iPhone

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
WJ

Re: Iphone 4

Bericht door WJ » 26 aug 2010, 15:00

Appie! Leuk en handig programmatje vind ik!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 aug 2010, 15:36

Tom schreef:
romo schreef:Dus is mijn vraag; wat doet iedereen met een iPhone, buiten het bellen dus, waar ligt , voor jullie, de meerwaarde?

Leg het me eens uit............................
Mail checken
Internetten
Nieuws lezen (veel sites hebben er handige appjes voor)
Social media (facebook/twitter) lezen/bijhouden
Agenda bij de hand hebben
Weersvoorspelling/buienradar checken
Pathe app als ik naar de bios ga voor de tijden
Kijken waar flitsers staan
Af en toe een spelletje als ik ergens moet wachten
Verder gebruik ik em als ipod tijdens vakanties

Dat snap ik, das dus bellen, internetten (buienradar, nieuws etc etc) en muziek luisteren....................dan heeft het voor mij geen enkele toegevoegde waarde..........zoals ik reeds vermoed had.....

Het is een IMHO leuk gadget, waar menigeen zich de kop gek mee maakt................een soort van must have anders hoor je er niet bij....................dat vind ik steeds maar weer terug bij welk merk mobile telefoon dan ook..................steeds het nieuwste, steeds meer toepassing, steeds meer keuzes.....................het is een viscieuze cirkel waar je horendol van wordt, waar nut en noodzaak volledig ondergeschikt zijn geraakt aan het hoofddoel van een telefoon...........................

Het is een object verworden zoals vroeger de Indianen werden omgekocht; met spiegeltjes en kralen.......

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 26 aug 2010, 15:39

Romo, blijf jij maar bij deze:

Afbeelding

Dan nemen wij wel een iPhone.. :mrgreen:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 26 aug 2010, 15:40

Toch heeft hij wel een punt...

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 26 aug 2010, 15:42

Ja, zo gaat dat nou eenmaal, ontwikkeling kan je niet tegenhouden..... dat zit in de aard van de mens.

Bram

Bericht door Bram » 26 aug 2010, 15:45

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ga ook voor al die functionaliteiten en gadgets, alleen betaal ik er mooi de helft minder voor :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 26 aug 2010, 15:50

romo schreef:
Tom schreef:
romo schreef:Dus is mijn vraag; wat doet iedereen met een iPhone, buiten het bellen dus, waar ligt , voor jullie, de meerwaarde?

Leg het me eens uit............................
Mail checken
Internetten
Nieuws lezen (veel sites hebben er handige appjes voor)
Social media (facebook/twitter) lezen/bijhouden
Agenda bij de hand hebben
Weersvoorspelling/buienradar checken
Pathe app als ik naar de bios ga voor de tijden
Kijken waar flitsers staan
Af en toe een spelletje als ik ergens moet wachten
Verder gebruik ik em als ipod tijdens vakanties

Dat snap ik, das dus bellen, internetten (buienradar, nieuws etc etc) en muziek luisteren....................dan heeft het voor mij geen enkele toegevoegde waarde..........zoals ik reeds vermoed had.....

Het is een IMHO leuk gadget, waar menigeen zich de kop gek mee maakt................een soort van must have anders hoor je er niet bij....................dat vind ik steeds maar weer terug bij welk merk mobile telefoon dan ook..................steeds het nieuwste, steeds meer toepassing, steeds meer keuzes.....................het is een viscieuze cirkel waar je horendol van wordt, waar nut en noodzaak volledig ondergeschikt zijn geraakt aan het hoofddoel van een telefoon...........................

Het is een object verworden zoals vroeger de Indianen werden omgekocht; met spiegeltjes en kralen.......
Datzelfde geld nog meer voor auto's. Kijk naar die van jezelf. Hoeveel onzinnige opties zitten daar op? Hoeveel onzinnige paarden heb je onder de kap?

Tom

Bericht door Tom » 26 aug 2010, 15:55

Waarom niet.. het is in veel situaties ontzettend handig om al die informatie bij de hand te hebben, voor als je geen computer bij de hand hebt.
ZIe niet in waarom dat te maken heeft met 'de kop gek laten maken'. Het kost geld en ik heb het ervoor over, ik zie de meerwaarde (nee, geen noodzaak) er van in... zie je dat niet dan koop je het niet :)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 aug 2010, 15:58

Op die reactie had ik gerekend idd....................ik heb er zelf ook even nagedacht in hoe verre die 2 (auto en iPhone dus) aan de zelfde gedachtenspiraal onderhevig zijn...........

