Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 24 aug 2010, 19:38

Ravin ///M schreef:
De Rijksuniversiteit Groningen mag
een aankomend student weigeren,die bij
zijn aanmelding vergat een postzegel op
de envelop te plakken.De universiteit
heeft de aanmelding daarom geweigerd.De
jongen nam daar genoegen mee
,maar de
rechter stelde hem in het ongelijk.
Hier staat dat de jongen genoegen nam met het feit dat de aanmedling geweigerd is.

En dat de rechter hem in het ongelij stelde in het feit dat hij er genoegen mee nam.

Als dit de kwaliteit van teletext is, gaan we zeker naar de haaien :thumbup: .

Lees even mijn opmerking onder mijn quote van teletekst.......................... :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 24 aug 2010, 19:40

SteV6 schreef:
WJ schreef:Goeie zaak, zoiets cruciaals vergeten bij het versturen van een brief... Voor een opleiding waar later kleine foutjes grote gevolgen kunnen hebben.. :bag:
Hé, waarom geldt dat nu opeens wel voor medici maar mogen ambtenaren zelfs na grove fouten lekker blijven zitten waar ze zitten???

Ik snap je bag wel, maar je raakt in mijn ogen wel een cruciaal punt in de Nederland gaat naar de Haaien discussie ... namelijk de zeer variabele meetlat waarlangs zaken worden afgemeten in dit landje.
Omdat ambtenaren geen 225000 tot 650000 verdienen :angel:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 24 aug 2010, 19:42

romo schreef: Lees even mijn opmerking onder mijn quote van teletekst.......................... :mrgreen:
:stom: sorry :mrgreen:

we gaan allemaal :thumbup:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 aug 2010, 19:46

No need to apologize....................... :thumbup:

SteV6

Bericht door SteV6 » 25 aug 2010, 00:02

Luco schreef:Omdat ambtenaren geen 225000 tot 650000 verdienen :angel:
Maar wel miljoenen aan overheidsgeld over de balk flikkeren door incompetent gedrag ... :bag:

wjn

Bericht door wjn » 25 aug 2010, 00:07

WJ schreef:Goeie zaak, zoiets cruciaals vergeten bij het versturen van een brief... Voor een opleiding waar later kleine foutjes grote gevolgen kunnen hebben.. :bag:
Die jongen is email gewend, dan hoef je ook geen postzegel te gebruiken. :roflol:

Luco

Bericht door Luco » 25 aug 2010, 08:09

SteV6 schreef:
Luco schreef:Omdat ambtenaren geen 225000 tot 650000 verdienen :angel:
Maar wel miljoenen aan overheidsgeld over de balk flikkeren door incompetent gedrag ... :bag:
Ik lees toch ook zat geknoei van medici, en dan hoor ik eigenlijk nooit dat de financiele gevolgen daarvan door die persoon zelf worden bekostigd, daar draait dus ook de rest voor op :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 aug 2010, 09:40

Over die ambtenarij en over de balksmijterij gesproken, ze zijn ook wakker geworden...en wij zijn aan de beurt:
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... tingen.htm

Nou lig ik er zelf niet wakker van, maar die extra inkomsten, ik weet niet aan wat voor kneuterigheid het nou weer besteed wordt.....
Tweede Kamerlid Ad Koppejan vreest dat gemeenten hun eigen kosten willen afwentelen op het midden- en kleinbedrijf. ‘Dat zou ik echt afkeuren, want het is de motor van onze economie.’

GTRene

Bericht door GTRene » 25 aug 2010, 10:07

achja, geld over de balk smijten en of geld te kort komen en weer de burger de rekening voorschotelen maar zelf inleveren? dat zal niet snel gebeuren denk ik.

Fernando

Bericht door Fernando » 25 aug 2010, 10:11

Huizinga met privéjet naar vergadering

DEN HAAG - Demissionair minister Tineke Huizinga (VROM) heeft zich vorige week vanaf haar vakantieadres in Italië per privéjet naar Nederland laten vliegen om een reguliere vergadering in Den Haag bij te wonen. Het vluchtje kostte 11.800 euro en werd betaald door haar departement.

Een woordvoerder van VROM heeft de gang van zaken bevestigd tegenover de Volkskrant.
De ChristenUnie-minister was met haar gezin op vakantie in Italië. Volgens haar woordvoerder stond er in de planning geen begrotingsvergadering voor augustus. Op vrijdag 13 augustus werd dat beraad toch ingelast, voor dinsdag 17 augustus. Toen werd besloten dat Huizinga op en neer zou vliegen van Italië naar Den Haag. Omdat ze geen gewone lijnvlucht kon krijgen, is voor 11.800 euro een privéjet geboekt. VROM betaalde de kosten.

