diagnose apparatuur

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
markk

diagnose apparatuur

Bericht door markk » 28 aug 2010, 11:25

Heeft iemand ervaring of advies voor me inzake de aanschaf van diagnose apparatuur ?

Denk aan uitlezen van foutcodes, resetten van foutcodes, uitlezen van engine-paramters + baselining, resetten van service-intervallen, het openen van de abs unit ivm verversen van remvloeistof, etc.

Idealiter uiteraard voor "alle" auto's maar in iedergeval BMW MY01 e46 M3, BMW MY05 130i, MY01 Porsche 986S/BoxsterS, MY05 Mits. EVO 8 MR RS...

Wat werkt beter:
- draadloos (wifi/bluetooth) of met draad (usb)
- fixed device of PC/Windows7 of PDA/Windows mobile based

Zwaartepunt ligt aan de diagnose/foutcode/service-reset kant. Onderhoudstechnisch dus. Met de PDA/PC in de auto rijden en daar een uitgebreid dashboard op toveren is leuk maar doe je 1x en daarna niet meer is mijn ervaring...

Mark.

Knot

Re: diagnose apparatuur

Bericht door Knot » 28 aug 2010, 11:41

Zou altijd voro zo'n diagnose tool gaan, bedraad. Geen wifi en zeker geen apps op laptop etc. Puur uitlezen ter info en eventueel reset van codes/intervallen, aan de hand daarvan kan je vaak gaan zoeken als je auto een probleem heeft.

Behalve in geval van mijn sputterende 328i... daar zegt ie zelf niets over aan codes.

peter kohler

Bericht door peter kohler » 28 aug 2010, 19:23

kijk eens naar een launch X431

dit is een redelijk universeel apparaat waar je bij de meest gangbare auto's prima mee uit de voeten kunt.
hij wordt veel bij universele autobedrijven gebruikt.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 28 aug 2010, 22:02

Anders misschien hier eens een mailtje naartoe wagen:
http://www.diagnoseapparatuur.nl/

Plaats reactie