Er zit idd een overlap in, dat kan ik niet ontkennen................met dien verstande dat ik een auto nog steeds gebruik om mee te rijden (hoofddoel) en alle gadgets maar minimaal gebruik...
Bij een iPhone (of welk merk dan ook) is het precies omgekeerd..........................bellen doen we er niet mee(hoofddoel) en de gadgets worden alleen maar gebruikt................

Dus in die zin vind ik dit een niet te verwaarlozen verschil..........................

Kasteel

Bericht door Kasteel » 26 aug 2010, 15:59

iPhone begrijp je pas als je er 1 een tijdje hebt :).

Tom

Bericht door Tom » 26 aug 2010, 16:00

Kasteel schreef:iPhone begrijp je pas als je er 1 een tijdje hebt :).
+1

romo

Bericht door romo » 26 aug 2010, 16:02

Uiteraard kan ik niet voor iemand bepalen wat wel en niet moet, ik zou het niet eens willen............ik kan hooguit voor mezelf spreken.....................

Ik internet liever met een groot scherm, ik bel liever met een simpele telefoon........................en rijden wil ik gewoon met zoveel mogelijk PK`s :mrgreen:
En uiteraard dit alles met zo min mogelijk abonnementen..................

RutgerK

Bericht door RutgerK » 26 aug 2010, 16:35

Kasteel schreef:iPhone begrijp je pas als je er 1 een tijdje hebt :).
"Kan je pas begrijpen" misschien, want in de winkel stond ik naast een dodo die na 2 jaar met een 3Gs nog steeds niet snapte hoe het allemaal werkt maar wel per se de 4G wilde hebben.

k33z

Bericht door k33z » 26 aug 2010, 16:49

Mark schreef:
RutgerK schreef:Ik heb deze week een HTC Desire aangeschaft. Windows Phone kon ik niet langer op wachten. Android bevalt mij prima tot nu toe. Sync issues zijn met een applicatie van HTC verleden tijd. Afspelen van diverse formats video en muziek is geen probleem en via HTC sync kan je ook met iTunes synchoniseren.

Ik heb voor de Desire gekozen omdat die iets kleiner is dan de Galaxy S en de Galaxy S gebruik maakt van iets trager geheugen volgens de kenners.

En ja kan met Android ook applicaties buiten de Market om installeren.
Ik ben ook helemaal om, Android bied veel meer flexibiliteit dan Apple. Iemand een 3GS kopen? Het geheugen van een Galaxy S valt met tot nu toe zeker niet tegen!
Hier nog een Android liefhebber. Beide producten (Apple en Android) hebben zo hun voordelen, al vind ik de voordelen van een iPhone steeds minder groot worden. Op het gebied van media (muziek) hebben ze het voordeel, maar op bijna alle andere vlakken vind ik Android een beter systeem.

Apple moet snel komen met een startscherm waar meer gebeurt dan een selectie van snelkoppelingen. Daar gaat het mank met de iPhone, maar ook Android moet daar meer aan gaan doen. Je ziet nu met telefoons met 100 losse apps, deze moeten op de een of andere manier geintegreerd worden, dat is pas meerwaarde.

Marc R

Bericht door Marc R » 26 aug 2010, 20:52

Misschien (zeker weten ,maar ik ben een nOOb) een domme vraag maar wat is nou het verschil tussen android,symbian enz enz ??

romo

Bericht door romo » 26 aug 2010, 20:54

Ik ben ook een noob.....................en ben blij toe........................nee, ik heb niets met ben............. :roflol:

Bram

Bericht door Bram » 26 aug 2010, 20:57

Marc RS4 schreef:Misschien (zeker weten ,maar ik ben een nOOb) een domme vraag maar wat is nou het verschil tussen android,symbian enz enz ??
Besturingssysteem van de telefoon.

Android is van Google en wordt door meerdere fabrikanten gebruikt, Symbian wordt bijna alleen nog maar door Nokia gebruikt en Apple gebruikt zijn eigen platform.

Marc R

Bericht door Marc R » 26 aug 2010, 21:04

En wat kunnen die systemen dan wel of bv juist niet?

Of vraag ik nou teveel? :forum:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 26 aug 2010, 21:05

En toch geef ik Romo gelijk, ook al gebruik ik de iPhone 4 nu slechts een dag. Ik zie niet waarom deze telefoon zoveel beter is dan een N900 (mijn vorige) of een willekeurig andere smartphone. Het feit dat je uberhaupt een smartphone wilt snap ik. Ik gebruik het zelf voornamelijk voor mijn werk (agenda, email en eigen website) en om te kunnen bellen en smsen.

