de standaard 135i demper. Merk ik niets van

Maar goed, niet teveel neuzelen op die details denk ik dan. Ben echt benieuwd hoe die stuurt. Maar O, krijgen ze dat ding wel onder de 1500kg?

- GTRene
ik denk dat er minimaal 2 types van komen...
deze sport versie...
en een ultra sportversie...kale CS of CSL uitvoering
deze sport versie...
en een ultra sportversie...kale CS of CSL uitvoering

- Maus335i
Allan McNish rijdt de R8 liever met R-tronic dan handbak en liet in een filmpje op youtube zien (kan hem ff niet vinden) dat je zat controle over de auto hebt. Dat handje los om te schakelen in een bocht noemde hij ook als een groot nadeel van een handbak.steve smith schreef:Klopt. Er is echter ook een categorie die er met tegenzin mee ging rijden "prepared to hate it", en een paar trackdays later in een auto met een pook stapt. Om zich vervolgens te realiseren dat je geen enkele controle inlevert met een GOED grogrammeerde flipperbak, en het gewoon archaïsch is om een hand van je stuur te moeten halen terwijl je al tailbrakend een bocht in komt denderen.ErikMartijn schreef:Hoezo Thank God?! Ik begrijp het wel als jij die SMG prachtig vind, maar ik zou een handbak toch zeker als optie willen hebben.....
-
Lees eens wat (test)rijders van de 911 GT2 rs vinden bijvoorbeeld: de puurheid van handbak wint het voor een bepaalde groep altijd. (dat ik ook tot die groep behoor was wel duidelijk denk ik zo
)

- Petrolhead Tom
Je bedoelt dit filmpje Maurice:
- Bert ///M3
Voor de beleving misschien, omdat het zo puur mogelijk moet. Maar rijtechnisch en op het vlak van techniek wint een SMG/DSG bak eigenlijk altijd. Je kan er niet tegenop schakelen en het neemt de rijder werk uit zijn handen die hij gebruiken kan om zich op andere dingen te concentrerenAernoudt schreef:Lees eens wat (test)rijders van de 911 GT2 rs vinden bijvoorbeeld: de puurheid van handbak wint het voor een bepaalde groep altijd. (dat ik ook tot die groep behoor was wel duidelijk denk ik zo)

-
Doe mij altijd maar een handbak
Zeker als je veel op circuit rijdt. Hoe meer electronica hoe meer storingen kunnen optreden. Mocht de pook afbreken kan je het simpel repareren. Heb je een elec storing heb je een groter probleem.
Als smg dsg zo goed zou zijn dan zou bmw dat toch zelf ook wel in hun GT2 race auto zetten. Daar is al het schakelen mechanisch en wel seq.
Dus voor mij altijd handbak.
Zeker als je veel op circuit rijdt. Hoe meer electronica hoe meer storingen kunnen optreden. Mocht de pook afbreken kan je het simpel repareren. Heb je een elec storing heb je een groter probleem.
Als smg dsg zo goed zou zijn dan zou bmw dat toch zelf ook wel in hun GT2 race auto zetten. Daar is al het schakelen mechanisch en wel seq.
Dus voor mij altijd handbak.
- romo
Discussie handbak-SMG/DTC is nutteloos................iedereen heeft zijn/haar eigen voorkeur...........gebruik dat waar je zelf achterstaat en ga het vooral niet verdedigen........
Anyway, een 1er coupe met een E46 M3 en CSL motor is geprobeerd, maar te zwaar bevonden, aldus Scott, tevens wordt de N55 als basis vor de F3X M3 gebruikt................
Weet iemand wat een N55 blok weegt ..........en een E46 M3 / CSL blok? Das dan wel even interessant om te vergelijken...........
Anyway, een 1er coupe met een E46 M3 en CSL motor is geprobeerd, maar te zwaar bevonden, aldus Scott, tevens wordt de N55 als basis vor de F3X M3 gebruikt................
I see cars in the earlist stage but I have other projects to work on that I cannot afford to be distracted as I have many projects not only for cars but I also conceive stuff for BMWTV.de The German only BMW TV channel which in some cases do not involve cars. With each project now we have started to do Pre-visualisation on the computer because we can show it to the director and production crew and explain this is the angles we want to get the perfect shot.
The time window for this car is extremely tight and originally enthusiasm was not apparent until Dr. Kay Segler came to the M Division.
We had initially toyed with the idea of an 1M when we were conceiving the Coupe and did work with evaluation models then using the engine from the E46 and the upgraded E46 CSL engine but it proved to be too heavy for the car.
Originally in the early days of marketing the standard 135i was originally meant to be an M model.
The 1M that stands before you now has had possibly the most progressive stage from thought-production turnaround for a BMW. There had to be a lot of arm-twisting in the BMW Board because of the tight window between generation 1 and generation 2 of the Coupe. The proposal was greenlighted when BMW decided to use the Coupe model for the BMW eDrive evaluation. Therefore slightly extending it's life cycle.
When I first saw the car it was in a design studio as a full scale claymodel but since then some designers ideas have to make way for aerodynamics and engineering. The initial engine proposal was the N55 but they were having issues that cannot be solved within the time window. BMW Greenlit this car in July 09, now over a year later we see it as it intended , although testing still commences until the launch. Valvetronic was the main cause of the time delay but BMW have spent some time on this and are using the N55 as a basis for the next M3.
The best way to describe the engine of the 1M is a "Hybrid" but in the original form of Hybrid, nothing to do with "alternatives", but it is not a straightforward transplant.
There is a lot of this car that will carry over for the next generation 1M in which that car will switch to four cylinders to which the M Division engineers are already working on the basics without time constraints or restrictions. 1M (E82) is showing what is possible in a small timeframe 1M (F22) will show what is possible once you do not have restrictions.
Weet iemand wat een N55 blok weegt ..........en een E46 M3 / CSL blok? Das dan wel even interessant om te vergelijken...........
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Een GT3 graag met handbak, een 458 graag met flippers.
En 'n M3 daily had ik graag eens willen proberen met DCT.

En 'n M3 daily had ik graag eens willen proberen met DCT.
- Sperdy
Welnee Robin, heb vandaag gereden in een nieuwe M3 met zo'n automaat (was van een ambtenaar, echt!Robin schreef:...En 'n M3 daily had ik graag eens willen proberen met DCT.

- FreudeamFahren
Je zult het niet geloven Ferdi, maar er zijn mensen die liever een hoogtoerige V8 hebben dan een 6 cilinder turbo, ook al is de turbo sneller dan een Spaceshuttle en houdt nieieieieieieieieiemand hem bij. Iets met beleving enzo. En dat dan weer persoonlijk is.
- GTRene
daarom, lekker die 4.5 GTS V8 in die M135i en knalle