Aankoopadvies: welke importauto met vlakke laadruimte.
- 2000USA
Aankoopadvies: welke importauto met vlakke laadruimte.
Een kennis van mij is zich aan het orienteren op een te importeren luxe auto.
Hij rijdt nu een TT 3.2, en wil een wat grotere, luxe, enigszins premium auto erbij voor de mrs.
Zij heeft een bedrijf in verhuur van partyspullen, meubels etc. dus moet af en toe wat meenemen, daarom heeft ze als criteria dat de laadruimte, wanneer de achterbank/stoelen omgeklapt zijn, volledig vlak moet zijn. Zo kan ze dan bijvoorbeerbeeld een statafel ineens erin schuiven.
Dit is natuurlijk een criteria dat bij mij doorgaans niet vooraan op het lijstje staat. Daarom graag jullie suggesties!
Verdere criteria:
- Diesel (minimaal 20-25.000 zakelijke km's)
- Beetje vlot, vergelijkbaar vermogen als de TT.
- Automaat
- Men wil er tegen de 5-6 jaar mee gaan doen, dus moet vrij nieuw zijn, met weinig km's.
- 3 kids moeten er mee (blijven) kunnen (leeftijd tussen 8-15).
Budget is mij niet precies bekend, maar momenteel wordt gezocht naar een jong gebruikte/Jahreswagen. 2 kandidaten die in aanmerking zouden komen, naar eigen zeggen:
- BMW E9x 330xD Touring (heb al aangegeven dat dit qua ruimte nogal tegenvalt).
- Volvo XC60 D5 (schijnt ondanks de 4x4 een lage middentunnel achter te hebben (ivm kids).
Voorheen werd ter vervanging van de TT gekeken naar een Jahreswagen Audi A5 Sportback of MB CLS. Tussen deze en de 2 eerder genoemde zal het dus een beetje laveren.
Zelf zat ik meer te kijken naar een slagje groter, A6, E, 5 Touring, of Q7, X5, ML, RR, XC90.
Wat is wijsheid?
Hij rijdt nu een TT 3.2, en wil een wat grotere, luxe, enigszins premium auto erbij voor de mrs.
Zij heeft een bedrijf in verhuur van partyspullen, meubels etc. dus moet af en toe wat meenemen, daarom heeft ze als criteria dat de laadruimte, wanneer de achterbank/stoelen omgeklapt zijn, volledig vlak moet zijn. Zo kan ze dan bijvoorbeerbeeld een statafel ineens erin schuiven.
Dit is natuurlijk een criteria dat bij mij doorgaans niet vooraan op het lijstje staat. Daarom graag jullie suggesties!
Verdere criteria:
- Diesel (minimaal 20-25.000 zakelijke km's)
- Beetje vlot, vergelijkbaar vermogen als de TT.
- Automaat
- Men wil er tegen de 5-6 jaar mee gaan doen, dus moet vrij nieuw zijn, met weinig km's.
- 3 kids moeten er mee (blijven) kunnen (leeftijd tussen 8-15).
Budget is mij niet precies bekend, maar momenteel wordt gezocht naar een jong gebruikte/Jahreswagen. 2 kandidaten die in aanmerking zouden komen, naar eigen zeggen:
- BMW E9x 330xD Touring (heb al aangegeven dat dit qua ruimte nogal tegenvalt).
- Volvo XC60 D5 (schijnt ondanks de 4x4 een lage middentunnel achter te hebben (ivm kids).
Voorheen werd ter vervanging van de TT gekeken naar een Jahreswagen Audi A5 Sportback of MB CLS. Tussen deze en de 2 eerder genoemde zal het dus een beetje laveren.
Zelf zat ik meer te kijken naar een slagje groter, A6, E, 5 Touring, of Q7, X5, ML, RR, XC90.
Wat is wijsheid?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Aankoopadvies: welke importauto met vlakke laadruimte.

XC60 en een 3-serie touring... Die zijn gewoon klein te noemen.
Alles wat je opnoemt zal best premium wezen en dan ben je eigenlijk al veroordeeld tot de "kleinere" uitvoeringen. Relatief gezien, er zal best wat ruimte inzitten. Maar dat is allemaal "lifestyle" gedoe. Een station als Passat, Mondeo of Superb is ruimer dan een 5-serie, A6 of V70. Neem een SUV/MPV waar je de stoelen uit kunt halen, dan heb je waarschijnlijk veel ruimte.
- Niels
- Auto: Prius+
BMW en Mercedes hebben met hun RWD minder ruimte dan een FWD. De 3-serie is qua ruimte een lachertje. Ga eens bij Audi op bezoek voor een A6 en bij Volvo voor een V70(R) zou ik zeggen 

- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
Mercedes E-klasse. Gigantisch veel ruimte en heerlijk comfortabel. Wil je een wat sportievere auto dan een 5 serie station. Maar volgens mij heeft die aanzienlijk minder ruimte. De SUV's vallen nogal tegen qua binnenruimte. Een ML bijvoorbeeld zal nauwelijks meer ruimte hebben dan een E-klasse.
- Sjoerd MP BMW
Ik las stoelen en tafels, dus ik dacht gelijk aan een Cadillac Escalade.
Alle gekheid op een stokje, maar als voorgenoemde modellen in de begroting passen (kan immers niet in de beurs kijken) dan zou een GL-klasse ook weleens een mooi alternatief kunnen zijn. Net een slagje groter dan de ML-klasse.
3er touring valt inderdaad erg tegen qua ruimte; onze hond heeft niet eens veel meer ruimte dan in onze Clubman.Mijn buurman heeft zowel een ML als een XC60 op de oprit staan, kan eens kijken naar grootte.
Alle gekheid op een stokje, maar als voorgenoemde modellen in de begroting passen (kan immers niet in de beurs kijken) dan zou een GL-klasse ook weleens een mooi alternatief kunnen zijn. Net een slagje groter dan de ML-klasse.
3er touring valt inderdaad erg tegen qua ruimte; onze hond heeft niet eens veel meer ruimte dan in onze Clubman.Mijn buurman heeft zowel een ML als een XC60 op de oprit staan, kan eens kijken naar grootte.
- Ravin ///M
Nieuwe Chevy Avalanche op grijs met G3.

- Downforce Hans
Is zo`n nieuwe skoda station niet wat dan, is goedkoper dan al die andere duitse meuk en nog eens groter ook.
Er past zelfs een blauwe olifant in volgens mij
Er past zelfs een blauwe olifant in volgens mij
- Arthur
- Robertdj
Dan valt er al veel af, je moet inderdaad in het 'premium' segment zitten wil je in een station voorbij de 200pk komen.- Beetje vlot, vergelijkbaar vermogen als de TT.
Audi A6 3.0tdi 240pk
BMW 530d E61=235pk, F10=245pk
MB E350CDI E320 (oud) = 224pk E350 (nieuw) = 231pk
Of natuurlijk een Chrysler 300C Touring 3.0CRD 218pk :banaan:
- Niels
- Auto: Prius+
Een 300C oogt leuk maar dan houd het ook wel op.....
Suberb is imho wel een aantrekkelijk aanbod als je ruimte zoekt
Suberb is imho wel een aantrekkelijk aanbod als je ruimte zoekt

- Arthur
Mondeo 2.5T, 220pk. Passat TFSI, 200pk, Passat 3.2 V6, 250pk. Superb is er ook in 2.0TSI, 200pk en 3.6 V6, 260pk 8)Robertdj schreef:Dan valt er al veel af, je moet inderdaad in het 'premium' segment zitten wil je in een station voorbij de 200pk komen.- Beetje vlot, vergelijkbaar vermogen als de TT.
Audi A6 3.0tdi 240pk
BMW 530d E61=235pk, F10=245pk
MB E350CDI E320 (oud) = 224pk E350 (nieuw) = 231pk
Of natuurlijk een Chrysler 300C Touring 3.0CRD 218pk :banaan:
- Robertdj
Die lopen nogal ruk op diesel.
- Arthur

-
R-Klasse. Simpel.
- 2000USA
Allen: Good point! Heerlijke, onderschatte auto, zo'n R-klasse. Ideale vakantieauto ook. En omdat ze zo 'populair en courant' zijn wellicht ook goed beprijsd!
-
Ik zou dat hele premium lekker vergeten en een Paasat 3.2 DSG Variant pakken. Met de achterbank plat stouw je daar een halve inboedel in, en als het moet hang je er ook 2200kg legaal achter.
- Fabian
Passat 3.2 DSG variant heb ik nog eentje staan. Hele nette auto, wel wat km's.
- Arthur
Compleet ding iig!
- Kasteel
Hij rijdt momenteel ook al met de 3.2 en volgens mij is het dezelfde als die destijds geleverd is in de Golf 5? Met 25dkm zou ik dat achterwege laten
.
Passat is wel euroknaller qua formaat, maar ben niet enthousiast over de 2.0tdi en om nou de 1.9tdi te pakken, dan wordt het wel gelijk een werkpaard
.
Amerikaanse (al dan niet met grijskenteken) zou niet 1-2-3 mijn ding zijn, Volvo evenmin, hoewel ik de XC60 en XC90 van binnen wel kan waarderen.

Passat is wel euroknaller qua formaat, maar ben niet enthousiast over de 2.0tdi en om nou de 1.9tdi te pakken, dan wordt het wel gelijk een werkpaard

Amerikaanse (al dan niet met grijskenteken) zou niet 1-2-3 mijn ding zijn, Volvo evenmin, hoewel ik de XC60 en XC90 van binnen wel kan waarderen.
Laatst gewijzigd door Kasteel op 26 aug 2010, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
Vectra 3.0-V6 CDTI is er ook nog... zag ik 

- Robin Hartog
3.2 DSG? Diesel, iemand?
@Arthur: Vectra station is echt ruim vond ik zelf. En die 3.0 V6 wil ook wel denk ik.
@Arthur: Vectra station is echt ruim vond ik zelf. En die 3.0 V6 wil ook wel denk ik.

- Arthur
Passat is er ook in 170pk TDi met DSG.
Grand Espace kan ook vast wel wat in. Of gewoon een dikke VW transporter met dubbele cabine
Grand Espace kan ook vast wel wat in. Of gewoon een dikke VW transporter met dubbele cabine

-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Chrysler Grand Voyager met stow 'n go?
-
Huidige auto is een TT 3.2 en het moest vlot en groot zijn.....Robin Hartog schreef:3.2 DSG? Diesel, iemand?
- Ar
- Auto: Prius
Range Rover met een BMW blok. 4.4 v8