Thanks!
Met de neus is het tot nu toe, of je vind het geweldig of helemaal niks.
Moest het weekend naar fam in NH, dus gelijk een stuk gereden.
Het rijd echt heerlijk.
Voor een auto die zo hoog op ze poten staat is die best stug, maar dat vind ik wel fijn. Stoelen zitten ook top, geven voor mij echt genoeg steun. Stuk beter als dat 'blij dat ik glij' leer wat ik in de Leon had.
De DSG is wel even wennen, maar vind het wel lekker rijden. In de 'D' stand komt dat ding bijna niet boven de 2k rpm, en als je dat soms iets te laag vind voor de situatie dan gewoon tikkie terug op het stuur en hij gaat weer vrolijk verder.
In de 'S' stand houd die hem goed op toeren, schakeld wel erg laat over maar je kan altijd zelf even flipperen als je hem eerder over wil hebben.

M' Dus zelf de volledige controle, erg leuk! Beetje het gevoel alsof je met de playstation aan het klooien ben. Ik had/heb ook heel wat minder snelheidsgevoel als ik had toen ik zelf echt schakelde, je rijd veel te snel een stuk harder. Even wennen denk ik.
En wat is die DSG bak snel zeg, wegtrekken vanuit stilstand of het uitkomen van een bocht, gas erop en hij schakelt en vliegt erdoor. Je merkt ook wel dat er wat power in zit. Heb er nog niet al te wild mee gedaan, maar wel even een enkele keer doorgehaald en dan zou je niet zeggen dat er een 1.4tje in het vooronder zit te knorren...
Enige nadeel op het moment met de DSG bak is het wegrijden vanuit stilstand, nooit een automaat of iets gehad en misschien is dat even wennen en moet ik daar wat handigheid in krijgen, maar er zit wat vertraging in. Normaal laat je de auto op de koppeling hangen als je bv snel over wil schieten. Maar hier is rem los, dan gaat die gelijk rollen.. en rem los en dan gelijk het gas erop daar zit wat vertraging in. Misschien wat meer met rem + gas tegelijk spelen?
Je hoort vaak mensen zeggen dat de DSG bak zich er teveel mee bemoeit. In de M stand wil die als je in een te hoge versnelling zit en vol op het gas gaat wel eens terug schakelen. Dus dat valt nog te overzien. En als je sportief door banjer zal je daar ook geen last van hebben denk ik.
Ook hoorde je mensen klagen over dat de bak zelf op schakelde als je ver doorhaalde. Dat moet je dus gewoon zien als een toerenbegrenzer, want deze motor gechipt of niet heeft niks te zoeken bij 7100rpm. hehe.
Bovenaan het lijstje staat omlaag. Hij staat echt iets te hoog op zijn poten. Een andere uitlaat zal er ook nog wel komen, maar dat is even afwachten nog.
Als ik er wat meer mee heb gereden (en het weer ook wat beter is) kan ik ook beter bekijken hoe het stuurt en of daar nog wat aanpassingen voor nodig zijn.