De Viper GTS van Nutkees
- Elmar
Re: Nutkees heeft een nieuwe ride
De thermostaat zit zo beetje op het moeilijkst bereikbare plaats.
Veel plezier met het vervangen, zorg voor iemand met dunne armpjes, scheelt al een heel stuk.
Veel plezier met het vervangen, zorg voor iemand met dunne armpjes, scheelt al een heel stuk.
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Ja ik had het al gelezen. Ga straks eerst de radiatorslang even aanpassen zodat deze weer erop kan. Dan even het systeem ontluchten en kijken of de bovenste slang wel warm word. Dat zou inhouden dat de thermostaat nog wel werkt. Wordt deze niet warm, dan ga ik beginnen aan een leuke klus.
Manifold etc moet er allemaal af, dus bestel ik meteen even een nieuwe thermostaat, waterpomp en nog wat zaken zoals nieuwe ringen voor de injectoren. Laat ik meteen de valvecovers en manifold opnieuw poedercoaten, maar dan wel in een geheel andere kleur...
Blijkt het straks wel goed te zijn, dan ga ik bovenstaande acties deze winter uitvoeren. Wil de wagen gewoon perfect hebben namelijk.
Manifold etc moet er allemaal af, dus bestel ik meteen even een nieuwe thermostaat, waterpomp en nog wat zaken zoals nieuwe ringen voor de injectoren. Laat ik meteen de valvecovers en manifold opnieuw poedercoaten, maar dan wel in een geheel andere kleur...
Blijkt het straks wel goed te zijn, dan ga ik bovenstaande acties deze winter uitvoeren. Wil de wagen gewoon perfect hebben namelijk.
- GTRene
dunne armpjes? veaag Allen ff
maareuh vipergebroed...succes, hoop dat het een simpel klusje wordt...

maareuh vipergebroed...succes, hoop dat het een simpel klusje wordt...

- Nutkees
ach simpel of niet, sleutelen is leuk!! Je leert veel van de auto op deze manier.
Net al even de overlfow tank gevuld, deze lijkt niet lek te zijn, ook de slang van de radiateur er weer op gezet met een verbindingspijpje. Al met al kon er 12 liter vloeistof bij, dus veel zat er niet meer denk ik....
Straks moet ik de auto even warm laten draaien om te kijken of het peil nog zakt, er lucht in het systeem zit en natuurlijk om te kijken voor lekkages.. Ga alvast bidden dat de bovenste slang ook warm word, anders gaat het weer even duren voordat ik kan en druf te rijden en dan ben ik er morgen zeker niet bij op cpz
Net al even de overlfow tank gevuld, deze lijkt niet lek te zijn, ook de slang van de radiateur er weer op gezet met een verbindingspijpje. Al met al kon er 12 liter vloeistof bij, dus veel zat er niet meer denk ik....
Straks moet ik de auto even warm laten draaien om te kijken of het peil nog zakt, er lucht in het systeem zit en natuurlijk om te kijken voor lekkages.. Ga alvast bidden dat de bovenste slang ook warm word, anders gaat het weer even duren voordat ik kan en druf te rijden en dan ben ik er morgen zeker niet bij op cpz

- GTRene
jammer dat je er niet bij kan zijn morgen....
12L
was ie goed leeg, nog mazzel dat je temp nog wat aangaf dan....denk dat je dan bijna olie temp moet aflezen om te zien of ie zo heet was, of deed de koelvloeistof temp nog...kachel zal dan niet meer gewerkt hebben?
12L