De ChristenUnie-minister, die uit Friesland komt, ging uitgerekend tijdens de begrotingsperiode op vakantie omdat dit beter uitkwam met de schoolvakanties, zo legde de woordvoerder aan de krant uit. Waarom ze dan niet eerder ging (de vakanties begonnen al op 10 juli in Friesland), en ze uitgerekend in Italië was toen de begrotingsperiode begon, is onduidelijk.

Volgens de woordvoerder van VROM was Huizinga laat op vakantie omdat haar man te maken heeft met de bouwvak. Bij het terughalen van de minister naar Den Haag zijn volgens hem geen interne regels overtreden. „Er zijn geen regels die dit onmogelijk maken.” Terugkijkend betreurt de minister het dat de VROM-begroting niet deze week is behandeld, zoals oorspronkelijk de planning was. „Maar het is gelopen zoals het is gelopen”, aldus de woordvoerder.

bron: televaag
Moe kunne....

GTRene

Bericht door GTRene » 25 aug 2010, 10:24

het is toch van den zotte, in dit digitale tydperk kan dat toch anders...maar de burger betaald wel zij voelen het niet in hun zakken...
het kan toch via de digitale snelweg live verbinding.... :hammer:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 25 aug 2010, 10:25

Weet je wat dat kost in het buitenland? :shock:

Michel P

Bericht door Michel P » 25 aug 2010, 10:28

Regente gedrag , en dat bij de moraalridders van de CU........

Ze had met de auto fluitend in 3 dagen naar huis kunnen rijden...... maar en ticket voor een lijnvlucht zal ook niet zo moeilijk zijn.

Michel

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 25 aug 2010, 10:37

JEZUS mina!

Luco

Bericht door Luco » 25 aug 2010, 11:27

Michel P schreef:Regente gedrag , en dat bij de moraalridders van de CU........

Ze had met de auto fluitend in 3 dagen naar huis kunnen rijden...... maar en ticket voor een lijnvlucht zal ook niet zo moeilijk zijn.

Michel

Lijnvluchten waren niet beschikbaar volgens het departement.

Maar een gewetensvraag:
Stel dat jezelf zon functie hebt en de mogelijkheid is er om voor dit soort zaken een privejet in te zetten, zou je het dan doen.

Ik zal eerlijk zijn, JA als je je aan de regels houd en het mag, waarom niet.

En nou niet aankomen met het gelul van het is ons geld blablablabla want bij een bedrijf betaal je ook voor dit soort dingen als je het product koopt.
En het argument, van ja je kan kiezen of je het product koopt is ook gezwets, want deze regering met deze regels en mogelijkheden hebben we ook zelf gekozen :mrgreen: :mrgreen:

Michel P

Bericht door Michel P » 25 aug 2010, 11:48

Ze had een auto kunnen huren, de trein kunnen pakken of de bus. Via een ander land kunnen vliegen, opties te over en ze had er de tijd voor.

Luco

Bericht door Luco » 25 aug 2010, 11:50

Typisch, weer commentaar maar eerlijk antwoord geven, ho maar. :mrgreen:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 25 aug 2010, 11:52

Luco schreef: Ik zal eerlijk zijn, JA als je je aan de regels houd en het mag, waarom niet.
Ik denk dat iedereen zich er juist aan stoort dat het volgens de regels is.

En als je je rol als politica echt netjes vervult en je milieu-bla-bla aannemelijk wilt maken, vind ik het helemaal niet raar om géén gebruik te maken van de mogelijkheid om te gaan vliegen. En dat het nog eens zoveel kost, dat zou je in crisistijd óók mogen storen.

Ik zou het niet gedaan hebben, NEE.

Luco

Bericht door Luco » 25 aug 2010, 11:57

Ravin ///M schreef:
Luco schreef: Ik zal eerlijk zijn, JA als je je aan de regels houd en het mag, waarom niet.
Ik denk dat iedereen zich er juist aan stoort dat het volgens de regels is.

En als je je rol als politica echt netjes vervult en je milieu-bla-bla aannemelijk wilt maken, vind ik het helemaal niet raar om géén gebruik te maken van de mogelijkheid om te gaan vliegen. En dat het nog eens zoveel kost, dat zou je in crisistijd óók mogen storen.