Wij hebben op kantoor eens zitten nadenken over de marketing-afdeling van Apple. Deze mensen zijn werkelijk briljant. Ze weten keer op keer producten te creeeren die niet zozeer onderscheid maken op techniek, maar vooral op design en met name de hebberigheidsfactor. Ik geloof niet dat iemand een iPhone of iPad koopt omdat je er anders niet meer bij hoort. Het heeft meer te maken met de gadgetfreak die in veel van ons mensen zit en getriggered wordt door producten die Apple maakt.

Wat ik dan wel weer geloof overigens is dat er een nodige schare Apple fanboys zijn die elk mankement goedpraten en daardoor andere mensen overhalen tot aanschaf. Het feit dat ik iTunes MOET installeren op mijn pc om mijn iPhone te kunnen gebruiken is absurd. Elk ander bedrijf zou er op afgebrand worden, maar "omdat het Apple is" komen ze er mee weg. Datzelfde zie je gebeuren met die antennefail wat absoluut een keiharde ontwerpfail is.

Het is een stukje imago wat Apple in de loop der tijd opgebouwd heeft en het gevoel rond dat merk. Werkelijk topmarketing, schoolvoorbeeld. Maar vertrouwen komt te voet en gaat te paard zoals we allemaal weten..........

Bram

Bericht door Bram » 26 aug 2010, 21:12

Marc RS4 schreef:En wat kunnen die systemen dan wel of bv juist niet?

Of vraag ik nou teveel? :forum:
Android is door Google ontwikkeld, dus als ik me niet vergis zijn telefoons die op Android draaien volledig met Google (Gmail) geïntegreerd. Voordeel van Android is denk ik dat meerdere telefoonfabrikanten er gebruik van maken. Hoe meer gebruikers, hoe sneller iets doorontwikkeld wordt redeneer ik maar even gemakshalve.

Paar weken geleden werd bekend dat de verkoop van Android toestellen in de VS met 60% is toegenomen, in 1 maand tijd!

Apple heeft dus zijn eigen besturingssysteem, op de iPhone en voor zover ik weet blijft het daar ook exclusief voor.

Symbian is ontwikkeld door oa Nokia Ericsson en nog wat fabrikanten. Loopt voor zover ik weet terug in populariteit.

De rest kun je op wiki vinden :mrgreen:

jarno trulli

Bericht door jarno trulli » 26 aug 2010, 23:04

Maus335i schreef:En toch geef ik Romo gelijk, ook al gebruik ik de iPhone 4 nu slechts een dag. Ik zie niet waarom deze telefoon zoveel beter is dan een N900 (mijn vorige) of een willekeurig andere smartphone. Het feit dat je uberhaupt een smartphone wilt snap ik. Ik gebruik het zelf voornamelijk voor mijn werk (agenda, email en eigen website) en om te kunnen bellen en smsen.

Wij hebben op kantoor eens zitten nadenken over de marketing-afdeling van Apple. Deze mensen zijn werkelijk briljant. Ze weten keer op keer producten te creeeren die niet zozeer onderscheid maken op techniek, maar vooral op design en met name de hebberigheidsfactor. Ik geloof niet dat iemand een iPhone of iPad koopt omdat je er anders niet meer bij hoort. Het heeft meer te maken met de gadgetfreak die in veel van ons mensen zit en getriggered wordt door producten die Apple maakt.

Wat ik dan wel weer geloof overigens is dat er een nodige schare Apple fanboys zijn die elk mankement goedpraten en daardoor andere mensen overhalen tot aanschaf. Het feit dat ik iTunes MOET installeren op mijn pc om mijn iPhone te kunnen gebruiken is absurd. Elk ander bedrijf zou er op afgebrand worden, maar "omdat het Apple is" komen ze er mee weg. Datzelfde zie je gebeuren met die antennefail wat absoluut een keiharde ontwerpfail is.

Het is een stukje imago wat Apple in de loop der tijd opgebouwd heeft en het gevoel rond dat merk. Werkelijk topmarketing, schoolvoorbeeld. Maar vertrouwen komt te voet en gaat te paard zoals we allemaal weten..........
Uit reacties van mijn klanten merk ik toch dat ik ze tegenwoordig wel een stuk makkelijker naar andriod kan draaien. En toen de 3gs uitkwam lukte me dat echt totaal niet omdat die echt uniek was in gebruik gemak en wat je ermee kan. De klanten die ik dan spreken met een andriod toestel hebben ook niets dan lof over hun toestel.
Ook de arrogantie van apple is iets waar toch wel een hoop mensen klaar mee zijn(andriod is veel opener en staat de developers veel meer toe). En de verplichting om bij t-mobile te moeten vinden een hoop mensen niet de moeite waard, kpn en vodafone wilden simpelweg niet het gevraagde bedrag betalen om de telefoon te ''mogen'' verkopen.

