Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door GTRene » 25 aug 2010, 12:38

Ze hebben een voorbeeld functie ook als het om "onze" centen gaat en het besteden er van...

tuurlijk zijn zaken verleidelijk, maar daarom zitten ze ook daar omdat ze een goed voorbeeld geven en kunnen leiden...

wat een goed voorbeeld en wat netjes corrupt zijn...

en ja als ik mocht kiezen een rondje in een carrera gt te rijden of in een oude daf koos ik de carrera gt, maar daar gaat het hier niet om, je eigen ego en wensen hoor je niet te doen maar de wensen van het volk daar zit je daarvoor, voor ons en niet voor je eigen haggie! of genot.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 aug 2010, 12:48

Als het binnen de regels is.......................zou ik zelf ook doen......................klaar.............

En past het velen niet, jammer, dan de regels maar aanpassen...................of anders minister worden..

Wel verantwoord gedrag tonen, dus dit kan wel een keer voorkomen, maar als er sprake van regelmaat is dan wordt het uiteraard discutabel..............

GTRene

Bericht door GTRene » 25 aug 2010, 12:48

Ik zag net die Tineke op TV ze praat net als Balkenende... :sealed:

WJ

Bericht door WJ » 25 aug 2010, 13:19

edit; oh n/m!

wjn

Bericht door wjn » 25 aug 2010, 16:38

GTRene schreef:Ze hebben een voorbeeld functie ook als het om "onze" centen gaat en het besteden er van...

tuurlijk zijn zaken verleidelijk, maar daarom zitten ze ook daar omdat ze een goed voorbeeld geven en kunnen leiden...

wat een goed voorbeeld en wat netjes corrupt zijn...

en ja als ik mocht kiezen een rondje in een carrera gt te rijden of in een oude daf koos ik de carrera gt, maar daar gaat het hier niet om, je eigen ego en wensen hoor je niet te doen maar de wensen van het volk daar zit je daarvoor, voor ons en niet voor je eigen haggie! of genot.
Nederland gaat naar de haaien idd, iemand die zich aan de regels houdt wordt afgeschoten en iemand die de regels aan zijn/haar laars lapt, wordt gedoogd.

Tom

Bericht door Tom » 25 aug 2010, 16:50

Aan de regels houden vind ik net zoiets als een manager die stipt om 17.30 naar huis gaat terwijl het slecht met het bedrijf gaat en het personeel moet overwerken.

Ja het is volgens de regels en z'n goed recht om op tijd naar huis te gaan, maar elk normaal persoon snapt dat het absoluut not done is.

Ik geloof er ook geen fuck van dat ze het zelf betaald. Zal vast wel in een bepaalde gunstige constructie gegoten worden.

Luco

Bericht door Luco » 25 aug 2010, 16:55

Die mensen beslissen over miljarden, er wordt een keer 11.800 euro uitgegeven en dan gaan we erover zeiken, zeuren, zaniken, miepen, enz, enz,enz.
:nah: :nah: :nah: :nah: :nah: :nah: :nah: :goodnight:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 aug 2010, 17:00

Luco schreef:Die mensen beslissen over miljarden, er wordt een keer 11.800 euro uitgegeven en dan gaan we erover zeiken, zeuren, zaniken, miepen, enz, enz,enz.
:nah: :nah: :nah: :nah: :nah: :nah: :nah: :goodnight:
het is niet 1 x dit ding ze gooien zo veel met geld daar....en al die duizenden/miljoenen bij elkaar maakt veel geld...belasting betaler geld, als iedereen zo dacht als jij ging een land zo failliet of werden de belastingen telkens verhoogd lijkt me :hmmm:

WJ

Bericht door WJ » 25 aug 2010, 17:01

Wat een ongelovelijke domme opmerking Luco.

Luco

Bericht door Luco » 25 aug 2010, 17:05

WJ schreef:Wat een ongelovelijke domme opmerking Luco.
Nee weet je wat dom is, overal over zeiken, ze heeft zich aan de regels gehouden en wilde/moest bij die vergadering zijn omdat het over de begroting van vrom ging, dat gaat over miljarden.
Als ze niet was gegaan omdat het haar vakantie was, zou iedereen daar weer over vallen.