Ik zou het niet gedaan hebben, NEE.
Ravin, is ze de minister van milieu dan?
Ik twijfel niet aan je antwoord hoor, maar vreemd is wel dat je over het milieu begint terwijl jezelf een dikke vervuilende diesel hebt en ook nog een dikke benzineslurpend monster :angel: :mrgreen:

Snap je wat ik bedoel, geen verwijt he :thumbup:

Verder wat ik al bij de vraag zette, we hebben zelf gekozen voor deze regering en DEZE regels, dan is het altijd makkelijk achteraf te "zeuren" over die regels.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 25 aug 2010, 12:04

Ze zit in een regering waarin huilie huilie wordt gedaan over het milieu. Daarnaast heeft een politicus net als andere ambtenaren bepaalde privileges. Als ze daarom iets doen wat niet door de beugel kan moeten ze extra hard afgestraft worden :twisted:
Laatst gewijzigd door Robertdj op 25 aug 2010, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.

wjn

Bericht door wjn » 25 aug 2010, 12:16

Michel P schreef:Ze had een auto kunnen huren, de trein kunnen pakken of de bus. Via een ander land kunnen vliegen, opties te over en ze had er de tijd voor.
Yeah right.

Als jij op vakantie bent en je moet ineens op je werk opdraven, doe je dat ook in je eigen tijd zeker??
Dus 2 dagen heen en 2 dagen terug kost ook aardig wat (overuren?, is immers in de vakantie).
En last minute lijnvlucht is ook niet goedkoop, kost ook een paar duizend euro (bijkomende kosten meegenomen, neem aan dat ze niet op een vliegveld aan het kamperen was).

Je kunt er beter een ander punt uithalen, namelijk de verplichte bouwvak. Dat is een ouderwets monster wat vervallen kan, zorgt er nu (met 2 veel verdieners) vaak voor dat de vakanties juist drukker worden.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 aug 2010, 12:22

Wist ze van deze vergadering of was 't spoed? Had ze d'r bij moeten zijn?(vraag van niks I know, maar omdat ze al geen zoden aan de dijk zette en gewoon slecht is in haar vak, wat gebleken is en nog 'n keer van 'n partij die überhaupt geen bestaansrecht zou mogen hebben in dit land.)
Ze is demissionair...

Ik snap Luco's punt en probeer 't in te zien, maar blijf er 'n bijsmaak van houden, hoe ik 't zelf wend of keer.

Zal wel aan mijzelf liggen....

Toon ik een aantal jaren terug in 't stemhokje stond heb ik op geen van de huidige demissionaire lieden gestemd, dus zo 'we hebben ze zelf gekozen' vind IK dat niet . :D

wjn

Bericht door wjn » 25 aug 2010, 12:30

Robin schreef:Wist ze van deze vergadering of was 't spoed? Had ze d'r bij moeten zijn?(vraag van niks I know, maar omdat ze al geen zoden aan de dijk zette en gewoon slecht is in haar vak, wat gebleken is en nog 'n keer van 'n partij die überhaupt geen bestaansrecht zou mogen hebben in dit land.)
Ze is demissionair...

Ik snap Luco's punt en probeer 't in te zien, maar blijf er 'n bijsmaak van houden, hoe ik 't zelf wend of keer.

Zal wel aan mijzelf liggen....

Toon ik een aantal jaren terug in 't stemhokje stond heb ik op geen van de huidige demissionaire lieden gestemd, dus zo 'we hebben ze zelf gekozen' vind IK dat niet . :D
Als op vrijdag de 13e besloten wordt om de 17e een vergadering te houden, dus 1 werkdag later, lijkt het me een spoedgeval.

P.S. Ik heb bewust helemaal niet gestemd.

romo

Bericht door romo » 25 aug 2010, 12:35

Ik ken de regels niet, dus zondermeer oordelen gaat wat ver, beetje de schijn tegen heeft ze wel voorzichtig gesproken. Tijdstip vakantie dus......

Tevens zijn er ook, nog niet aangehaalde, alternatieven.................tele / internet conferencing (of hoe je het ook wil noemen)............

Luco

Bericht door Luco » 25 aug 2010, 12:38

Robertdj schreef:Ze zit in een regering waarin huilie huilie wordt gedaan over het milieu. Daarnaast heeft een politicus net als andere ambtenaren bepaalde privileges. Als ze daarom iets doen wat niet door de beugel kan moeten ze extra hard afgestraft worden :twisted:

Dat is juist het punt, het is volkomen volgens de regels gedaan.

Dat wil niet zeggen dat ik het met die regels eens ben, maar zo zijn ze nu eenmaal wel en een meerderheid heeft hiervoor gekozen.
Dat is de prijs van democratie denk ik dan.

Tot nu toe is er maar 1 die antwoord heeft gegeven of die er zelf gebruik van zou maken BINNEN de regels die er afgesproken zijn.

Ik vind het allemaal een beetje hypocriet gedoe, ook een minister is een mens en als je bij die vergadering wilt/moet zijn dan zou ik ook een privejet inzetten als het kon en mocht.
Wat nou als ze dat niet had gedaan en er niet bij was geweest.
Dan werd er weer gezeverd dat ze het niet belangrijk genoeg vond en dat ze maar op moet rotten.
Beetje typisch nederlands gezeik, zelf zijn we geweldig en een ander doet alles fout :bag:

Plaats reactie