BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
JP

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door JP » 28 aug 2010, 10:40

Afbeelding

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 28 aug 2010, 11:19

Z4 knipperlicht?

Hielke

Bericht door Hielke » 28 aug 2010, 11:28

Jelmer850i schreef:Z4 knipperlicht?
Nee.

Koelluchtinlaten voor de achterremmen!

Tristan

Bericht door Tristan » 28 aug 2010, 11:34

Overjarig of niet, dit wordt de meest agiele, best sturende ///M.

Hielke

Bericht door Hielke » 28 aug 2010, 12:12

Tristan schreef:Overjarig of niet, dit wordt de meest agiele, best sturende ///M.
Klopt.

Tussen de bestaande M - Armada nattuurlijk ook niet al te moeilijk te realiseren.

Laat er geen onduidelijkheid over bestaan, ik vond en vind de 135i coupe een ontzettend fijne sportieve auto. Maar ik heb de laatste jaren teveel Marketing van M gezien om nu hooggespannen verwachtingen te hebben. Een stel lichtmetalen velgen met de ET waarde van een Amerikaanse hotrod helpen daar niet bij.

JP

Bericht door JP » 28 aug 2010, 12:15

Hij oogt breeeeeeeeed......

Afbeelding

bandjes;
Afbeelding
Afbeelding

Snipe

Bericht door Snipe » 28 aug 2010, 12:17

Hielke schreef:Amerikaanse hotrod
Ik krijg de indruk dat 'ie sowieso nogal op Amerika geënt is. Een soort boyracer, met dikke spatborden, turbo's en een live-presentatie tijdens de Amerikaanse Oktoberfeste, die gek genoeg in augustus plaatsvinden.
Ik weet het verder niet, maar ik ben nog niet bij voorbaat dolenthousiast.

....en als er 'extra load' op de banden staat zal het ook wel niet echt een licht autootje zijn 8)

Joop

Bericht door Joop » 28 aug 2010, 12:25

Volgens mij wordt dit best een lekker ogend karretje...
...of het uiterlijk de sportieve kwaliteiten waar kan maken vraag ik me nog wel af.

Wat timing van lanceren betreft is het natuurlijk een enorme misser; dat de coupe nooit goed verkocht heeft (in tegenstelling tot de cabrio) is wel zo'n beetje duidelijk en zo proberen ze nog een kleine boost aan die verkoop te geven; maar je weet bij voorhand al dat je in een oud model rijdt als de volgende 1er coupe al op de deur staat te kloppen. Dat je hiermee een zeldzamere auto koopt is wel duidelijk. De aanschafsprijs zal uitmaken of we deze auto nog in NL op de weg gaan zien. 70-80K moet eigenlijk wel de bovengrens zijn; en dat is normaal gesproken al een absurde prijs voor een 1er.
Snipe schreef: ....en als er 'extra load' op de banden staat zal het ook wel niet echt een licht autootje zijn 8)
Maar dan zijn de RFT's er wel onderuit...
...pak je de gewone band dan rijdt een dergelijke auto echt als dweil over de weg. Heb daarom zelf ook voor een XL bandje gekozen als alternatief op de RFT's.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 28 aug 2010, 12:41

De 1 serie coupé is pas in 2007 op de markt gekomen. De 1 serie hatchback al in 2004 (5-drs)
Er vanuit gaande dat de nieuwe 1 serie in 2011 wordt geïntroduceerd, hebben we misschien nog wel tot 2114/2015 te wachten voordat de nieuwe 1 coupé wordt voorgesteld.

CSL kwam ook pas aan het einde van de e46 reeks op de markt, sterker nog, alle M3's reden nog met het oude front terwijl de non-M's werden opgefrist.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 28 aug 2010, 12:48

Robin schreef:
M@rcel schreef:Ik denk dat we hier met de mooiste ///M in jaren te maken krijgen.
De compacte afmetingen icm de optische aanpassingen van deze 1 M Coupé gaan voor een prachtige gedrongen Coupé zorgen.
Wielen zijn natuurlijk subliem, rode kleur van deze teaser vind ik ook schitterend. Zit er een carbon dak op?
Behalve de rode kleur, 100% mee eens.