Bram

Bericht door Bram » 26 aug 2010, 23:21

En voeg daar aan toe dat een aantal Android telefoons niet onder doen voor de iPhone 4 en dan ben je klaar. Ik moet nog maar zien of Apple de positie die ze hadden met de iPhone kunnen vasthouden. Ik heb zo m'n twijfels.

dvh

Bericht door dvh » 26 aug 2010, 23:40

Maus335i schreef:En toch geef ik Romo gelijk, ook al gebruik ik de iPhone 4 nu slechts een dag. Ik zie niet waarom deze telefoon zoveel beter is dan een N900 (mijn vorige) of een willekeurig andere smartphone. Het feit dat je uberhaupt een smartphone wilt snap ik. Ik gebruik het zelf voornamelijk voor mijn werk (agenda, email en eigen website) en om te kunnen bellen en smsen.

Apple is op dit moment 'het' bedrijf waar qua marketing , imago , ect. iedereen voorbeeld aan neemt...
Ik hoor niks anders binnen onze sector.

Tom

Bericht door Tom » 26 aug 2010, 23:41

Voordeel van Apple (voor mij) is dat het totaalplaatje ontzettend goed werkt. Alles werkt perfect met elkaar samen. Het is niet alleen de hardware of alleen het OS. Dat Apple spul is qua hardware helemaal niet speciaal, maar de hardware en software zijn op elkaar afgestemd en ze hebben de beste appstore (qua aanbod). Alle bedrijven brengen het eerst hun software voor de iPhone uit.. hoe goed Android technisch dan ook is, zonder een goede appstore ben je nog nergens imho. Diezelfde appstore werkt ook op de iPad.. waar ik dezelfde apps, die ik al gekocht had, netjes op te zien kreeg. Heb hier 1 stekker in het stopcontact voor m'n beeldscherm, zitten stekkers aan om m'n Macbook op te laden en aan te sluiten. Toetsenbord en muis pakt ie automatisch. Geluid gaat automatisch via het scherm als ie daarop aangesloten is. Daarna begint ie vanzelf een backup te maken naar zo'n time machine schijf zonder gezeik of zonder iets in te stellen. Herinstallatie is ook al 3 jaar geleden.. deze installatie is al meerdere keren geupgrade en heeft op twee Macbook's gestaan... en nog steeds even snel als in het begin. Thuis kan m'n muziek draadloos via airtunes naar m'n receiver. Onderweg luister ik verder als ik m'n iphone of ipod aansluit in de auto.

Voor ik de overstap maakte (ik was al pc gebruiker toen we met monochroom schermpjes werkte) zag ik ook alleen nadelen en beperkingen. Vooral omdat de Microsoft-manier van werken (zoals het eigenlijk 'moet') nooit goed was en het bij hen altijd nodig is om te customizen en naar je hand te zetten. Ik heb ook nooit die my documents map van ze gebruikt omdat ik die structuur vond zuigen. Na een Windows installatie moest ik ook vanalles aanpassen om het een beetje naar m'n zin te maken. Bij Apple heb ik het een beetje over me heen laten komen en dat niet gedaan, dus gaan werken zoals ze het bedacht hebben. En ja, dat werkt gewoon goed. Van die overstap heb ik geen moment spijt van gehad... :)

dvh

Bericht door dvh » 26 aug 2010, 23:45

Waarom voor mij een Iphone ?

- Makkelijk overzichtelijk gebruik
- HD filmen + goede kwaliteit foto's
- Vloeiend scrollen met foto's / apps
- Vloeiend scrollen , vergroten / verkleinen internet(sites)

Wellicht wat simpele dingen, maar dat doet het voor mij.
Ik gebruik mijn telefoon meer voor internet dan voor het bellen, omdat ik op mijn werk alleen intranet heb, is dit een mooie toevoeging voor mijzelf.

G3 werkt perfect met Tmobile ( vind ik... )
En de grootste motivatie voor mij om van een Iphone 3g naar een 4 te gaan is de snelheid en het HD filmen.

Plaats reactie