Corsa_GSi stelt zich voor.

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Corsa_GSi

Corsa_GSi stelt zich voor.

Bericht door Corsa_GSi » 29 aug 2010, 16:02

Hoi allemaal,

ik ben Servaas uit Rotterdam en ben 34 jaar oud.
Via een collega (Mark) ben ik op deze site terecht gekomen.
Naast een Nordschleife virus, ben ik ook druk met 1.4 Mile dragracing.

Op dit moment heb ik de volgende auto's:
Vectra B 3.0 V6 Caravan Sport 2000
Dit is de daily driver (bijna full options), die geheel standaard moet blijven en op LPG rijdt.
Alhoewel standaard..... 2.5 V6 door de vorige eigenaar al vervangen / omgebouwd naar 3.0, ik heb hem nog laten afstellen op de rollenbank. Dit resulteerde in 210pk en 330Nm op euro95.
Buitenzijde is voorzien van een origineel Opel bodykit, echter deze Sport Edition II kit is alleen in DLD geleverd. Zover ik weet rijden er 4 andere Vectra's in NL met deze bumpers, echter ik heb de enige stationwagen.
Afbeelding

Deze auto wordt meestal gebruikt om de racer te verplaatsen.
Afbeelding

Corsa B GSi Turbo 1996
Dit is mijn eerste auto, ooit 2de hands gekocht als standaard GSi uitvoering in het groen metallic.
Na eerste de originele motor aangepakt te hebben (1.6 16v van 106 naar 175pk met Dbilas Throttlebodies en nog veel meer Dbilas spullen), is deze motor vervangen door een gereviseerde turbomotor uit een Calibra (ook is hiervan de F28 6 bak gebruikt met een Sachs Performance clutch en Quaife diff.).
Deze van standaard 204pk getuned naar 265pk en 330Nm (VEMS motronic met Wideband, EGT)).
Afbeelding
Afbeelding
Helaas is de motor na een trip dit jaar overleden, krukastandwiel los van krukas gekomen, hierdoor distributie van slag en 16 kleppe krom en 4 zuigers kapot.

Nu bezig met een nieuwe motor te bouwen, die moet minimaal 400pk leveren (ex. lachgas).
Quick specs: Pauter rods, Coated JE Pistons, All ARP bolts, Krukasverstevigingsplaat, Garrett GT3040 turbo, 38mm Tial Wastegate, 788cc Injectoren, 3,6kg Alu flywheel en nog veel meer goodies!!
Brakes: Kadett GSi 16v rondom (achteras omgebouwd naar schijven), incl. HRC en bekrachtiger.
Onderstel: Bilstein Coilovers, B16 PSS9, Powerflex all around, Lexmaul veerpootbrug, Weitec rolbeugel.

And last but not least, de klassieker.
Corsa A Irmscher 1983
83-er Corsa als sinds 87 bij ons thuis. Wordt als dagelijks auto door moeders gebruikt, maar heeft ook al de Nordschleife en 1/4 Mile Strip gezien!
Quickspecs: Full outside rebuil 4 jaar geleden, Weitec onderstel met Powerflex bussen veerpootbrug en GSi stabistang, Corsa B GSI remmen voorzijde, 1.3 onderblok, 1.2 carb licht geflowde kop, Irmscher Injectie (ombouw van single carb naar multipoint), Irmscher luchftilter huis met K&N Paneel, 1.6 GSi uitlaaspruitstuk, Simons uitlaat etc. etc.. Dit alles levert 95pk 105 NM.
Afbeelding
Afbeelding

Voor vragen, stel ze gerust, kan ook niet alles hier neer zetten qua specs van de auto's :D

Owh de Corsa Turbo deed 12,57 op de 1/4 Mile en iets van 10 /11 minuten op de Ring.

Xave30

Re: Corsa_GSi stelt zich voor.

Bericht door Xave30 » 29 aug 2010, 16:10

Welkom hier Servaas.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 29 aug 2010, 16:15

Welkom! Eerlijk toegegeven, ik schrok even van de Corsa B, maar moet mijn mening bijstellen toen ik las wat er aan gedaan was. :)

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 29 aug 2010, 17:18

Welkom!

Tsja...ben geen Opel man...maar heb bedacht ik me net ook een Corsa A GSi gehad *(via onze SvB :-)

Plaats reactie