- Nutkees
Net alles afgevuld en nagekeken. Geen lek kunnen vinden, dus motor warm laten worden en checken checken en nog eens dubbel checken.
Nog geen lekkages kunnen vinden, bovenste slang van de radiateur word warm en ook de kachel doet het weer. Het lijkt allemaal weer goed te werken, maar wel vraag ik me af waar al dat koelvloeistof is gebleven???
Morgen toch naar CPZ toe dan maar. Altijd even gezellig!! Straks nog maar even een rondje proefrijden. Het regent alleen hard hier, dus even afwachten, want met Semi slicks is rijden met regen NIET aan te raden!
Nog geen lekkages kunnen vinden, bovenste slang van de radiateur word warm en ook de kachel doet het weer. Het lijkt allemaal weer goed te werken, maar wel vraag ik me af waar al dat koelvloeistof is gebleven???
Morgen toch naar CPZ toe dan maar. Altijd even gezellig!! Straks nog maar even een rondje proefrijden. Het regent alleen hard hier, dus even afwachten, want met Semi slicks is rijden met regen NIET aan te raden!
- GTRene
klinkt vooralsnog goed...
misschien laat het zich pas zien als alles echt hot is en je een tijdje zit te blazen? maar dan heb je het ergens moeten zien stomen lijkt me met zoveel vloeistof verlies
of er zat sowieso al veels te weinig in? of je overdrukdop/ventiel niet meer goed werkende oid?
hope for the best and maby see you tomorrow
je moet toch ff testen en bent nu alert van...
misschien laat het zich pas zien als alles echt hot is en je een tijdje zit te blazen? maar dan heb je het ergens moeten zien stomen lijkt me met zoveel vloeistof verlies

of er zat sowieso al veels te weinig in? of je overdrukdop/ventiel niet meer goed werkende oid?
hope for the best and maby see you tomorrow

je moet toch ff testen en bent nu alert van...
- Downforce Hans
Toch wel vervelend dat je een andere auto koopt en gelijk kan gaan sleutelen 

- Nutkees
^(*&^*^%*%(*%*&%^*&%^&
Net alles goed nagekeken en het systeem even laten "burpen" Toen kwam eindelijk het probleem aan het licht. De radiateur is zo lek als een mandje.
Word weer een duur geintje, zat ik net op te wachten NOT!
Baal er wel als een stekker van zeg. Wil rijden met dat ding en niet alleen maar sleutelen.
Vandaag meteen maar even mailen met Roe racing voor een nieuw exemplaar, kost weer $700 ex verzenden e.d.
Tot zover de update en een behoorlijk balende nutkees!!!
Net alles goed nagekeken en het systeem even laten "burpen" Toen kwam eindelijk het probleem aan het licht. De radiateur is zo lek als een mandje.

Baal er wel als een stekker van zeg. Wil rijden met dat ding en niet alleen maar sleutelen.
Vandaag meteen maar even mailen met Roe racing voor een nieuw exemplaar, kost weer $700 ex verzenden e.d.

-
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
De reden dat je de auto iets later kreeg was toch omdat de vorige eigenaar de auto goed wilde afleveren en hem nog even goed wilde nakijken?
Lijkt me dat hij het ook wel gemerkt moet hebben dat de koelvloeistof zo snel weg loopt
.....
Lijkt me dat hij het ook wel gemerkt moet hebben dat de koelvloeistof zo snel weg loopt

- Erik K.
- Robin Hartog
700$ voor een nieuwe radiateur. Da's niet veel, ik bedoel, omgerekend is dat iets van 65 euro ofzo.
Nee, balen zeg, als 'ie daarna maar iig rijdt!

Nee, balen zeg, als 'ie daarna maar iig rijdt!
- Nutkees
Richardt. schreef:De reden dat je de auto iets later kreeg was toch omdat de vorige eigenaar de auto goed wilde afleveren en hem nog even goed wilde nakijken?
Lijkt me dat hij het ook wel gemerkt moet hebben dat de koelvloeistof zo snel weg loopt.....
Tja dat zou je wel zeggen, vond de wagen vanaf het begin al redelijk warm lopen, maar toch bleef de temperatuur binnen de perken. Het lek zit volgens mij ook bovenin de radiateur, dus als het daaronder blijft kan je natuurlijk wel rijden, maar komt het systeem nooit onder druk te staan.
Temperatuur liep ook heel snel op, maar koelde daarna ook heel snel af. Zelf denk ik dat Frank gewoon de meter in de gaten hield en die gaf aan dat er niet veel aan de hand is. Immers loopt de temperatuur wel snel op bij dergelijke auto's.
Het is vervelend, maar we lossen het wel weer op. Straks maar even de radiateur eruit halen en dan morgen even langs een cartal, waar ze ook radiateuren maken. Eens kijken of het misschien nog te maken is en zo niet, dan een nieuwe bestellen.
Morgen dan maar even met de ascona turbo naar CPZ denk ik! Is ook wel leuk.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ja ik ga er ook niet vanuit dat het met opzet verzwegen is, zuur is het natuurlijk wel.
Gelukkig is het goed te verhelpen en is het verder niets ernstigs
Gelukkig is het goed te verhelpen en is het verder niets ernstigs