Nu begin ik ook aan de kleur te twijfelen, lijkt lichter van kleur dan de rode M3's op de achtergrond. Die kleur vind ik echt het mooiste voor een ///M
Maargoed, volgens mij vind jij rood helemaal niet mooi?

Afbeelding

Snipe

Bericht door Snipe » 28 aug 2010, 12:50

Mensen die 'm gezien hebben en foto's posten op Bimmerfile, Bimmerpost en andere sites noemen het ook vaker oranje dan rood, valt me op.

Joop

Bericht door Joop » 28 aug 2010, 12:52

Lijkt zo wel heel veel op het sedonarot wat al op de 1er coupe leverbaar was.

Denk wel dat deze kleur beter bij de auto past dan het 'hardere' rood (Melbourne rot) van de M3.

@Marcel: ik denk dat de nieuwe coupe wel iets eerder op de markt komt dan de huidige. Ook omdat de 1er een volledig nieuwe modellijn was in 2004.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 28 aug 2010, 12:59

Valt me ook op dat er nog Michelin PS2's onder zitten, ook flinke remschijven trouwens in die 19" velgen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 aug 2010, 13:21

Afmeting banden zelfde als van de M3, oogt breed de kar, das dan weer niet verkeerd...............ook de kleur met de velgen vind ik nog het minst storende bij deze kar............

Kern van de zaak;

1 Wat presteert ie
2 Wat kost ie
3 Hoe bovengenoemde 2 punten in verhouding staan tot een ACS 1er alla Ferdi.....

Nou ik denk dat ik het antwoord wel weet.................................

Femme

Bericht door Femme » 28 aug 2010, 13:26

Ik heb begrepen dat Michelin PS3 niet de vervanger is van PS2. De echte nieuwe high performance band van Michelin is Pilot Super Sport, o.a. OEM op de Ferrari 599 GTO, Alpina B5 Biturbo en Mercedes SLS AMG.

De 1M Coupe wordt gewoon erg gaaf en zal ongetwijfeld goed sturen. Je moet alleen genoegen nemen met een turbogeblazen motor, wat voor de doelgroep juist een pré is omdat zo'n motor makkelijker gemod kan worden. BMW wil de prijs laag houden en dan is het gewoon niet haalbaar om er een eigen hoogtoerig blok voor te ontwikkelen.

Andre

Bericht door Andre » 28 aug 2010, 13:34

Qua looks is ie brillant. Kan ik nou al zien. Hielke is dan wel een fan van de 135i motor. Ik minder.

Maar misschien nu ///M zich meer en meer op turbo concentreert dat het gasresponse ook beter word en de betrouwbaarheid op het circuit. Hitteproblemen voorbij zijn. Deze auto heeft in ieder geval weer de juiste afmetingen voor een ///M. Gewicht zal teveel zijn dat weet ik bij voorbaat al. Orginele M3 stoelen vervangen door 2 recaro s is al 60kg eruit. Dan komt ie dicht bij de 1400kg.

Ik hoop alleen op een Carbon dak. En ik hoop op een prijs die heel intressant is. Want veel mag ie in mijn ogen niet kosten. Boven de 70 is veel te hoog. Alles wat er op zit is van de E92 M3. Dus ontwikkelings kosten zijn al lang en breed betaald door de M3 eigenaren. Dus de onderdelen die hier op zitten zijn bijna gratis.:)

Joop

Bericht door Joop » 28 aug 2010, 13:38

Femme schreef:Ik heb begrepen dat Michelin PS3 niet de vervanger is van PS2. De echte nieuwe high performance band van Michelin is Pilot Super Sport, o.a. OEM op de Ferrari 599 GTO, Alpina B5 Biturbo en Mercedes SLS AMG.
...
Dat had ik ook al eens gelezen in het testbericht van BMW Car Magazine (april 2010)...
...heb laatst toch maar weer nieuwe PS2's onder de auto gestoken om die reden.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 aug 2010, 13:43

Andre schreef:Qua looks is ie brillant. Kan ik nou al zien. Hielke is dan wel een fan van de 135i motor. Ik minder.