Je moet het wel in perspectief blijven zien, misschien heeft ze wel miljoenen bespaard in die begroting door daar aanwezig te zijn, dat weten we dus niet.

Dus dat afbranden zonder dat je alles weet, dat is pas dom en daar gaan we door naar de haaien.
Altijd maar zeiken over een ander.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 aug 2010, 17:17

Luco schreef: Altijd maar zeiken over een ander.
:bag: nsfw

Robin

Bericht door Robin » 25 aug 2010, 17:23

Maar door de Tweede Kamer/media/publieke opinie etc. gaat mevr Huizinga de rekening nu 'zelf'betalen(waar bijv Tom ook al z'n twijfels over uit), maar is het niet zo dat ALS zij op haar eigen manier totaal IN HAAR RECHT HAD GESTAAN betr deze toestand, ze ook gewoon zelf voet bij stuk had kunnen houden met VOLDOENDE TEGENARGUMENTATIE naar het publiek/media/Tweede Kamer en het daarbij gewoon laten. Niet zelf betalen dus.

Nu haalt ze bakzeil om wat voor reden dan ook , 'boetedoening naar publiek'? (Beeldvorming van publiek naar CU, weerslag op Kabinet/CU) Of omdat ze zelf ook wel inzag dat 't een onnozele zet was als publieke figuur, of wat? Het leed is nu al geleden....dat had ze eerder moeten bedenken.

Vind dus zet 2 van haar ook uitermate zwak in dit licht.

Dus Luco, met alle respect zou zij dan niet toch 'n beetje erg fout kunnen zitten?
Laatst gewijzigd door Robin op 25 aug 2010, 17:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Tom

Bericht door Tom » 25 aug 2010, 17:29

Luco schreef:Die mensen beslissen over miljarden
Als ze het belastinggeld zo lopen opbrassen* moet je ze al helemaal niet over miljarden laten beslissen.

* plan je vakantie eromheen zodat je in de eerste plaats al niet in Italie zit, ga bellen/videoconferentie ipv in persoon erheen, zoek een vlucht vanaf ander vliegveld

Toen ik twee jaar terug in Spanje 'vast zat' en naar Nederland moest kon ik meerdere, weliswaar duurdere (maar nog altijd <1k), vluchten pakken.

Luco

Bericht door Luco » 25 aug 2010, 17:36

Robin schreef:Maar door de Tweede Kamer/media/publieke opinie etc. gaat mevr Huizinga de rekening nu 'zelf'betalen(waar bijv Tom ook al z'n twijfels over uit), maar is het niet zo dat ALS zij op haar eigen manier totaal IN HAAR RECHT HAD GESTAAN betr deze toestand, ze ook gewoon zelf voet bij stuk had kunnen houden met VOLDOENDE TEGENARGUMENTATIE naar het publiek/media/Tweede Kamer en het daarbij gewoon laten. Niet zelf betalen dus.

Nu haalt ze bakzeil om wat voor reden dan ook , 'boetedoening naar publiek'? Of omdat ze zelf ook wel inzag dat 't een onnozele zet was als publieke figuur, of wat? Het leed is nu al geleden....

Vind dus zet 2 van haar ook uitermate zwak in dit licht.

Dus Luco, met alle respect zou zij dan niet toch 'n beetje erg fout kunnen zitten?

Ook al zit jij niet fout, maar de hele publieke opinie heb je tegen, wat zou jij dan doen?
Niemand geeft dus echt antwoord op vragen maar draait er maar omheen om maar te kunnen zeuren.

Ik zou eerst eens naar jezelf kijken

Tom
Brassen zegt al genoeg over hoe je erover denkt.
Haar vakantie was goed gepland, alleen werd de vergadering over de begroting ineens verplaatst, is natuurlijk ook haar schuld :bag: :bag: :bag:
Lijnvluchten hebben ze naar gekeken, alleen waren die niet beschikbaar in die korte termijn.