- Niels
- Auto: Prius+
$700,- ex. verzend, ex. btw en ex. invoer? Dan kun je hier misschien beter eentje laten maken of niet?
-
pffff pech kees.... goed... even doorbijten weer...
- Nutkees
Radiateur net eruit gehaald, morgen even wegbrengen om te testen op lekkage. Kan haast niet anders, maar met het blote oog is het niet te zien..
Ben benieuwd of ze het kunnen maken, voor de rest ziet het er namelijk allemaal als nieuw uit.
Ben benieuwd of ze het kunnen maken, voor de rest ziet het er namelijk allemaal als nieuw uit.
- Downforce Hans
In iedergeval krijg je wel handigheid in het sleutelen aan dat apparaat.
Altijd handig als je een een ritje van een km of 30 wil gaan maken...............
Altijd handig als je een een ritje van een km of 30 wil gaan maken...............

- Nutkees
Downforce Hans schreef:In iedergeval krijg je wel handigheid in het sleutelen aan dat apparaat.
hahah inderdaad!
Maar zonder gekheid, het sleutelen is voor mij net zoveel hobby als rijden, dus op zich is dat niet het probleem. Vind het leuk om ervaring op te doen met de auto en dit ook met andere te delen die ook tegen deze problemen aanlopen.
Het is alleen jammer dat ik er net nu mee te maken krijg, had graag met de auto naar CPZ gegaan morgen. Nu moet ik met de ascona b, maar dat is ook leuk!
- InjectTheVenom
Hee grapjurk ik moest dat ding toch voor je mee nemen vanuit Salt Lake City??
Nutkees schreef:^(*&^*^%*%(*%*&%^*&%^&
Net alles goed nagekeken en het systeem even laten "burpen" Toen kwam eindelijk het probleem aan het licht. De radiateur is zo lek als een mandje.![]()
![]()
- Nutkees
Willem,
Dat was de thermostaat, maar deze is nog goed gelukkig. Wat ik wel graag wil hebben is de Radiator Bleeding kit van Roe-racing.
Ik ga je niet vragen om een radiateur in je koffer te proppen hahah
Laat het je allemaal nog even weten voordat je vertrekt!
Dat was de thermostaat, maar deze is nog goed gelukkig. Wat ik wel graag wil hebben is de Radiator Bleeding kit van Roe-racing.
- InjectTheVenom
Nouja ik kan hem als odd-sized baggage mee nemen he die radiateur, of iemand van daar moet toch al een container deze kant op willen sturen... je maakt maar een mooi boodschappenlijstje en ik zal je op je wenken bedienenNutkees schreef:Willem,

-
oh oh.... don't sell your soul kees 

- Macboy
Laat ik beginnen met te zeggen dat de auto er geweldig uitziet zo in het zwart met zwarte wielen. Ben ook benieuwd naar de cockpit in het donker, dus als je daar t.z.t. een foto van kan maken ?
Verder natuurlijk balen deze zaken. Zou toch nadenken om dit met de verkoper te bespreken ?? Zijn geen kleine zaken he die nu kapot blijken te zijn ...
Verder natuurlijk balen deze zaken. Zou toch nadenken om dit met de verkoper te bespreken ?? Zijn geen kleine zaken he die nu kapot blijken te zijn ...