Maar misschien nu ///M zich meer en meer op turbo concentreert dat het gasresponse ook beter word en de betrouwbaarheid op het circuit. Hitteproblemen voorbij zijn. Deze auto heeft in ieder geval weer de juiste afmetingen voor een ///M. Gewicht zal teveel zijn dat weet ik bij voorbaat al. Orginele M3 stoelen vervangen door 2 recaro s is al 60kg eruit. Dan komt ie dicht bij de 1400kg.

Ik hoop alleen op een Carbon dak. En ik hoop op een prijs die heel intressant is. Want veel mag ie in mijn ogen niet kosten. Boven de 70 is veel te hoog. Alles wat er op zit is van de E92 M3. Dus ontwikkelings kosten zijn al lang en breed betaald door de M3 eigenaren. Dus de onderdelen die hier op zitten zijn bijna gratis.:)

Goe dan ruil ik hem in......................... :mrgreen:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 28 aug 2010, 13:45

Joop schreef:
Femme schreef:Ik heb begrepen dat Michelin PS3 niet de vervanger is van PS2. De echte nieuwe high performance band van Michelin is Pilot Super Sport, o.a. OEM op de Ferrari 599 GTO, Alpina B5 Biturbo en Mercedes SLS AMG.
...
Dat had ik ook al eens gelezen in het testbericht van BMW Car Magazine (april 2010)...
...heb laatst toch maar weer nieuwe PS2's onder de auto gestoken om die reden.
Ik zal daar na mijn vakantie ook eens navraag naar doen, ik heb namelijk begrepen dat de PS2's straks niet meer leverbaar zijn...om die reden maar voor de PS3 gekozen voor de voorwielen.

Info PS3, op pagina 4 te lezen dat volgens Michelin de PS3's nog meer grip geven(met name met minder goed weer) dan de geprezen PS2's.
http://www.autoleasewereld.nl/files/MIC ... Sport3.pdf

Zijn de Pilot Super Sport banden meteen ook semi slicks?
Laatst gewijzigd door Erik K. op 28 aug 2010, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 28 aug 2010, 13:58

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 aug 2010, 14:03

:(
Vodger ktu!
Teasers I hate them!!!!!!!

romo

Bericht door romo » 28 aug 2010, 14:19

Bij teasende vrouwen is dat dan net even weer anders.........................tenzij dat ook overjarige modellen zijn........................... :roflol:

Macboy

Bericht door Macboy » 28 aug 2010, 14:25

Jongens het wordt steeds gaver en gaver merk ik ! Die verbreedde spatborden vind ik toch geweldig. Ik riep het paar maanden geleden al, maar werd toen onterecht teruggefloten.

Stiekem bekruipt mij het gevoel dat het misschien geen achterbank heeft en een rolkooi ?? Waarom zouden ze anders het interieur verbergen ??

Kom op mensen, positief blijven denken ... misschien is het stiekem ook wel de E46 M3 motor waarvan ze er nog een paar hadden ...

En dan is het toch een echte M geworden !! Maar dat interieur afschermen, dat kan toch alleen maar betekenen een rolkooi ?

Dit wordt vet....

Nu alleen nog maar hopen dat ze de Pon strategie gaan gebruiken voor de prijs, dus 63-65k.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 aug 2010, 14:26

lijkt me een mooie kar zo van voor, schitterende bumper en brede sptbordranden en mooie wielen...

Afbeelding

aan de zijkant van de bumper die extra naad...stoer, maakt hem wellicht nog wat breder ogend.

kon nog wel eens M waardig zijn, benieuwd welke stoelen ze gebruiken....lijkt me ook een mooie basis voor 1 of andere race series...

Macboy

Bericht door Macboy » 28 aug 2010, 14:29

Voorspoiler is geweldig inderdaad. Ik weet bijna zeker geen achterbank ... er moet iets bijzonders met het interieur zijn. Die performance stoelen kennen we al, dus daarom hoeven ze het niet af te schermen toch ? En dat geldt ook voor het carbon dak, alleen daarom zou ik het afschermen begrijpen.

Zou het anders niet een enorme teleurstelling zijn als het kleed eraf gaat en er is niks bijzonders te zien ?

Nee dit gaat helemaal goedkomen, ik voel het aan mijn water ;)

Plaats reactie