Maar zoals ik net al zei:
Als ze niet was gekomen was ze afgezeken
Ze heeft nu een privejet binnen de regels gebruikt en wordt afgezeken
Nu ze wordt afgezeken wil ze het zelf betalen, wordt ze alsnog afgezeken want er zal wel een luchtje aan zitten.

Kortom, ze had het nooit goed kunnen doen.
Maar valt wel op dat de mensen die er het hardste tegenaan schoppen, zelf vaak het minste doen voor de maatschappij (niet persoonlijk bedoeld maar in het algemeen)

Robin

Bericht door Robin » 25 aug 2010, 17:49

Luco schreef:[Ook al zit jij niet fout, maar de hele publieke opinie heb je tegen, wat zou jij dan doen?
Je 'kent' mij, ik ga geen bakzeil halen.Never.Als was 't alleen om m'n eigen 'gelijk' te houden(wat mevr. Huizinga toch had, ze had toch 'gelijk', het 'mocht' toch?)

Tja.

En naar mezelf kijken?
Zo narcistisch ben ik ook weer niet joh.

Dus je argumentatie wordt hoe langer hoe dunner.

Cheers
Robin

Robin

Bericht door Robin » 25 aug 2010, 17:51

Luco schreef:Kortom, ze had het nooit goed kunnen doen.
Jawel, naar Pisa gaan en daar in de Ark van Noach door de Middellandse Zee via Gibraltar, Portugal en Frankrijk/Belgie in HvH aankomen. :D

VOC(YOU) MENTALITEIT!

:lol:

Tom

Bericht door Tom » 25 aug 2010, 17:53

Luco,
Het grote probleem is gewoon dat het geld van een ander is. Men denkt er dan heel makkelijk over. Zie ik ook in de praktijk (werk vaak voor semi-overheid).

Denk jij dat de directeur van een bedrijf, waar het slecht mee gaat, zoiets zou doen? Nee, dat zijn vaak mensen die hard ervoor hebben gewerkt en wel het nodige besef van geld hebben. Wil niet zeggen dat die nooit gekke dingen met geld doen, maar ik geloof niet dat een directeur 11k gaat lappen terwijl ie de dag ervoor tegen z'n werknemers heeft gezegd dat ze de komende jaren geen opslag krijgen. Dan heb je het gewoon verkeerd begrepen.

Van mij hoeven ze in den haag echt geen droge boterham te eten hoor, maar een beetje normaal met de centen op gaan mag je wel van die mensen verwachten.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 aug 2010, 17:57

mooi verwoord Tom

Luco

Bericht door Luco » 25 aug 2010, 18:27

Tom schreef:Luco,
Het grote probleem is gewoon dat het geld van een ander is. Men denkt er dan heel makkelijk over. Zie ik ook in de praktijk (werk vaak voor semi-overheid).

Denk jij dat de directeur van een bedrijf, waar het slecht mee gaat, zoiets zou doen? Nee, dat zijn vaak mensen die hard ervoor hebben gewerkt en wel het nodige besef van geld hebben. Wil niet zeggen dat die nooit gekke dingen met geld doen, maar ik geloof niet dat een directeur 11k gaat lappen terwijl ie de dag ervoor tegen z'n werknemers heeft gezegd dat ze de komende jaren geen opslag krijgen. Dan heb je het gewoon verkeerd begrepen.

Van mij hoeven ze in den haag echt geen droge boterham te eten hoor, maar een beetje normaal met de centen op gaan mag je wel van die mensen verwachten.
Tom als je met zon reis aan de andere kant geld kan besparen, volmondig JA

dvh

Bericht door dvh » 25 aug 2010, 19:39

Als je minister bent heb je een voorbeeldfunctie.
Zo'n vergadering word van te voren aangekondigd, dus je kan het gewoon inplannen.
Dat heet verantwoordelijkheid hebben voor je functie, zorgen dat je zelf optijd bent.

Of zo'n vlucht nu legetiem is of niet, feit blijft dat bijna 12k voor een vliegtuigvluchtje gewoon bullshit is.
Met het kader gericht op bezuinigen zou deze minister van mij part deze 12k mogen betalen uit haar eigen portomonee...

Alles en iedereen moet bezuinigen, maar 12k om een vergadering bij te wonen zou mogen ?
5 euro bij de V&D voor een agenda is goedkoper ! kan ze de volgende keer gewoon optijd zijn via een normale vlucht.

Luco

Bericht door Luco » 25 aug 2010, 19:41

dvh schreef:Als je minister bent heb je een voorbeeldfunctie.
Zo'n vergadering word van te voren aangekondigd, dus je kan het gewoon inplannen.
Dat heet verantwoordelijkheid hebben voor je functie, zorgen dat je zelf optijd bent.

Of zo'n vlucht nu legetiem is of niet, feit blijft dat bijna 12k voor een vliegtuigvluchtje gewoon bullshit is.
Met het kader gericht op bezuinigen zou deze minister van mij part deze 12k mogen betalen uit haar eigen portomonee...

Alles en iedereen moet bezuinigen, maar 12k om een vergadering bij te wonen zou mogen ?
5 euro bij de V&D voor een agenda is goedkoper ! kan ze de volgende keer gewoon optijd zijn via een normale vlucht.

Lezen valt niet mee he
:mrgreen: :mrgreen:

De vergadering stond op een ander tijdstip, maar werd op de 13e ineens gemeld dat die de 17e zou zijn, en toen was ze al op vakantie.

PD power

Bericht door PD power » 25 aug 2010, 19:43

Nu blijkt trouwens dat de datum van de vergadering al vast stond, voordat ze op vakantie ging.......
Dus er is ook nog een beetje gejokt ( bron RTL nieuws)
Ze was eigenlijk niet van plan deze vergadering bij te wonen.

Denk dat Tom het pijnpunt mooi bloot legt.

In mijn ogen is zo iemand dan meteen ook ongeschikt, voor dergelijke functies.

Luco

Bericht door Luco » 25 aug 2010, 19:46

henno boenink schreef:Nu blijkt trouwens dat de datum van de vergadering al vast stond, voordat ze op vakantie ging.......
Dus er is ook nog een beetje gejokt ( bron RTL nieuws)
Ze was eigenlijk niet van plan deze vergadering bij te wonen.

Denk dat Tom het pijnpunt mooi bloot legt.

In mijn ogen is zo iemand dan meteen ook ongeschikt, voor dergelijke functies.
Als dat waar is heb je gelijk, dan is het liegen en misbruik.

Ga je een keer van het goede van de mens uit, heb ik toch weer een bult op mijn kop :'( :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 25 aug 2010, 19:47

Luco schreef:
dvh schreef:Als je minister bent heb je een voorbeeldfunctie.

Lezen valt niet mee he
:mrgreen: :mrgreen:

De vergadering stond op een ander tijdstip, maar werd op de 13e ineens gemeld dat die de 17e zou zijn, en toen was ze al op vakantie.

Sneltrein ? Andere luchtvaartmaatschapij ?
Lijkt me sterk dat er geen andere mogelijkheid was die ook voor de hand lag.

Buiten al dit, Mocht dat ze er echt niet bij kom zijn doormiddel van transport, dan bel je toch ff naar je Partij en leg je uit, Joh ik zit op vakantie, zus en zo, wat doen we ? kom ik met een privejet a 12k of blijf ik hier en zit ik de volgende keer er weer bij ?

Alles in goed overleg lijkt me, dat lijkt me het meest fatsoenlijke om te doen.

Tom

Bericht door Tom » 25 aug 2010, 19:48

maar werd op de 13e ineens gemeld dat die de 17e zou zijn
En een paar dagen de tijd hebben om een lijnvlucht vanuit Italie te regelen was onmogelijk? Laat me niet lachen!! Is met één belletje geregeld en zelfs ter plekke op het vliegveld zonder ticket kun je nog een losse zitplek regelen (alleen kost het op het laatste moment meer).

Plaats reactie